Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 6:29
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 naviják?? 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nejak mi unikla pointa: v com ze su tie vyhody take velke, ze su hodny takejto komplikacie zivota? Tensie kable mi ako zmysluplna vyhoda nepridu, mensie zahrievanie.. mozno. Vacsi vykon - o kolko? A pri akom odbere?

Skor vo mne prevazuje pocit, ze je to dalsi sersam co sa moze kazit.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 31.01.2008, 11:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vyhoda je ze pri rovnakom vykone navijaku mas na 24V zhruba polovicny odber oproti 12V....
Zavisi komu sa s tym chce ako velmi sr...
Keby som mal dve baterky tak by som nad tym uvazoval, spriahnut ich pre navijak by nebola az taka veda...
Ale ani sam v tom nevidim az taku vyhodu aby som to robil ;-)

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Štv, 31.01.2008, 11:45
Profil ICQ WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Majo: no to je sice velmi fajn... takze usetrim na medi. Ale co dalej? Prakticky uzitok to moc nema.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 31.01.2008, 12:03
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27
Príspevky: 400
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na nase pomery (nas vacsiny tu na fore) neexistuju argumenty proti cinskym navijakom. Boze diky za ty dary. Inak by som bol bez neho a bez neho by som bol uz parkrat v peknej pr...

_________________
unlimited


Štv, 31.01.2008, 12:08
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.01.2008, 11:31
Príspevky: 80
Bydlisko: BRNO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dzordzo píše:
Na nase pomery (nas vacsiny tu na fore) neexistuju argumenty proti cinskym navijakom. Boze diky za ty dary. Inak by som bol bez neho a bez neho by som bol uz parkrat v peknej pr...



máš pravdu Punk skutečně is not dead :-D

_________________
TOYOTA


všem nepřátelům země České hlavy dolů


Štv, 31.01.2008, 12:44
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7909
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
marcus píše:
Navijakov je už no trhu dosť v ponuke. Hlavne si nekupuj lacnú Chinu! Viacerý sa už sťažovaly na ne! Vraj majú malú kratku životnosť! Ale mať navijak je SUPER vec. Ja mam na L 200 5ton. K9 ! Má svoje roky ale funguje.


ja mam chinu 4,3 tony , a fachci bez problemov, ma ho unas spusta chalanov a taktiez im to fachci bez problemov,,,tym nechcem povedat ze su najlepsie,, ale za tie peniaze co ich kupis su OK A dobre,,,

:smt006

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 31.01.2008, 18:17
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Väčšina aut má 12V el.inštaláciu. Navijáky na 24V majú zase lepšie vlastnosti a tiež nižší prúd, tenšie vodiče, menej sa zahrievajú atď.
A teraz otázka pre naozajstných odborníkov na elektrotechniku:
Je možná elektroinštalácia 12/24V na aute tak, že by som mal dve 12V batérie zapojené pre pohon navijáka do série a pre ostatné spotrebiče a tiež dobíjanie paralelne?


Pejo daj si tam relátko z PV3S tento problém je vyriešený asi 40 rokov čo sa týka prepínania 12/24V a čo sa týka navijáka je to otázka len zapojenia káblov na baterke a na navijáku a PV3S len štartuje na 24V ináč má všetko 12V no sú aj autá z 24V sústavou........

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:15
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
:roll: :roll: :roll: :roll: .... si to tu kreslím.... a neviem si predstaviť, ako by si dobíjal tú druhú baterku.... leda že by si mal aj 24V alternátor.... a zvyšok auta by sa živil len z jednej baterky alebo z meniča 24/12V...


dobijanie štandart 12V viď starú vetriesku

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:16
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DanoDEF píše:
Martin 4 píše:
:roll: :roll: :roll: :roll: .... si to tu kreslím.... a neviem si predstaviť, ako by si dobíjal tú druhú baterku.... leda že by si mal aj 24V alternátor.... a zvyšok auta by sa živil len z jednej baterky alebo z meniča 24/12V...


je niekolo sposobov ako to riesit ale nema to vyznam... bavime sa o aute jednoduchom na elektriku a zrazu budeme vymyslat komplikovane systemi na kombinaciu 12V - 24V

ked uz niekto chce 24V tak si treba cele auto bud zadovazit na 24V alebo potom komplet prerobit


No pejo tam určite bude chcieť aj 240/400V a min 5vodičový rozvod

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:19
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
Je. Tu sa riesilo podobne: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=2891

Najjednoduchsie mi pripada zapojenie z P V3S - starter na 24 (odber porovnatelny s navijakom), vsetko ostatne vcitane dynama a regleru na 12. Obsluhuje to velezlozity bateriovy prepinac (da sa zohnat lacno z vetriesky). Zapojenie nezistene, ale keby si na tom lpel, tak stravim hodinku cihanim do schemy a vycuc dodam.


sorry neskoro som si to všimol tú PV3S píšem ako čitam postupne

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:20
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
To Majo: no to je sice velmi fajn... takze usetrim na medi. Ale co dalej? Prakticky uzitok to moc nema.


Máš pravdu a taisto treba riešiť aj dobíjanie čo sa týka výkonu alternátora...

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:23
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Hunter1: fpoho... da sa to aj inac myslim, ale toto (P V3S) je funkcne a lacno ziskatelne. Ale prakticky zmysel v tom nevidim.

K tomu 220/380V - myslis nieco ako tahat miesacku z patrola, pre pripad nudze? no neviem :smt139

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 01.02.2008, 8:17
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo píše:
vyhoda je ze pri rovnakom vykone navijaku mas na 24V zhruba polovicny odber oproti 12V....
Zavisi komu sa s tym chce ako velmi sr...
Keby som mal dve baterky tak by som nad tym uvazoval, spriahnut ich pre navijak by nebola az taka veda...
Ale ani sam v tom nevidim az taku vyhodu aby som to robil ;-)


Spotrebu v kW bude mat ten navijak uplne taku istu (+- snad 1%) , takze tu neusetris nic. Jediny zmysel to ma ten ze ti bude tiect o polovicu mensi prud co je uz sakra rozdiel pri dymenzovani klablov potrebnych na navijak - co myslis preco su vodice na 240V pripadne vysoke napetia take relativne tenucke ?

_________________
Lestenka


Pia, 01.02.2008, 8:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Straka píše:
ZETOR 16045 ma pod sedackov el spinac ked zastartujes zopne a starter fachci na 24 v ostatne je 12 v staci to inplantovat do afta s druhov bat .


Všetko by to bolo skvelé, až na to, že medzi navijákom a štartérom je rozdiel v dĺžke chodu. Na vysvetlenie štartér ide max. niekoľko sekúnd a naviják dlhé minuty, počas ktorých by som považoval za dobré batérie dobíjať. Toto my batériový spínač z V3S, ani krištála nezabezpečí, alebo sa zase mýlim?

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 01.02.2008, 9:47
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.07.2007, 0:06
Príspevky: 178
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
efendi píše:
marcus píše:
Navijakov je už no trhu dosť v ponuke. Hlavne si nekupuj lacnú Chinu! Viacerý sa už sťažovaly na ne! Vraj majú malú kratku životnosť! Ale mať navijak je SUPER vec. Ja mam na L 200 5ton. K9 ! Má svoje roky ale funguje.


ja mam chinu 4,3 tony , a fachci bez problemov, ma ho unas spusta chalanov a taktiez im to fachci bez problemov,,,tym nechcem povedat ze su najlepsie,, ale za tie peniaze co ich kupis su OK A dobre,,,

:smt006


daj znacku,typ a cenu aj miesto kde si kupoval.dik


Pia, 01.02.2008, 12:17
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: