Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 11:22
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 83 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Vyprostenie - ked nie je navijak a uzavierka... 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40
Príspevky: 1125
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
thunder píše:
peter gyurusi píše:
Prečítal som všetký vaše pripomienky a moja je táto :twisted: preto mám L 200 lebo ked potrebujem tak používám všetký kolesá na raz . :-D :-D :-D


:-D o to sa snazi vacsina z nas, ale ked to uz raz vlastnou silou nejde, tak to nejde... co robis potom? ak si nikdy neuviazol, tak neverim, ze jazdis offroad... :wink:


On potom zavolá Marcusa! :smt039

_________________
TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk


Štv, 07.02.2008, 23:08
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Najspolahlivejsie vyprostovatko take dlhe drevene s placatym zelezom na konci... k zakupeniu v zelezarstve do 200,- Sk. Je pravda ze s navijakom za 30 litrov je to pohodlnejsie.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 07.02.2008, 23:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2569
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kapo a po tom siedmom bode by ti bol naco navijak? :-D

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Pia, 08.02.2008, 18:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 610
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
thunder píše:
dostal som jeden napad, ale kym ho skusim nejak pretvorit do reallity, poprosil by som o diskusiu vsetkych koumakov, tazkych profikov a offroad expertov ktory tu su, aby som nahodou nieco nepo........

ked sa auto bez uzavierky skrizi, alebo zahrabe jednym kolesom do piesku alebo niecoho podobneho, tak mu zacnu pretacat volnejsie kolesa. aky by malo efekt, niecim zvonka zablokovat volne kolesa? zabrali by tie, co maju kontakt s podkladom? alebo by som utrhal poloosi, volnobezky a podobne veci?

v tejto suvislosti este jedna uvaha. ak by to fungovalo bez trapenia auta, co tak vyuzit to pretacajuce sa koleso ako navijak tym stylom, ze do otvorov v disku napr. bajonetovym uchytenim primontovat jednoduchy bubon na navijanie lana alebo gurtne. tym by sa koleso zatazilo, cim by sa dalo do pohybu druhe a zaroven by sa aj posuvalo zelanym smerom tahom lana, takze by neostalo natrdo zablokovane...

ked sa v blate uz stratia vsetky kolesa, je to nanic, ale inak.....

co vy na to?









no nad týmto riešením som uvažom už ked som mal 15 rokov a to bolo pred 7 rokmi a chcel som to využívat na lade 1500 lebo to bolo moje prvé "off auto"

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Sob, 17.12.2011, 21:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a tiez si ostal len pri uvahach? ako ja? :-D

ale vdaka za pekne pripomenutie, akymi blaznovinami som sa kedysi davno zaoberal.
ja to s tym blokovanim kolesa retazou alebo gurtnou asi vyskusam. ved to by malo byt velmi jednoduche, zafixovat disk hakom za dieru a na druhej strane o naslap...
o skodach budem informovat... :D

sofistikovanejsia je asi zdvojena rucna brzda, ale to by som uz musel asi kaja pootravovat... :wink:


Sob, 17.12.2011, 22:20
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Možno budu škody nemale mne takto oddrbkalo koleso aj poloos na traktore.
PS: nefungovala uzavierka a brzdy boli tiež nič moc.
A ešte jeden postreh ako nahle som sa vyškriabal jeblo ma na uvoz a
prekotilo na strechu - točilo to hned do strany ktora bola zablokovana
( nestihal som ani spojku zmačknuť a už som bol kolesami do luftu :twisted:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Naposledy upravil tibik dňa Sob, 17.12.2011, 23:38, celkovo upravené 1



Sob, 17.12.2011, 23:31
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
a tiez si ostal len pri uvahach? ako ja? :-D

ale vdaka za pekne pripomenutie, akymi blaznovinami som sa kedysi davno zaoberal.
ja to s tym blokovanim kolesa retazou alebo gurtnou asi vyskusam. ved to by malo byt velmi jednoduche, zafixovat disk hakom za dieru a na druhej strane o naslap...
o skodach budem informovat... :D

sofistikovanejsia je asi zdvojena rucna brzda, ale to by som uz musel asi kaja pootravovat... :wink:


nebude lepšie tú uzávierku tam rovno namontovať? resp. ťažšie slovíčko !kúpiť"?? :-D


Sob, 17.12.2011, 23:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak nemáme navijak, tak je dobrá je kombinácia uzávierky s bubnom, ktorý sa priskrutkuje na disk kolesa. Bubon sa dá voziť v kufri, aj kusom lana.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Ned, 18.12.2011, 0:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd píše:
nebude lepšie tú uzávierku tam rovno namontovať? resp. ťažšie slovíčko !kúpiť"?? :-D


iste, najjednoduchsie je zobrat tak aspon 500€ a kupit uzavierku, ale v tejto debate ide prave o to, ako to bez nakladov obist...
na tie 2 razy, co som bol za 4 roky kvoli tomu v tazko riesitelnom prusere (sam, auto skrizene v strku a strom na tahanie v nedohladne) by to bola dost zla investicia... to uz lacnejsie pride potom "zavolat kajovi"... :-D


Ned, 18.12.2011, 0:55
Profil ICQ WWW
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to poznám :-D donedávna keď som ešte nemal uzávierku, som vačšinou zapadoltam kde strom nebol,niekto mi aj poradil, aby som si nasadil stromčeky tak, kde zapadávam a mám po problémoch, akurát kým by to vyrástlo... :D


Ned, 18.12.2011, 2:17
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 610
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
a tiez si ostal len pri uvahach? ako ja? :-D

ale vdaka za pekne pripomenutie, akymi blaznovinami som sa kedysi davno zaoberal.
ja to s tym blokovanim kolesa retazou alebo gurtnou asi vyskusam. ved to by malo byt velmi jednoduche, zafixovat disk hakom za dieru a na druhej strane o naslap...
o skodach budem informovat... :D

sofistikovanejsia je asi zdvojena rucna brzda, ale to by som uz musel asi kaja pootravovat... :wink:


presne tak pri uvahách :D :D :D

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Ned, 18.12.2011, 16:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak sme to v nedelu vyskusali...

ostal som s galopikom stat v maximalnom bode vykrizenia. jedno predne a jedno zadne uplne odlahcene, len sa volne pretacali, takze ani dopredu, ani dozadu.

volny zadny disk sme ocelovym lanom cez dieru zafixovali o pevnostny naslap a s maximalnou opatrnostou som sa pokusil cuvnut.

podla ocakavania to fungovalo, auto sa pohlo vzad. bolo sice citit sponovanie oceloveho lana a namahu druheho kolesa aj na redukcii, ale vysledok bol jednoznacny, dostal som sa z toho absolutne jednoduchym a lacnym sposobom...


Str, 11.01.2012, 17:00
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.03.2011, 23:33
Príspevky: 379
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
tak sme to v nedelu vyskusali...

ostal som s galopikom stat v maximalnom bode vykrizenia. jedno predne a jedno zadne uplne odlahcene, len sa volne pretacali, takze ani dopredu, ani dozadu.

volny zadny disk sme ocelovym lanom cez dieru zafixovali o pevnostny naslap a s maximalnou opatrnostou som sa pokusil cuvnut.

podla ocakavania to fungovalo, auto sa pohlo vzad. bolo sice citit sponovanie oceloveho lana a namahu druheho kolesa aj na redukcii, ale vysledok bol jednoznacny, dostal som sa z toho absolutne jednoduchym a lacnym sposobom...


to znie zaujimavo, musime vyskusat :))

_________________
Daihatsu Feroza trochu inak...
viewtopic.php?f=4&t=12594

http://www.4x4life.sk - magazin zo sveta offroadu


Str, 11.01.2012, 17:36
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mozno by stalo za to spomenut tu niekde aj bezpecnost, totiz pri podobnom pouziti by som rad poznamenal, ze ak sa nieco posere, potom aj pri kupe uzavierky sa blbo mackaju vypinace bez prstov... :roll:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 12.01.2012, 9:38
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
bez prstov... :roll:


lahko sa spravi pruser ktory si budete pamatat do konca zivota tak opatrne.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Štv, 12.01.2012, 12:17
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 83 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: