Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 19.04.2024, 16:15
Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Tazna sila navijaku 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Takže v realite je to o pocitoch a žiadne CE ti nepomôže.


No, toto sú už slová na zamyslenie... či určité technické normy, zaručené štandardy sú zbytočné...neviem si predstaviť ako by svet fungoval, keby neplatili základné normy...ale by som sa spoliehal na to, aké mám z toho pocity, ja by som asi musel tankovať červené vínečko, lebo z neho mám najlepšie pocity, ale autíčko by ho nespapalo... :-)

Ale teraz vážne, maturoval som z technického odboru, mám 2 nadstavby a pri každej skúške som musel sypať exaktné čísla, normy, predpisy, vzorce, rovnice, štandardy...atd., ten dobrý pocit som mal až potom, keď som to úspešne zvládol. Asi tak.


Naposledy upravil OGO dňa Ned, 11.12.2011, 0:40, celkovo upravené 1



Ned, 11.12.2011, 0:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No tak sa nad nimi pokojne zamysli. Ale nad celým príspevkom a nevytrhávaj z kontextu. Ja som nič také, čo ty píšeš (zbytočnosť noriem a štandardov) nepovedal. Naopak, ja som štandard - technickú normu aj uviedol.
Prípadne mi vysvetli, ako dodáš navijaku v tvojom aute v teréne prúd 430 až 450 A, prípadne na ako dlho a s akými následkami.
Prípadne daj svoju navijakovú skúsenosť do pľacu, ako si si overil ťažnú silu svojho navijaku. V realite.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 11.12.2011, 0:39
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak si kupim hupcuk,kde je napisana sila 1 tona,tak ten mi deklaruje,ze tu 1 tonu potiahne vsetkymi smermi,zvislo aj vodorovne,na poludniku aj na poloch,na Mesiaci aj na Zemi
keby to tak uvadzali aj vyrobcovia navijakov,tak by mohla byt tato debata bez osocovania...zial,vyrobca radsej napise vyssie cislo

myslim,ze traktoristovi ide o to,ze ak raz niekto deklaruje,ze navijak ma silu 3 tony,tak tie 3 tony ma posunut vsetkymi smermi
aj ked radoffroad to spominal hned na zaciatku,ze ten vyrobca tie cisla trochu skresluje

niekto by mal sem skopirovat ten fefeho vyborny prispevok,kde je vsetko pekne vysvetlene a ukoncit tie hadky

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Ned, 11.12.2011, 9:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki:
Po prvé, za rýpnutie sorry, prepáč, napísať sa to tak nedá, pokiaľ by som ti to hovoril na priamo, tvárou v tvár, tak pochopíš a smeješ sa, že sa za brucho držíš...
Po druhé: Téma bola ťažná sila navijáku.
Z diskusii v Radovej téme ale aj tu sa mi zdá, že ide o vyložene teoretickú diskusiu, lebo pokiaľ je raz daná ťažná sila v platných fyzikálnych jednotkách, tak tam sa nedá čo argumentovať, nakoniec Marisko to zhrnul trefne. cit: ...keď je to raz ťažná sila, tak je predsa jedno v akom smere pôsobí, navijak ktorý dokáže vyvinúť ťažnú silu 45 kN (+-9000 lb), musí dvihnúť bremeno 4,5 t (samozrejme na prvej vrstve lana, nie s plným bubnom) Takže v tomto súhlasím s Traktoristom... koniec citátu.

Tie „rôzne fundované príspevky“ vznikali zrejme zo značenia výrobcami, kde si tam popíšu nejak optimistické čísla.

Čo sa týka toho, že ako by som overil ťažnú silu svojho navijaka v realite, niet nič jednoduchšieho, postupoval by som presne tak ako vo fitnescentre, kde sú kladky na cvičenie napr. chrbta. Naložím si a ťahám, koľko zodvihnem. Keď som silný, a naložím si viac ako vážim, závažia budú na zemi a dvíhať sa budem ja. Ale tieto kladky už zvykli mať konštrukciu kde si zaháknem stehná a môžem ťahať aj väčšiu váhu ako vlastná osobná, bez toho, aby som sa zdvíhal.

S automobilovým navijakom by som spravil to isté, cez obyčajnú kladku teda takú, čo nenásobí zdvíhaciu silu. Zakvačil by som hocijaké závažie, napr. vrecia s cementom a mohol by som skúšať, koľko potiahne. ( zodvihne )

Čo sa týka tvojej otázky že ako dodáš navijaku v tvojom aute v teréne prúd 430 až 450 A.... no jednoznačne primeraným dimenzovaním napájacej sústavy !!! O tom niet pochýb. Ja som už mal auto, kde som kvôli všelijakým elektrospotrebičom vyšťavil batériu keď motor nebol naštartovaný za krátku dobu. Tak som dal batériu s väčšou kapacitou, ale kvôli častým štartovaniam a krátkym jazdám alternátor nestíhal dobíjať. Riešením bolo namontovanie výkonnejšieho alternátora s regulátorom a problémy zmizli.

Pokiaľ navijak potrebuje 450 alebo 500 Amp. tak to je také zaťaženie, že originálnej napájacej sústave mnohonásobne zníži životnosť, tak by som sa rozhodol radšej napájať z druhého akumulátora, ktorý budem dobíjať druhým alternátorom, ktorý budem regulovať druhým regulátorom, a ktorý bude mimo pôvodný okruh.

No tu sa už dostávame k problematike finančnej efektivity, a technickej náročnosti, takže pre prípad niekoľkých navijakovaní za rok by som začal rozmýšľať nad nejakým takýmto malým navijačikom:
http://www.vpdservis.cz/products.php?fi ... ategory=19
Malý, prenosný, samostatný, žiadne montáže do rámu, žiadne inštalácie elektriky, žiadne zapisovanie do dokladov, neobmedzená dĺžka navijakovania, 4-x rýchlejší ako elektrický ...


Ned, 11.12.2011, 11:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO ale tie 2t ti potiahne aj rucny hupcuk a ten ani benzin nezerie.

_________________
Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk


Ned, 11.12.2011, 12:30
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu je odkaz na ten spomínaný test z offroadfora: http://offroadforum.cz/viewtopic.php?f= ... r&start=90

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Ned, 11.12.2011, 15:10
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14
Príspevky: 136
Bydlisko: Červenica pri Sabinove
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kentus píše:
Tu je odkaz na ten spomínaný test z offroadfora: http://offroadforum.cz/viewtopic.php?f= ... r&start=90

hm pekne ... este mohli urobit test ako sa sila zmenšuje ked je lano čoraz viac navinute .


Ned, 11.12.2011, 15:22
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kentus píše:
Tu je odkaz na ten spomínaný test z offroadfora: http://offroadforum.cz/viewtopic.php?f= ... r&start=90


BINGOOOO. Presne o tomto som hovoril.
:smt125 :smt148


Ned, 11.12.2011, 15:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26
Príspevky: 752
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A o čom presne že si to hovoril??? Tým testom chlapi len potvrdili, či naviják vyvinie aspoň takú ťažnú silu, aká je na ňom udávaná! To však vôbec neznamená, že napr. tie 4 t (skúšaný WARN) potiahne za každých okolností.

_________________
Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift
Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave


Ned, 11.12.2011, 22:23
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trosicka vam to tu UPnem..
obstaral som si =ampremeter do 1kA m takze pripadne problems na vasom CAARe vam viem zmerat ci odstranit promtnejsie..


Pon, 12.12.2011, 0:34
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kajo, kliestak na jednosmer pouzivam par rokov a pri navijaku sa niekedy clovek nestiha cudovat...

...som rad, ze debataje plodna ako maloktora...

Traktorista, a co si zistil po precitani toho testu ?

- ze jeden navijak na sekundu potiahol viacako mal, potom prdlo lano, cize neobjektivne

- dalsi navijak potiahol menej ako mal

- posledny navijak potiahol ovela menej ako mal a potom prestal ist...

...hm...

...co sa krmenia navijaka na aute tyka, ja mam v patrole 3x OPTIMA a naplno dokazem nakrmit jeden 4,3 navijak cca 25 sek...

tym chcem povedat, ze optimalizacia elektrosustavy je sice na osoh, ale to este neznamena, ze sa dostaneme meranim na parametre, ake navijak potrebuje, potazmo nenasimulujeme idealne podmienky, v akych su navijaky testovane na maximalny vykon...

aby sm si ujasnil, stale sa bavime o pouziti navijaka v prax a nie na stolici, kde dostane tvrdy zdroj s napajanim ake potrebuje, a vyvinie deklarovanu taznu silu na par sekund ...

...zacali sme tusim o tom, ci navijak na offe, zodvihne tolko, kolko vyrobca pise, teda 4,3 t nav, by mal bez mihnutia oka zodvihnut napr mojho 3t patrola, tak ?

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 12.12.2011, 9:35
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, Ty nie si relevantný príklad na dvíhanie Patrola. Ty dvíhaš vrtulomixérom!!! :-D
userpix/55_imag0353_1.jpg

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pon, 12.12.2011, 10:06
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kua, a to je dalsi priklad

deklarovany dostup cca 4000m/nm
verim, ze mozno niekde v idealnych podmienkach ano, ale my sme v 2300 m/nm mali dost vazne problemy to tam udrzat

sorry za offtop

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 12.12.2011, 10:28
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
...som rad, ze debataje plodna ako maloktora...
-----------------------------------------------------------------------------
Ved sme na offroad fore. Ale uznavam ze debata o EU tu patri viac. :smt117
-----------------------------------------------------------------------------


Traktorista, a co si zistil po precitani toho testu ?
-------------------------------------------------------------------------------------
Ze plati presne to co som od sameho zaciatku hovoril.
----------------------------------------------------------------------


- ze jeden navijak na sekundu potiahol viacako mal, potom prdlo lano, cize neobjektivne
- dalsi navijak potiahol menej ako mal (potom prdlo lano)
---------------------------------------------------------------------------------
Ale navijak da deklarovanu silu.
--------------------------------------------------------------------------------




...zacali sme tusim o tom, ci navijak na offe, zodvihne tolko, kolko vyrobca pise, teda 4,3 t nav, by mal bez mihnutia oka zodvihnut napr mojho 3t patrola, tak ?
------------------------------------------------------------
Tak tak. Suhlasim.
--------------------------------------------------------------


To co je medzi ciarkovanimi ciarami vjednom riadku to pisem ja.


Pon, 12.12.2011, 10:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, tak teraz mi povedzte, váš názor. Všetcia tvrdíte, že v reále je problém ideálne nakrmiť navijak, Rado má špeciálne napájanie a tiež tvrdí, že cca 25 sekúnd. Tak mi povedzte, či by sa neoplatilo začať sa zaoberať navijakom, ktorý by nebol závislý na elektrine, ale by bol mechanický a poháňal by ho samotný motor auta, cez nejakú prevodovku, spojku...či by to nebolo výhodnejšie ? Účinnosťou, spoľahlivostne, finančne, technickou náročnosťou ? A prosím to je otázka laika. Dik.


Pon, 12.12.2011, 10:50
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: