Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 16:17
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Odpajanie navijaku 
Autor Správa
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako si tu tak nahrávate, čo je lepšie a troška od veci a všetci na vás kašlú, tak mi nedá...

ak vychádzame z Murphyho zákona, že všetko, čo sa môže pokaziť, sa určite pokazí, tak neexistuje žiadne dobré riešenie

ak pripustíme aj nedokonalé riešenie, tak mechanický odpojovač je good, ale triež sa kazí; elektrické ovládanie je tiež cez solenoid, "kapánek" väčší ako sú tie v krabici ovládania navijaka a nemal by sa len tak zlepiť...

ovládanie cez solenoid je dokonalejšie, kvalitnejšie a pohodlnejšie

do kabíny ťahať silové (tie hrubé) dráty je blbosť, solenoid sa ovláda samostatným spínačom najlepšie umiestneným v kabíne, ku ktorému stačí viesť klasický autokáblik; po každom použití navijaka treba hneď solenoid vypnúť, z kabíny je to pohodlné...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 22.02.2009, 20:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
ovládanie cez solenoid je dokonalejšie, kvalitnejšie a pohodlnejšie

do kabíny ťahať silové (tie hrubé) dráty je blbosť, solenoid sa ovláda samostatným spínačom najlepšie umiestneným v kabíne, ku ktorému stačí viesť klasický autokáblik; po každom použití navijaka treba hneď solenoid vypnúť, z kabíny je to pohodlné...


Ovládanie solenoidu pri jeho zlepení je už bezpredmetné pretože ten už nereaguje na nič. Tam už je jediné riešenie odpojiť hrubé silové káble.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 22.02.2009, 20:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a co tak kombinacia odpojovacov jeden elektricky a jeden mechanicky je to sice drahsie ale moznost ze sa zalepia obidva je podla mna miziva :-)

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 22.02.2009, 20:24
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vlado, nehnevaj sa, ale z ktorej si planéty? ak si presvedčený, že mechanika je najlepšia, tak si ju daj, ale nebudeš mať to najlepšie riešenie; origo odpájací solenoid je veľký, stavaný na vysokú záťaž tak, aby sa nezlepil ako tie menšie solenoidy v ovládaní navijaka, aj keď ani tie by sa nemali zlepiť, ale stáva sa;

ak trpíš stihomamom, daj aj solenoid aj mechanický odpojovač, alebo dva-tri solenoidy za sebou, všetky naraz sa isto nezlepia...

ak chceš zistiť niečo objektívnejšie, pýtaj sa ľudí, ktorí skúsili jedno aj druhé a neraď sa z niekym, kto si len myslí, čo je lepšie
to bola dobrá rada ale sprav ako chceš

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 22.02.2009, 20:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano, vidím že ti dnes ide karta. To čo by som naozaj rád chcel čo sa týka bezpečného odpojenia navijaku, je vedieť, aké prúdy idú od - polu z navijaku k baterke. Moja predstava je práve odpojiť - pol z vonku a s tenšími káblami niekde v mriežke pred chladičom.
Solenoid na solenoid je síce riešenie ale nie také aké hľadám.
.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 22.02.2009, 20:39
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vlado, karta - nekarta, chcel som len poradiť, no ty sa pýtaš na niečo, o čom si už dopredu skalopevne presvedčený... tuším iní pochopili, že tu škoda radiť a tak čušia a teraz sa dobre bavia...

aké prúdy tam idú z hlavy neviem, mal by si to nájsť pri technických dátach k navijaku

odpájať záporný pól je zlé riešenie nielen pri tomto prípade, v elektrike vôbec

odpájanie v mriežke chladiča - nie moc šťastné riešenie, je tam na rane a porucha na seba nedá dlho čakať

asi treba povedať, prečo dochádza k zlepeniu solenoidov či iných porúch silových kontaktov; poruche predchádza vznik nekvalitného spojenia najčastejšie z dôvodu nečistoty na kontaktoch, zlý kontakt musí prúd prekonávať s väčším odporom, dochádza k hriatiu kontaktu až ho roztopí a zlepí; preto treba takéto veci umiestňovať na čo najmenej atakované miesto

hladaj vlastné riešenia ďalej, ja som tu s radou motivovanou dobrým úmyslom skončil

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 22.02.2009, 20:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
odpájať záporný pól je zlé riešenie nielen pri tomto prípade, v elektrike vôbec


V servisnom manuále pri každom zásahu do elektriky je vždy napísané že najprv odpoj záporný pól baterky.


Obrázok

a týka sa to aj servisovania smeroviek:

Obrázok

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 22.02.2009, 21:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
Príspevky: 364
Bydlisko: ZM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale to sa týka len odpajania baterií, a to len koli tomu aby si sa neoprel klučom o kostru kde budeš odpajat + pol.
Ale navijak by si sice - odpojil,ale navijak ako taky by zostal pod napetím
a vieš on je ukostrený aj tým že je primontovaný k autu :smt134 takže neodporúčam.

_________________
SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa :-)


Ned, 22.02.2009, 21:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V el.obvode tecie rovnaky prud. od + baterie cez navijak do - pol. koniec.

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Ned, 22.02.2009, 21:21
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vlado, ty nie si prípad, ty si diagnóza...
záporný pól baterky treba odpájať prvý, lebo ak budeš odpájať kladný a ťukneš pritom o nejakú kovovú časť kasne, bude sa iskriť...ak prepojíš kľúčom karosériu a - pól na baterke, k ničomu logicky nedôjde
(- ale pozor, sú aj autá, kde kasňa je + a tam treba postupovať opačne)
keď je - pól odpojený, pri prepojení + pólu s karosériou sa už nič nedeje...

pre odpájanie spotrebičov treba odpojiť + pól, nakoľko ak ostáva spotrebič stále pod prúdom (+), len nie je uzavretý oblúk, môže dôjsť k nechcenému uzatvoreniu oblúka...
(napr. u elektroinštalácie na baráku, ak máš vo vypínači prerušený nulak a nie fázu ako správne má byť , v objímke žiarovky máš fázu aj keď je vypínač vypnutý; pri výmene žiarovky tak môžeš ľahko dostať šupu napriek zhasnutému vypínaču...)
už naozaj končím

ps - predbehli ma...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 22.02.2009, 21:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fido píše:
... by zostal pod napetím
a vieš on je ukostrený aj tým že je primontovaný k autu :smt134 takže neodporúčam.


Dobrý postreh, vďaka, zajtra premerám či upevnenie je spojené s - kontaktom na navijaku. Ak to je spojené, tak tade naozaj cesta nevedie.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 22.02.2009, 21:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
vlado, ty nie si prípad, ty si diagnóza...


Skús sa správať slušne, už druhý príspevok v jednej farbe.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 22.02.2009, 21:29
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
a co tak kombinacia odpojovacov jeden elektricky a jeden mechanicky

Konečne z teba vypadlo niečo rozumné.

Mám to už dlho nachystané, že tam k elektrickému vrazím aj mechanický. Jen nejsou lidi.

Spoliehať sa na to, že vinč je uzemnený, nie je moc rozumné. Rozhodne by som aj záporný pól privádzal káblom priamo z baterky.


Naposledy upravil rado nd dňa Ned, 22.02.2009, 22:38, celkovo upravené 1



Ned, 22.02.2009, 22:06
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
VladoKE píše:
Skús sa správať slušne, už druhý príspevok v jednej farbe.

a čo, nejak sa ťa to dotklo? nesranduj
myslel som to s tebou dobre
človek ti chce poradiť, nedáš si samozrejme a meleš nezmysly a keď ťa človek žartom nazve diagnózou, sa urazíš? vieš čo, Vlado, beriem späť čo som napísal a buď furt tak múdry ako si bol pred mojimi radami
čaf

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 22.02.2009, 22:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak dám aj ja volaku pérlu...nikdy nieje naškodu mať v zálohe malú, dobre nabrúsenú, sekerku. Ked už nie v blízkosti baterky, tak aspon v aute. Lahšie sa vymení pár preťatých káblov než rozlúsknutý naviják alebo zhoreté auto. Proste posrať sa môže aj odpojovač mimozemského pôvodu ale sekerka nie.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 23.02.2009, 11:23
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: