Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela
Mercedes ATEGO by Radoffroad (1)
Autor |
Správa |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
cize je pravda,ze to len nissan(mozno aj ini) uvadza skutocne hodnoty navijakov,montovanych do svojich aut
napr. originalna mechanika 1500kg zodpoveda aftermarket navijaku cca 12000 lb (5440kg)
a elektrika 1000kg zodpoveda 8000 lb (3620kg)
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Str, 07.12.2011, 20:39 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Citácia: tomasb PríspevokZaslal: fu no ale aka debata sa tu zvrhla
...v pohode, od toho sme tu aby sme vysvetlovali...
mimochodom, asi pred pol rokom som robil rozpocet kamaratovi, ucel podobny ako vy, tiez harvestory atd, akurat on to chcel priamo nan namontovat, vtedy ked som s nim debatoval, sme skoncili na rozhodnuti, ze dame EP16,5 co je slabsi navijak (talony este neboli dostupne), myslim, ze ta 18tka nebude mat najmensi problem a s kladkou aj horsie situacie zvladne podla mna ako nalozenie na rovine na trailer...
juraj dik, dobre prirovnanie
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 07.12.2011, 20:42 |
|
|
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
diky chlopi no ja si tiez myslim ze by to slo, lebo nasiel som aj hydrauliku SW ale 13t stoji cca 7tis € a je problem s dialkovym ovladanim a cenou.
Preto mi Radov prispevok prisiel ako rana z jasneho neba, lebo uz by som mu asi volal alebo pisal mail ohladom toho ze ake su moznosti. ale ak to schvali zamestnavatel, tak asi sa pojde do tohto Talonu a myslim ze to bude stacit.
este otazka k viacerym kladkam pri navijaku ?
este dotaz k tej taznej sile navijaku, videl som na vlastne oci pri pojazdeni so super ludmi zapadnuteho patrola ktoreho tahal dalsi cez kladku a jeden este na priamo,a aj tak ho vytiahli len tak tak.....
_________________ Nissan Doublecab 2,5 D
Mitsubishi Pajero 2,8 TD
|
Štv, 08.12.2011, 20:48 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
Rado, ak je to tak ako hovoris tak potom to je riadne zavadzanie zakaznika!
|
Štv, 08.12.2011, 21:03 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2031 Bydlisko: Košice
|
keď je to raz ťažná sila, tak je predsa jedno v akom smere pôsobí, navijak ktorý dokáže vyvinúť ťažnú silu 45 kN (+-9000 lb), musí dvihnúť bremeno 4,5 t (samozrejme na prvej vrstve lana, nie s plným bubnom)
Takže v tomto súhlasím s Traktoristom.
@Juro ORC
tvoj príklad je trochu mimo, lebo súčiniteľ valivého trenia (auto na asfalte) a klzného trenia (auto na bruchu v blate) je úplne iné číslo
To že sa navijak nemôže použiť ako VTZ zdvíhacie je otázka BOZP (a prípadnej zodpovednosti výrobcu). Gurtňa musí pri dvíhaní a ťahaní vydržať rovnako, len pri dvíhaní je predpísaná miera bezpečnosti. Pri výťahových lanách je 19-násobná.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 08.12.2011, 22:25 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
ORC píše: traktoristaa píše: Aky je rozdiel ci tahas 8 t alebo zdvihas? Na zdvihanie sa nemoze pouzivat z hladiska bezpecnosti ale co sa tika sili tak je to fuk. Skus sa nad tym zamysliet asi takto: Urcite si uz niekedy musel auto potlacit sam a podarilo sa ti. Myslis ze to znamena ze by si ho aj sam zodvihol?
To co hovoris za k.....nu??
|
Štv, 08.12.2011, 23:04 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
chalani, ja sa nedomnievam, JA VAM OZNAMUJEM AKO TO JE...
...zavadzanie zakaznika, hm, tak by som to asi nedefinoval, nikto z vyrobcov netvrdi, ze to zdviha taku silu, ale alibizmus to je...
kedysi niektori cinsky vyrobcovia iniciativne davali do navodu tabulku, kde boli grafy roznych sklonov naklonenej roviny a rozne hmotnosti ake utiahne navijak pri bremene na kolesach na tychto rozne naklonenych rovinach a tazna sila expenencialne klesala s narastajucim sklonom...
to traktorista : prosim ta, trochu ucty k jurajovi, tolko skusenosti ako ma on asi nenazbieras ani ak by si zil 3 zivoty a okrem toho, kazdy snad pochopil, ze to prehnal umyselne aby sa pochopilo, okrem toho to povedal celkom trefne a ja som to kvitoval...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pia, 09.12.2011, 9:15 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
RADOFFROAD píše: to traktorista : prosim ta, trochu ucty k jurajovi, tolko skusenosti ako ma on asi nenazbieras ani ak by si zil 3 zivoty ...
To by som si moc nepozil.
|
Pia, 09.12.2011, 9:38 |
|
|
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
traktoristaa píše: To by som si moc nepozil.
Musis za kazdu cenu nieco napisat? Aku ma vypovednu hodnotu tento prispevok. Prosim Ta zdrz sa komentarov ked nemas nic k veci. Dakujem
_________________Range Rover farma
|
Pia, 09.12.2011, 9:53 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Este stale sa tu bavime o navijaku na ATEGO (a ine tazsie auta) alebo uz sa zacinaju riesit rozne komplexy
To Traktorista: Hold na hlupu otazku hlupa odpoved. Snazil som sa zvolit sposob aby si pochopil zvlastnost svojej otazky. Trochu s humorom aby sme sa tu nehrali vsetci len na odbornikov.
To Marisko: Ale ved mne to je vsetko jasne. Nesiel som sa tu bavit o BOZP, normach, suciniteloch atd.
Precital som si prispevok kde niekto tvrdi ze vyvija rovnaku silu ked auto taha alebo dviha a na to som zareagoval.
Asi malo odborne na odbornu uroven tohto fora Sorry.
No ale mozme to teraz rozobrat do detailu ze ci ho taha na prazdnych alebo plnych pneumatikach, v akom stave ma loziska, aka je vonkajsie teplota, tlak vzduchu, kvalita povrchu atd, atd... A ad absurdum ze ci ho dviha na zemskom povrchu alebo na mesiaci. A samozrejme nezabudnime na pevnost spojov a upevnenia navijaku. Aka je pevnost skrutiek ktorymi je prichyteny v strihu, tahu, tahu atd.
Nezacala sa tato diskusia niekde tam ze ci staci na ATEGO 8T navijak ktory ma sluzit na tahanie nejakych kablov a v pripade problemu dokaze pomoct vyprostit auto (ak treba tak cez kladku)?
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pia, 09.12.2011, 11:33 |
|
|
mato_srubka
Koumák
Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07 Príspevky: 167 Bydlisko: Kysuce
|
Netreba zabudat, ze na rovniku je ina hodnota tiazoveho zrychlenia ako na poloch nasej milovanej gule
Taktiez je zvlastny udaj unosnosti navijaku v tonach , to nieje sila a je otazne ci vyrobca garantuje , ze potiahne 8 ton po rovine alebo ci potiahne 8 ton vo zvyslom smere.
Rozumnejsie by bolo , keby vyrobcovia garantovali , aku silu vie navijak vyvinut bez poskodenia , len to by uz neboli take pekne cisla asi
Auto pekne , montaz pekne ale debata o fazulkach.
Sorry za off topic
|
Pia, 09.12.2011, 11:49 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ked sa vratime k ATEGU, presuniem alebo vymazem ten zbytok, nech to tu ma uroven
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pia, 09.12.2011, 11:54 |
|
|
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
tieto roztrzky som tu vyvolal ja, mojou polemikou, ze ak dokazem vyvinut silu taku aby som potlacil 3t na kolesach, iveco , a navijak co mame sw ep9 ma cca 4t ze ci je to vobec mozne
ale suhlasim s radom, zacina sa to zvrhavat tato debata, tak myslim ze DELETE tomu neuskodi,aby ludia videli to Atego a nie tuto debatu
a ja si to s Radom doriesim cez PM,alebo kedze mam navijak von z auta, tak si spravim vlastny test
_________________ Nissan Doublecab 2,5 D
Mitsubishi Pajero 2,8 TD
|
Pia, 09.12.2011, 17:56 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
Zaujímavá téma, a tak ako laik by som sa chcel opýtať, čisto teoretická otázka:
Mám auto o hmotnosti 999.-kg. Namontoval som naň navijak, kde výrobca deklaruje jeho ťažnú silu 1.000.-kg.
Takže pokiaľ by som sa ukotvil hore na streche paneláku, vytiahol by ten naviják auto kolmo hore alebo nie ?
Dik.
|
Pia, 09.12.2011, 19:43 |
|
|
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
zalezi aky vyrobca
ak tak uvadza vyrobca navijaku,tak nie
ak tak uvadza vyrobca auta,tak ano
neviem,ako su na tom ostatni vyrobcovia aut,ale nissan uvadza v uzivatelskom navode skutocne hodnoty...konkretne patrolovsky PTO je priblizne 1500kg(nechce sa mi to teraz listovat),cize v tomto pripade by si sa nevytiahol kolmo hore
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pia, 09.12.2011, 20:08 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|