Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:14
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Ocelové lano - výber a ošetrovanie 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Čus chlopi

Keďže som posledné lano v navijaku výdatne požuval, je najvyšší čas zakúpiť nové.
Nakládol by som ctihodným spoluoffroadistom otázku:

Je lepšie 7x19, alebo 6x36? Zaujíma ma hlavne manupulácia a životnosť, je mi jasné že 6x36ka bude prítulnejšia, ale neviem o koľko.

A zadruhé, ako ošetrujete ocelové pozinkované lano, okrem toho že nijak?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 26.11.2015, 20:37
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
ja som onen cas lano navyte na bubon oblieval olejom- v ktorom som mal rozpusteny STP.. a bolo to fajn,,dobre mazanie a setrilo to lanom, mensie trenie..po ukonceni navijania som vstale vytiahol doma lano, mal som kozene rukavice, dobre namastene, alebo olejom hore uvedenym plus sem tam grafitova vazelina na rukaviciach, a navyjal som s5 lano tak aby nebolo pokrkvane na bubne ,, nato som dbal,, a mal som vstale pokoj,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 26.11.2015, 20:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
ja som ho striekal tak raz za dva mesiace WD40 a to tak, že na bubne a vydatne aby zatieklo aj k spodným vrstvám. Keď opomeniem nejaké tie sekance a splošteniny tak aj po roch vyzeralo celkom dobre. Ale už nejaký piatok používam syntetiku a tú striekam silikonovým olejom v spreji.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Štv, 26.11.2015, 20:53
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Jo, díky.

Ale WDčko sa vymyje, sa obávam. Ja som predchádzajúce nababral niečím ako riedky rezistín bezfarebnej farby (ehm), ale okrem lana sa ostalo narezistínovaného pol dvora, tak reku esli je niečo užívateľsky prívetivejšie.
Sú na to aj origo nejaké spreje, ale za šílené peniaze, to nedám, ja som chudobný.

Vo veci 7x19 vs. 6x36 nevie nido ništ?
Čo máte chlopi na LKTčkach a podobnej dospelej technike?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 27.11.2015, 16:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30
Príspevky: 676
Bydlisko: Trenčín-Opatová
Odpoveď s citáciou
LKT ti moc nepomôže pretože na ních sú väčšinou valcované 12 až 15mm

_________________
Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD

keby niečo,treba volať na 0948 718 350






Škoda 125 L
Felícia 1.3 BMM

EX Hyundai Galloper 2.5 tdi
Felícia 1.6 mpi


Pia, 27.11.2015, 18:30
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Ná ano, ale aj valcované je niečo krát niečo :smt108

Každopádne som zakúpil obe, stejne som xcel mať náhradné.

6x36 je poznateľne makšie a prítulnejšie, nie je to teda vecheť, ale už pri bežnom chytení do teplých a ohnutí to je evidentné. Opticky vyzerá tak isto, vonkajšia vrstva drótikov je takej istej hrúbky ako 7x19, takže mechanická odolnosť bude porovnateľná. Cena bola ovšem raz taká.

7x19 je použiteľné, ale je hnusno tvrdé.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 06.12.2015, 19:49
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Ahoj mustang. aky typ lana si nakoniec kupil?
Ja som lano riesil par rokov spat. Zasiel som k odbornikom , potom k chalanom co tazia drevo a navijaju x krat denne , vlacia to po kamenoch..
Ako top bolo nemecke valcovane lano tusim PYTHON. Dodaval ho firma v PX . Nebolo ani neako extra drahe a zatazitelnost znacne vacsia ako"nase" offroudacke lana.
Dnes som uz cca 3r. na syntetike. Tak neviem.
Inak ak by ste niekto chceli, mam tie lana este stale v rezerve., aj obycko co je standartne vo wincoch, a tusim aj toho pythona mam.

tuto viac: http://pythonrope.com/wireropes/wr_construct_6.shtml

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 06.12.2015, 23:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30
Príspevky: 676
Bydlisko: Trenčín-Opatová
Odpoveď s citáciou
ja čo som objednával susedovi na UKT tak som bral valcovanú 14 seal s ocelovou dušou,a zatial ako tak to drží,síce už je tomu necelý rok a denno denne to dre o kamene,ale spokojnosť

_________________
Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD

keby niečo,treba volať na 0948 718 350






Škoda 125 L
Felícia 1.3 BMM

EX Hyundai Galloper 2.5 tdi
Felícia 1.6 mpi


Ned, 06.12.2015, 23:58
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
@ Fajer:

6x36 IWRC, 1960N Grade, 9mm x 30 m, len s okom - hák na konci nechcem

a

7x19 WSC, 9mm x 25 m, to bude náhradné.

Minimálna deštrukčná sila (jak sa to povie slovensky?) je (u oboch) niečo cez 55kN, to bohato stačí; WLL 1,15T pri SF 1:5, za to to auto zdvihnem a zavesím.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 07.12.2015, 8:08
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
to je samozrejme.. ale to su parametre noveho neprelozeneho lana.. trocha sa to psuje po navinuti X.
ale sak uprimne.. roztrhnut lano pri tom nasom offjazdeni je skoro nemozne.. ja ako problem vnimam horsiu manipulaciu , ci uz hmotnost, povrch ale najma rozstrapkane lano.. to vie poriadne opichat..

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 07.12.2015, 20:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Kajo na toho pythona ti asi zavolam...ak ti je teda je teda zbytocny

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pon, 07.12.2015, 21:24
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Hmotnosť mi neva, veď ho nenesiem na poschodie; a popichanie riešia rukavice, tie mám stejne furt poruke.

U syntetiky mi vadí jej háklivosť, ja chcem lano funkčné, nie podmienečne použiteľné.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 08.12.2015, 8:10
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Zdravim, ja zajtra objednavam nove lano na predny navijak, z Drumet s.r.o. Hlohovec, konstrukcia 6x26WS-IWRC z drotu 1960 N/mm2, je to valcovane lano, priemer idem dat 8mm, to lano ma unosnost 69.8 kN, po zapocitani oslabenia ohybom na navijaku a na haku (min 30%) by to malo pre 12.5kp navijak stacit.

Cena lana cca 3.1EUR/m, ak by ste sa nahodou niekto chceli pridat k objednavke alebo si ho pozriet, ozvite sa. Pripadne dat radu, co je podla vas lepsie. Nechcem vacsi rozmer (10mm a viac), pretoze unosnost v tahu staci a chcel by som ho na navijak dostat viac ako standard 28m, aj keby nie, tak uz ked navijak tak taham vacsie sily a samozrejme mensi priemer navinutia pomaha. Nie vzdy sa mi chce vytahovat kladku.

Vykonnostou je toto lano podobne Python lanam, ktore boli spominane skor, tam neviem ake su ceny, nepytal som sa.

Synteticke lano nepouzivam ani neplanujem.


Uto, 02.05.2017, 14:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 577
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
Celkom ma toto zaujima. Na mojom WARNe je lano fakt dost znicene. Rano som ho musel vytahovat z navijaka tak, ze som otvoril volnobezku, lano dal gurtnou o strom a cuval som s autom aby ho vytiahlo. Cele je pokrutene a aj cez rukavice picha ako sproste.

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Uto, 02.05.2017, 15:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Valcovane lano je nevhodne na vyprostovacie navijaky je priliš tvrde (bavime sa ze je zvalcovane z 12mm na 8 mm)takze ho plnohodnotne nenavynies a pri mensom povoleni sa ti o tolko povoli na bubne podobne ako pruzina z ocele napriklad na startovani v motorovej pile .ked ti vyskoci a chces ju nasukat s5... za tu cenu uz kupis syntetiku a robis si z nou ako pan .... ak uz ocel na to je vymyslena ta klasika co je bezne navinuta na bubne uz pri kupe navijaka za 20-30 e 30m ci 8mm alebo 10mm to je uz prilis hrube na moj vkus a v pripade poskodenia si ho menis kazdy rok ...este mozno valcovana 6tka ta je na železnych konoch mozno mozno ale za tie pravhy som to neskusal ....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Uto, 02.05.2017, 17:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: