4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
ako dat zabrat syntetickemu lanu? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=15175 |
Stránka 5 z 5 |
Autor: | Rubi [ Str, 18.12.2013, 11:14 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Syntetické lano oproti ocelovému je ako automatická prevodovka oproti mechanickej,kto raz skúsi už sa k mechanickej nevráti. |
Autor: | thunder [ Str, 18.12.2013, 11:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
zatial som syntetike nasiel len dve nevyhody oproti oceli: nachylnost na poskodenie oterom a hlavne cena... inak vo vsetkom vysoko boduje... |
Autor: | MoostanQue [ Str, 18.12.2013, 12:39 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
No neviem, nachylnost na poskodenie je u lana dost podstatna zavada (beha to dobre, ale neseje to!...) s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi takze v ramci odolnosti a spolahlivost ostavam aspon ja pri ocelovom |
Autor: | thunder [ Str, 18.12.2013, 13:50 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Pisem poskodenie oterom, co je len jeden druh poskodenia z mnohych a vzdy sa mu da predist... na rozdiel napriklad pri poskodeni oceloveho lana, ktore sa nerovnomerne nauklada na bubon pod zatazou, comu sa nie vzdy predist da... inak suhlasim s vyrokom uvedenym vyssie: kto raz skusil syntetiku, k oceli sa nevrati... A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie... |
Autor: | duri013 [ Str, 18.12.2013, 13:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
MoostanQue píše: s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi Podobne veselú príhodu som zažil ako sopliak, keď sme s otcom ťahali za Aviou 21 F Gaz 69. Chlap skočil na brzdu a oceľový čap ktorým bolo lano chytené o Gaz prestrelil na Avii zadné dvere. Keby som to nevidel na vlastné oči neuverím. |
Autor: | Rubi [ Str, 18.12.2013, 16:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
"s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel. |
Autor: | JOE66 [ Str, 18.12.2013, 19:48 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Rubi píše: "s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel. Ruby len malo ktore auta maju oko na rame alebo take oko co aj,,drzi,,na rame a poriadne tazne ak je masivne a je dobre uchytene o ram tak musi aj nieco vydrzat |
Autor: | jenki [ Štv, 19.12.2013, 2:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
JOE66 píše: Rubi píše: "s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel. Ruby len malo ktore auta maju oko na rame alebo take oko co aj,,drzi,,na rame a poriadne tazne ak je masivne a je dobre uchytene o ram tak musi aj nieco vydrzat JOE, no,v podstate každé auto z tejto komunity má na ráme ťažné oko a v kufri šeklu. Tomu sa hovorí základné vybavenie pre offroad A auto s navijakom (keďže sa bavíme o syntetickom lane) bez oka a šekly, reťaze, kladky a rukavíc … je len na parádu. A keď sa jedná o vyprosťovanie, používam gurtňu, tá tiež nie je oceľová. Ale syntetické lano nie, to mám len na navijakoch. Inak, táto debata, či oceľové alebo syntetické lano na navijak jednoducho nemá zmysel. Diskutujú/spochybňujú syntetiku iba tí, čo syntetiku poznajú teoreticky. Jediný dôvod na oceľové lano je príležitostné použitie v ťažbe, keď dochádza k treniu o terén a samozrejme cena. Pevnosť pri rovnakej hrúbke je vyššia, odolnosť v trhu vyššia a je úplne jedno čo sa komu zdá. |
Autor: | tomato [ Štv, 19.12.2013, 10:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
thunder píše: A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie... Roman a mas o tom aj nejake dalsie vedomosti? Cena, dostupnost alebo tak? |
Autor: | Martinoff [ Štv, 19.12.2013, 10:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Add. "zábava" s oceľovým lanom - kamarát bol na vojne pri "mimoriadke", kde roztrhnuté oceľové lano vojakovi rozmašírovalo hlavu na kusy. |
Autor: | jenki [ Štv, 19.12.2013, 16:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
tomato píše: thunder píše: A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie... Roman a mas o tom aj nejake dalsie vedomosti? Cena, dostupnost alebo tak? http://huvyk.sk/lanapython.html alebo aj (nie Python) http://www.drumet.sk/produkty/cid/15/ca ... lana.xhtml |
Autor: | thunder [ Štv, 19.12.2013, 21:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Presne to som myslel. Vdaka Jenki. Mal som to chvilu v navijaku a je s tym o nieco lepsia robota ako s beznym lanom. Ale spagat je spagat. a raz sa mozno naucim aj take spagatove ficurky ako jenki |
Autor: | jenki [ Štv, 19.12.2013, 22:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
No jo, srandičky Roman, na to ťa užije... Pythona som reálne cenofku nenašiel, ale valcované lano Nordforest Log-Line priemer 11mm, pevnosť 118kN, hmotnosť 65,5kg/100m = cena 3,70 Eur za bežný meter. Zrejme bez dane ... |
Autor: | tomato [ Pia, 20.12.2013, 10:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: ako dat zabrat syntetickemu lanu? |
Mali sme so svagrom firmu a spracovavali sme lodne lana, kedysi...Ked by som sa moc posnazil niekde by som mozno este nasiel dielenske postupy na zapletanie sluciek, hakov , ociek a vsetkeho mozneho do lan roznych priemerov a poctu pramenov... Zaujmave bolo ze lano bolo vzdy v mieste zapletu najpevnejsie... |
Stránka 5 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |