4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
ako pripravit miesto na navyjak? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=5490 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | masurko [ Sob, 30.08.2008, 17:52 ] |
Predmet príspevku: | ako pripravit miesto na navyjak? |
cafte chlopi idem si riesit akurat pevnostak na jeepa pravdepodobne z 5mm plechu. Chcel by som sa spytat ci podla vas by nestacilo spodok pevnostaku spravit dlhsi ako pripravu pre navyjak? Samozrejme by som miesto uchytenia navyjaku nejako spevnil. Alebo je to uplna hovadina a mam spravit obycajnu montaznu platnu? Hlavne neviem ci to material vydrzi a ci to vydrzia aj uchyty pevnostaku. Dik za rady ![]() |
Autor: | diesel [ Sob, 30.08.2008, 18:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Neviem teda či ti dobre rozumiem...zdá sa mi že miešaš navzájom dve varianty montáže. 1.montážna platňa sa robí ak sa chce zachovať pôvodný nárazník...viď trebárs moje ZJ, alebo MARTINOvo bývalé červené XJ. 2.montáž do pevnosťáku pokial viem tak vždy tvorí jeden celok...čiže už samotný pevnosťák obsahuje priestor/príruby/otvory na naviják a až prostredníctvom jeho sa to celé kotví o rám...alebo prseudorám(pre rejpalov). ![]() tolko moj pohlad...profíci ma isto opravia/doplnia |
Autor: | masurko [ Sob, 30.08.2008, 18:20 ] |
Predmet príspevku: | |
no ono v tomto som viac menej panic ![]() ![]() |
Autor: | HONZA.S [ Sob, 30.08.2008, 18:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Montážní platňa se přidělává na rám. |
Autor: | diesel [ Sob, 30.08.2008, 19:21 ] |
Predmet príspevku: | |
tu je MARTINOv naviják: viewtopic.php?t=1373 Radoffroad to riešil zváraním tu zase moj: viewtopic.php?t=2048 to zas drží na šroboch komplet pevnosťák je určite vhodnejší na bláznenie sa v teréne...ja som chcel byť nenápadný...na úkor niektorých výhod pevnosťáku...a ešte som nevidel pevnosťák, ktorý by sa mi páčil bez výhrad. ![]() akákolvek varianta sa samozrejme kotví o rám. to či 5mm platňa je dosť je ťažko zodpovedtelná otázka. Záleží na konštrukcii...je trebárs rozdiel rovná platňa a platňa so zahnutými okrajmi, ktoré prudko zvyšujú tuhosť celého uloženia....atd atd. masurko je tu toho hodne popísaného, tak čítaj, potom sa pýtaj a nakoniec si zvol variantu podla toho aké sú tvoje priority a tvoja likvidita. ![]() |
Autor: | masurko [ Sob, 30.08.2008, 19:29 ] |
Predmet príspevku: | |
jj rozumiem. Chcel som len vediet ci niekto ma skusenost skor s navyjakom prilepenym priamo na pevnostak. Samozrejme je mi jasne ze pevnostak musi byt chyteny na ram len mam trosku obavu s pevnosti tohoto mojho riesenia |
Autor: | diesel [ Sob, 30.08.2008, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál. |
Autor: | efendi [ Ned, 31.08.2008, 9:51 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál. mas pravdu, ale ak cely obal navyjaku spravis z rovnakeho hrubeho materialu, nestane sa nic, je ale podmienkuu ze material musi byt dostatocne hruby a pevny,, ja osobne som cely obal robil s 9mm platne , a tie bocne uchytky, som robil z 5mm platne , samozrejma s vystuhami prylepsene,, a je to super, zatial dobre drzi, mimochodom som to odklepol od tvojho, a je bezvadny,,, ![]() |
Autor: | masurko [ Ned, 31.08.2008, 13:49 ] |
Predmet príspevku: | |
mno takze moze byt pevnostak z 5ky plechu a na miesto uchytenia navarit platnu hrubky 9-10mm? |
Autor: | palo-cherokee [ Ned, 31.08.2008, 18:31 ] |
Predmet príspevku: | |
načo pevnosťák z 5mm? a načo do neho 12 mm platňu ? to čo tam ideš montovať? veď to celé bude ťažké na čumák na XJ je najlepšie (môj názor) mňa riešenie namontovať navijak na montážnu platňu, umiestnenú namiesto prednej priečky rámu a uchytenú do pozdĺžnych nosníkov. Značne tým vystužíš predok auta a jedným vrzom vystužíš úchyt prevodky riadenia. A zároveň dostaneš navijak tak ďaleko do zadu , ako sa dá, takže netrčí zbytočne dopredu. Akým nárazníkom to potom obalíš, je tvoja vec |
Autor: | diesel [ Ned, 31.08.2008, 18:56 ] |
Predmet príspevku: | |
noo, ja som použil 12mm platňu na základný U profil, lebo takú zrovna v "obchode" mali. ![]() ![]() |
Autor: | masurko [ Ned, 31.08.2008, 20:16 ] |
Predmet príspevku: | |
palino tak podla teba je lepsie riesenie dat tam montaznu platnu a potom supnut na to pevnostak zo slabsieho materialu? nemam strach ze by pevnostak s 3mm plechu nevydrzal ale praveze mi toto riesenie pride tazsie ako keby to bola sucast pevnostaku. Ono ta montazna platna je bez debaty ze zvysi priecnu pevnost kvaziramu len s tou hmotnostou to chcem ako tak udrzat na uzde |
Autor: | fajer [ Pon, 01.09.2008, 2:53 ] |
Predmet príspevku: | |
hmotnost neries, ta platna ma max 20kg. podstatne je ze platna tvory zakladnu pre navijak, platna sa hybat nebude, ale ram bude pracovat v naklonoch a pri krizeni, takze urcite platna. |
Autor: | diesel [ Pon, 01.09.2008, 7:24 ] |
Predmet príspevku: | |
masurko nedáš si povedať. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |