Dnes je sobota 15. júna 2024, meniny má Vít a zajtra Blanka
Autor |
Správa |
mamipeg
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18 Príspevky: 309 Bydlisko: Humenné
|
david píše: no ale ak slzne aspon vies ze tam olej mas
Horsie by bolo, ak uz by netieklo.
|
Ned, 13.07.2008, 1:17 |
|
|
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
|
Uto, 15.07.2008, 6:04 |
|
|
snipera
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21 Príspevky: 494 Bydlisko: Nové Zámky
|
Odvzdusnovali ste uz niekto brzdy na Uazoch? Radsej sa spytam ako sa to to robi... Chyta mi brzda uz len po 3tom vytlaceni, este pred dvoma mesiacmi chytala po dvoch.. Dakujem
|
Uto, 12.08.2008, 18:34 |
|
|
Xardas4699
Frajer
Registrovaný: Pia, 01.02.2008, 17:33 Príspevky: 205 Bydlisko: Mačák:D
|
snipera píše: Odvzdusnovali ste uz niekto brzdy na Uazoch? Radsej sa spytam ako sa to to robi... Chyta mi brzda uz len po 3tom vytlaceni, este pred dvoma mesiacmi chytala po dvoch.. Dakujem
každý kto má uaza si myslím že brzdy už odvzdušnoval...ale bohuzial ja ti presne neporadim ako sa to robí na to sú tu kompetentnejší uazisti..ale neboj je to hračka...mozno sa troska nanadávaš kým dáš nazad struny len neviem či ich naozaj treba dat dole ale neboj tu ti nietko poradí
_________________ Uaz-moja srdcovka(aj keď má svoje muchy)-veď je to ruský stroj
|
Uto, 12.08.2008, 20:02 |
|
|
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
struny netreba dávat dolu , stačí zhodit koleso a od najvzdialenejšieho kolesa od šoféra povolit vzadu ovzdušnováky, pár krát našpat , a však to dalej už viete,
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Uto, 12.08.2008, 21:33 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Edit: netreba ani koleso dávať dolu.
Brzdy sa odvzdušňujú snáď na všetkých autách stejne.
Sú dva spôsoby:
1./ potrebujeme 2ks človeka, flašku brzdovej kapaliny, polmetrový kus priesvitnej hadičky do ostrekovača a príslušný klúč na odvzdušňovák.
Spravidla odvzdušňujeme od najbližšieho prasata od hlavného brzdového valca k najdalekejšiemu.
1 ks človeka sedí za volantom, šlape na brzdový pedál tak 3-6x a potom ho drží zatlačený. V tomto momente 2 ks človeka leží pri prvom brzd. prasati, na odvzdušňováku má navlečenú priesvitnú hadičku a povoluje odvzdušňovák, vypúšťa kapalinu a v okamihu odvzdušňovák zaťahuje. Toto sa opakuje do tej chvíle, kým neprestanú vychádzať bublinky v kvapaline a ide čistá kapalina bez vzduchu. Potom sa takto postupuje pri všetkých kolesách.
Po správnosti po našlapaní pedálu tento stvrdne a po uvolnení odvzdušňováku sa "prepadne". Pušťa sa až po dotiahnutí odv. a vtedy hlavný ´valec nasaje čistú kapalinu z nádobky. Odvzdušnená brzda je tvrdá aj na prvý krát.
Pozor! Treba stláčať správny pedál a treba dopĺňať priebežne kapalinu do nádobky. Niekedy sa tiež lúbi odvzdušňovák hnusák odlomiť, keďže je dutý, tak opatrne.
2./ spôsob je, že na odvzdušňovák natiahneme hadičku a s podlakom kapalinu vyťahujeme. Niekedy mi to funguje aj bez toho podtlaku.
Ostatné je prax. Uff.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 12.08.2008, 21:51 |
|
|
mamipeg
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18 Príspevky: 309 Bydlisko: Humenné
|
4x4fo píše: cawte co je lepsie uaz alebo gazik? lebo gaz je lahsi je lepsi?
Gaz je lepsie sprevodovany nez uaz. Uaz ma len zapinanie redukcie a predneho nahonu. Gaz ma zapinanie redukcie a medzinapravovej uzavierky asi ako ma niva (ak sa mylim opravte ma prosim). To je len na tebe co si vyberies. Zalezi co sa ti viac paci uaz alebo gaz?
|
Uto, 12.08.2008, 21:53 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
4x4fo píše: cawte co je lepsie uaz alebo gazik? lebo gaz je lahsi je lepsi?
Panda bude asi potom najlepčia, né?
Mamipeg, táraš.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 12.08.2008, 21:53 |
|
|
mamipeg
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18 Príspevky: 309 Bydlisko: Humenné
|
Kapo píše: Mamipeg, táraš.
Ak taram tak ma oprav.
|
Uto, 12.08.2008, 22:06 |
|
|
dusan
Koumák
Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18 Príspevky: 172 Bydlisko: Dolna Poruba
|
a este pri ovzdusnovani pozor!! ked ovzdusnujete posledne koleso tak bacha aby ste nestrhli zavit ozdusnovaku vo valceku.. potom padne vela nadavok a je to aj dost prace ked sa nedari
_________________ UAZ 469...
|
Uto, 12.08.2008, 22:24 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
mamipeg píše: 4x4fo píše: cawte co je lepsie uaz alebo gazik? lebo gaz je lahsi je lepsi? Gaz je lepsie sprevodovany nez uaz. Uaz ma len zapinanie redukcie a predneho nahonu. Gaz ma zapinanie redukcie a medzinapravovej uzavierky asi ako ma niva (ak sa mylim opravte ma prosim). To je len na tebe co si vyberies. Zalezi co sa ti viac paci uaz alebo gaz?
Okrem tej detskej otázky je tomu hodna aj tá odpoveď. Odporúčam samoštúdium.
Gaz aj Uaz majú stály náhon zadnej nápravy. Gaz má hlavnú prevodovku 3 stupňovú a starší uaz 4 stupňovú. Prídavná prevodovka je sice rozdielna výzorovo, ale funkčne je nastejno. To znamená, že sa pripája predný náhon a potom je tam ešte redukcia.
Takže žiadny medzinápravový dif a tak.
Jo, pri tom odvzdušňovaní je lepšie si predom povoliť odvzdušňováky ...
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 12.08.2008, 22:48 |
|
|
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
prevody a ovzdusnovanie doplnil spravne Kapo ja len pridam ze gaz nie je vobec lahsi je to presne to iste + - par kil no a kedze maju zhodny podvozok a uaz ma silnejsi motor + 4 prevodovy stupen+ o trosicku lepsie brzdy /na prednej naprave po 2 valceky popripade posilovac/ tak urcite je uaz lepsi
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 13.08.2008, 0:50 |
|
|
snipera
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21 Príspevky: 494 Bydlisko: Nové Zámky
|
Som zufaly z brzd.. Odvzdusnili sme ho ale stale sa nam nedari na 1 zoslapnutie.. p. Straka povedal ze to moze byt hlavny valec, alebo tam stale je vzduch, nalial som tam dve nadoby kvapaliny a odvzdusnili sme ho 2 krat.. Volnobezky nahodene, auto ide ako ma, len ma desia brzdy, bez toho sa jazdit na ceste hlavne neda
|
Uto, 16.09.2008, 18:52 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ano, mohol by to byť ten hlavný valec. Máš jednookruhové, alebo dvoj?
A možno by to chcelo poštelovať aj excentre, aby nemaly pakne velký chod. V tedy nestíha množstvo kapaliny v hlavnom valci vytlačiť na jeden krát valčeky natolko, aby zabrzdily.
Skús si počítať aj tu:
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic ... 51&start=0
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 16.09.2008, 19:03 |
|
|
snipera
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21 Príspevky: 494 Bydlisko: Nové Zámky
|
Jednookruhove.. excentre ked dotiahnem viac, uz mi brzdi koleso su akurat, troska skrtia, ale este sa toci.. Skusim pohladat precitat.
|
Uto, 16.09.2008, 19:17 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|