4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

TATRA 805
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=104&t=9298
Stránka 2 z 4

Autor:  Macej [ Str, 04.11.2009, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

[quote603]2,5 litra nieje az taky brutalne velky objem... je to sice V8[/quote]
hmm..je to sice V8 a 2545 cm3 ale tych pár chudobných koníkov (okolo 75) sa v teréne namaká :( . Ale jedno sa jej nedá uprieť: Prejde aj to čo by sa nedalo peši :).

TATRA NEZNÁ BRATRA!!! a zvlašť T-805

Mimochodom je velmi pekná Tatrula :smt023

Autor:  Martin 4 [ Str, 04.11.2009, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

Lacova T-805 už funguje v Kopřivnici. Ale ku koncu už to nebol crawler do trialu ale auto na rýchlu jezdu po rozbitých cestách. Mala motor krížený zo silnejším motorom z T-603 a najmä mala prerobené prevody.

T-805 spojárska skriňová bol môj prvý offroud ... tak v 92 to bolo...

Je to ukrutný lunochod.

Ale musel z domu preč :( Skrátka som sa nevošiel do kabíny. Resp. vošiel som sa, ale bolo to biedne. A nejaké cestovanie dlhšie než 15 min. je v kačenke utrpenie. Od motora ide ukrutný hluk a teplo. Kvoli teplu musia byť aspoň trocha pootvorené čelné sklá. Lenže tak sa do kabíny a to presne do tváre nasáva všetok prach a pri daždi aj voda. Preto vzdávam hlbokú úctu Hanzelkovi a Zikmundovi, ktorý na T-805 obišli svet.

Inak spotreba na ceste-neceste bola okolo 20 litrov. Za necestu považujem rozbité, prípadne rozbahnené polňačky.

Autor:  zdeno [ Str, 04.11.2009, 22:31 ]
Predmet príspevku: 

Maťo, to boli okolo sveta dvakrát? Lebo pokiaľ viem, tak to obišli na Tatrapláne a to je niečo celkom iné ako T 805.

Autor:  Romann [ Str, 04.11.2009, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

ano isli viacej krat na striebornej kacene aj tatraplane
http://tatra.automobilka.info/tatra-805/

Autor:  michi [ Str, 04.11.2009, 22:41 ]
Predmet príspevku: 

Neviem či to bol Tatraplán ale T805 určite nie. Idem pogoogliť.

Edit: A veru že boli!
:oops:

Autor:  Macej [ Str, 04.11.2009, 22:43 ]
Predmet príspevku: 

Páni nie Tatraplan- To čím jazdili Zikmund a Hanzelka bola Tatra 87(jasne aj 2 T-805). Tatraplan je T-600. Tu sa vela ludí často mýli

Autor:  Martin 4 [ Str, 04.11.2009, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

tak sa to vyriešilo aj bezo mňa.

O časti cesty na T 805 mám aj orginálnu knihu .

Pre záujemcov - jedna z tých expedičných T-805 furgon (raritné prevedenie!) je k nahliadnutiu v tatrováckom múzeu v Kopřivnici.

Autor:  Macej [ Str, 04.11.2009, 23:21 ]
Predmet príspevku: 

Ano ano. Myslim že tá Modro-strieborná presnejšie :D . Ale to neni jedine zaujímavé z tohoto muzea

Autor:  pejo [ Štv, 05.11.2009, 8:25 ]
Predmet príspevku: 

Cesta okolo sveta na T-805 bola značne vylepšená komunistickou propagandou. Zikmund s Hanzelkou si vytrpeli svoje. Najmä pri nekonečnom čakaní na náhradné diely z domova. Možno by okolo sveta rýchlejšie prešli peši.
A čo sa týka terénnych vlastností T805, mal som ju dva roky, viem o tom svoje. Potom išla do Prašníka (PN). Nebol to žiadny lunochod. Dobrú priechodnosť mala akurát v hlbokom blate na rovine. Vďaka portálovým nápravám. V členitom teréne to bola prevažne jazda po 2 kolesách a podotýkam, mnohokrát s veľmi blbým pocitom. Kríženie cca 30cm pri rázvore 3,3m je veľmi málo. Bez zapnutých uzávierok by prešla asi toľko, čo GAZ 66 len na zadnom náhone. Nakoniec, kačena bola aj v Tisovci 2008 na trophy. Kto ju videl 1x v teréne, musel byť sklamaný.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 05.11.2009, 11:00 ]
Predmet príspevku: 

mno... na tom lunochode trvám. Jazdil som na nej aj o fest viac ako 100% výjazdy, po stupačky v blate a na dvoch kolách bežne.

Slabé kríženie je problémom odpruženia. To je naladené na max. hmotnosť, s ktorou sa do terénu nikto nepúšťa. Preto je 805 tvrdá jak štolverka.

Ako som sa práve dozvedel na nete, tak v tatrováckom múzeu sú obe okolosvetové kačeny (na wiki píšu že len jedna a druhá je v súkronej zbierke ... tak neviem)

V knižke zo 60tych rokov opatrne spomínajú sústavné problémy s uchytením torzných tyčí o polnápravy. Je faktom, že na mojej 805 boli polnápravy továrenský zosilnené navlečeným kusom hrubostennej trubky.

Tiež je skutočnosťou, že 805 prakticky nebrzdí a rozchodiť ju v zime je sranda na dlhú dobu. Vzduchom chladený benzínový motor aj pri -18°C chytá na brnk, ale než sa zohreje na použitelnú teplotu je čas aj na dve tri kávičky a potom ešte treba rozhýbať koncové reduktory (pohnúť na jednotke sa dá, ale vymáčknutie spojky je lepšie ako dupnuť na brzdu - hustý olej v reduktoroch zastaví auto na metri)

Autor:  RENSO [ Štv, 05.11.2009, 11:03 ]
Predmet príspevku: 

vieš pejo, vela je aj ten medzikus, (nič proti). ja som zase tatru tiež na dvore mal pár krát a vždy som to aj využil :-D, starý otec ju mal a nie jednu, popri V3S, 111-ke, S5T, kadejakých traktoroch a podobne a na kačenu nedá dopustit, je síce lahšia a nenaložíš na nu tolko ako do V3S, má ine bočné náklony lebo má skrutné tyče ale tá tatra sa chová tak ako chová. motory tam zvikli zamienat za majorácke alebo avia, alebo 603- treba tam prerobit chladenie potom. čo sa týka toho tepla v kabíne, tak u týchto strojoch v približne tých ročnikoch je to normálna vec, V3S to isté, na daktorej sa na motore ani sediet nedá, lebo to páli ako na pekáči...

Autor:  pejo [ Štv, 05.11.2009, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

na ceste okolo sveta im odišli aj kuželové ozubené kolesa v rozvodovke. Ale to nebolo to najhoršie. Museli aj rozpojiť rúru a dostať sa do prídavnej prevodovky, kde tiež niečo odišlo. Kto pozná T805, vie o čom hovorím. Bolo to auto, ktoré bolo ušité horúcou ihlou a nemohli sa používať legované ocele. Hlavný konštruktér Hans Ledwinka v tom čase sedel v kriminále, za to, že si poctivo robil svoju robotu aj počas vojny. Jeho absencia pri vývoji tie poznamenala úroveň kačeny.
Iné je mať ju doma a raz za čas prevetrať a iné používať denno denne v ťažkej prevádzke. Na to sa nehodí. Neni to proste držiak. Na to prišli aj súdruhovia veľmi skoro. Preto bolo vyrobených tak málo kusov.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 05.11.2009, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

to by šlo ...

Rozpájanie rúry niekde na trase muselo byť úplne kchúl :x

Autor:  Kapo [ Štv, 05.11.2009, 12:09 ]
Predmet príspevku: 

Starý kocúry, a takto tu v inzeráte debatujú. :-)
No, snáď to niekto odstrihne a urobí nové vlákno.

Inak Pinzgauer a 805ka sú ako súrodenci, a majú aj tuším spoločného tatíka. Len ten Pinzgauer je už z poriadneho matrošu.
A v prevedení 6x6 je neprekonatelný.

Autor:  Jozef Joski [ Štv, 05.11.2009, 17:25 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
na ceste okolo sveta im odišli aj kuželové ozubené kolesa v rozvodovke. Ale to nebolo to najhoršie. Museli aj rozpojiť rúru a dostať sa do prídavnej prevodovky, kde tiež niečo odišlo. K


Nielen to,odišiel im aj mechanik,po roku ostal z toho auta na nervy,moseli ho poslať domov tuším lietadlom a čakať na nového.Inak mám od Z+H všetko čo vydali vrátane filmov.Myslím že to bol najväčší offroad v dejinách min.našich.Veľmi poučné čítanie.

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/