Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:13
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 pripravok na spustanie sa dolu prudkym kopcom 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
nieco podobne som vydel na trachtore na samo doma navijaku , ale mal dva brzdove kotuče po 1 na každej str. bubna a ovladal to piestikom z spojky na škodule a tlak v piestiku a na brzdove platničky si reguloval pakov rucnej nebolo to nic zložite .
Použival ho len na spušťanie sa dolu kopcom keď si nebol istý či zide bez ujmy na zdravý a technyke :wink: ( mal tam 50m 10mm. lanka , keď to udržalo trachtorec tak podobný sistem musí udržať aj off)

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Sob, 27.08.2011, 10:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hm .. Takze v ramci moznosti mechanika.
OK, brzda na navijaku sice pripustna, ale skusme sa jej vyhnut.
Brzdovy kotuc tiez, ale ako ho brzdit (teda to nie je samozreme problem, ale treba pribastlit nieco nove do auta).
Cize potrebujeme nejaky kvazi automaticky pohyb.
Prve co ma napadlo, ze funguje "samo, su obycajne hodiny.

Obrázok

Uprostred ozubeneho kolesa tam kde by mala byt oska, si predstavte dalsie ozubene koleso, resp. namontane lano, a cez nejake kladky a rolne prec z auta (hodne som to zjednodusil, to teraz nie je podstatne).
Pokial by bol pohyb kyvadla konstatny, tak je vlastne zabezpecene plynule odmotavanie lana. (rovnomerny pohyb smerom dolu).
Otazka znie, ako zabezpecit pohyb kyvadla (idealne pod zatazou, t.j. len pocas nutnosti brzdit, a mimo zataze nech zastane).

Netvrdim, ze sa to neda, ale hladal som dalej.
NAsiel som nieco takeho.

Obrázok

Dost dobre si viem predstavit na pohyb zeleneho kolesa nejaky blby 12V motorcek (poviem somarinu - napr. zo stieracov, to teraz tiez nehra ulohu), ktory bude vlastne menezovat svojou rychlostou odmotavanie lana z cervenej "vrtule". (tu by sa zase muselo doriesit namotanie lana, ale to teraz povazujme za technicke detaily).
Ak by vrtula niesla neumerne velku zataz, myslim, ze medzi nu a rolne by sa umiestnili este nejake kladky na zmiernenie zataze.

Pri pouziti dostatocne kvalitneho materialu si to viem predstavit ako relativne kompatne zariadenia na montaz do existujuceho narazniku.

Rychlost motorceka by mohla byt bud konstatna (jednoduchsi sposob), alebo variabilna (rychlejsie odmotavanie na mensom sklone kopca, pomalsie, na vyssom sklone), ale to uz riesim dost "vychytavky".

Riesenie 2 oproti 1 je zrejme lepsie technicke realizovatelne, ma vyhodu aj v namotavani lana (po spusteni z kopca), a tu by tiez prisla k slovu variabilna rychlost motorceka (co najrychlejsie navinutie lana spet do auta).

Edit - nad Tibikovym riesim som rozmyslal v kombinacii s prvym obrazkom, kedy by sila lana (auto pod zatazou), ne striedacku plnila proti sebe nejake piestiky, a tie by na striedacku uvolnovali raz jednu, raz druhu stranu (realizovatelne asi, ale zrejme zbytocne komplikovane).

Riesenie 2 tym ze je vlastne "mechanicke" zaroven splna Radov postreh o naddimenzovani riesenia, a cele stoji a pada na elektrike v motorceku (zastavis privod, auto stoji). Sila posobiaca na motorek je vlastne nulova, nakolko to bude znasat vrtula + 3/4 kruhova vysec na kolese = zelezo na zelezo, nema sa tam co pohnut, moze povolit jedine kov z ktoreho to bude skontruovane).


Sob, 27.08.2011, 11:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ta druha moznost vyzera velmi zaujimavo,
nakreslim to v cade ale je to horuci favorit. : ) hlavne mam 24voltovy silny motorcek s prevodovkou co by bol na to vhodny aj je regulovatelny.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Sob, 27.08.2011, 12:30
Profil WWW
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10
Príspevky: 6
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A čo plynulosť pohybu?Pri zaťažení lana okolo 1t by to šklbalo ako besné.Daj tam brzdový bubon aj s nábojom a ručnou brzdou,gaz alebo aro a máš vymalované.Náhradných dielov plná riť a aj zadara.


Pon, 29.08.2011, 22:04
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Suhaj, aj si cital pomedzi riadky ? Asi nie ... Skus znova. Co ti pre pana jana tam ma co sklbat ? Hadam to nechces nasadit na auto bez patricneho sprevodovania lana ? Tie kladky ti zaroven riesia tvoju nespavost s plynulostou. (nakolko tento mechanizmus zvladne potom lubovolny motorcek, ktory dokaze rozpohybovat zakladny mechanizmus na obrazku ).
Ak bude sprevodovany aj ten (motorcek), este lepsie ...


Pon, 29.08.2011, 22:33
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uvazoval si aj nad snekovym prevodom alebo rovno celym navijakom? Je samosvorny, takze nepotrebujes ziadnu brzdu. Na spustanie ti bude stacit aj slabucky elektromotor. Len to spätne navijanie lana bude asi pomalsie.

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Uto, 30.08.2011, 10:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacaono píše:
Uvazoval si aj nad snekovym prevodom alebo rovno celym navijakom? Je samosvorny, takze nepotrebujes ziadnu brzdu. Na spustanie ti bude stacit aj slabucky elektromotor. Len to spätne navijanie lana bude asi pomalsie.


cely navijak nie je výzva, aj ked tato vec by sa nedala pouzit ani na jemne povytiahnutie nahor.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Uto, 30.08.2011, 10:28
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked sa chces tahat aj hore, tak das silnejsi motor. Ale hlavne nemusis riesit ziadnu brzdu.
Tie mechanizmy co su vyssie ta tiez hore nepotiahnu.

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Uto, 30.08.2011, 10:32
Profil
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10
Príspevky: 6
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Suhaj, aj si cital pomedzi riadky ? Asi nie ... Skus znova. Co ti pre pana jana tam ma co sklbat ? Hadam to nechces nasadit na auto bez patricneho sprevodovania lana ? Tie kladky ti zaroven riesia tvoju nespavost s plynulostou. (nakolko tento mechanizmus zvladne potom lubovolny motorcek, ktory dokaze rozpohybovat zakladny mechanizmus na obrazku ).
Ak bude sprevodovany aj ten (motorcek), este lepsie ...
Šuhaj ,neviem ako to sprevoduje,ale je to blbé a nenormálne komplikované.Stačí to riešiť jednoducho a spolahlivo bez kadejakých výtrtov ktoré sú náročné na výrobu,súčiastky,mazanie v mieste trcích plôch atď.Ak to chce mať jednoduché tak to spraví jednoducho,ak sa chce hrať tak je to jedno.


Uto, 30.08.2011, 21:20
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mas do debaty aj nieco lepsie ako nekonstruktivne "vytrty" ? Lebo skritizovat dokaze kazdy ... Podla toho co pises, by ti fyzika a mechanika nemala robit problemy, tak sa s nami podel prosim o vedomosti.


Str, 31.08.2011, 7:56
Profil
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10
Príspevky: 6
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prepáč ,že som tak necitlivo skritizoval ten hodinkový mechanizmus,ale nekonštruktívne:prevod medzi lanovým bubnom a brzdiacim mechanizmom(reťaz?)výroba samotného mechanizmu náročná na použité mateeriály a výrobnú presnosť.Kôli silnému treniu na stykových plochách,vznik veľkého množstva tepla,nutnosť použitia olejovej náplne(utesnenie skrine)Elektromotor ak je správne navrhnutý nebude spôsobovať problémy.A konštruktívne:jedna hriadeľ z bubnom navijáku na konci brzdový bubon alebo kotúč z mechanizmom ručnej brzdy,dva domce,lano potiahnuté cez zadné dvere k vodičovi ktorý si robí čo chce a reguluje rýchlosť spúšťania podľa potreby druhou pákou ručnej brzdy.Navinutie lana ručne alebo elektricky(motorček zo stieračov?)No čo zlepšil som si reputáciu? :oops:


Str, 31.08.2011, 19:47
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako je popisane vyssie, navijak dokaze pouzit aj blbec a tomu sa chce pepe vyhnut (inac povedane, rad sa hra s autom, ostatne je to vidiet).

Reputacia - Hej, uz to vyzera lepsie.

Ale stale mi to riesenie ovladane rucne z auta pride take - moc "traktorove" (a asi nie som sam). Je to samozrejme funkcne, ale byt napriklad ja v Pepeho situacii, tiez najprv porozmyslam nad mojou cestou (dokial sa nepresvedcim, ze je v praxi alebo nefunkcne, alebo nerealizovatelne).


Str, 31.08.2011, 20:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09
Príspevky: 623
Bydlisko: Bacuch
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sledujem tuto temu no žial ešte som nezhliadol daky jednoduchy a prakticky spôsob určite chcem ist aj ja do niečoho takeho dnes som si doniesol domou navijak na ktorom je rosipana brzda ktora je vo vnutry bubna a tu asi ani boh neda dokopi ak mate niekto daky nakres jak to vyzera kludne mi to hodte aj do PM no špekulujem motor a prevodouku použit z navijaka bubon popripade prerobit a samozrejme aj s novou brzdou ktora by bola učinna prave na to zlanovanie

_________________
Off Road je choroba a preto mam rád blato lebo je Liečivé


Str, 31.08.2011, 20:35
Profil
Čumil
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10
Príspevky: 6
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak to súsim ešte raz:Čo takto lanový bubon na jeho koniec nasadený pmalobežný hydromotor ktorý dokáže v pohode ubrzdiť nejaké to autíčko?Na ovládanie použiť elektroventyl a škrtiak na ktorom si nastavíš rýchlosť spúšťania.Neviem či je to dosť noblesné?


Štv, 01.09.2011, 18:11
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To uz vypada celkom noblesne a aj funkcne :D a este keby si tam pridal male cerpadielko pohanane od remenice,mohol by si sa semtam aj potiahnut,nie?


Štv, 01.09.2011, 19:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: