Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Autor |
Správa |
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1468 Bydlisko: B. Bystrica
|
tomato píše: No ja som uplne <> mne prestal aj navijat aj odvijat, len cvaka skrinka...  Tipy kym to zacnem riesit? mne to robilo keď som mal odpojený ten tenký mínusový kábel (ovladací asi ? alebo aký to je )
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Pon, 30.03.2015, 10:09 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
odpojeny kde?...
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Pon, 30.03.2015, 10:21 |
|
 |
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1468 Bydlisko: B. Bystrica
|
vnútri tej ovládacej krabici navijaku.. kontakt sa asi vytriasol otrasmi..
_________________http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie
|
Pon, 30.03.2015, 10:50 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
to by ani necvakalo, pretože to je kostra pre selenoidy
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 30.03.2015, 11:59 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
woe, zeber si merák, a omeraj tie dva šrófy na navijaku samotnom: -pri vypatom navijáku na nich nemá byť nič -pri navíjaní je na jednom +12, na druhom 0 -pri odvíjaní je na druhom +12, na prvom 0
ak je zistený stav v súlade s vyššieuvedeným, je chyba v navijaku ak je zistený stav iný ako vyššiepopísané, je chyba v solenoidoch.
chybnú časť treba rozdělať a pokračovať v identifikácii závady:
v navijaku preveriť všetky spoje, zejména upevnenie vodičov na vstupné kontakty pripojiť ho nakrátko na baterku (tak aj tak) a zistiť výsledok v rámci možností zistiť stav ostatných častí, vinutie atď.
v solenoidoch zistiť esli cvakajú oba: -ak áno, je najskorej poškodený kontakt v niektorom z nich, alebo poškodený/zaoxidovaný/upálený silový vodič alebo očko -ak nie, je odpadnutý/špatný kontakt ovládania, špatný konektor ovládačky, zriedkavo zhorená cievka - omerať
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 30.03.2015, 12:15 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Panstvo Tomato-Tomas si z Vas robi srandu  Tomas si v minulosti pisal,ze servisujes elektriku v lietadlach -nieco take som pochopil z obrazkoch kde boli same plosne spoje-pisali sme o tom v teme ked sa jednalo o krimpovanie-cize premerat jeden selenoid pri zmacknuti tlacidla musi byt pre teba malina ked si znaly v obore  si z nas tu robis prdel  a pre Mustanga-tie cievky sa priehrievaju casto a skoro kazda jedna,ze jav to je casty a nie zriedkavy 
|
Pon, 30.03.2015, 12:38 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Rajče je hlavne lenivý ísť sa kuken môj tip je že cvaká len jeden z tých dvoch, tudíž to nemá + / kostru a logicky nemôže fungovať, ale bez omerania je to veštenie z čajových lístkov akurát omerať to trvá pať minút aj s cigárom vo veci tých solenoidov, ja som sa výrazne častejšie stretol s uhnitými či vytrasenými káblami, než so zhoretou cievkou - ale je pravda že to bolo na trochu inej technike a spravidla na 24V - čo ovšem nemení situáciu si myslím. Ale ináč je to ausgerechet dotaz jako "niečo mi hrkoce pod autom, mohli by ste byť takí láskaví a po nete sa zohnút a kuknúť sa čo?" 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 30.03.2015, 13:57 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
No vsak ano, pojdem najst merak premeram... Len som chcel vediet ci niekto nevie z hlavy co by to mohlo byt, Ano nechce sa mi otacat auto lebo je predkom k plotu. Inak, jake vestenie z cajovych listkov vole? Sak si bol pritom ked vypovedal, takze symptomy poznas 
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Pon, 30.03.2015, 14:30 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Každý solenoid časom odíde na opálenie kontaktov. Pri vypínaní, zvlášť pri zvýšenej záťaži sa vytvorí krátkodobo medzi stýkačmi obluk, ktorý ich časom opáli. Ak sa dá rozobrať stačí opilníkovať a zas to nejaký čas vydrží.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 30.03.2015, 16:41 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
no stator je v pecku... nema nahodou volny stator na 12V 12000lb navijak? ak by sa nieco naslo riesil by som rozmery.
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Pon, 30.03.2015, 20:37 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Stator? Dobre si to meral?
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pon, 30.03.2015, 20:42 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
aka znacka navijaku? ze stator odpaleny  nech som v obraze  mne na king one odisiel zatial len selenoid -mojou vinou-zabudol som odpojit navijak a cievka sa prehriala a odpalila-v selenoide a potom ked som dal druhu baterku tak som laboroval s tymi selenoidmi-chcel som aby pripajali druhu baterku k primarnej startovacej ale kazdy sa po 1hodine prehrieval a isiel neskor do p...  a kontakty samozrejme opalene tiez  ale to uz z ineho sudka 
|
Pon, 30.03.2015, 21:38 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Ano je to stator, a neodpalil sa ale bolo tam ptedtym mechanicke poskodenie a zrejme zla technologia opravy. A vlastne myslim si ze to uz opravitelne nebude tak preto zacnem zhanat druhy
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Pon, 30.03.2015, 22:13 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|