Dnes je piatok 13. decembra 2024, meniny má Lucia a zajtra Branislava, Bronislava
Autor |
Správa |
Xader
|
Viete mi povedat niekto svoj nazor alebo skusenosti s tymto navijakom ?
Warn Winch - Warn M8274-50
http://www.autoanything.com/winches/69A2202A0A0.aspx
Je to dostacujuca sila na Patrol GR Y61 ? a je vobec mozno ho namontovat pod seriovy naraznik , lebo ten navijak ma zvlastny tvar
|
Pon, 20.11.2006, 12:14 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
.... dvojposchodový Warn. Má vlastnú brzdu, takže by sa na ňom malo dať aj spúšťať.
8000 lbs je málo aj pre krátkeho Patrola (vlastná skúsenosť).
Aspoň 9500 lbs, dve baterky a krátke hrubé dráty k navijáku.
|
Pon, 20.11.2006, 13:11 |
|
|
Xader
|
Tak ale aj pouzivany Warn co je 9500lb bude za dost love...to sa viac oplati kupit za 30 nejaky 12000lb v ORC ... ale kto vie co to je za navijaky ?
|
Pon, 20.11.2006, 13:24 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... ak netrváš na Warne, obstaráš aj lacnejšie....
Ak sa dostavíš, predvediem noname šikmoočko 9500 lbs. (vraj) ktorý fakt dokáže vybrať patrola zapretého kolesom do svahu jak špunt zo šampusu....
Ale vela spraví aj baterka (-ky) a káblovanie. Takže napr naviják môže byť aj lacnejší, ale určite by nemalo byť "lacné" relátko ktorým ho budeš odpojovať.
V Handlovej vedia pekne schovať naviják za pôvodný nárazník (to je dobre napr. pri STK) .... ale nejako tomu nefandím, pretože tak nevidíš na bubon pri navíjaní.
|
Pon, 20.11.2006, 13:30 |
|
|
Xader
|
Martin 4 píše: ... ak netrváš na Warne, obstaráš aj lacnejšie....
Ak sa dostavíš, predvediem noname šikmoočko 9500 lbs. (vraj) ktorý fakt dokáže vybrať patrola zapretého kolesom do svahu jak špunt zo šampusu....
Ale vela spraví aj baterka (-ky) a káblovanie. Takže napr naviják môže byť aj lacnejší, ale určite by nemalo byť "lacné" relátko ktorým ho budeš odpojovať.
V Handlovej vedia pekne schovať naviják za pôvodný nárazník (to je dobre napr. pri STK) .... ale nejako tomu nefandím, pretože tak nevidíš na bubon pri navíjaní.
Mne osobne sa to paci tak ako to ma Igor na GRku ... myslis , ze to je zle riesenie tak ? alebo je lepsie spravit novy otvor vyssie aby zhora bolo mozne obsluhovat navijak a bolo ho jasne vidno ?
|
Pon, 20.11.2006, 14:06 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Igor na to nedá dopustiť a má na to dôvody..... ale mne sa to nepozdáva a tiež mám na to dôvody.
Ide o preferencie.
Osobne si myslím že je žiadúce mať prehľad o tom, ako sa ukladá lano na bubon...
...ale na druhej strane, v súčasnej hysterickej dobe je na mieste obava, že nejaká nadstavba s navijákom pred nárazníkom by mohla vyvolať nežiadúcu pozornosť orgánov...
Multi mount u tak ťažkého auta ako Patrol nepovažujem za riešenie.
Možno by nejaký decentný pevnosťáčik.....
Ťažko povedať....
Y61 má dosť nešťastný kompaktný dizajn... ťažko sa k nemu niečo pripasuje.
|
Pon, 20.11.2006, 14:37 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: .... dvojposchodový Warn. Má vlastnú brzdu, takže by sa na ňom malo dať aj spúšťať.
8000 lbs je málo aj pre krátkeho Patrola (vlastná skúsenosť). Aspoň 9500 lbs, dve baterky a krátke hrubé dráty k navijáku.
Tak tu si dovolim oponovat....ja pouzivam "dvojposchodovy" WARN na LR Defender 110 a je v pohode dokonca mam z neho lepsi pocit ako z predzhadzajuceho ( SW Husky8 ). A tazna sila taktiez v pohode...v pohode taka dlhe Patroly a LC80tky
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 20.11.2006, 22:21 |
|
|
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
DanoDEF píše: Martin 4 píše: .... dvojposchodový Warn. Má vlastnú brzdu, takže by sa na ňom malo dať aj spúšťať.
8000 lbs je málo aj pre krátkeho Patrola (vlastná skúsenosť). Aspoň 9500 lbs, dve baterky a krátke hrubé dráty k navijáku. Tak tu si dovolim oponovat....ja pouzivam "dvojposchodovy" WARN na LR Defender 110 a je v pohode dokonca mam z neho lepsi pocit ako z predzhadzajuceho ( SW Husky8 ). A tazna sila taktiez v pohode...v pohode taka dlhe Patroly a LC80tky
Dano a jeho navijak. Nepochybujem o Tvojich skúsenostiach v teréne a aj s navijakom, no prečo je potom väčšina veľkých áut vybavená minimálne 9000lb navijákmi? Nejaké opodstatnenie to asi mať bude...
|
Pon, 20.11.2006, 22:28 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
MilanBB píše: DanoDEF píše: Martin 4 píše: .... dvojposchodový Warn. Má vlastnú brzdu, takže by sa na ňom malo dať aj spúšťať.
8000 lbs je málo aj pre krátkeho Patrola (vlastná skúsenosť). Aspoň 9500 lbs, dve baterky a krátke hrubé dráty k navijáku. Tak tu si dovolim oponovat....ja pouzivam "dvojposchodovy" WARN na LR Defender 110 a je v pohode dokonca mam z neho lepsi pocit ako z predzhadzajuceho ( SW Husky8 ). A tazna sila taktiez v pohode...v pohode taka dlhe Patroly a LC80tky Dano a jeho navijak. Nepochybujem o Tvojich skúsenostiach v teréne a aj s navijakom, no prečo je potom väčšina veľkých áut vybavená minimálne 9000lb navijákmi? Nejaké opodstatnenie to asi mať bude...
Aj koly cene....ja len popisujem svoje skusenosti. Zatial vsetky Y60wagon a LC80 som v pohode vytiahol takisto ako svoj DEF (nalozeny + privesny vozik). Samozrejme, ze 8000lb sa zda malo ale treba si ten navijak vyskusat a potom pisat
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 20.11.2006, 22:35 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
mám demontovaný 8000 lbs Warn ktorý možno nejako implantujem dozadu.. ale dopredu ma nepresvedčil. Viditelne viac ma presvedčil 9500 lbs. noname číňan.
Druhá vec je že som porušil dôležitú zásadu.
Urobil som dve úpravy naraz a teraz neviem ktorá veci pomohla...
Onô.... je to pravidlo, že naviják má mať ťažnú silu minimálne 1,5 násobok okamžitej hmotnosti auta.
Ale čím viac, tým lepšie.
|
Pon, 20.11.2006, 22:52 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: :) mám demontovaný 8000 lbs Warn ktorý možno nejako implantujem dozadu.. ale dopredu ma nepresvedčil. Viditelne viac ma presvedčil 9500 lbs. noname číňan.
Druhá vec je že som porušil dôležitú zásadu.
Urobil som dve úpravy naraz a teraz neviem ktorá veci pomohla...
Onô.... je to pravidlo, že naviják má mať ťažnú silu minimálne 1,5 násobok okamžitej hmotnosti auta.
Ale čím viac, tým lepšie.
Nepopieram tieto skutocnosti...a ake upravy si urobil...
do zadu ??? a co brzda ??? dvakrat trikrat hupnes a poletis.....
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 20.11.2006, 23:14 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
úprava jedna:
výmena Warnu za číňana
úprava 2 :
skrátil som dráty, nahradil som odpojovač relátkom Warn a pribastlil som druhú baterku. Čiže je lahko možné ba až pravdepodobné že by aj Warn ťahal viditelne lepšie.
Ale aj tak chcem winč aj dozadu.
Brzda je pekná vec, ale povedzme že mám nacvičené spúšťanie auta zlanením za gulu.
Možno by niekto mohol vynájsť zlaňovaciu osmu pre autá. Postup pri ktorom sa lano dvakrát omotá okolo ťažného nie je ideálny a ani sa to tak nedá urobiť na každom ťažnom.
|
Uto, 21.11.2006, 0:06 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: úprava jedna: výmena Warnu za číňana
úprava 2 : skrátil som dráty, nahradil som odpojovač relátkom Warn a pribastlil som druhú baterku. Čiže je lahko možné ba až pravdepodobné že by aj Warn ťahal viditelne lepšie.
Ale aj tak chcem winč aj dozadu.
Brzda je pekná vec, ale povedzme že mám nacvičené spúšťanie auta zlanením za gulu.
Možno by niekto mohol vynájsť zlaňovaciu osmu pre autá. Postup pri ktorom sa lano dvakrát omotá okolo ťažného nie je ideálny a ani sa to tak nedá urobiť na každom ťažnom.
No elektrika je podstatna zalezitost. Ako som pisal vyssie, ze mam lepsi pocit z Warnu ako z Husky8 to je tiez koly elektrike.
Teraz mam kable prierezu 75mm, ovladanie na navijaku a 190Ah
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 21.11.2006, 0:14 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
aha ozaj.... špeci odkaz pre tých, čo majú navijáky vyrobené malými žltými súdruhmi z PRC... v krabici s ovládacími relátkami treba prerobiť prepojovacie mostíky z hlinníkových na medenné. Samotné relátka sú technicky vyhovujúce, ale mostíky medzi nimi sa hrejú prechodom velkých prúdov a dokážu až usmažiť relátka. Takže mnohé náreky na spálené slabé relátka boli neoprávnené a problém spôsobuje poddimenzované prepojenie.
a keď už sme pri tom.... Nemohol by niekto elektriky a elektroniky znalý vyrobiť také oné, čo by sa prilepil termistor na motor navijáku a trebárs pri 70 alebo 80 °C by to začalo pískať alebo čo. Lacné navijáky nemajú tepelnú poistku a spálenie vinutia nie je nič ťažké (a to ani u značkových navijákov!!!)
|
Uto, 21.11.2006, 0:25 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: Nemohol by niekto elektriky a elektroniky znalý vyrobiť také oné, čo by sa prilepil termistor na motor navijáku a trebárs pri 70 alebo 80 °C by to začalo pískať alebo čo. Lacné navijáky nemajú tepelnú poistku a spálenie vinutia nie je nič ťažké (a to ani u značkových navijákov!!!)
Vidis a to je to co na W 8274 nepotrebujem....odskusane.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 21.11.2006, 0:46 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|