Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 10:48
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 nefunguje navijak 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20
Príspevky: 1461
Bydlisko: B. Bystrica
Odpoveď s citáciou
tomato píše:
No ja som uplne <> mne prestal aj navijat aj odvijat, len cvaka skrinka...:)
Tipy kym to zacnem riesit?


mne to robilo keď som mal odpojený ten tenký mínusový kábel (ovladací asi ? alebo aký to je )

_________________
http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie


Pon, 30.03.2015, 10:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
odpojeny kde?...

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pon, 30.03.2015, 10:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20
Príspevky: 1461
Bydlisko: B. Bystrica
Odpoveď s citáciou
vnútri tej ovládacej krabici navijaku.. kontakt sa asi vytriasol otrasmi..

_________________
http://www.safeworks.sk - Výškové práce, Pilčícke práce, Elektroinštalácie


Pon, 30.03.2015, 10:50
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
to by ani necvakalo, pretože to je kostra pre selenoidy

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 30.03.2015, 11:59
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
woe, zeber si merák, a omeraj tie dva šrófy na navijaku samotnom:
-pri vypatom navijáku na nich nemá byť nič
-pri navíjaní je na jednom +12, na druhom 0
-pri odvíjaní je na druhom +12, na prvom 0

ak je zistený stav v súlade s vyššieuvedeným, je chyba v navijaku
ak je zistený stav iný ako vyššiepopísané, je chyba v solenoidoch.

chybnú časť treba rozdělať a pokračovať v identifikácii závady:

v navijaku preveriť všetky spoje, zejména upevnenie vodičov na vstupné kontakty
pripojiť ho nakrátko na baterku (tak aj tak) a zistiť výsledok
v rámci možností zistiť stav ostatných častí, vinutie atď.

v solenoidoch zistiť esli cvakajú oba:
-ak áno, je najskorej poškodený kontakt v niektorom z nich, alebo poškodený/zaoxidovaný/upálený silový vodič alebo očko
-ak nie, je odpadnutý/špatný kontakt ovládania, špatný konektor ovládačky, zriedkavo zhorená cievka - omerať

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 30.03.2015, 12:15
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Panstvo Tomato-Tomas si z Vas robi srandu :-D Tomas si v minulosti pisal,ze servisujes elektriku v lietadlach -nieco take som pochopil z obrazkoch kde boli same plosne spoje-pisali sme o tom v teme ked sa jednalo o krimpovanie-cize premerat jeden selenoid pri zmacknuti tlacidla musi byt pre teba malina ked si znaly v obore :-D si z nas tu robis prdel :) a pre Mustanga-tie cievky sa priehrievaju casto a skoro kazda jedna,ze jav to je casty a nie zriedkavy :)


Pon, 30.03.2015, 12:38
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Rajče je hlavne lenivý ísť sa kuken :-D

môj tip je že cvaká len jeden z tých dvoch, tudíž to nemá + / kostru a logicky nemôže fungovať, ale bez omerania je to veštenie z čajových lístkov akurát
omerať to trvá pať minút aj s cigárom

vo veci tých solenoidov, ja som sa výrazne častejšie stretol s uhnitými či vytrasenými káblami, než so zhoretou cievkou - ale je pravda že to bolo na trochu inej technike a spravidla na 24V - čo ovšem nemení situáciu si myslím.

Ale ináč je to ausgerechet dotaz jako "niečo mi hrkoce pod autom, mohli by ste byť takí láskaví a po nete sa zohnút a kuknúť sa čo?" :smt021

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 30.03.2015, 13:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
No vsak ano, pojdem najst merak premeram...
Len som chcel vediet ci niekto nevie z hlavy co by to mohlo byt,
Ano nechce sa mi otacat auto lebo je predkom k plotu. :)
Inak, jake vestenie z cajovych listkov vole? Sak si bol pritom ked vypovedal, takze symptomy poznas :twisted:

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pon, 30.03.2015, 14:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Každý solenoid časom odíde na opálenie kontaktov. Pri vypínaní, zvlášť pri zvýšenej záťaži sa vytvorí krátkodobo medzi stýkačmi obluk, ktorý ich časom opáli. Ak sa dá rozobrať stačí opilníkovať a zas to nejaký čas vydrží.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 30.03.2015, 16:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
no stator je v pecku...
nema nahodou volny stator na 12V 12000lb navijak?
ak by sa nieco naslo riesil by som rozmery.

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pon, 30.03.2015, 20:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Stator? Dobre si to meral?

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pon, 30.03.2015, 20:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
aka znacka navijaku? ze stator odpaleny :shock: nech som v obraze :) mne na king one odisiel zatial len selenoid -mojou vinou-zabudol som odpojit navijak a cievka sa prehriala a odpalila-v selenoide a potom ked som dal druhu baterku tak som laboroval s tymi selenoidmi-chcel som aby pripajali druhu baterku k primarnej startovacej ale kazdy sa po 1hodine prehrieval a isiel neskor do p... :) a kontakty samozrejme opalene tiez :) ale to uz z ineho sudka :-D


Pon, 30.03.2015, 21:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Ano je to stator, a neodpalil sa ale bolo tam ptedtym mechanicke poskodenie a zrejme zla technologia opravy.
A vlastne myslim si ze to uz opravitelne nebude tak preto zacnem zhanat druhy

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pon, 30.03.2015, 22:13
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: