Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
ako pripravit miesto na navyjak?
Autor |
Správa |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
cafte chlopi idem si riesit akurat pevnostak na jeepa pravdepodobne z 5mm plechu. Chcel by som sa spytat ci podla vas by nestacilo spodok pevnostaku spravit dlhsi ako pripravu pre navyjak? Samozrejme by som miesto uchytenia navyjaku nejako spevnil. Alebo je to uplna hovadina a mam spravit obycajnu montaznu platnu? Hlavne neviem ci to material vydrzi a ci to vydrzia aj uchyty pevnostaku. Dik za rady 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Sob, 30.08.2008, 17:52 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Neviem teda či ti dobre rozumiem...zdá sa mi že miešaš navzájom dve varianty montáže.
1.montážna platňa sa robí ak sa chce zachovať pôvodný nárazník...viď trebárs moje ZJ, alebo MARTINOvo bývalé červené XJ.
2.montáž do pevnosťáku pokial viem tak vždy tvorí jeden celok...čiže už samotný pevnosťák obsahuje priestor/príruby/otvory na naviják a až prostredníctvom jeho sa to celé kotví o rám...alebo prseudorám(pre rejpalov).
tolko moj pohlad...profíci ma isto opravia/doplnia
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 30.08.2008, 18:10 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
no ono v tomto som viac menej panic  pravdupovediac som sa tym nejako este nezaoberal ani som to nesledoval. Takze na spresnenie. Chcem zistit, ci bude 5mm material dost pevny na montaz navyjaku. Pravdupovediac som si doteraz myslel ze kazda jedna montaz navyjaku je realizovana montaznou platnou ci uz do povodneho narazniku alebo do pevnostaku 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Sob, 30.08.2008, 18:20 |
|
 |
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 325 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Montážní platňa se přidělává na rám.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Sob, 30.08.2008, 18:36 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
tu je MARTINOv naviják: viewtopic.php?t=1373 Radoffroad to riešil zváraním
tu zase moj: viewtopic.php?t=2048
to zas drží na šroboch
komplet pevnosťák je určite vhodnejší na bláznenie sa v teréne...ja som chcel byť nenápadný...na úkor niektorých výhod pevnosťáku...a ešte som nevidel pevnosťák, ktorý by sa mi páčil bez výhrad.
akákolvek varianta sa samozrejme kotví o rám.
to či 5mm platňa je dosť je ťažko zodpovedtelná otázka. Záleží na konštrukcii...je trebárs rozdiel rovná platňa a platňa so zahnutými okrajmi, ktoré prudko zvyšujú tuhosť celého uloženia....atd atd.
masurko je tu toho hodne popísaného, tak čítaj, potom sa pýtaj a nakoniec si zvol variantu podla toho aké sú tvoje priority a tvoja likvidita. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Sob, 30.08.2008, 19:32, celkovo upravené 1
|
Sob, 30.08.2008, 19:21 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
jj rozumiem. Chcel som len vediet ci niekto ma skusenost skor s navyjakom prilepenym priamo na pevnostak. Samozrejme je mi jasne ze pevnostak musi byt chyteny na ram len mam trosku obavu s pevnosti tohoto mojho riesenia
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Sob, 30.08.2008, 19:29 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 30.08.2008, 20:54 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8013 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
diesel píše: efektívne riešený pevnosťák nieje robený z jednej hrúbky materiálu. Tak ako konáre stromu sú stále tenšie a tenšie tak aj pevnosťák by mal byť robený smerom od kotvenia o rám až po okraje od hrubšieho po tenší materiál.
mas pravdu, ale ak cely obal navyjaku spravis z rovnakeho hrubeho materialu, nestane sa nic, je ale podmienkuu ze material musi byt dostatocne hruby a pevny,, ja osobne som cely obal robil s 9mm platne , a tie bocne uchytky, som robil z 5mm platne , samozrejma s vystuhami prylepsene,, a je to super, zatial dobre drzi, mimochodom som to odklepol od tvojho, a je bezvadny,,, 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 31.08.2008, 9:51 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
mno takze moze byt pevnostak z 5ky plechu a na miesto uchytenia navarit platnu hrubky 9-10mm?
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Ned, 31.08.2008, 13:49 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
načo pevnosťák z 5mm?
a načo do neho 12 mm platňu ?
to čo tam ideš montovať? veď to celé bude ťažké na čumák
na XJ je najlepšie (môj názor) mňa riešenie namontovať navijak na montážnu platňu, umiestnenú namiesto prednej priečky rámu a uchytenú do pozdĺžnych nosníkov.
Značne tým vystužíš predok auta a jedným vrzom vystužíš úchyt prevodky riadenia. A zároveň dostaneš navijak tak ďaleko do zadu , ako sa dá, takže netrčí zbytočne dopredu.
Akým nárazníkom to potom obalíš, je tvoja vec
|
Ned, 31.08.2008, 18:31 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
noo, ja som použil 12mm platňu na základný U profil, lebo takú zrovna v "obchode" mali.  samozrejme že to šialene prekonáva tuhosťou žípkarský integrovaný rám, ktorý je zvarený z plechového papiera ale aspon niečo mám na jeepe nepriestrelné.  už ma za to ťahali, ja som ťahal, hiliftovali a nepohlo sa ani fň.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Ned, 31.08.2008, 18:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
tuto takto pár foto že asi ako:
a tuto ešte posledná modifikácia , ktorá nahrádza KOMPLET celú prednú preičku, vrátane držiakov chladiča a navyše zohľadňuje potreby diesela (vzduch pre intercooler)
Ten držiak vpredu je určený na montáž škárky (či tam vôjdu rolne to neviem). Je to preto, aby sa dal nárazník komplet odmontovať bez toho, aby mu niečo od navijaku zavadzalo

|
Ned, 31.08.2008, 19:27 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
palino tak podla teba je lepsie riesenie dat tam montaznu platnu a potom supnut na to pevnostak zo slabsieho materialu? nemam strach ze by pevnostak s 3mm plechu nevydrzal ale praveze mi toto riesenie pride tazsie ako keby to bola sucast pevnostaku. Ono ta montazna platna je bez debaty ze zvysi priecnu pevnost kvaziramu len s tou hmotnostou to chcem ako tak udrzat na uzde
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Ned, 31.08.2008, 20:16 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
hmotnost neries, ta platna ma max 20kg. podstatne je ze platna tvory zakladnu pre navijak, platna sa hybat nebude, ale ram bude pracovat v naklonoch a pri krizeni, takze urcite platna.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pon, 01.09.2008, 2:53 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 01.09.2008, 7:24 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|