4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Vyprostenie - ked nie je navijak a uzavierka...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=2878
Stránka 1 z 6

Autor:  thunder [ Štv, 08.11.2007, 12:02 ]
Predmet príspevku:  Vyprostenie - ked nie je navijak a uzavierka...

dostal som jeden napad, ale kym ho skusim nejak pretvorit do reallity, poprosil by som o diskusiu vsetkych koumakov, tazkych profikov a offroad expertov ktory tu su, aby som nahodou nieco nepo........

ked sa auto bez uzavierky skrizi, alebo zahrabe jednym kolesom do piesku alebo niecoho podobneho, tak mu zacnu pretacat volnejsie kolesa. aky by malo efekt, niecim zvonka zablokovat volne kolesa? zabrali by tie, co maju kontakt s podkladom? alebo by som utrhal poloosi, volnobezky a podobne veci?

v tejto suvislosti este jedna uvaha. ak by to fungovalo bez trapenia auta, co tak vyuzit to pretacajuce sa koleso ako navijak tym stylom, ze do otvorov v disku napr. bajonetovym uchytenim primontovat jednoduchy bubon na navijanie lana alebo gurtne. tym by sa koleso zatazilo, cim by sa dalo do pohybu druhe a zaroven by sa aj posuvalo zelanym smerom tahom lana, takze by neostalo natrdo zablokovane...

ked sa v blate uz stratia vsetky kolesa, je to nanic, ale inak.....

co vy na to?

Autor:  thunder [ Štv, 08.11.2007, 12:06 ]
Predmet príspevku: 

... ak sa to neujme, nech to kludne admin presunie do FUNNY :-D

Autor:  petertn [ Štv, 08.11.2007, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

s tym navijanim na koleso vcelku zaujimave ale neprakticke, ohladne blokovania pretacajuceho kolesa : sprav si smerove brzdy ako na starych traktoroch budes mat o jeden pedal na viac len pri vyjazde na cestu si ich nezabudni zopnut.
Inac smerove brzdy som videl spravene aj tak ze tam bol namontovany nejaky pakovy prepinac a ked bol v strede brydili vsetky tak ako maju a ked ho vodic dryal na jednej alebo na druhej strane tak brydila len ta strana. Ked paku prepinaca pustil tak sa sama vratila do strednej polohy.

Autor:  masurko [ Štv, 08.11.2007, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

neni som ani tazky profik ani koumat ani off expert :-D ale ten navijak s namontovanim dalsieho disku tym som si neni isty pretoze ak by to zabralo skoro urcite by lano sklzlo z disku koli tomu ze by to islo len do jednej strany nieco podobne sa pouzivalo este za komancov v armade napriklad dvojmontaz na v3ske sa medzi dve kolesa dala tycka na ktoru sa pripevnilo lano a zacalo sa namotavat na dvojmontaz ale to fungovalo samozrejme len pri duplakoch a to zablokovanie volnejsieho kolesa urcite funguje lebo na rovnakom principe su moderne systemy teda pribrzduju volnejsie kolesa a tym sa prenasa ucinok na uviaznute kolesa takyto system sa da velmi primitivne nahradit ak mas zadny nahon a rucnu brzdu ktora brzdi zadne kola takze ju pritiahnes o par zubkov tym sa pribrzdi pretacajuce sa koleso a vykon sa rozdeli rovnomernejsie na uviaznute aj volne koleso ale samozrejeme moc to nefunguje v extremnych pripadoch ked je jedno kolo uplne vo vzduchu a druhe na pevnom a napr na takom defenderi kde su rucnou brzdene vsetky styry kola by to bolo nieco podobne ako keby si mal samosvor vpredu aj vzadu :-D

Autor:  HONZA.S [ Štv, 08.11.2007, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

To jsem jednou kdysi udělal s náklaďákem, že jsem chytil lano mezi zadní dvojmontáž a vytáhl jsem se. Je to pěkně nebezpečný a bylo strašný to lano z té dvojmontáže vymotast. Uoppozorňuju, že zadní náprava měla uzávěrku, tak,že obě kola se točila současně.

Autor:  masurko [ Štv, 08.11.2007, 12:38 ]
Predmet príspevku: 

o bezpecnosti nebola rec :-D no ale samozrejme je to nudzove riesenie a je to lepsie radsej dve hodiny frflat nad dolovanim toho lana ako cakat cely den na niekoho kto ma pride vytiahnut :-D

Autor:  Jano JP [ Štv, 08.11.2007, 13:35 ]
Predmet príspevku: 

už ste to čiastočne naznačili, ale pre úplnosť doplním - pri chýbajúcej zadnej uzávierke (v dife zadnej nápravy) sa dá riešiť ak sa niekomu s tým chce baviť pribrzdenie pretáčaného kolesa efektívne tak, že miesto spoločnej páky ručnej brzdy pre obe kolesá sa namontujú páky dve - každá brzdí svoje koleso a použiješ ktorú treba; je to úplne iné ako pribrzďovanie oboch kolies naraz, lebo pri slabšom zatiahnutí sa aj tak volné kolo pretáča a pri silnom zas musí motor prekonávať odpor zabrzdeného kolesa...

už sa to na fóre písalo, že je možné vymyslieť aj iné - vonkajšie blokovanie volného kola reťazou či lanom, len to treba používať s citom, aby sa neurobilo viac zle, ale pomôže to hlavne pri takých ľahších zapadnutiach (ja sa chystám na zimu si vyrobiť dosky s vhodne trčiacimi klincami z druhej strany na pichnutie pod koleso pretáčajúce sa v záveji - niekedy stačí 30cm a je človek z prúseru von - a nie vždy pomôže navijak, čo keď ho niet o čo pripnúť a kotvu nemáš...

Autor:  Martin 4 [ Štv, 08.11.2007, 13:47 ]
Predmet príspevku: 

... netreba nič nové vynachádzať...
Videl som knihu o náklaďákoch z prelomu pädesiatych a šesdesiatych rokov a tam písali o pretekoch nákladných áut v Rusku naprieč sibírou (dáááávno pradávno pred tým ako Thiery Sabine vymyslel Paríž-Dakar)
Mimo iné sa zaoberali špeciálnymi úpravami áut.
Jedna vychytávka bola presne to o čom tu točite.
Mali origo vyrobený taký fórichtung ktorý sa zacvakol do disku zadného kolesa a na tom bol bubon z lanom.
Na prednom aj zadnom nárazníku mali spravené také teleskpicko-sklopné výsuvné predĺženie v ktorom boli 4 kladky na spôsob rolní čo nosíme na nárazníku pred navijákom.
Na zadné kolo molodec zacvakol bubon, z nárazníka v smere ktorým sa chcel ťahať vysunul kladky a prevliekol lano skrz, ukotvil, zavrel špéru, zaradil redukovanú I alebo R a ťahal sa.
Je to jednoduchá myšlienka a asi aj funkčná.
Malo by to menej použití ako naviják (môžeš tým vyprostiť len seba... nie druhé auto) ale určite by to pomohlo.
Teraz jak mám plechové disky zase začínam uvažovať že niečo také poriešim.

Autor:  Karlito [ Štv, 08.11.2007, 14:18 ]
Predmet príspevku: 

Tak chlapci ja vám s tými diskovyjákami budem držať palec, inak som skeptický...

-ka-

Autor:  petertn [ Štv, 08.11.2007, 15:10 ]
Predmet príspevku: 

a to mnozstvo lana a ta vaha na vozenie brrr. to uz radsej tie smerove brzdy alebo ta rucna zdvojena brzda.

Autor:  rado nd [ Štv, 08.11.2007, 15:11 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... netreba nič nové vynachádzať...
Videl som knihu o náklaďákoch z prelomu pädesiatych a šesdesiatych rokov a tam písali o pretekoch nákladných áut v Rusku naprieč sibírou (dáááávno pradávno pred tým ako Thiery Sabine vymyslel Paríž-Dakar)
Mimo iné sa zaoberali špeciálnymi úpravami áut.
Jedna vychytávka bola presne to o čom tu točite.
Mali origo vyrobený taký fórichtung ktorý sa zacvakol do disku zadného kolesa a na tom bol bubon z lanom.
Na prednom aj zadnom nárazníku mali spravené také teleskpicko-sklopné výsuvné predĺženie v ktorom boli 4 kladky na spôsob rolní čo nosíme na nárazníku pred navijákom.
Na zadné kolo molodec zacvakol bubon, z nárazníka v smere ktorým sa chcel ťahať vysunul kladky a prevliekol lano skrz, ukotvil, zavrel špéru, zaradil redukovanú I alebo R a ťahal sa.
Je to jednoduchá myšlienka a asi aj funkčná.
Malo by to menej použití ako naviják (môžeš tým vyprostiť len seba... nie druhé auto) ale určite by to pomohlo.
Teraz jak mám plechové disky zase začínam uvažovať že niečo také poriešim.
Čo tí Rusi nevymyslia, len aby nemuseli vyrábať kvalitné navijaky....

Autor:  Tomrs [ Štv, 08.11.2007, 15:47 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
ja sa chystám na zimu si vyrobiť dosky s vhodne trčiacimi klincami z druhej strany na pichnutie pod koleso pretáčajúce sa v záveji

Niečo obdobné som si svojho času vyrobil z duralového plechu cca. 1000x300x6 mm. po dĺžke som v rovnomerných odstupoch navŕtal otvory, cez ktoré som navliekol horolezecké lano, na snehu to fungovalo celkom dobre. (kde som ich vlastne zapatrošíl :smt139 )

Obrázok

Autor:  Tyky [ Štv, 08.11.2007, 16:07 ]
Predmet príspevku: 

u klokanov to normalne pouzivaju. menuje sa to wheel winch, alebo bushwinch

http://www.bushwinch.com.au/pdf/4WD.pdf

Autor:  michi [ Štv, 08.11.2007, 18:12 ]
Predmet príspevku: 

Keďže sa dnes dá zohnať dobrý naviják za cca 13 tisíc slovenských dukátov, príde mi blbosť vymýšľať podobné veci. Ale keď niekto nemá čo robiť, tak nech sa páči.
Špéra to je iné /a drahé/, ale navijákovať sa za koleso??? To asi radšej origo špulku.

Súhlas s Karlitom
:wink:

Autor:  Martin 4 [ Štv, 08.11.2007, 18:16 ]
Predmet príspevku: 

Tyky píše:
u klokanov to normalne pouzivaju. menuje sa to wheel winch, alebo bushwinch

http://www.bushwinch.com.au/pdf/4WD.pdf


to vonóóó.... :P

...len by to chcelo ešte to vodítko na predku.... páč by som sa bál že to bude auto ťahať bokom...

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/