4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Odpajanie navijaku http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=6947 |
Stránka 5 z 6 |
Autor: | FRANKIE222 [ Uto, 24.02.2009, 21:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja to to mam urobene z vonka pri solenoidovej krabici, urobil som krabicku z hlinikoveho plechu a do nej som vmontoval odpojovac + |
Autor: | BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 22:46 ] |
Predmet príspevku: | |
VladoKE píše: Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený. Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny? No nie? |
Autor: | PATaMAT [ Uto, 24.02.2009, 22:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Niekto tu veľmi špekuluje a polemizuje nad tým čo je zbytočné... keď doteraz slúžilo klasické odpájanie +polu tak prečo to teraz meniť a špekulovať ako galvanicky oddelit naviják od zvyšku... má to neaké opodstatnenie??? |
Autor: | Rudy-Vitara [ Uto, 24.02.2009, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
BBMiso píše: VladoKE píše: Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený. Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny? No nie? coze? optoclenom myslis pravdepodobne optron alebo nejaku jeho obdobu ale tam tecu miliampere a pri navijaku radovo stovky amperov...to by si tam musel mat nejaky laser navyse...ozaj uplne zbytocne uvazovanie len mi nedalo na toto neodpovedat |
Autor: | BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 23:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak daj iny typ galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka. |
Autor: | Rudy-Vitara [ Uto, 24.02.2009, 23:30 ] |
Predmet príspevku: | |
BBMiso píše: Tak daj iny typ galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka. Pri takych velkych prudoch a v podmienkach ake su v automobile teda netusim ako by bolo mozne galvanicke oddelenie.ale este raz:podla mna je to proste zbytocne nadtym rozmyslat a riesit to.a este tu padol aj napad ze odpajat minusovy kabel a ako tu uz viaceri povedali pripajam sa aj ja je to zle riesenie. ma to byt na plusovom. |
Autor: | BBMiso [ Uto, 24.02.2009, 23:47 ] |
Predmet príspevku: | |
To to to, ale tu sa bere ze navijak je galvanicky oddeleny ako samozrejmost. |
Autor: | Jano JP [ Str, 25.02.2009, 0:01 ] |
Predmet príspevku: | |
s tým kamarátom si ma teda dostal - to je argument jaksapatrí určite je to ťažký borec, ak ti ozaj doporučil odpájať na navijaku (-) kontakt; ak si mu to chudákovi nevsugeroval...neuveriteľné... |
Autor: | Tunki [ Str, 25.02.2009, 0:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak už teda chceš dačo odpájať na mínuse, tak priamo pri akumulátore na prepojke mínus pólu a kostry vozu. Teda odpojíš celú elektriku. Na navijaku je jediné normálne riešeni odpájať plus. |
Autor: | Jano JP [ Str, 25.02.2009, 0:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Tunki, bingo ale Vlado nebude súhlasiť, musíš nájsť riešenie ako odpájať mínus mechanicky v kabíne na silových drátoch a opováž sa tomu aj rozumieť |
Autor: | Tunki [ Str, 25.02.2009, 0:23 ] |
Predmet príspevku: | |
Veď na nijakom aute netreba extra dlhe kable na pripojenie vypínača (umiestneného do motorovej prepážky) Ak by som takto dával vypínač, tak tam narvem 90 - 120 kábel a žiadne straty nemôžu byť. Ak ide len o to. Mne ale ten vypínač bude treba inde. Mám pririchtované miesto v kabíne na veľký akumulátor a jeho odpojovač bude priamo pri sedačke vodiča. Tam však pôjdu káble jak z rozprávky. A povedú k normálnemu akumulátoru. |
Autor: | VladoKE [ Str, 25.02.2009, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Je to fakt zaujímavé sledovať, ako keď tu niekto pripráši použitie čohokoľvek posledne optočlena tak v momente sa mnohí ako supi vrhnú na to. Ten kto túto tému číta od začiatku tak si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. A snaha odpájať mínus bola motivovaná tým, že odpojovač mal byť umiestnený vpredu pri navijaku v priestore grilu necelých 5 cm od chladiča, a teda ako je to tu vyššie popísané ak by na nekrytom odpojovači kde by bolo + priložil zo srandy niekto šrubovák a spojil ho s chladičom, boli by dosť vážne škody. |
Autor: | shaman [ Str, 25.02.2009, 19:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Onehda jsem takhle utahoval +kontakt na baterce a "oprel" jsem se klicem o trubku klimatizace. Velikansky zablesk, rana a najednou byla vsude mlha ! |
Autor: | Tomrs [ Štv, 26.02.2009, 10:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. sorry, ale ešte som taký navijak nevidel, riešite tú úplne somariny. Aku už väčšina napísala jediné rozumné riešenie je odpájať + pó navijaku, alebo - pól akmulátora = vyradenie celej elektrickej siete vozidla. P.S.: u vozidla, ktoré je kostrené -pólom (väčšina áut) je mínus a kostra to isté a nie je možné hovoriť o dvoch nezávislých kontaktoch |
Autor: | janotoyotak [ Štv, 26.02.2009, 17:24 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote=" si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. .[/quote] -to Vlado- keby si poriadne hladal, tak by si tam našiel aj 3 mínusové kontakty. 1. Naviják je prišróbovaný k nosnej platni a cez ňu aj k šasi. Lenže nevieš aký kvalitný kontakt bude medzi šasi a platňou, medzi platňou (obvykle pokomaxitovanou) a telom navijáku (hliníkovým) a nakoniec medzi telom navijáku a prišróbovaným motorom navijáku. Pre nespolahlivosť sa tento mínus neberie v úvahu ani na napájanie navijáku ani na jeho ovládanie. 2. Veľký kontakt naspodku motora kam musíš pripojiť ten hrubý čierny kábel a ten pripojiť na mínus baterky. Slúži nato, aby si dostal na naviják spolahlivý a dostatočne výkonný mínus. 3. Tenký čierny káblik, ktorý vychádza z krabičky so solenoidami. Aby si mohol ovládať solenoidy potrebujú + (ten im privedieš hrubým červeným plusovým káblom od baterky) a taktiež potrebujú - (ten im privedieš týmto tenkým čiernym káblikom). Ak máš krabičku so solenoidami vpredu pri motore navijáku, tak pripojíš tento tenký čierny káblik naspodok motora spolu s tým hrubým čiernym od baterky. Ale ak máš krabičku so solenoidami umiestnenú v motorovom priestore niekde poblíž baterky, tak tento tenký čierny káblik pripojíš priamo na mínus baterky. Strašne obsiahlo popísaná jednoduchá vec . -to Shaman- v mojej toyke nemám klímu, ale už neraz som pobavil okolostojacich solídnym ohňostrojom pri doťahovani plusu na baterke. -to už neviemkto, kto písal, že ovláda tenkým káblikom elektrický odpájač navijáku - nemal by byť až taký tenký, pretože práve včera som náhodou meral spotrebu takého solenoidu - 2,5 A ! Poniektorí, ktorí majú dve baterky zapojené tak, že obidve majú odpájač by mali rátať s prúdom až 5 A. A tie by som už cez vodič 0,75mm neviedol. |
Stránka 5 z 6 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |