Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Pevnostne narazniky a vytahovanie auta
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Na vyťahovanie trhom treba použiť dynamické lano. Tu bolo očividne použité statické. Ale pri dynamickom je riziko, že pri odtrhnutí poletí súčiastka ako z praku, s možnými následkami pri dopade.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 02.04.2012, 11:43 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
presne o tom hovorim, ze ste zacali sudit hlava nehlava a podstatne informacie nepadli...
to Mirec : klasicka blba poznamka, neprekvapuje ma od teba, niekedy pises rychlejsie ako myslis, v nasledujucom prispevku si to pochopil aj sam a prehodnotil si svoje slova...
...nejde vobec o mna, ani lukasa nepoznam, len ma nasralo, ze komentujete veci ako keby ste cely zivot robili narazniky, viac by som si vazil hodnotenia ako pise Jenki a spol, o tom, ako to robit a kde sa asi stala chyba, nie mudrovat a robit zavery bez informacii...
len pre pochopenie, je aj druha strana mince, ak spravim na aute vpredu kolajnicu (nic jednoduchsie ) , tak pri strednej kolizii s nejakym stromom pri offroade, co sa bezne stava, hrozi ohnutie casti sasi, kazdy naraznik potrebuje aj nejaku deformacnu zonu, nemozete pausalizovat slovami : "slabe" a znovu sa vratim k tomu, ze treba pouzivat hlavu : cim vacsi pruser pri offroade, tym treba viac rozmyslat, lebo hrozi o to vacsi pruser pri bezhlavom pouziti sily...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.04.2012, 13:13 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
este ma napadlo, ze mali sme jednu nehodu (nas zakaznik) a potesilo ma, aj ked na vine nebol, ze sa poskodil umerne naraznik a nebolo treba menit sasi, samozrejme su extremy, kde sa neda vyhnut aj takym opravam...
jednoducho povedane, trafit tu tenku hranicu medzi pevnostou pevnostneho naraznika a deformacnou zonou je umenie...
...kazdopadne na zaciatku malo toto vlakno vystizny nazov : ako netahat, ale vzpati sa to zvrhlo na komentar o tom ako mal typek upravene auto, pricom nikto z nas detaily nepoznal...
...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.04.2012, 13:18 |
|
 |
mato_srubka
Koumák
Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07 Príspevky: 167 Bydlisko: Kysuce
|
O nejakom obraze deformovania by mohol pomôct aj nejaky jednoduchsi MKP (FEM) vypocet.
Neviem, ci sa s tym niekto tuna z fóra zaoberal , ale minimalne by to mohlo byt zaujivame vediet, ako sa bude naraznik spravat pri naraze alebo pôsobeni sily.
Ak by mal niekto 3D model (najlepsie Pro/E alebo Catia) , skuste poslat. Aj ked casu moc nemam a teraz cez sezonu ho bude este menej, ale mozno by to stalo za ten strateny cas.
Ak by ste to chceli riesit seriozne = za prachy , tak chlapci na Zilinskej univerzite si radi privyrobia par susnov, ale tato varianta je asi dopredu odsudena na zanik. 
|
Pon, 02.04.2012, 15:28 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Stim taznim okom u patrolav zadu mam tiez skusenosti darmo je tam 4mm ocel ked okolo je 2mm plech ktori je sice profilovany cize silny ale u starsich Y60aY61 ked to nema osetrene tak to vytrhne z ramu ako malinu
Konkretne tento rok som vytahoval teda trhal auto zo zaveja sinteticke lano na navijaku islo do papa ale mojov chybov, potom som dal dynamicke lano o tazne a seklov o druhe auto aaaaaa tahaaal a tiez to letelo este stastie ze odstreleny drziak mi v letel len do rezervi a nikomu sa nic nestalo a auto ostalo aj tak v zaveji
Treti pokus bol primitivne jednoduchi odkopat auto, boo lezalo v bruchom na napluhovanom zaveji 1h kopania a troli nakoniec sam vycuval.
Ciže dotycny ma tak zhnity ram ze ked daco tak sa cele auto rozpadne
poucenie premna radsej hodinu viacej kopat a nic nedodrbem ?
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
Naposledy upravil MIrec01 dňa Str, 04.04.2012, 0:15, celkovo upravené 1
|
Pon, 02.04.2012, 16:32 |
|
 |
kakes
Az to tu zije
Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24 Príspevky: 219 Bydlisko: Báhoň
|
RADOFFROAD píše: ...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...
Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny 
_________________Felicia Offrajd project 4,2 Turbo 
|
Pon, 02.04.2012, 19:12 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
Rado: Sory ale rypol som si koli tomu ze som bol svedkom jednej udalosti priktorej vytrhlo naraznik z oasednia pri navijani auto ostalo stat a navijak z naranikom siel ku stromu aaa Namontovany bol u teba.[/quote]
asi tak no 
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Pon, 02.04.2012, 21:17 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
 Toto nem dopadne dobre ...
Co sa tu vlastne riesi ? Ako netahat, ako uchytavat pevnostaky, ako si majitel ma vystuzit ram ? (resp. ho udrazat zdravy ...)
Uz je to tu nejak pomotane ..
|
Pon, 02.04.2012, 21:22 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
kakes píše: RADOFFROAD píše: ...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor... Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny 
Nevšimol som si, že by si diskutoval, aspoň doposiaľ.
Zatiaľ si len rýpal a táral. Nečítal som od teba jedinú rozumnú vec. Tie posledné naserkali aj pokojných užívateľov tohoto fóra. (pripomeniem len tvoju leukoplastovú uzávierku a táraniny a rýpanie okolo nálepiek)
Tak neviem, o čo ti ide.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 02.04.2012, 21:30 |
|
 |
Juraj Surovec
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14 Príspevky: 1250 Bydlisko: Lednické Rovne
|
finder ja by som to tu zamkol a bude pokoj. Páni poslednú dobu tu každí do každého rípe . Toto forum je už dosť posrané hádkami tak nato serte ved sme tu Offroadaci nie ???? kolko takých videí je na neťe a niektoré autá sú profesionálne a aj tak ich trhajú ako sračky ...
_________________ Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .
|
Pon, 02.04.2012, 21:39 |
|
 |
KarolAUS
Učeň
Registrovaný: Pia, 26.11.2010, 12:46 Príspevky: 42 Bydlisko: Sydney, Australia
|
na jednom miestnom australskom fore sa ten clovek branil. naraznik nebol doma vyrobeny. bol hlinikovy co je tu asi polovica a vyznam maju asi taky ze sa pekne lesknu. patrol co ho tahal bol TD42 s aftermarket turbom vytunovanym na 20 psi a intercoolerom. auto bolo zapadnute v bahne po ram teda pricucnute. jednoducho bola pouzita neprimerana sila znasobena dinamickym lanom. proste deti sa hrali v lese.
_________________ Nissan Patrol Y60 TB42s
|
Pon, 02.04.2012, 21:47 |
|
 |
janoP
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26 Príspevky: 523 Bydlisko: tisovec
|
..však ja som to vravel hneď, taký zúrivý vyťahovák to bol 
_________________ už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......
|
Pon, 02.04.2012, 21:49 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Juraj, toto ani nie je o trhaní, ale o tom, že niekto sa pozrie na video a hneď začne mudrovať.
Pritom priamo pod videom bolo napísané upozornenie pre tých, čo rýchlo súdia, že nárazník bol duralový a odtrhol ho oceľový vyprosťovací hák.
Takže šlo len o to podiskutovať, ako sa vyhnúť podobnej situácii, lebo ide o život. A riešením rozhodne nie je superťažký nárazník, ale, ako napísal Pejo, napríklad ťahanie pomocou dynamickej gurtne poistenej úväzom aspoň 10m statickej gurtne uchytenej o druhý vyprosťovací bod auta a úväz dynamiky. Statická gurtňa je voľná nenašponovaná a čiastočne utlmí dynamickú v prípade "prakového efektu".
A podstatné je stáť za a nie pred vyprosťovaným vozom.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 02.04.2012, 21:52 |
|
 |
kakes
Az to tu zije
Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24 Príspevky: 219 Bydlisko: Báhoň
|
ono sa tu moc rozumne ani diskutovat neda. Vsetci tu reagujete podrazdene a zmysel pre humor ste nechali neviem kde. Inde na forach je aspon sranda. Tu su jedine vtipne veci vase jesitne reakcie a potom par ludi na urovni ofrajdackeho poloboha, ktori maju vzdy pravdu a ked nie, tak ajtak maju, lebo iny nazor zahadne zmizne v matrixe.
Za tento prispevok pojdem urcite zase do basy, alebo dostanem BAN lebo som si dovolil nieco skritizovat.
Dalsia ukazka demokracie a moznosti vyjadrit svoj nazor na tomto fore.
Neviem cim to je, ale je tu nejaka zla atmosfera
HOWK
_________________Felicia Offrajd project 4,2 Turbo 
|
Pon, 02.04.2012, 23:22 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|

Zlú atmosféru robia ľudia, ktorí nemiestne tárajú bez znalosti veci a nezodpovedne rýpu.
To sa tu stalo a z tvojej strany niekoľkokrát, preto sa nečuduj podráždeným reakciám.
Keďže pri off-roadových aktivitách občas ide o život, je dobré niektoré veci brať vážne, lebo pri mŕtvole strácajú zmysel pre humor väčšinou všetci ostatní. A obvykle sa to nekončí šťastne ani humorne. A tvoje vtípky nikomu smiešne neprišli, to sa stáva bežne ak nie si vtipný.
Pri tom prvom videu si stačilo len prečítať autorovu poznámku pod videom pre tých čo radi mudrujú a rýchlo súdia (tak to tam napísal aj s doporučením, čo majú urobiť) a všetky debaty o superťažkých nárazníkoch šli bokom, lebo nárazník v tom bol nevinne.
Niektorí ale hneď začali kritikou nárazníkov, lebo majú dojem že superťažká koľajnicová konštrukcia niečo rieši. Nerieši a ešte aj ohrozuje, preto sme sa do toho nezávisle viacerí obuli.
A ešte nakoniec k tej demokracii - tá nie je o tom, že môžeš beztrestne tárať a rýpať.
Demokracia je o práve vyjadriť svoj názor a o povinnosti si ho obhájiť a niesť zaň zodpovednosť.
Zlú atmosféru robia ľudia bez znalosti pravidiel slušnosti, bez zodpovednosti, bez rešpektu ale zato s veľkou dávkou arogancie.
Porozmýšľaj nad tým.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 03.04.2012, 7:35 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|