Dnes je piatok 11. júla 2025, meniny má Milota a zajtra Nina
Autor |
Správa |
Pacificus
Učeň
Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30 Príspevky: 16
|

Martin 4 píše: kentus píše: Ako teda funguje to "automatické" ukladanie lana, myslím že to tak mala napr. V3Ska? to práve nie je automatické ani trochu. Tam je ukladač lana a šicko čo k tomu patrí. Automatické (alebo lepšie "samovolné") ukladanie lana sa robí tak, že o bubon je opretá rolňa rovnako široká ako bubon a je k bubnu (resp. k lanu) pritláčaná mocnou spružinou. Lano je vedené pekne kolmo na stred bubna a tlak rolne presvedčí lano aby sa navíjalo pekne postupne po vrstvách (ak by sa chcelo zgrčiť na jednu stranu, muselo by nadvihnúť rolňu proti spružine... takže menší odpor vyvolá ukladanie rad radom a keďže príroda zásadne volí cestu menšieho odporu, uloží sa ako treba.)
poznam iny sposob ktory pouzivaju take srandy pre elktrikarov na navijanie kablov...
pred bubnom navijaku su rovnobezne s nim tyc s pohyblivou kladkou a jedna zavitova tyc ktora je nahanana od bubna (zavity su tam dva, aj lavy aj pravy , su cez seba krizom ako drazky na pilniku  ) na prazdnej tyci beha zo strany na stranu kladka ukladajuca lano ktoru vodi bezec zapadajuci do zavitov, ked kladka pride na jednu stranu tyci, bezec skoci z jedneho zavitu do druheho ( napr. z lavotociveho do pravotociveho) a kladka ide opacnym smerom a uklada lano pricom tyc so zavitom sa stale toci jednym smerom (ako bubon navijaku), na druhom konci zase bezec z jedneho zavitu skoci do druheho a kladka uklada lano plynulo vedla seba v dalsej vrstve
je to vsak robene na presnu hrubku lana pretoze stupanie zavitu posuvajuceho kladku je robene tak aby sa lano naukladalo co najtesnejsie, ak by bolo pouzite tensie lano ukladalo by sa na riedko s medzerami ale ak by bolo lano hrubsie asi by to narobilo neplechu, niekde mam tusim aj fotky ako to vyzera, len neviem kde 
|
Uto, 24.07.2007, 12:51 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
2 Pacificus: ja som to pochopil hned na zaciatku o com vlastne tocis
ten system ukladania som aj ja videl, ale na com to si nespomeniem, nemaju to nahodou aj zeriavy?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Uto, 24.07.2007, 13:57 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

HONZA.S píše: Čim budeš mít rolny dál od navijáku tak tam budou působit na uchycení rolen zbytečné parazitní síly. Nevidím důvod proč to dělat.
1.) preto som potreboval upresniť čo je "montáž"
2.) dovolím si oponovať lano od rolne (sila v napätom lane) nepozná ako ďaleko je bubon navijáku (LANO JE OHYBNÉ!!!)... jediná možnosť kedy by sa sily na uchytenie rolní zväčšovala by bolo v prípadě predsunutého držiaka rolní (rolne ďalej trčiace od nárazníka/kotevnej dosky)
pre obraz:
a.) naviják kompaktný (rolne pri ňom) a ťahanie silou 2t do pravého uhla od auta
b.) rolne v tej istej vzdialenosti vôči rámu ako bod 1m ale naviják 2 m do nich a tiež 2t do pravého uhla = krajná rolňa menej namáhaná protisilou neukladaného lana ale naštosovaného na kraji bubna (bod a.), dokonca je tu veľký predpoklad samovoľného ukladania lana závit po závite na bubon
c.) naviják s rolňami vastrčenými 0,5 m pred nárazník a 2t do pravého uhla - rolňa a jej ložiská namáhané rovnako, ale vhľadom na dlhšiu páku od rámu viac namáhané kotveniem resp. montážne miesto rámu
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 24.07.2007, 14:39 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
2 Karlito: presne to som myslel
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Uto, 24.07.2007, 15:12 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... Pacificus... presne si popísal ako to majú urobené Vé3eSky
.... prírpadne aj napr. navijáky ktoré štartujú vetrone (na bubni majú vyše kilometra lana !)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 24.07.2007, 15:50 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
...ale zbytocne tu pisete o qoqotinach....nikdy nic take na aute nebude !!!
...treba si radsej osvojit zasady spravneho pouzivania navijaka a zadovazit si prislusenstvo k nemu.
... kolko pripadov je takych kde fakt ale fakt nie je ina moznost ako navijakovanie do boku ??? mizive percento !!!
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 24.07.2007, 16:29 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: DanoDEF píše: ...problem s ukladanim lana je u väcsiny navijakou nie vsak u W...M8274-50....  tam je miesta dostatok. Dalsi adept na slusne moznosti ukladania lana ma aj SW Husky. A v pripade potreby a troske sikovnosti sa daju vystuhy a uchytenie navijaka urobit tak, ze sa mozno vyrovna 8274-50-tke
ano mas pravdu...kedze som huskyho mal tak viem ako to tam je s priestorom...ale predsa ma menej priestoru resp mensi bubon. vystuhu som mal demontovanu. nevyhodu maju navijaky prepojene "tyckami". ked je malo priestoru tak je vyhodnejsie synteticke lano
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 24.07.2007, 16:33 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...hehe.. ja som v návode k navijáku čítal že sa má ťahať kolmo k osi bubna (čiže rovno dopredu) ale asi budem nejaké to mizerné mizivé %, pretože čo si pamätám tak závažná väčšina navijákovaní sa bola viac či menej bokom  ... že zahučím do kolají vyoraných na trištvrte metra LaKaTošom a musím sa rvať bokom tak, že mi lano skoro dere nárazník a podobne. Pekných ideálnych prípadov že som sa mohol ťahať pekne kultúrne rovno pred seba bolo pomálu...
Navíjať bokom sa dá... ale je to otrava. Keď sa lano natočí na jeden bok, načim kus odvinúť, navinúť správne a zas to chvílu drviť na jednu stranu s vedomím že je to tak zle, ale inak sa momentálne nedá.....
To je jediná vec čo sa mi páči na Multimounte. Celá paráda sa zavesi na gulu a ťah lana pekne zrovná naviják tak ako sa patrí. Trebárs aj bokom.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 24.07.2007, 17:15 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
2 Pacifikus
Mno hej, uz kazdy vie ako to myslel. Konzola rolni namahana rozdielne, rolne rovnako. Samozrejme ide o kokotinu - bol som rano nasrany, tak to musel niekto schytat 8)
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 24.07.2007, 22:28 |
|
 |
Pacificus
Učeň
Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30 Príspevky: 16
|
heh  diki no, uz som o sebe zacinal pochybovat 
|
Uto, 24.07.2007, 23:51 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Pacificus píše: heh  diki no, uz som o sebe zacinal pochybovat 
nebol dôvod...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 24.07.2007, 23:54 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
petertn píše: 2 Pacificus: ja som to pochopil hned na zaciatku o com vlastne tocis ten system ukladania som aj ja videl, ale na com to si nespomeniem, nemaju to nahodou aj zeriavy?
maju to navijaky.tie na ryby. na velke ryby. multiplikatory. na sumce alebo morsky rybolov.
tycka,na nej lavy aj pravy zavit, po tom chodi taky bezec co drzi lanko a uklada ko zlava doprava zprava dolava ked sa to toci... a stale dokola ... je to ono? 
|
Str, 25.07.2007, 1:33 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
to je ono, akurat si neviem pedstavit ked sa to zaserie blatom 
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Str, 25.07.2007, 7:34 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
pneukaktus píše: Jano JP píše: ...čím by si dal rolne ďalej, tým väčšiu páku vytvoríš na namáhanie montáže  )  , hmm, tejto tvojej odpovedi tentokrat fakt nerozumim. nerozumiem, ako mozes z lana vytvorit paku  ?
(to ste tu toho popísali, kým som tu nebol...  )
...to je jednoduché, pneukaktusko - kľúčové slová sú "na namáhanie montáže"...jasné že nie páka na lane, ale na pevných častiach - na montáži, na tej sa vždy vytvorí páka , keď sa lano oprie o rolne a čím viac sa o ne opiera, tým je páka silnejšia - to je myslím jasné; čím sú rolne bližšie k navijaku, tým je vzniknutá páka zanedbateľnejšia, čím ďalej od navijaku by si dal rolne, tým pevnejšie musí byť prepojenie navijak-rolne...už rozumieš, ako to myslím?
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Str, 25.07.2007, 8:41 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Z fyzikálneho hľadiska je úplne jedno ako ďaleko sú roľne od navijaku vzhľadom na ich namáhanie či už priamo na valčeku, alebo aj na uchytení roľní. Roľné sú v podstate kladka a sily na oboch ramenách kladky sú rovnaké nech je kladka kdekoľvek. Lano je ohybné a preto nemôže vytvoriť na roľné páku, jedine priamy tlak, ktorý je rovnaký po celej dĺžke lana. Čo sa týka ukladania platí čo tu bolo vyššie popísané.

_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Str, 25.07.2007, 11:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|