Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 11.07.2025, 10:07
Dnes je piatok 11. júla 2025, meniny má Milota a zajtra Nina




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Rolne navyjaku 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30
Príspevky: 16
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
kentus píše:
Ako teda funguje to "automatické" ukladanie lana, myslím že to tak mala napr. V3Ska?


to práve nie je automatické ani trochu. Tam je ukladač lana a šicko čo k tomu patrí.

Automatické (alebo lepšie "samovolné") ukladanie lana sa robí tak, že o bubon je opretá rolňa rovnako široká ako bubon a je k bubnu (resp. k lanu) pritláčaná mocnou spružinou. Lano je vedené pekne kolmo na stred bubna a tlak rolne presvedčí lano aby sa navíjalo pekne postupne po vrstvách (ak by sa chcelo zgrčiť na jednu stranu, muselo by nadvihnúť rolňu proti spružine... takže menší odpor vyvolá ukladanie rad radom a keďže príroda zásadne volí cestu menšieho odporu, uloží sa ako treba.)

poznam iny sposob ktory pouzivaju take srandy pre elktrikarov na navijanie kablov...
pred bubnom navijaku su rovnobezne s nim tyc s pohyblivou kladkou a jedna zavitova tyc ktora je nahanana od bubna (zavity su tam dva, aj lavy aj pravy , su cez seba krizom ako drazky na pilniku :wink: ) na prazdnej tyci beha zo strany na stranu kladka ukladajuca lano ktoru vodi bezec zapadajuci do zavitov, ked kladka pride na jednu stranu tyci, bezec skoci z jedneho zavitu do druheho ( napr. z lavotociveho do pravotociveho) a kladka ide opacnym smerom a uklada lano pricom tyc so zavitom sa stale toci jednym smerom (ako bubon navijaku), na druhom konci zase bezec z jedneho zavitu skoci do druheho a kladka uklada lano plynulo vedla seba v dalsej vrstve

je to vsak robene na presnu hrubku lana pretoze stupanie zavitu posuvajuceho kladku je robene tak aby sa lano naukladalo co najtesnejsie, ak by bolo pouzite tensie lano ukladalo by sa na riedko s medzerami ale ak by bolo lano hrubsie asi by to narobilo neplechu, niekde mam tusim aj fotky ako to vyzera, len neviem kde :smt009


Uto, 24.07.2007, 12:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Pacificus: ja som to pochopil hned na zaciatku o com vlastne tocis :D

ten system ukladania som aj ja videl, ale na com to si nespomeniem, nemaju to nahodou aj zeriavy?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Uto, 24.07.2007, 13:57
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
HONZA.S píše:
Čim budeš mít rolny dál od navijáku tak tam budou působit na uchycení rolen zbytečné parazitní síly. Nevidím důvod proč to dělat.

1.) preto som potreboval upresniť čo je "montáž"

2.) dovolím si oponovať lano od rolne (sila v napätom lane) nepozná ako ďaleko je bubon navijáku (LANO JE OHYBNÉ!!!)... jediná možnosť kedy by sa sily na uchytenie rolní zväčšovala by bolo v prípadě predsunutého držiaka rolní (rolne ďalej trčiace od nárazníka/kotevnej dosky)

pre obraz:
a.) naviják kompaktný (rolne pri ňom) a ťahanie silou 2t do pravého uhla od auta
b.) rolne v tej istej vzdialenosti vôči rámu ako bod 1m ale naviják 2 m do nich a tiež 2t do pravého uhla = krajná rolňa menej namáhaná protisilou neukladaného lana ale naštosovaného na kraji bubna (bod a.), dokonca je tu veľký predpoklad samovoľného ukladania lana závit po závite na bubon
c.) naviják s rolňami vastrčenými 0,5 m pred nárazník a 2t do pravého uhla - rolňa a jej ložiská namáhané rovnako, ale vhľadom na dlhšiu páku od rámu viac namáhané kotveniem resp. montážne miesto rámu

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 24.07.2007, 14:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Karlito: presne to som myslel

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Uto, 24.07.2007, 15:12
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... Pacificus... presne si popísal ako to majú urobené Vé3eSky :wink:
.... prírpadne aj napr. navijáky ktoré štartujú vetrone (na bubni majú vyše kilometra lana !)

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 24.07.2007, 15:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...ale zbytocne tu pisete o qoqotinach....nikdy nic take na aute nebude !!!

...treba si radsej osvojit zasady spravneho pouzivania navijaka a zadovazit si prislusenstvo k nemu.

... kolko pripadov je takych kde fakt ale fakt nie je ina moznost ako navijakovanie do boku ??? mizive percento !!!

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 24.07.2007, 16:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teslo píše:
DanoDEF píše:

...problem s ukladanim lana je u väcsiny navijakou nie vsak u W...M8274-50.... :-D tam je miesta dostatok.


Dalsi adept na slusne moznosti ukladania lana ma aj SW Husky. A v pripade potreby a troske sikovnosti sa daju vystuhy a uchytenie navijaka urobit tak, ze sa mozno vyrovna 8274-50-tke


ano mas pravdu...kedze som huskyho mal tak viem ako to tam je s priestorom...ale predsa ma menej priestoru resp mensi bubon. vystuhu som mal demontovanu. nevyhodu maju navijaky prepojene "tyckami". ked je malo priestoru tak je vyhodnejsie synteticke lano

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 24.07.2007, 16:33
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...hehe.. ja som v návode k navijáku čítal že sa má ťahať kolmo k osi bubna (čiže rovno dopredu) ale asi budem nejaké to mizerné mizivé %, pretože čo si pamätám tak závažná väčšina navijákovaní sa bola viac či menej bokom :? :roll: ... že zahučím do kolají vyoraných na trištvrte metra LaKaTošom a musím sa rvať bokom tak, že mi lano skoro dere nárazník a podobne. Pekných ideálnych prípadov že som sa mohol ťahať pekne kultúrne rovno pred seba bolo pomálu... :(

Navíjať bokom sa dá... ale je to otrava. Keď sa lano natočí na jeden bok, načim kus odvinúť, navinúť správne a zas to chvílu drviť na jednu stranu s vedomím že je to tak zle, ale inak sa momentálne nedá.....

To je jediná vec čo sa mi páči na Multimounte. Celá paráda sa zavesi na gulu a ťah lana pekne zrovná naviják tak ako sa patrí. Trebárs aj bokom.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 24.07.2007, 17:15
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Pacifikus
Mno hej, uz kazdy vie ako to myslel. Konzola rolni namahana rozdielne, rolne rovnako. Samozrejme ide o kokotinu - bol som rano nasrany, tak to musel niekto schytat 8)

_________________
zelena mrdka


Uto, 24.07.2007, 22:28
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30
Príspevky: 16
Odpoveď s citáciou
Poslať 
heh :-) diki no, uz som o sebe zacinal pochybovat :smt124


Uto, 24.07.2007, 23:51
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pacificus píše:
heh :-) diki no, uz som o sebe zacinal pochybovat :smt124


nebol dôvod... :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 24.07.2007, 23:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
2 Pacificus: ja som to pochopil hned na zaciatku o com vlastne tocis :D

ten system ukladania som aj ja videl, ale na com to si nespomeniem, nemaju to nahodou aj zeriavy?


maju to navijaky.tie na ryby. na velke ryby. multiplikatory. na sumce alebo morsky rybolov.
tycka,na nej lavy aj pravy zavit, po tom chodi taky bezec co drzi lanko a uklada ko zlava doprava zprava dolava ked sa to toci... a stale dokola ... je to ono? :wink:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Str, 25.07.2007, 1:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to je ono, akurat si neviem pedstavit ked sa to zaserie blatom :evil:

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Str, 25.07.2007, 7:34
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pneukaktus píše:
Jano JP píše:
...čím by si dal rolne ďalej, tým väčšiu páku vytvoríš na namáhanie montáže :-D )


:smt017 , hmm, tejto tvojej odpovedi tentokrat fakt nerozumim.

nerozumiem, ako mozes z lana vytvorit paku :smt017 ?


(to ste tu toho popísali, kým som tu nebol... :-D)

...to je jednoduché, pneukaktusko - kľúčové slová sú "na namáhanie montáže"...jasné že nie páka na lane, ale na pevných častiach - na montáži, na tej sa vždy vytvorí páka , keď sa lano oprie o rolne a čím viac sa o ne opiera, tým je páka silnejšia - to je myslím jasné; čím sú rolne bližšie k navijaku, tým je vzniknutá páka zanedbateľnejšia, čím ďalej od navijaku by si dal rolne, tým pevnejšie musí byť prepojenie navijak-rolne...už rozumieš, ako to myslím?

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 25.07.2007, 8:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z fyzikálneho hľadiska je úplne jedno ako ďaleko sú roľne od navijaku vzhľadom na ich namáhanie či už priamo na valčeku, alebo aj na uchytení roľní. Roľné sú v podstate kladka a sily na oboch ramenách kladky sú rovnaké nech je kladka kdekoľvek. Lano je ohybné a preto nemôže vytvoriť na roľné páku, jedine priamy tlak, ktorý je rovnaký po celej dĺžke lana. Čo sa týka ukladania platí čo tu bolo vyššie popísané.

Obrázok

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Str, 25.07.2007, 11:37
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 35 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: