4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Odpajanie navijaku
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=6947
Stránka 5 z 6

Autor:  FRANKIE222 [ Uto, 24.02.2009, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

Ja to to mam urobene z vonka pri solenoidovej krabici, urobil som krabicku z hlinikoveho plechu a do nej som vmontoval odpojovac +Obrázok

Autor:  BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 22:46 ]
Predmet príspevku: 

VladoKE píše:
Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.


Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny?
No nie?

Autor:  PATaMAT [ Uto, 24.02.2009, 22:49 ]
Predmet príspevku: 

Niekto tu veľmi špekuluje a polemizuje nad tým čo je zbytočné... keď doteraz slúžilo klasické odpájanie +polu tak prečo to teraz meniť a špekulovať ako galvanicky oddelit naviják od zvyšku... má to neaké opodstatnenie???

Autor:  Rudy-Vitara [ Uto, 24.02.2009, 23:00 ]
Predmet príspevku: 

BBMiso píše:
VladoKE píše:
Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.


Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny?
No nie?


coze? optoclenom myslis pravdepodobne optron alebo nejaku jeho obdobu ale tam tecu miliampere a pri navijaku radovo stovky amperov...to by si tam musel mat nejaky laser navyse...ozaj uplne zbytocne uvazovanie len mi nedalo na toto neodpovedat :D

Autor:  BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

Tak daj iny typ ;-) galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.

Autor:  Rudy-Vitara [ Uto, 24.02.2009, 23:30 ]
Predmet príspevku: 

BBMiso píše:
Tak daj iny typ ;-) galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.


Pri takych velkych prudoch a v podmienkach ake su v automobile teda netusim ako by bolo mozne galvanicke oddelenie.ale este raz:podla mna je to proste zbytocne nadtym rozmyslat a riesit to.a este tu padol aj napad ze odpajat minusovy kabel a ako tu uz viaceri povedali pripajam sa aj ja je to zle riesenie. ma to byt na plusovom.

Autor:  BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 23:47 ]
Predmet príspevku: 

To to to, ale tu sa bere ze navijak je galvanicky oddeleny ako samozrejmost. :wink:

Autor:  Jano JP [ Str, 25.02.2009, 0:01 ]
Predmet príspevku: 

s tým kamarátom si ma teda dostal - to je argument jaksapatrí
určite je to ťažký borec, ak ti ozaj doporučil odpájať na navijaku (-) kontakt; ak si mu to chudákovi nevsugeroval...neuveriteľné...

Autor:  Tunki [ Str, 25.02.2009, 0:05 ]
Predmet príspevku: 

Ak už teda chceš dačo odpájať na mínuse, tak priamo pri akumulátore na prepojke mínus pólu a kostry vozu. Teda odpojíš celú elektriku.

Na navijaku je jediné normálne riešeni odpájať plus.

Autor:  Jano JP [ Str, 25.02.2009, 0:10 ]
Predmet príspevku: 

Tunki, bingo
ale Vlado nebude súhlasiť, musíš nájsť riešenie ako odpájať mínus mechanicky v kabíne na silových drátoch a opováž sa tomu aj rozumieť :-D

Autor:  Tunki [ Str, 25.02.2009, 0:23 ]
Predmet príspevku: 

Veď na nijakom aute netreba extra dlhe kable na pripojenie vypínača (umiestneného do motorovej prepážky) Ak by som takto dával vypínač, tak tam narvem 90 - 120 kábel a žiadne straty nemôžu byť. Ak ide len o to. Mne ale ten vypínač bude treba inde. Mám pririchtované miesto v kabíne na veľký akumulátor a jeho odpojovač bude priamo pri sedačke vodiča. Tam však pôjdu káble jak z rozprávky. A povedú k normálnemu akumulátoru.

Autor:  VladoKE [ Str, 25.02.2009, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

Je to fakt zaujímavé sledovať, ako keď tu niekto pripráši použitie čohokoľvek posledne optočlena tak v momente sa mnohí ako supi vrhnú na to.
Ten kto túto tému číta od začiatku tak si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.

A snaha odpájať mínus bola motivovaná tým, že odpojovač mal byť umiestnený vpredu pri navijaku v priestore grilu necelých 5 cm od chladiča, a teda ako je to tu vyššie popísané ak by na nekrytom odpojovači kde by bolo + priložil zo srandy niekto šrubovák a spojil ho s chladičom, boli by dosť vážne škody.

Autor:  shaman [ Str, 25.02.2009, 19:16 ]
Predmet príspevku: 

Onehda jsem takhle utahoval +kontakt na baterce a "oprel" jsem se klicem o trubku klimatizace.
Velikansky zablesk, rana a najednou byla vsude mlha :shock: !

:oops:

Autor:  Tomrs [ Štv, 26.02.2009, 10:15 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.


sorry, ale ešte som taký navijak nevidel, riešite tú úplne somariny. Aku už väčšina napísala jediné rozumné riešenie je odpájať + pó navijaku, alebo - pól akmulátora = vyradenie celej elektrickej siete vozidla.

P.S.: u vozidla, ktoré je kostrené -pólom (väčšina áut) je mínus a kostra to isté a nie je možné hovoriť o dvoch nezávislých kontaktoch :-D

Autor:  janotoyotak [ Štv, 26.02.2009, 17:24 ]
Predmet príspevku: 

[quote=" si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. .[/quote]

-to Vlado- keby si poriadne hladal, tak by si tam našiel aj 3 mínusové kontakty.

1. Naviják je prišróbovaný k nosnej platni a cez ňu aj k šasi. Lenže nevieš aký kvalitný kontakt bude medzi šasi a platňou, medzi platňou (obvykle pokomaxitovanou) a telom navijáku (hliníkovým) a nakoniec medzi telom navijáku a prišróbovaným motorom navijáku. Pre nespolahlivosť sa tento mínus neberie v úvahu ani na napájanie navijáku ani na jeho ovládanie.

2. Veľký kontakt naspodku motora kam musíš pripojiť ten hrubý čierny kábel a ten pripojiť na mínus baterky. Slúži nato, aby si dostal na naviják spolahlivý a dostatočne výkonný mínus.

3. Tenký čierny káblik, ktorý vychádza z krabičky so solenoidami. Aby si mohol ovládať solenoidy potrebujú + (ten im privedieš hrubým červeným plusovým káblom od baterky) a taktiež potrebujú - (ten im privedieš týmto tenkým čiernym káblikom). Ak máš krabičku so solenoidami vpredu pri motore navijáku, tak pripojíš tento tenký čierny káblik naspodok motora spolu s tým hrubým čiernym od baterky. Ale ak máš krabičku so solenoidami umiestnenú v motorovom priestore niekde poblíž baterky, tak tento tenký čierny káblik pripojíš priamo na mínus baterky.

Strašne obsiahlo popísaná jednoduchá vec :-D .

-to Shaman- v mojej toyke nemám klímu, ale už neraz som pobavil okolostojacich solídnym ohňostrojom pri doťahovani plusu na baterke.


-to už neviemkto, kto písal, že ovláda tenkým káblikom elektrický odpájač navijáku - nemal by byť až taký tenký, pretože práve včera som náhodou meral spotrebu takého solenoidu - 2,5 A !
Poniektorí, ktorí majú dve baterky zapojené tak, že obidve majú odpájač by mali rátať s prúdom až 5 A. A tie by som už cez vodič 0,75mm neviedol.

Stránka 5 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/