Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. PDF Tlačiť E-mail
Piatok, 01 Apríl 2011 17:59

Deň 3  - Dostali sme sa až k jedným z najzaujimavejších špeciálok tohoto trailu.mt_ignore:Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Hells Gate a Escalator

Tá prvá špeciálka sa sériovým autom bez poškodenia blatníkov asi ísť nedá, pretože tieto jeepy mali sériove disky a kolesa boli vnútri 5 cm od lemov, netrúfol som si (aj tak som ich neskôr poznačil, ale nie toľko), väčšina tohto úseku sa ide totiź hranou kolesa po bokoch skaly a celé je to v cca 45-50 st výjazde asi 250 m,  je to drsné, pre pribíiženie, je to toto http://www.youtube.com/watch?v=ouWJa6FC7-E .

Nutné poznamenať, že foto veeeeľmi skresľuje, keď som šiel peši hore, miestami to bolo štvornoźky .
Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Na druhej strane kopca je dalšia chuťovka ESCALATOR

Pre priblíženie

Tu sme chvíľu špekulovali, ale dosť ma to lákalo, hoci som predpokladal, že bez újmy to nepôjde, ale skúsil som

Prvý zub som dal

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Teraz začala skutočná sranda, auto skoro kolmo a ak som mal ísť ideálnu stopu, tak na každej strane škrtali blatníky o skaly

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Asi to zdola vypadalo husto, keď náš kameraman prestal točiť

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Keď zvuky plastov škrtajúcich o skaly zosilneli a porúčala sa jedna smerovka, usúdil som, že to nestojí za to a to ma ešte čakalo veľmi zaujímavé cúvanie naspäť ...

Pokračovali sme zopár skalisto-prašnými zjazdami

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Blížil sa večer, takže nasledovalo nejaké nakupovanie amerických offroadových miestnych tričiek a ako býva zvykom v dobrých rodinách, večera...

Deń 4 - Ráno začalo štandardne a dokonca som sa aj trochu vyspal, organizmus začal chápať, že keď je tma, treba spať aj keď je zvyknutý inak, časový posun 8 hod, je predsa len dosť veľa, dobrým liekom je, ako som zistil, vypnúť si v noci mobil, pretože ma 8x zobudil, kedže u nás bol deň

Pri raňajkách začínam zisťovať, že mi chýba espresso kua, už som ho nemal pár dní a amíci také nepoznajú, alebo skôr neuznávajú a teda sa napájame tou hnedou tekutinou, ćo volajú káva...

Na dnešný deň sme vybrali trail, ktorý začínal ľahším Onion Creek a pokračoval cez Rose Garden Hill difficult trailom (náročný) až na ďalší náročný s príznačným názvom Top of the World. V príručke sme sa dočítali,  že sa tam má nachádzať jeden z najdramatickejších výhľadov v Moabe.

Trail začína jednoduchými prejazdami po hlinených cestách v nádherných kaňonoch s množstvom menších a stredných brodov cez riečku Onion Creek

Ideálne miesto na kamerovú skúšku (rozumej skúška kamery, koľko piesku zvládne )

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Pri pohľade do diaľky začínam tušiť, že bude o chvíľu celkom sranda, ten výjazd v Rose Garden Hill, nemá totiž nikde menší sklon ako 30 st, foto velmi skresluje

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.
Aha, mal som pravdu, prvé vážnejšie prekážky (až neskôr sme zistili,  že sem chodia skôr špeciály a veľké ATV)

Krátka porada pred vážnejsou prekážkou

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Zisťujeme, že bez navigácie doslova po milimetroch to pôjde len veľmi ťažko, takže meníme taktiku na : "jeden po druhom"

Tento "zúbok" mal cca trištvrte metra na výšku pozdĺžny sklon v tomto úseku okolo 35 st a priečny cca 10 st, veľmi zaujímavá sekcia, hrali sme sa tu asi hodinu, jeepy dostali zospodu pekne zabrať, skaly tu boli nejaké iné, tvrdšie ako pieskovec, ktorý je skoro všade okolo.

Posledné metre tohto výjazdu.

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Víťazoslávna cigareta na vrchol.

V pozadí je vidieť zasnežené vrcholky hor La Sal Mountains.

Ďalšia chuťovka, napravo odo mňa je zráz pár sto metrov.

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Skúšali sme ísť po tých skalách naľavo jedným kolesom a šlo to tiež, príjemná špeciálka na veľmi presnú navigáciu.

Ďalšie úseky boli striedavo náročnejšie aj pohodové.

Dostali sme sa na miesto, ktoré sa volá vrchol sveta a zostali sme stáť ako púci.
Pôvodne som zaparkoval na tej doske napravo a keď sme zboku uvideli ako trčí nad cca kilometer hlbokú priepasť, rýchlo som preparkoval Shocked

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Pri téjto póze mi stúpol adrenalín, fúkal tam dosť silný vietor a ten pád by som asi nerozchodil, pochybujem, že by ma aj identifikovali Confused

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Ešte pár zo zjazdu dole.

Expedícia USA by Radoffroad, časť 3. Expedícia USA by Radoffroad, časť 3.

Na konci sme našli takýto brodík.

Autor je majiteľ firmy Allmetal, zaoberajúcej sa úpravami offroad vozidiel, a predajom doplnkov.

mt_ignore:Allmetal

Posledná úprava ( Piatok, 25 Máj 2012 19:37 )