Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:46
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 274 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Ďalší
 Patrol GR Y61 by Radoffroad (33) 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Hm neviem ale na pajerach tie vyskospojky maju neak vacsiu zivotnost ako na patroloch? :?


Uto, 06.05.2014, 14:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Ja som viskospojku odpásol tak, že som do brodu cca. 1,3m vletel ako blázon a ten náraz na vrtuľu visko nezvládla. Odvtedy pekne pomaly a nemám problém.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 06.05.2014, 14:24
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Pri normalnej rychlosti a primeranom vklznuti do vody sa nic nestane. X-krat som brodil "dostatocne" ponoreny a vsetko funguje normalne....Samozrejme, jazda stylom WRC to je ine kafe, takym sposobom kedysi na pockanie likvidoval svojho Patrola majitel jednej nemenovanej upravarskej firmy.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Pia, 16.05.2014, 13:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Ozivim to tu znova trochu.. Postupne som zistil, ze prevody 5,42 su aj pri 37 ckach na 4,2TDi skratka moc pomale.. Na ceste to tocilo dost vysoke otacky, co 4,2jka rada moc nema.. Zmenil som teda prevody na 5,13 a mozem povedat, ze teraz je to ideal pre toto auto. Pred tym len otacky vyleteli a koniec, teraz sa daju jednotlive stupne krasne roztiahnut a vyrazne sa zvysil cestovatelsky komfort a klesla spotreba :)

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Pia, 04.03.2016, 21:47
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Woéé, ja mám origo 4,11 a uvažujem o 3,9 .. :?

Na diaľnici pri 80tke mám kúsok cez 2.000 ot a už sa mi to zdá moc

Ale ja mám malé kolečká (33ky) a do terénu spomalenú redučku
A ném turbo..

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 05.03.2016, 11:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Ja mam teraz pri 100 2500 a do 120 to je v pohode na cestovanie a viac aj tak nechodim, vacsinou na expediciach sa aj tak drzi okolo 100-110 trvala a tam je to v pohode. Samozejme hovorim o realnych rychlostiach, nie tachometrovych. Teraz som sa ale dostal do stavu, ked mi tachometer ukazuje +- 1 km oproti realnej rychlosti, teda cca skoro presne. Pred tym na prevodoch 5,42 mi ukazoval tacho o viac ako 10 viac od realu, ked som mal na tacho 110, nesiel som v reale ani 100.. a prave ten rozdiel pomohol.

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Sob, 05.03.2016, 11:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
No na margo tých otáčiek...existuje určité efektívne rozpätie, kedy je krivka výkonu a točivého momentu najpriaznivejšia. Častokrát podľa sluchu by sa zdalo, že je to už moc, ale treba kuknúť výkonový a momentový graf motora. Kus vyššie otáčky sú lepšie ako trvale podtočený motor.


Sob, 05.03.2016, 11:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Tak graf je to poslene na co by som pozeral.. aj tak neviem, ako by som sa k nemu dopracoval vdaka mojim upravam, turbo z avie, inetrcooler a pridane na cerpadle.. skratka viem pocitovo, kde ten motor lahodi a kde sa uz trapi... netraba mi grafy ziadne

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Sob, 05.03.2016, 11:49
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Údaj na budíku závisí od bazizáku na konci prídavky, ktorý odosiela signály - mechanický šnekový prevod a elektrický snímač - a tento je rozdielny pre každé diferáky. Ja som vymenil prídavku za upravenú z 2.8čky a ukazovalo to nezmysly, po spätnej výmene snímača za 4.2kový to s mojimi gumami ukazuje na p!čí chlp presne.

Neviem ako sa to chová s turbom a intercoolerom, ja to mám v origo stave, ale nad 2000 ot mám dojem že to zbytočne točím a žere; bežne jazdím okolo 1500. Výmenou diffov za rýchlejšie by som na ceste natiahol kvalty (čo ničomu nevadí, jednička má furt rezervu a dlhšia paťka by mi moc bodla) a v teréne to na spomalenej redučke bude stále dosť pomalé myslím.

Len by som potreboval redučku z benzínovej 4.2ky, skrzevá náhon tachometra..

Graf priebehu krúťáku a výkonu by šiel získať na brzde, kde sa testujú motory - ale netuším kde také robia.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 05.03.2016, 12:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
[quote="MoostanQue"] ...Graf priebehu krúťáku a výkonu by šiel získať na brzde, kde sa testujú motory - ale netuším kde také robia...[/quote]


Napr. BH Motorsport Turany.


Sob, 05.03.2016, 12:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Tachometer bude ukazovat vzdy rovanku rychlost pri rovnakych otackach, dokial nezmenis prevod v prevodovke alebo v redučke. Pokial vymenis len prevody v diffoch alebo zmenis rozmer pneu a nezmenis prevod v prevodovke alebo v reducke, bude len rozdiel v realnej rychlosti, nie v tachometrovej. Pomer otacky vs. tachometrova rychlost ostane nezmeneny.

K tej dlhsiej 5 tke sa da este vyriesit zmena prevodu 5 teho stupna.. Po tejto uprave klesnu otacky na 5 tke o cca 350.

A este k tym natiahnutym kvaltom pri rychlejsom prevode.. Moze to byt naopak konktraproduktivne, ked sa dostanes do situacie, kedy uz skratka nepojdu roztiahnut, lebo vykon na to bude slaby. V kazdom kopci to potom budes dusit a podradovat, nehovoriac o tom, ze sa to bude hriat, lebo pri nizkych otackach visko nestihne uchladit

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Sob, 05.03.2016, 18:19
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Ná šak ano, ale tachometer je tam primárne od toho, aby ukaozval ako rýchlo ide auto (teda kolesá po zemi), nie na to koľko mám otáčok v prevodovke :-D takže musí práve zohľadňovať všetky zmeny medzi ním a zemou, od ručnej po asfalt, tj. prevodový pomer diferáku a veľkosť kolies.

Prídavka z 4,2ky má čidlo tachometra k diffom 4,11
Prídavka z 2,8čky má čidlo tachometra k diffom 4,625 či kolko
Prídavka z benzínu 4,2 má čidlo k diffom 3,9

Logicky, montážou 2.8movej prídavky mi to začalo ukazovať hovadiny, a napravilo sa to použitím TOHO čidla ktoré k príslušným diffom patrí.
No, a keďže by som rád použil diffy z benzínového (3,9), tak mi načím ono čidlo z takého istého auta, lebo mi bude tachometer ukazovať málo a to ném dobre.

A natiahnutia kvaltov by som sa nebál, rýchlejším diffom ich práve posuniem trochu dohora, jedničke to nevadí a ďalej je to jedno - v podstate ako keby som na náklaďáku vymenil polky za celé. Bude sa radiť hore neskôr a dole skôr; a chladiť sa to bude v závislosti na otáčkach motora, s tým kvalty nemajú nič.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 05.03.2016, 20:50
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1067
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Ako povies, aj tak si myslim, ze ta bude po case otravovat, ze to "nejde""

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Ned, 06.03.2016, 12:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Koliečka čidla tachometra (sú aj farebne rozdelené)

Nissan Part No
32703-31G21 21 teeth (PURPLE) Ratio 4.375:1
32703-31G20 20 teeth (RED) Ratio 4.11:1
32702-33G19 19 teeth (WHITE ) Ratio 3.90:1
32703-31G18 18 teeth (BLUE) Ratio 3.70:1
32702-33G17 17 teeth (BLACK ) Ratio 3.545:1
32702-31G16 16 teeth (YELLOW) Ratio 3.364:1

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 06.03.2016, 15:41
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Tomrs: dík, to som nevedel a bude sa to hodiť. Nevieš či stačí vymeniť kolečko na senzore, alebo sa musí meniť aj protikus v prídavke?

AndyNM: no, ono to nejde aj s tými 4,11 :-D ale zas já mám čas
zmena z 4,11 na 3,9 je asi toľko, ako zmena z 265/75 na 285/75, nič tragické. Práve preto myslím že by mi to bolo lepšie, pretože jednička má ešte rezervu, a paťka je pomalá - tým že všetky kvalty posuniem hore by sa to mohlo zlepšiť na prijateľnú mieru; a v teréne to čo stratím rýchlejším diffom nahradím pomalšou redukciou.
U teba je to iné, turbo a IC urobí svoje, a veľké kolá tiež.

Každopádne tam tie pomalšie diffy môžem kedykoľvek vrátiť.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 06.03.2016, 20:05
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 274 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: