Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:00
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Tazna sila navijaku 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Obrázok



Toto je tá kladka, ktorá nenásobí silu. Takúto som myslel. Koľko je na nej zakvačené, ak chceš zodvihnúť, musí sa vyvinúť taká ťažná sila. Pokiaľ je kladka ukotvená v malej výške, to lano môže byť aj vodorovne, teda napr. vo výške navijaka na aute.


Naposledy upravil OGO dňa Pon, 12.12.2011, 16:34, celkovo upravené 1



Pon, 12.12.2011, 15:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
k tym obrazkom od jura:

ak si odmyslime ten treti, kde sa mi to nechce vyhodnocovat, na tych prvych dvoch nie je z pohladu navijaku jedno, ci taham 2 tony k sebe (priviazanemu o nieco pevne), alebo seba dvojtonoveho k niecomu pevnemu?

neulahci to ta kladku navijaku v oboch tychto pripadoch? prax bez teorie mi hovori ze ano...


Pon, 12.12.2011, 15:50
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Super. Vďaka.
Áno, vtip je v tej poslednej VOĽNEJ kladke pri ťahaní dozadu.
Radšej si pribalím ešte 2 kladky a 30m syntetiky pod sedačku ako znova zažiť snehovú baňu pod autom. Tá bočná kladka je len nato, aby sme obišli zavadzajúce auto, všakáno.
A k tým 2 tonám a k Jurovmu obrázku Thunder, nie je to jedno. Silu zmenšuje len voľná kladka, v tom je celý fígeľ. Ona sa totiž po tom lane posúva aj so záťažou.
Viem že to vŕta klavou ale je to tak.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 12.12.2011, 16:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano, ja ti rozumiem, ale len ked hovorime o pripade, ze ten pevny koniec je upevneny mimo auta na niecom pevnom. vtedy kladka meni smer, nic viac, ale ked mam na rovnakom narazniku navijak aj pevne uchytenie druheho konca, situacia sa dost meni. nie?


Pon, 12.12.2011, 16:15
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, nie je mi jasné, ako sa tá situácia mení. Sila sa rozkladá na 2 laná? Ale obidva konce sú upútané o teba, tak kam by sa tá sila prenášala? Jedine, že by navijak fungoval ako voľná kladka, inak si to predstaviť neviem.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 12.12.2011, 16:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki a a tie mechanické navijaky sa vôbec nepoužívajú ?


Pon, 12.12.2011, 16:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zasada je podla mna uplne jednoducha, ak navijas lano a auto/prekazka sa pohybuje pomalsie ako sa lano navija, tak je sila zvacsena;-)

priklad na obrazok vyssie:
prvy pripad je jasny
druhy pripad je jasna volna kladka (dolezity je uhol pohladu, poloha kladky sa vzhladom na auto meni)
treti pripad je tiez volna kladka, kedze poloha kladky vzhladom na auto alebo druhu kladku sa meni v zavislosti na navijani.

thunderov priklad je krasny!


Pon, 12.12.2011, 16:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
ORC píše:
Wikipedia :D

Alebo takto?

Obrázok

Správne Ďuro :-D
Až na ten obrázok tu vyššie. Ten síce hovorí pravdu, ale nie o vyprosťovaní, ale o ťahaní nákladu (čierny krúžok na voľnej kladke). A v tom spočíva práve tá malá zrada. Tretí obrázok ukazuje v skutočnosti polovičnú ťažnú silu, nie tretinovú (ak sú teda tie čierne krúžky pevné) pri vyprosťovaní auta a kladka slúži na otočenie smeru pôsobiacej sily.
Pánko čo to nakreslil do návodu píše o ťahaní nákladu, nie o ťahaní auta. Je to nakreslené tak, že to dokáže zamotať hlavu.
Dá sa to odmerať aj na stole s malým školským silomerom.


Ak tie cierne bodky su pevne body (stromy) potom ma ORC pravdu a nie ty. Hovori o vyprostovani. Tie obrazky su dobre popisane. Pre tento pripad.
Ved sa sami pozrite http://sk.wikipedia.org/wiki/Kladka


Naposledy upravil traktoristaa dňa Pon, 12.12.2011, 17:05, celkovo upravené 1



Pon, 12.12.2011, 17:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky

Obrázok

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Pon, 12.12.2011, 17:04
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
orc: ano, je to presne to iste, ako sme to skusali, len si usetril obchadzkovu kladku za cenu namotania mnozstva lana na jednu stranu navijaku a mozno potiahnutia auta nie len vzad, ale aj kusok bokom... ale presne takto to funguje...

jenki: navijak je navijak a kladka je kladka. ale ano, v podstate sa zase principialne bavime o volnej kladke, lenze nie voci okolitemu prostrediu, ale relativne, voci vyprostovanemu autu. sedi to potom do definicie?


Naposledy upravil thunder dňa Pon, 12.12.2011, 17:37, celkovo upravené 1



Pon, 12.12.2011, 17:28
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No uz zacinam byt z toho jelen :D
Tolko obrazkov a kladiek ze uz stracam prehlad.
Asi sa idem na dvor uviazat o stlp a zoberem vsetky kladky co tu mam a idem skusat.
My co jazdime do puste mame v praci s kladkami asi trochu medzeru (asi preto ze v pusti niesu stromy :-D )

Zaujimavy je vsak material US armady pre vycvik vojakov.
Okrem roznych praktickych rad pri vyprosteni je tam popisana aj praca s kladkami.
Este som to cele neprecital (moja anglictina nie je nic moc) ale mam pocit ze aj tam sa o nasobeni sily pise tak ako na obrazku ktory som sem dal od nejakeho ceskeho predajcu.

US ARMY recovery manual tu: http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... 20ch22.pdf


Prílohy:
Poznámka: US Army driving manual vehicle recovery ch22.pdf
US Army driving manual vehicle recovery ch22.pdf [204.99 KiB]
374 krát

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
Pon, 12.12.2011, 17:34
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Som zvedavý kedy sa tu budú zase riešiť aj kýble a kvetináče..... kto si pamätá tému s podobným smerom cca 2 roky späť tak vie :-D :-D :-D

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pon, 12.12.2011, 18:28
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak potrebujes - poradime! :smt161


Pon, 12.12.2011, 18:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, Juro, preštuduval som ten Army manual a ako na potvoru, zase je tam to vozidlo vyprosťované iným vozidlom s použitím kladky(Figure 22-6. Two party line) presne podľa teórie.
Ale nikde ani slova o tom, keď som sám samučký a ťahám sa vlastným navijakom, ako správne urobiť Two Party Line. Ja som teda presvedčený, že 2-ma kladkami, ak vyprosťujem seba.
Nezostáva len to naozaj pomerať. Význam to má, minimálne to môže ušetriť prasknuté lano a nejaký ten úraz.

To OGO, skús použiť Hľadať z hornej lišty, všetko čo sa tu popísalo nájdeš. Použi aj skratku PTO, súvisí s tým.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 12.12.2011, 18:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Traktorista ďakujem ti za ponuku ale nemám navyjak a dlho by ste mi to museli vysvetlovať. Ešte som žiadny ani len nevidel :smt124 a ne to ešte funkciu kladky...o volnej kladke nehovoriac už vôbec :-D

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pon, 12.12.2011, 19:23
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: