Dnes je sobota 17. mája 2025, meniny má Gizela a zajtra Viola
Autor |
Správa |
Martin963
Koumák
Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46 Príspevky: 171 Bydlisko: Široke 222
|
Sorac no nerobil som to este radsej sa opytam dakujem za odpoved
_________________Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t, V plane vymena motora 
|
Str, 26.08.2015, 16:51 |
|
 |
Martin963
Koumák
Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46 Príspevky: 171 Bydlisko: Široke 222
|
no a ak by som dal tie dva baterie 90 ah spolu 180ah hmm aky alternator by mi na to trebalo lebo mam iba original co je v are :/ typujem nanho cca 60ah
_________________Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t, V plane vymena motora 
|
Str, 26.08.2015, 16:59 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
To máš jedno, to nesúvisí
Menší altík ich proste bude dobíjať dlhšie
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 26.08.2015, 17:52 |
|
 |
MARF
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
|
ja by som typoval že nemáš altík ale dynamo keď vravíš že je to originál to čo tam bolo od výroby  a altík tam došteluj z hocičoho čo má nejaký väčší odber šťavy z dôvodu výbavy, teda nejaká oktávia, passat,audina atď, tie zvyknú mať veľa ampérové
_________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3"
|
Str, 26.08.2015, 17:55 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
Napíšem Ti tu v podstate taký súhrn toho čo tu už bolo napísané. Podľa toho čo si písal v prvom príspevku máš elektroinštaláciu v poriadku.Staré autá vybavené dynamom kludne mohli mať také nabíjacie napätie.Nebol v nich žiadny väčší spotrebič el. energie.Namontovaním navijáku si to zmenil. Ja by som urobil toto:Osadil by som tam alternátor radšej z nejakého staršieho offroadu ako z osobáku s výkonom cca 100A.Akumulátor by som dal len jeden s kapacitou cca 100 až 150 Ah.Kapacitne stačí, cenovo je to tiež výhodnejšie.Keď máš dve baterky mali by byť "spárované" t.j. rovnaký výrobca,rovnaká šarža kvôli ich rovnakým elektrickým vlastnostiam.Alebo použiť nejaký batériový manažment.Samozrejme môžeš ich spojiť len tak paralelne bude to fungovať, ale nebude to úplne čisté technické riešenie.
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Uto, 01.09.2015, 9:06 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
Jeep grand cherokee 5.9=150ah alternator,ale ten sa bude asik tazsie zhanat
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 01.09.2015, 9:23 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8012 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
ORKO píše: Jeep grand cherokee 5.9=150ah alternator,ale ten sa bude asik tazsie zhanat neni problem,, jesto,, 1ks,, 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 01.09.2015, 9:39 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

2 Marcek4x4: o dvoch baterkách som písal vo vedľajšom vlákne, za asi šesť rokov intenzívnej prevádzky patrola, ktorý mal dve baterky origo z fabriky - zapojené natvrdo - a pritom som mal každú bárjakú, som žiadne pozorovateľné negatíva nezaznamenal. Možno im to uberalo na kapacite alebo životnosti rádovo v jednotkách percent, žiadne laboratórne merania som nevykonával, ale rozhodne nič markantného sa nedialo.
A s jednou veľkou baterkou súhlas, ak ju má kde dať ovšem. Ono je v podstate jedno, či tam bude mať 1x180 alebo 2x90Ah. Nepatrne by som nesúhlasil s tým, že "100 až 150Ah stačí" .. myslím že nie je nič také ako príliš veľa baterky, takže ja by som dával najväčšiu akú mi priestor a budilár dovolí.
V každom prípade by bolo dobré baterku/y občas mrknúť a premerať, či sa dostatočne dobíjajú a prípadne dobiť (a občas doliať vodu) - veľká baterka bude štartovať normálne aj napoly vybitá, a keď bude treba zabrať tak sa zistí že nie je z čoho; okrem toho polovybitá baterka umiera rýchlejšie ako nabitá.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 01.09.2015, 11:06 |
|
 |
Martin963
Koumák
Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46 Príspevky: 171 Bydlisko: Široke 222
|
Od toho pana co som to kupoval on spravil pod spolujazdcovim sedadlom miesto na baterku rozmer d/š/v -52/22/27 podla tychto rozmerov mi tam vojde najvetsia jedna 130ah baterka ... takze budem kupovat dva 90ah a za sedadlami spravim debnu na baterky a vojdu tam obe... a ten alternator no neviem co stym :/ co som nasiel na nete o are tak ze je tam alternator 12v 35ah :/
_________________Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t, V plane vymena motora 
|
Uto, 01.09.2015, 12:31 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|

To:Martin963 Mohol by si napísať na aký účel si naviják kúpil?Máš ho len na hobby ťahanie, alebo mu plánuješ dávať riadne zabrať?Myslím, že si sa trošku zľakol z prvotného neúspechu a dve 90Ah sa mi zdajú predimenzované v zmysle či za tú investíciu dostaneš adekvátnu protihodnotu. to:MoostanQue V podstate súhlasím so všetkým čo si napísal.Jeden problém môže mať aj viac riešení.Ja viem, že dve paralelné baterky môžu roky fungovať presne tak ako Tebe.Mne išlo skôr o prevádzkovú jednoduchosť a spoľahlivosť pre ľudí ktorí sa v elektrike nevyznajú.Ono človek, ktorý sa elektrike vyzná si vie pomôcť(presne ako si napísal, že sem tam sa treba na baterky kukunúť,kór ak máš nejaký záťažový merák na meranie kapacity).To ale pre ľudí ktorí nie sú zbehlí v elektrike môže byť problém.Aj stým súhlasím, že kapacity nie je nikdy dosť, ale ruku na srdce koľko ľudí má naviják a len jednu 75-90Ah baterku?Asi by mal Martin963 napísať na aké účely ten naviják plánuje používať.Pri váhe toho auta a hobby navijákovaní si myslím, že tá 130Ah baterka čo sa mu tam zmestí je dostatočná.Radšej by som ušetrené peniaze za druhú baterku investoval do dobrej kabeláže.Tam by som rozhodne nešetril.Pri cenách tých káblov to bude celkom dosť peňazí.No a samozrejme silnejší alternátor. Ja mám jednu 80Ah a jednu 65Ah baterku a 100A alternátor a pri hobby navijákovaní ich neviem uštvať.
Skôr ako predimenzovať baterky by som sa sústredil na správne používanie navijáku, kedy prestať tahať,kedy použiť kladku atď...
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Uto, 01.09.2015, 13:38 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Diskusia o alternátore a baterkách už čiastočne prebehla tu: viewtopic.php?f=8&p=299395#p299395takže by som poprosil ctených kolegov pokračovať tam, nech sa to dá v budúcnosti niekedy nájsť. Ad navijak: 6000ka navijak je na váhu Ara len tak tak, takže nejaké super heavy duty ťahanie ňevazmóžno. Na druhej strane, navijak bude zaťažovaný dosť. Ale tým netvrdím že to nebude fungovať, na ťažkého patrola sa fabricky dávali 8000ky warny, a to je o kategóriu ťažšie auto - a fungovalo to. Vyžaduje to príčetnú obsluhu a rozhodne nosiť a používať kladku. Pokračovanie na tému alternátor vo vyššieuvedenom vlákne.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 01.09.2015, 17:07 |
|
 |
Martin963
Koumák
Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46 Príspevky: 171 Bydlisko: Široke 222
|
Ucel no takto raz som zapadol v lese ale to som mal este pneu voltyre 175/80 r16 original nivacke a oco bol najebany a povedal ze by trebalo nieco pozhanat a vedsinou stahovanie dreva dole svahom a nic viac ziadny off road ani nic take
_________________Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t, V plane vymena motora 
|
Uto, 01.09.2015, 17:48 |
|
 |
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
Martin963 píše: vedsinou stahovanie dreva ak to spravne chapem chces pouzivat elektricky navijak na tahovanie dreva? 
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka 
|
Uto, 01.09.2015, 22:20 |
|
 |
Martin963
Koumák
Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46 Príspevky: 171 Bydlisko: Široke 222
|
Ano ale si hned nemyslite ze to su buky o mega rozmeroch -_- NO! Breza ceresna hrubsia ako noha staci uplne
_________________Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t, V plane vymena motora 
|
Uto, 01.09.2015, 22:30 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
O to až tak nejde.
Ale elektrický naviják proste žere mrtě elektriky. To je tak vytiahnuť sa z uviaznutia, niečo pritiahnuť, proste krátkodobé (v ráde jednotiek minút zhruba) operácie, na to je to pôvodne myslené. Pri ťahaní dreva to bude násobne viac času, = násobne viac elektriky, to neukrmíš zo žiadnymi baterkami a žiadnym altíkom (leda že by si mal elektrocentrálu čo dá 400A/12V). Okrem toho elektrické navijaky sa výdatne hrejú a pri dlhodobejšej záťaži radi zhoria, na to treba dávať bacha a číhať teplotu motora.
Samozrejme, na občasné pritiahnutie nejakého stromu to fungovať bude, ak sa to bude obsluhovať s rozumom. Ale ak je to možné, ťahal by som to pojazdom stroja/auta, a len ak to nejde tak, tak navijakom. Na ťažbu je vhodný mechanický alebo hydraulický naviják, ktorý môže ísť furt a ničomu to nevadí. Oba sú ale konštrukčne aj finančne niekde úplne inde ako elektrický.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 01.09.2015, 22:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|