Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:07
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 naviják k Jeep Cherokee 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Caute.

Nemam zatial ziaden vstavany elektricky navijak na mojom XJ a zrejme ani v dohladnej dobe mat nebudem...

Kedze sa mi obcas podari dostat sa do narocnejsieho terenu, kde by uz moje MT nemuseli stacit, chcel by som mat so sebou aspon nudzovy rucny mechanicky navijak.

Aky by ste mi odporucili?

Kde ho zohnat?

Nasiel som nieco takehoto, ale je to amerika a u nas som zatial zastupenie nenasiel...

Robia sa aj verzie 3t, co by pre XJ mohlo celkom stacit...

Lano moze byt ocelove aj synteticke...

More Power Puller
Obrázok

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 1:14
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
si kup hi-lift a tu račnovu gurtnu a tažnu silu mas istu a maš stim vysrano :smt021 :smt021

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Pon, 25.02.2013, 8:06
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22
Príspevky: 190
Odpoveď s citáciou
http://www.vyvond.sk/4x4-pneu/e-shop/na ... ak-4t.aspx

ale neviem ci to bude mat taky ucel ako cakas :smt009


Pon, 25.02.2013, 8:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tak doplnim:

"hi-lift a tu račnovu gurtnu" alebo "MASIF ručný navijak 4t" su sice isto fajn riesenia (mozno ostanem pri tom).

Ide mi vsak o to, aby bolo mozne suvisle tahat dlhsiu vzdialenost a netrapit sa prekladanim a prepinanim celej vlecnej zostavy po v uvodzovkach 10 cm - obe riesenia (hi-lift aj MASIF) maju pomerne kratky zdvih... a hi-lift je naviac neskladny a tazky jakprasa... odhadujem tak 14 Kg a viac...

More Power Puller:
Navijak ma vyhodu v tom, ze vo verzii 3t napriamo (bez kladky) potiahne 20 stop (cca 6,6m)oceloveho lana a 35 stop (cca 11,55m) syntetickeho lana. Aj ked chcem znasobit silu a lano dam cez kladku, tak ta dlzka je stale este slusna...
Najtazsia 3t verzia s ocelovym lanom vazi 25,8 lbs (cca 12,9 Kg)

Mohla by to byt pomerne komfortna a podstatne lacnejsia alternativa k elektrickemu vstavanemu navijaku. Nehovoriac o tom, ze je mozne upnut navijak na vozidlo lubovolne...

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 11:10
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Ja len toľkoto: 6,6m Ti je na prd, keď nemáš presne v tejto vzdialenosti oporný bod! Keď budeš nadstavovať gurtňami, aj tak sa netrafíš presne "na mieru". Osobná skúsenosť. Klasický elektrický naviják má cca 30m lana a aj to je niekedy málo a nadstavuješ.

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pon, 25.02.2013, 11:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Martinoff píše:
Ja len toľkoto: 6,6m Ti je na prd, keď nemáš presne v tejto vzdialenosti oporný bod! Keď budeš nadstavovať gurtňami, aj tak sa netrafíš presne "na mieru". Osobná skúsenosť. Klasický elektrický naviják má cca 30m lana a aj to je niekedy málo a nadstavuješ.


Murphy by zrejme povedal:
Oporný bod nikdy nie je v presne pozadovanej vzdialenosti a najma nie vtedy, ked to najviac potrebujes... :-D

S tym ratam...

preto by som kombinoval s gurtnou a racnou (lubovolne nastavitelna dlzka) a kde nie su stromy tak so zemnou kotvou... :smt139

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 11:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Ono ani tak nejde o to že nie je strom a potrebuješ kotvu - aj keď treba rátať že to príde tiež. Ale určite sa Ti stane, že nebude strom v požadovanom smere a vzdialenosti. Úpravou správnej dĺžky zabiješ spústu času a budeš potrebovať aspoň 2 asistentov.
Pri tom pákovom hupcugovaní narazíš ešte na jeden poriadny problém - keď budeš potrebovať poriadne zabrať, tak sa Ti bude krútiť jak debil, len aby si nemohol zabrať. Absolvoval som to len raz a stačilo - asi 20m skoro 2h!
Moja rada: nekupuj a došetri na elektrický. Ak si masochista, choď do toho!

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pon, 25.02.2013, 11:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Martinoff píše:
Pri tom pákovom hupcugovaní narazíš ešte na jeden poriadny problém - keď budeš potrebovať poriadne zabrať, tak sa Ti bude krútiť jak debil, len aby si nemohol zabrať. Absolvoval som to len raz a stačilo - asi 20m skoro 2h!


hmm... silny argument... zuby by som si nerad nechal vytlct... popremyslam... :smt139

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 11:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Ak máš partiu s ktorou to absolvuješ, tak skús. My sme fungovali takto: dvaja držali hupcug, tretí pákoval a štvrtý sedel v aute a šoféroval. Piaty a šiesty podkladali kamene a drevo pod kolesá a zabezpečovali auto proti pohybu nazad. Mali sme vtedy dodávku Kia Besta. Keby nebolo blato a nešmýkalo sa, tak ju vynesieme na rukách. :evil:

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pon, 25.02.2013, 11:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Martinoff píše:
Ak máš partiu s ktorou to absolvuješ, tak skús. My sme fungovali takto: dvaja držali hupcug, tretí pákoval a štvrtý sedel v aute a šoféroval. Piaty a šiesty podkladali kamene a drevo pod kolesá a zabezpečovali auto proti pohybu nazad. Mali sme vtedy dodávku Kia Besta. Keby nebolo blato a nešmýkalo sa, tak ju vynesieme na rukách. :evil:


No... to je teda robota... :smt017
ja casto idem sam... a ked nie, tak ten moj navigator(ka) z auta nevystupuje, aby si cizmicky nezablatila... :mrgreen:

A ako to robia energetici, ked sponuju vysoke napatie... tiez tam pouzivaju nejake lanove napinaky... ci? Ma niekto skusenost?

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 12:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
V tom prípade nešpekuluj a kúp elektrický. A pre istotu aj dozadu! (tiež mám navigátorku čo nikam netrafí a vystúpi až v cieli- odborný termín je protizávažie :smt017 )

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Pon, 25.02.2013, 12:50
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 22.02.2013, 21:05
Príspevky: 2
Odpoveď s citáciou
Prepacte ze to pisem tu ale ako sa dava fotka zebi som ju mal ako profilovu co mam urobit?Vie mi niekto poradit?


Pon, 25.02.2013, 16:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Skus toto:

Uzivatelsky panel (na hornej liste)
Profil (na lavej strane v ponuke Moznosti)
Upravit avatar (v ponuke Profil)
Nahrat z Vasho PC - Browse (vyberies foto a skusis vlozit)

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 16:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.09.2012, 12:18
Príspevky: 2732
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Uz ked sa prebera ten naviak,neriesili ste niekto Multi-Mount Winch?

http://www.warn.com/truck/mounting-syst ... ount.shtml

_________________
_________________________________________________________
Kto v 20 nebol socialistom, nemá srdce a ten, čo je nim ešte v tridsiatke, nemá rozum. :D

Kto raz zvládol 18 kolies,nemal by mať problém na 4 ,ani keď su x4

Jeep Grand Cherokee '98 V8 5.9l


Pon, 25.02.2013, 16:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
spajky69 píše:
Uz ked sa prebera ten naviak,neriesili ste niekto Multi-Mount Winch?

http://www.warn.com/truck/mounting-syst ... ount.shtml


Ano... ja som nad tym uz davnejsie premyslal... a dospel som k tomuto:

+ lacnejsia verzia umoznujuca navijanie oboma smermi s jednym navijakom.
+ v pripade, ze vozidlo dlhsie nejazdi v terene, je mozne navijak jednoducho z vozidla vylozit a nevozit zbytocnu zataz.

- vysoka hmotnost na rucnu manipulaciu.
- narocna instalacia v stazenych terennych podmienkach, najma ked je vozidlo zaborene v terene.
- zhorseny najazdovy uhol, kedze cele zariadenie je vysunute viac do priestoru pred naraznikom.
- zle skladne zariadenie v interieri vozidla.

Doplnite ma skusenejsi?

Tu by som uz uprednostnil pevne instalovany navijak.

Pepo.

_________________
XJ


Pon, 25.02.2013, 16:40
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: