Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 23.05.2024, 16:06
Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 ochranny ram 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no a teraz trochu vazne ..mam zamocnicku firmu nejake tie skusky a nieco o zvarani viem....teraz nazor ,rady davat nikdy nechcem lebo mi to kazdy potom otrepe o hlavu sak si mi povedal ze tak ...takze moj nazor ked ram tak z kurenarskych trubiek ..kde sa da pouzit ohyb a nie koleno ,ked zvarat tak co najviac autogenom ked co2 plamenom vyzihat a hlavne ked je sebemensia moznost byt ste manualne zrucny zverte zvaranie cloveku ktory uz nieco odzvaral,zavari kazdy ale dobry zvar chce ozaj viac grifu a skusenosti ako sa zda...pri kotveni sa vyhnite tomu ze nieco z jedneho ramu zakotvite o sasi a nieco o kasnu ,,vzdy bud komplet o jedno alebo druhe....inak kotvenie do karoserie nie je zle ked sa to dobre prevedie a premysli dost ju to spevni co neni na skodu ...moj dalsi nazor je ze ram by ma mal chradit hlavne vtedy ked sa ako som uz pisal prevratim pomali ...neviem to nejak vyjadrit ale proste ked ma zvezie alebo si pri najazde zvolim spatny uhol a pod proste pri minimalnej rychlosti ...pretoze ak pristupim na extrem ze sa budem ozaj nsto metrov kotulat dole svahom tak ci mam ram aj z anlelskych slz bude mi samotny asi nie moc platny lebo mi zlomi vazy pri tych narazoch a vykyvoch ktore to sprevadzaju....preto doporucujem zamyslat sa v ramci bezpecnosti nielen nad ramom ale aj sedackami a pasmi..nemyslim zrovna samonavijacku z embecky..ale tento nazor tu uz odznel takze asi sme rovnakeho nazoru viacery a vieme o com je rec ...preajem vela stastnych prejazdov na vsetkych styroch :-)


Uto, 26.02.2008, 23:07
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="MoostanQue"]Mirec: mas nejaky osobny problem s tvrdym i a interpunkciou? niekedy sa to fakt neda citat :smt138

nic vzlom ale omne je to zname a dako ma to nesere ked sa to neda citat tak to necitaj lahka pomoc :-) :-) :-)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Str, 27.02.2008, 2:19
Profil ICQ
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="Martin 4"]ad zvárnie.

Dakujem ze si to spresnil aspon som to nemusel rozpisovat heeee :-)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Str, 27.02.2008, 2:21
Profil ICQ
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Moja Marfuška práve dostáva tiež rám z 6/4-ových kurenárskych trubiek. Nie z valcovaných a so švom. Vložený je síce v karosérii ale z jednej strany na druhú bude prepojený pásovinou v miestach, kde je karoséria prichytená k šasom a všetko bude spojené pevnostnými skrutkami. Ja som však plachtu vymenil za laminát.


Str, 27.02.2008, 8:01
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46
Príspevky: 219
Bydlisko: Vrbov - Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RAIDER píše:
...pri kotveni sa vyhnite tomu ze nieco z jedneho ramu zakotvite o sasi a nieco o kasnu ,,vzdy bud komplet o jedno alebo druhe....inak kotvenie do karoserie nie je zle ked sa to dobre prevedie a premysli dost ju to spevni co neni na skodu ...

Chcel by som sa spýtať ako je najlepšie ukotviť rám o karosériu... akými spojmi a na ktorých miestach ... vďaka za rady (samozrejme na samíkovi)


Sob, 29.03.2008, 18:11
Profil ICQ WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marcelo píše:
RAIDER píše:
...pri kotveni sa vyhnite tomu ze nieco z jedneho ramu zakotvite o sasi a nieco o kasnu ,,vzdy bud komplet o jedno alebo druhe....inak kotvenie do karoserie nie je zle ked sa to dobre prevedie a premysli dost ju to spevni co neni na skodu ...

Chcel by som sa spýtať ako je najlepšie ukotviť rám o karosériu... akými spojmi a na ktorých miestach ... vďaka za rady (samozrejme na samíkovi)[/quote


najlepsie je dost relativny pojem :D ja by som to kotvil v siestich bodoch ..za sedadlami cez dve platne do podlahy a hore o lem karoserie....vzadu na rohy karoserie hore....neviem si teraz presne vybavit samurajovu kasnu ale takto som to riesil na M-ku are....keby si nebol tak daleko tak ti poviem ze prid a spravim :D ..ak sa mi podari zajtra by som sem hodil nejake fotky ...zalezi aj na tom ci ho chces pouzit zaroven aj ako ram na plachtu alebo davas laminat a vtedy by bola zadna cast zase kotvitelna do podlahy..kazdopadne by som daval jednu platnu hore jednu dole a spojil skrutkami cez podlahu...zvarania co najmenej zvar moze prasknut alebo sa ti vytrhne aj s kusom plechu


Sob, 29.03.2008, 20:03
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok


Sob, 29.03.2008, 20:13
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46
Príspevky: 219
Bydlisko: Vrbov - Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chcel by som ho použiť hlavne ako rám na plachtu, ale keď už, tak nech má aj nejakú tú tuhosť a pevnosť...


Ned, 30.03.2008, 15:51
Profil ICQ WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18
Príspevky: 172
Bydlisko: Dolna Poruba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a co by ste povedali na takyto ram?? nic zlôozite len "poistka" keby nahodou..
http://ukazto.com/?img=1471575,percentcbpercente0pe.jpg

_________________
UAZ 469...


Štv, 17.04.2008, 22:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dusan píše:
a co by ste povedali na takyto ram?? nic zlôozite len "poistka" keby nahodou..
http://ukazto.com/?img=1471575,percentcbpercente0pe.jpg


mno ten gazik vyzera krasne
ked budem velky tak ...

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Pia, 18.04.2008, 15:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Páni. Lešenárske trubky, kúrenárske trubky, jakel, roxory - môže byť aj dúžka zo starého suda. Spoje, bez spojov zvary, šruby, može byť hocčo.
pripevnenie do kasne, do podlahy o rám, všetko je možné.

Podstatná je filozofia práce.

1. Bežná konštrukčná oceľ má únosnosť 200 - 300 MPa.(O37, 52) To znamená, že keď vypočítam Hmotnosť auta násobenú dynamickým súčiniteľom, násobenú súčiniteľom vzperu konštrukcie (a to nehovorím o ohybových momentoch priečnikov) a predelím ju únosnosťou ocele dostanem plochu prierezu, ktorý mi prenesie potrebné zaťaženie.(znalci - nesmejte sa - podávam to čo najjednoduchšie pre neznalcov) - z toho mi vyjde materiál, ktorý potrebujem. (V skutočnosti je to ďaleko zložitejšie - toto nie je návod na zhotovenie)
2. Bežná konštrukcia sa vyrába zo zaručene zvariteľnej ocele triedy 11, 12 - to znamená, že zvar môže byť kdekoľvek v konštrukcii, s podmienkou že celý materiál musí byť prevarený kompletne s hmotou zvaru rovnakou ako je hmota materiálu. Výpočtové únosnosti konštrukčnej ocele počítajú aj s oslabením prierezu (napr. vznikom austenitových vrstiev) vplyvom zvárania - aj el. oblúkom.
3. Upevnenie do konštrukcie je možné kdekoľvek, samozrejme s ohľadom na to, či to tá konštrukcia znesie. Prednostne bočná karoséria a podlahy na to nie sú dimenzované - sú to tenkostenné konštrukcie, ktorých pôsobenie je obmedzené na prenášanie napätí pôsobiacich na konštrukciu automobilu ako celku - ohyb, torzia celej sústavy. najvhodnejšie upevnenie je do nosného rámu, prípadne do výstuh samonosnej karosérie, samozrejme s roznosom napetí do väčšej plochy prostredníctvom roznášacích platničiek - najlepšie v bodoch upevnenia podvozku.

Čo z toho vyplýva, najprv si musím navrhnúť konštrukciu, ktorá spĺňa moje estetické nároky a nároky bezpečnosti pri rôznom položení automobilu, potom prepočítam toky síl a napätí v kritických polohách zeťažení, z čoho mi vyjde veľkosť a materiál konštrukcie. nakoniec to všetko prenesiem do nosných častí auta.

Ostatná debata je asi o tom, že niečo spastím a budem sa modliť, aby to vydržalo. Však aj tak sa nikdy neprevrátim. A keď sa náhodou prevrátim a konštrukcia to vydrží, tak som frajer a odborník na výstuhy. Ak sa prevrátim a neprežijem to, tak k...va to bola šupa, to by nerozchodil ani tank - a mne to môže byť srdečne jedno, keď budem sedieť na obláčiku a kopkať nôžkami.

A potom ešte existujú konštrukcie vyrábané na profesionálnej úrovni, ktoré sa mesiace prepočítavajú, skúšajú a samozrejme aj ich účel je ďaleko dôležitejší, lebo sa apriori počíta so zvýšenou ich účinnosťou. A práve tam sa kôli špeciálnym požiadavkám používajú aj špeciálne materiály, ktorých zvariteľnosť je umožnená až špeciálnymi postupmi.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Pia, 18.04.2008, 17:56
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: