Dnes je utorok 21. mája 2024, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
Autor |
Správa |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
Toto je tá kladka, ktorá nenásobí silu. Takúto som myslel. Koľko je na nej zakvačené, ak chceš zodvihnúť, musí sa vyvinúť taká ťažná sila. Pokiaľ je kladka ukotvená v malej výške, to lano môže byť aj vodorovne, teda napr. vo výške navijaka na aute.
Naposledy upravil OGO dňa Pon, 12.12.2011, 16:34, celkovo upravené 1
|
Pon, 12.12.2011, 15:46 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
k tym obrazkom od jura:
ak si odmyslime ten treti, kde sa mi to nechce vyhodnocovat, na tych prvych dvoch nie je z pohladu navijaku jedno, ci taham 2 tony k sebe (priviazanemu o nieco pevne), alebo seba dvojtonoveho k niecomu pevnemu?
neulahci to ta kladku navijaku v oboch tychto pripadoch? prax bez teorie mi hovori ze ano...
|
Pon, 12.12.2011, 15:50 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Super. Vďaka.
Áno, vtip je v tej poslednej VOĽNEJ kladke pri ťahaní dozadu.
Radšej si pribalím ešte 2 kladky a 30m syntetiky pod sedačku ako znova zažiť snehovú baňu pod autom. Tá bočná kladka je len nato, aby sme obišli zavadzajúce auto, všakáno.
A k tým 2 tonám a k Jurovmu obrázku Thunder, nie je to jedno. Silu zmenšuje len voľná kladka, v tom je celý fígeľ. Ona sa totiž po tom lane posúva aj so záťažou.
Viem že to vŕta klavou ale je to tak.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 16:02 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
ano, ja ti rozumiem, ale len ked hovorime o pripade, ze ten pevny koniec je upevneny mimo auta na niecom pevnom. vtedy kladka meni smer, nic viac, ale ked mam na rovnakom narazniku navijak aj pevne uchytenie druheho konca, situacia sa dost meni. nie?
|
Pon, 12.12.2011, 16:15 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
No, nie je mi jasné, ako sa tá situácia mení. Sila sa rozkladá na 2 laná? Ale obidva konce sú upútané o teba, tak kam by sa tá sila prenášala? Jedine, že by navijak fungoval ako voľná kladka, inak si to predstaviť neviem.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 16:23 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
Jenki a a tie mechanické navijaky sa vôbec nepoužívajú ?
|
Pon, 12.12.2011, 16:56 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
zasada je podla mna uplne jednoducha, ak navijas lano a auto/prekazka sa pohybuje pomalsie ako sa lano navija, tak je sila zvacsena;-)
priklad na obrazok vyssie:
prvy pripad je jasny
druhy pripad je jasna volna kladka (dolezity je uhol pohladu, poloha kladky sa vzhladom na auto meni)
treti pripad je tiez volna kladka, kedze poloha kladky vzhladom na auto alebo druhu kladku sa meni v zavislosti na navijani.
thunderov priklad je krasny!
|
Pon, 12.12.2011, 16:58 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
jenki píše: ORC píše: Wikipedia Alebo takto? Správne Ďuro Až na ten obrázok tu vyššie. Ten síce hovorí pravdu, ale nie o vyprosťovaní, ale o ťahaní nákladu (čierny krúžok na voľnej kladke). A v tom spočíva práve tá malá zrada. Tretí obrázok ukazuje v skutočnosti polovičnú ťažnú silu, nie tretinovú (ak sú teda tie čierne krúžky pevné) pri vyprosťovaní auta a kladka slúži na otočenie smeru pôsobiacej sily. Pánko čo to nakreslil do návodu píše o ťahaní nákladu, nie o ťahaní auta. Je to nakreslené tak, že to dokáže zamotať hlavu. Dá sa to odmerať aj na stole s malým školským silomerom.
Ak tie cierne bodky su pevne body (stromy) potom ma ORC pravdu a nie ty. Hovori o vyprostovani. Tie obrazky su dobre popisane. Pre tento pripad.
Ved sa sami pozrite http://sk.wikipedia.org/wiki/Kladka
Naposledy upravil traktoristaa dňa Pon, 12.12.2011, 17:05, celkovo upravené 1
|
Pon, 12.12.2011, 17:00 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pon, 12.12.2011, 17:04 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
orc: ano, je to presne to iste, ako sme to skusali, len si usetril obchadzkovu kladku za cenu namotania mnozstva lana na jednu stranu navijaku a mozno potiahnutia auta nie len vzad, ale aj kusok bokom... ale presne takto to funguje...
jenki: navijak je navijak a kladka je kladka. ale ano, v podstate sa zase principialne bavime o volnej kladke, lenze nie voci okolitemu prostrediu, ale relativne, voci vyprostovanemu autu. sedi to potom do definicie?
Naposledy upravil thunder dňa Pon, 12.12.2011, 17:37, celkovo upravené 1
|
Pon, 12.12.2011, 17:28 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
No uz zacinam byt z toho jelen
Tolko obrazkov a kladiek ze uz stracam prehlad.
Asi sa idem na dvor uviazat o stlp a zoberem vsetky kladky co tu mam a idem skusat.
My co jazdime do puste mame v praci s kladkami asi trochu medzeru (asi preto ze v pusti niesu stromy )
Zaujimavy je vsak material US armady pre vycvik vojakov.
Okrem roznych praktickych rad pri vyprosteni je tam popisana aj praca s kladkami.
Este som to cele neprecital (moja anglictina nie je nic moc) ale mam pocit ze aj tam sa o nasobeni sily pise tak ako na obrazku ktory som sem dal od nejakeho ceskeho predajcu.
US ARMY recovery manual tu: http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... 20ch22.pdf
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Pon, 12.12.2011, 17:34 |
|
|
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Pon, 12.12.2011, 18:28 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
Ak potrebujes - poradime!
|
Pon, 12.12.2011, 18:48 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
No, Juro, preštuduval som ten Army manual a ako na potvoru, zase je tam to vozidlo vyprosťované iným vozidlom s použitím kladky(Figure 22-6. Two party line) presne podľa teórie.
Ale nikde ani slova o tom, keď som sám samučký a ťahám sa vlastným navijakom, ako správne urobiť Two Party Line. Ja som teda presvedčený, že 2-ma kladkami, ak vyprosťujem seba.
Nezostáva len to naozaj pomerať. Význam to má, minimálne to môže ušetriť prasknuté lano a nejaký ten úraz.
To OGO, skús použiť Hľadať z hornej lišty, všetko čo sa tu popísalo nájdeš. Použi aj skratku PTO, súvisí s tým.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 12.12.2011, 18:50 |
|
|
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Traktorista ďakujem ti za ponuku ale nemám navyjak a dlho by ste mi to museli vysvetlovať. Ešte som žiadny ani len nevidel a ne to ešte funkciu kladky...o volnej kladke nehovoriac už vôbec
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Pon, 12.12.2011, 19:23 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|