Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 08.05.2024, 5:26
Dnes je streda 8. mája 2024, meniny má Ingrida a zajtra Roland




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 40 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 ako pripravit miesto na navyjak? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
cafte chlopi idem si riesit akurat pevnostak na jeepa pravdepodobne z 5mm plechu. Chcel by som sa spytat ci podla vas by nestacilo spodok pevnostaku spravit dlhsi ako pripravu pre navyjak? Samozrejme by som miesto uchytenia navyjaku nejako spevnil. Alebo je to uplna hovadina a mam spravit obycajnu montaznu platnu? Hlavne neviem ci to material vydrzi a ci to vydrzia aj uchyty pevnostaku. Dik za rady :wink:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Sob, 30.08.2008, 17:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neviem teda či ti dobre rozumiem...zdá sa mi že miešaš navzájom dve varianty montáže.
1.montážna platňa sa robí ak sa chce zachovať pôvodný nárazník...viď trebárs moje ZJ, alebo MARTINOvo bývalé červené XJ.

2.montáž do pevnosťáku pokial viem tak vždy tvorí jeden celok...čiže už samotný pevnosťák obsahuje priestor/príruby/otvory na naviják a až prostredníctvom jeho sa to celé kotví o rám...alebo prseudorám(pre rejpalov). :wink:

tolko moj pohlad...profíci ma isto opravia/doplnia

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 30.08.2008, 18:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ono v tomto som viac menej panic :oops: pravdupovediac som sa tym nejako este nezaoberal ani som to nesledoval. Takze na spresnenie. Chcem zistit, ci bude 5mm material dost pevny na montaz navyjaku. Pravdupovediac som si doteraz myslel ze kazda jedna montaz navyjaku je realizovana montaznou platnou ci uz do povodneho narazniku alebo do pevnostaku :oops:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Sob, 30.08.2008, 18:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 324
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Montážní platňa se přidělává na rám.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Sob, 30.08.2008, 18:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tu je MARTINOv naviják: viewtopic.php?t=1373 Radoffroad to riešil zváraním

tu zase moj: viewtopic.php?t=2048
to zas drží na šroboch

komplet pevnosťák je určite vhodnejší na bláznenie sa v teréne...ja som chcel byť nenápadný...na úkor niektorých výhod pevnosťáku...a ešte som nevidel pevnosťák, ktorý by sa mi páčil bez výhrad. :oops:

akákolvek varianta sa samozrejme kotví o rám.

to či 5mm platňa je dosť je ťažko zodpovedtelná otázka. Záleží na konštrukcii...je trebárs rozdiel rovná platňa a platňa so zahnutými okrajmi, ktoré prudko zvyšujú tuhosť celého uloženia....atd atd.

masurko je tu toho hodne popísaného, tak čítaj, potom sa pýtaj a nakoniec si zvol variantu podla toho aké sú tvoje priority a tvoja likvidita. :D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Naposledy upravil diesel dňa Sob, 30.08.2008, 19:32, celkovo upravené 1



Sob, 30.08.2008, 19:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jj rozumiem. Chcel som len vediet ci niekto ma skusenost skor s navyjakom prilepenym priamo na pevnostak. Samozrejme je mi jasne ze pevnostak musi byt chyteny na ram len mam trosku obavu s pevnosti tohoto mojho riesenia

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Sob, 30.08.2008, 19:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 30.08.2008, 20:54
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7913
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál.



mas pravdu, ale ak cely obal navyjaku spravis z rovnakeho hrubeho materialu, nestane sa nic, je ale podmienkuu ze material musi byt dostatocne hruby a pevny,, ja osobne som cely obal robil s 9mm platne , a tie bocne uchytky, som robil z 5mm platne , samozrejma s vystuhami prylepsene,, a je to super, zatial dobre drzi, mimochodom som to odklepol od tvojho, a je bezvadny,,, :smt023

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 31.08.2008, 9:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mno takze moze byt pevnostak z 5ky plechu a na miesto uchytenia navarit platnu hrubky 9-10mm?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 31.08.2008, 13:49
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4311
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
načo pevnosťák z 5mm?

a načo do neho 12 mm platňu ?

to čo tam ideš montovať? veď to celé bude ťažké na čumák

na XJ je najlepšie (môj názor) mňa riešenie namontovať navijak na montážnu platňu, umiestnenú namiesto prednej priečky rámu a uchytenú do pozdĺžnych nosníkov.
Značne tým vystužíš predok auta a jedným vrzom vystužíš úchyt prevodky riadenia. A zároveň dostaneš navijak tak ďaleko do zadu , ako sa dá, takže netrčí zbytočne dopredu.

Akým nárazníkom to potom obalíš, je tvoja vec

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 31.08.2008, 18:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
noo, ja som použil 12mm platňu na základný U profil, lebo takú zrovna v "obchode" mali. :-D samozrejme že to šialene prekonáva tuhosťou žípkarský integrovaný rám, ktorý je zvarený z plechového papiera ale aspon niečo mám na jeepe nepriestrelné. :smt112 už ma za to ťahali, ja som ťahal, hiliftovali a nepohlo sa ani fň.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Ned, 31.08.2008, 18:56
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4311
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tuto takto pár foto že asi ako:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

a tuto ešte posledná modifikácia , ktorá nahrádza KOMPLET celú prednú preičku, vrátane držiakov chladiča a navyše zohľadňuje potreby diesela (vzduch pre intercooler)

Ten držiak vpredu je určený na montáž škárky (či tam vôjdu rolne to neviem). Je to preto, aby sa dal nárazník komplet odmontovať bez toho, aby mu niečo od navijaku zavadzalo

Obrázok

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 31.08.2008, 19:27
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palino tak podla teba je lepsie riesenie dat tam montaznu platnu a potom supnut na to pevnostak zo slabsieho materialu? nemam strach ze by pevnostak s 3mm plechu nevydrzal ale praveze mi toto riesenie pride tazsie ako keby to bola sucast pevnostaku. Ono ta montazna platna je bez debaty ze zvysi priecnu pevnost kvaziramu len s tou hmotnostou to chcem ako tak udrzat na uzde

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 31.08.2008, 20:16
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmotnost neries, ta platna ma max 20kg. podstatne je ze platna tvory zakladnu pre navijak, platna sa hybat nebude, ale ram bude pracovat v naklonoch a pri krizeni, takze urcite platna.

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 01.09.2008, 2:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko nedáš si povedať. :shock: :-D robiť montážnu platňu pre naviják samostatne a k tomu samostatne pevnosťák je neefektívne a konštrukčne problematické. Oba sa totiž musia kotviť o rám...takže si skomplikuješ život. Zároveň chceš rozhodnutie o hrúbke materiálu na pevnosťák. Lenže potrebná hrúbka závisí od konštrukcie...hlavne vnútornej. Jednoducho povedané...hlúpo navrhnutému pevnosťáku nepomôže ani ked bude z 8mm plechu. Aspon podla mna samotný plášť nárazníka môže byť kludne z 3-4mm plechu ale vnútorné rebrovanie a výstuhy by som robil z postupne hrubšieho a hrubšieho materiálu až do miesta ukotvenia o rám s ktorým by uloženie navijáku malo tvoriť najrobustnejšiu časť. Ono ako píše efendi nič sa nestane ked celý pevnosťák je z hrubšej varianty materiálu lenže potom mnoho miest bude zo zbytočne hrubého plechu čo radikálne a zbytočne zvyšuje jeho váhu. Možno lepšie než tuto teoretizovať by si lepšie spravil keby si zbehol k Radovi na malú priemyselnú špionáž. :wink: :D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 01.09.2008, 7:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 40 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: