tlmič tvorí spodný doraz na kope áut - aspoň pokiaľ viem
ale musí byť dĺžkovo napočítaný tak, aby jeho max chod bol v súlade s max chodom podvozku a silou, ktorou pôsobia pružiny pri rozťahovaní.
A keďže na predmetnom aute sú IM struny spolus IM tlmičmi....
Na niektorých autách sa spodný doraz rieši pomocou "limiting straps" - gurtnička, retiazka.... čokoľvek - to sa ale používa hlavne vtedy, ak sú použité špeciálne tlmiče alebo tlmiaco-pružiace jednotky s veľkým chodom
(Sway-a-Way a podobne)
Ono pri vyvesení nápravy to nie je až také tragické, ten tlmič je na to postavený, a pôsobia tam trochu iné sily.
(laicky povedané, náprava nikdy "nepadne" dole takou silou, aby mu ublížila)
Iná vec je horný doraz - ten musí byť napočítaný správne, inak je zle
S ramenami to v tomto prípade nemá nič. Tie sú tam primárne z iných dôvodov. A je ich viac. Napríklad:
- origo ramená na TJ nie sú nijak závažne pevné (lisovaný plech)
- sú krátke už pri zdvihnutí o 2 palce - náprava je moc vzadu
- majú zlú geometriu - pri zdvihnutí ti rozhodí záklon
- pri krížení trpia sielntbloky
- sú pevné - nadajú sa nastavovať.
Toto všetko riešia ramená od RE,lebo:
- sú podstatne pevnejšie (hrubostenná bezošvá trubka)
- sú dlhšie a nastaviteľné a excentrické
- vždy na 1 strane je uniball - umožňuje "flex" ramena
- dá sa krásne doaldiť záklon prednej aj zadnej nápravy, čo je napríklad pri inštalácii SYE kitu nutnosť (inak by vibroval kardan)
(Toto isté sa týka aj XJ a ZJ, akurát TJ je vďaka svojmu krátkemu rázvoru náchylnejšie na problémy s geometriou podvozku. V tomto je XJ aj ZJ oveľa "tolerantnejšie" )
poznámka: stále sa bavíme o aute s tuhou nápravou
2Rusty: YJ je celkovo "zaujímavé" auto - takisto je jedno z mála, ktoré je celé na listoch a má 2 panhardky
2Rado: ja dlhšie struny mám. Akurát že nemajú označenie "záťažové"