4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Naviják - voľnobeh
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=7439
Stránka 1 z 1

Autor:  GaboSB [ Str, 18.03.2009, 15:14 ]
Predmet príspevku:  Naviják - voľnobeh

Tak už dlhší čas ma štvalo, že som nemohol odvíjať lano na voľnobeh, dokonca aj keď sme sa zapreli traja, šlo to po centimetroch. Vždy som to odvíjal cez motor, čo si dosť odtrpela baterka.
Prišiel čas rozobrať prevodovku a zistiť čo stým je.
Po rozobratí som nechápal. Vo vnútry nebola typická vazelína, ale niečo ako niekdajší "Hermetik", alebo niečo podobné konzervačnej vazelíne aká je napr. na nových vsterkoch do diesla. Teda hustá, lepkavá látka.
po pokusoch odstrániť ju s benzínom, acetónom pomohla až horúca nafta.

Po vyčistení a aplikácii normálnej vazelíny naviják môžem odvíjať bez problémov a navíjanie na prázdno sa zrýchlilo možno dvojnásobne.
Dúfam len, že som to tou výmenou vazelíny nejako nepototo.
A dúfam, že tam nejde nejaká špeci vazelína.

Obrázok
Obrázok

Autor:  Martin 4 [ Str, 18.03.2009, 15:19 ]
Predmet príspevku: 

... oni kdesi v návode k Warnu (čo je prakticky to isté ako číňan) píšu, že do prevodovky má ísť vazelína Aero Shell ... čiže asi nejaká letecká. A ako taká asi bude viac vzdorovať vymytiu vodou a tuhnutiu v chlade.

Osobne sa domnievam, že týmto navijáku neublížiš, len to bude chcieť raz za čas (podľa častosti a náročnosti navíjania a častosti hlbokého brodenia) naviják vybrať, prevody otvoriť, skontrolovať, prípadne vymeniť mazaciu náplň ... ale to je múdre robiť tak či tak.

A pri najbližšom mraze sa dozvieš, ako moc použitá vazelína tuhne chladom.

Autor:  GaboSB [ Str, 18.03.2009, 15:25 ]
Predmet príspevku: 

No odskúšané to teraz má pri -3°C bez problémov. Pred zimou som lano tiež odvíjal len s vypätím všetkých síl, čo naznačovalo, že v zime s ním ani nepohnem. Vzláštne bolo aj to, že ta stará "vazelína" bola všade, len na ozubení nie. :lol:

Autor:  HUMMER [ Str, 18.03.2009, 17:18 ]
Predmet príspevku: 

Mne sa to stalo ked som si kupil novy superwinch,tak vtedy sme to nemohli dvaja potiahnut ale ked som sa parkrat povytahoval tak to chvalabohu uz ide lahko a hravo ho na volnobeh potiahne jeden :lol:

Autor:  GaboSB [ Str, 18.03.2009, 17:29 ]
Predmet príspevku: 

Tak u mňa to bolo práve naopak.
Keď bol nový, šlo to ľahko, no rok čé rok čoraz ťažšie, až s ním nepohli ani traja. :lol:

Autor:  Andrej [ Str, 18.03.2009, 17:31 ]
Predmet príspevku: 

Prípadne Gabo použi vazelinu pre morske použitie ja ju cpem všade, voda ju tak lahko nevyplavý, a je určená pre namáhane veci pod vodou, lodne hriadele prevodky a pod.

Autor:  HUMMER [ Str, 18.03.2009, 17:31 ]
Predmet príspevku: 

Ta treba zapadat castejsie ;-)

Autor:  shaman [ Str, 18.03.2009, 17:37 ]
Predmet príspevku: 

Primo v technickych specifikacich Warnu pisou Aeroshell 17.
radek 7. - Lubrikejšn :


Obrázok

V tom je jeden z rozdilu mezi cinskou a americkou produkci.
Muj Warn byl vyroben v americe a je to na nem i uvedeno.
Mam k nemu vsechny vykresy, schemata elektricka i mechanicka, moznost objednani jednotlivych komponentů, ze kterych se sklada (Part-List do posledni podlozky),
.....proste solidni firma se solidnim jednanim a podporou
Myslim (doufam), ze i pouzite materialy budou o fous kvalitnejsi.

Je asi skoda ty prevody naplacat necim jinym a prijit o cast vykonu velkym trenim a tedy i prilisnym zahrivanim, nebo ho dokonce zadrít.
Teploty jsou tam obrovske - vzhledem k vlastnostem maziv.
Nechapu, jaky je duvod nepouzit doporuceny prostredek?
Nic drahyho to neni.
Pisou, ze Aeroshell 17 funguje od -73°C do + 149°C (resp. 300°C)

Autor:  Josse [ Str, 18.03.2009, 18:05 ]
Predmet príspevku: 

Lepsi cinania pouzivaju vazalinu s primesou lithia :wink: .

Autor:  GaboSB [ Str, 18.03.2009, 19:34 ]
Predmet príspevku: 

Určite sa poobzerám aj po tej Lodnej a aj skúsim pozrieť tú shellku.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/