4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Tazna sila navijaku
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=14100
Stránka 1 z 6

Autor:  traktoristaa [ Pia, 09.12.2011, 15:53 ]
Predmet príspevku:  Tazna sila navijaku

Aka je skutocna tazna sila navijaku?
Hovorme na prvom zavite.

Dal som to do novej temi aby sme Radovi nezaneplesili jeho temu.

Autor:  traktoristaa [ Pia, 09.12.2011, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

Trosku som pohladal na nete ohladom taznej sili navijaku. Telefonoval som s viacerimi zastupcami dodavatelov navijakov.

Tazna sila uvadzana na navijaku je sila v tahu navijaku na prvom zavite.
Za splnenych podmienok - potrebne napajanie, ukladanie lana, rolne, priamy tah.. Vsetko ostatne znizuje taznu silu. Ak navijak nema potrebnu taznu silu potom treba hladat problem vo vyzsie uvedenych podmienkach.
Je jedno ci taham alebo zdviham. Zdvihat sa s tim nesmie kvoli BOZP.

Kazdy dalsi zavit znizuje taznu silu. Ale je pravda ze uvadzana sila je skutocna a nie neaka fiktivna (auto na naklonenej rovine, tahanie bez kolies atd... ako tu tvrdili odbornici - ze ORC, a iny).
Ved to co hovorite by znamenalo ze na navijak so skutocnou silou 1000kg si mozem napisat aj 50ton - ved po rovine to potiahne.
Taketo keci hovorte starej Blazkovej!!!!!!!!!! Ved ste chlapi kde je vase logicke rozmyslanie.


Dane navijaky (aspon tie znackove) su skusane a maju CE.
Pozrite si napr SW. Je tam definovana sila na rychlosti a prude. Aj na strankach Allmetal su tieto info.
Alebo http://www.webareal.sk/gps/1-poradime/2 ... at-navijak

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 09.12.2011, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

komu si volal ?

konkretizuj, budem oponovat a nasledne spravime test ...

... co tu trepes ?

...povedal ti niekto z nich aj nieco o tom, ze na aute dokazes realne nakrmit navijak tak na 60-70% ? vies kolko je trvaly odber 450 A ?? trochu matematiky mudrc


pouzivam navijaky viac ako 15 rokov, viac ako 10 ich predavam , opravujem atd.

v reale je vsetko inak, zostanme pri mojom tvrdeni, ze navijak povedzme 4t nezodvihne namontovany v aute auto co ma 4t , cakam logicku oponenturu s menom oponenta

Autor:  traktoristaa [ Pia, 09.12.2011, 22:19 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
komu si volal ?

konkretizuj, budem oponovat a nasledne spravime test ...

... co tu trepes ?

...


1-pozri si svoje stranky (potom si sam protirecis)
2-osobne som volal so zastupcom SW
3-popozeral som to na nete
4-ten test by som aj ja rad spravil, lebo ma to zaujima, nepotrebujem si nieco dokazovat
5-asi si necital pozorne moj prispevok hore - podmienky pre navijak
6-myslis ze si to vymyslaju- napr: http://www.superwinch.sk/?navijak-superwinch-ep9,34

Rado ak toto nechapes potom uz rezignujem. Od ostatnych tzv.expertov by som to cakal, ale od teba?

Autor:  Little PEPE [ Pia, 09.12.2011, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

mozno povim neco k veci maly postreh

zda sa mi že moj 24 voltovy navijak ide o dost rychlejsie a sa mi zda že ma vatšiu silu ako taky isty 12 voltovy.

Autor:  ORC [ Sob, 10.12.2011, 1:04 ]
Predmet príspevku: 

Ako som spomenul uz v predoslom vlakne: KOMPLEXY ?

Vsetko sa uz preberalo tu: viewtopic.php?t=7372&highlight=navijak
hlavne v prispevku od Fefe-ho.

Toto vlakno je z cias ked traktorista este nebol clenom tohto fora a pravdepodobne o nom ani netusil. Takze je ospravedlnitelne ze mu to nejako uniklo :wink:

Je to trochu odbornejsie vysvetlene ale nie az tak aby sa to nedallo pochopit. Ale ak by to niekomu robilo problem moze skusit zavolat "viacerym predajcom" mozno mu to niekto prelozi do zrozumitelnejsej reci.

Pise sa tam napr ze 5T auto po rovine potiahne aj 1T navijak, do nejakeho svahu to uz musi byt 2-3 T navijak a na kolme tahanie do vzduchu musi mat viac nez 5T.
Mne ako "odbornikovi" z toho stale vyplyva ze netreba rovnaku silu na tahanie alebo zdvihanie.

Ak sa teda neseriozny vyrobca rozhodne na navijak s realnou schopnostou tahat len 1T napisat ze zvlada 5T a do malickej poznamky napise ze je to len na rovine a za idealnych podmienok tak nebude klamat. Ze to je neseriozne je jasne a asi podla toho sa mu tie navijaky budu predavat.

Btw, CE ma uz dnes takmer kazdy trochu lepsi cinsky navijak.

A kedze uz neofftopic-ujeme v Radovom vlakne ale v traktoristovom neda mi neopytat sa priamo zakladatela vlakna. Aky mas so mnou problem? Na traktore nejazdim cize do businesu ti asi nekafrem. Nepoznam ta, lebo nepoznam ziadneho traktoristu. Mas s nami nejaku zlu skusenost? Sem s nou! Alebo nemas ziadnu ale z principu mas potrebu urazat?

Autor:  traktoristaa [ Sob, 10.12.2011, 1:35 ]
Predmet príspevku: 

Prevzate z Radovho vlakna

traktoristaa napísal:
Aky je rozdiel ci tahas 8 t alebo zdvihas?
Na zdvihanie sa nemoze pouzivat z hladiska bezpecnosti ale co sa tika sili tak je to fuk.

ORC napísal:
Skus sa nad tym zamysliet asi takto:
Urcite si uz niekedy musel auto potlacit sam a podarilo sa ti.
Myslis ze to znamena ze by si ho aj sam zodvihol?
----------------------------------------------------------------------------

Ten tvoj nazor je scestny. Ja len hovorim ze navijak ktory ma udavanu taznu silu (napr SW EP9,5 = 4390kg) tak ju aj na prvom navine dosiahne.

Vy ostatni - ORC a jemu podobni tvrdite ze to tak nie je. Len tolko.
Ked Vam tu davam argumenty tak to neberiete a hovorite o komplexoch.
Ale aj o takychto veciach je forum.

Autor:  traktoristaa [ Sob, 10.12.2011, 1:39 ]
Predmet príspevku: 

ORC píše:

Pise sa tam napr ze 5T auto po rovine potiahne aj 1T navijak, do nejakeho svahu to uz musi byt 2-3 T navijak a na kolme tahanie do vzduchu musi mat viac nez 5T.
Mne ako "odbornikovi" z toho stale vyplyva ze netreba rovnaku silu na tahanie alebo zdvihanie.



Tak k tomuto uz nemam slov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:smt022 :smt119

Autor:  Patrol [ Sob, 10.12.2011, 9:38 ]
Predmet príspevku: 

Chvála bohu. A viac už sem nepíš :!: :evil:

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 10.12.2011, 14:07 ]
Predmet príspevku: 

pocit že 24 V IDE lepšie je relevantný...

Áno, dostávame sa k tomu , co som písal , že navijak okrem iného nenakrmis dostatočne, ale pri 24 V je prúd skoro polovičný, preto je jednoduchšie ho nakŕmiť...

Traktorista, prosím tá seriózne sa spytam, ty mas navijak ? Používaš navijak ? Alebo si nejaký skúšal ? Alebo montoval ? Alebo opravoval ? Alebo poďme na začiatok, už si nejaký videl ?

Napíšte sem hocikto, kto máte navijak s vyššou taznou silou ako hmotnosť auta a pouzivate ho, či máte pocit, že by navijak vertikálne zodvihol do vzduchu vaše vozidlo...

Autor:  marcek4x4 [ Sob, 10.12.2011, 18:54 ]
Predmet príspevku: 

Niekde v starých offroad časopisoch sa toto riešilo.Existuje presná metodika podľa ktorej sa udáva ťažná sila.Udáva sa na základe váhy vozidla,sklonu a odporu vozidla.Presne si to napamätám,ale pointa je v tom,že naviják s ťažnou silou napr. 4 tony nezodvihne priamo do vzduchu 4 tony.Potiahne 4 tonové závažie po naklonenej rovine.Udáva sa tam presne váha závažia uhol stúpania a trenie závažia.

Autor:  MoostanQue [ Sob, 10.12.2011, 19:27 ]
Predmet príspevku: 

Diskusia je sice ostra, ale plodna.

Nissan u M8ooo deklaruje taznu silu 1t.
Warn u M8ooo deklaruje cca 3,5t.
Nemate dojem ze je nieco spatne?

Jediny relevantny udaj je tazna sila udavana v jednotkach sily, teda kN. Z toho uplne logicky vyplyva, ze navijak o sile 5o kN zdvihne 5ton (to ze sa to nesmie je druha vec). Otazka je, kolko kN vyvinie 5tonovy navijak? Ma tych pat ton byt na rovine alebo v kopci, na betone alebo trave, na mesiaci alebo sa maju pazurmi drzat zabradlia ?

Navijak, u ktoreho mi vyrobca zaruci, ze mi potiahne nalozeneho patrola na rovnom asfalte, je mi k hovnu. Ja na rovnom asfalte zapadam len vynimocne.

Autor:  traktoristaa [ Sob, 10.12.2011, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
Napíšte sem hocikto, kto máte navijak s vyššou taznou silou ako hmotnosť auta a pouzivate ho, či máte pocit, že by navijak vertikálne zodvihol do vzduchu vaše vozidlo...


Fyzika nie je o pocitoch.


Patrol: Ale k veci!

Autor:  Patrol [ Sob, 10.12.2011, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

Sadni do traktora, príď zajtra pojazdiť na Trnavú Horu a uvidíš ako funguje navijak. :-D

Autor:  jenki [ Sob, 10.12.2011, 23:31 ]
Predmet príspevku: 

To, koľko utiahne v skutočnosti navijak sa dá zistiť iba testom napr. pomocou zariadenia DYNAFOR LLX. Prípadne by meranie malo prebehnúť v súlade s normou :
SPÔSOB MERANIA ŤAŽNEJ SILY
ČSN 27 8159
ČSN 27 8159 (eqv ISO 7464: 1983)

Som však presvedčený, milý traktoristaa, že by si došiel k záverom, ktoré by:
a) boli rovnaké ako tie, ktoré ti tu skúsenejší už povedali
b) boli by ti v praxi úplne nanič, lebo v reále netušíš aká sila ťa drží napr. v blate (napr. vzpriečené brvno o rám).
Jednoducho v aute nedisponuješ ani len dostatočným prúdovým zdrojom, aby si splnil podmienky deklarované výrobcom navijaka pre dosiahnutie sily na prvom závite (cca 430-450A).
Tvoj navijak by zrejme zhorel skôr, ako by si dosiahol meraný výsledok kvôli prekročeniu času plnej záťaže, o normovanom meraní ani nehovorím.
Takže v realite je to o pocitoch a žiadne CE ti nepomôže.
Napr. ak máš pocit, že by to mohol byť vážny problém auto vytiahnuť, uvoľni skoro celú dĺžku lana, naviac daj aspoň jednu kladku a neťahaj viac ako 4-5 minút, 8 minút max ak ti ide o život a nevadí ti, že možno zničíš navijak. Pauzu daj veľkú, aspoň 2x takú ako ťahanie, naskôr aj 5-násobnú.
Takto dokážeš využiť maximálne dostupnú ťažnú silu navijaka.

A to, že si sa začal urážať na vtipnú odpoveď Jura ORC považujem za hodne detinské. Je to zrejme najmenej konfliktný človek v tejto komunite a vie čo hovorí.

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/