Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 06.05.2024, 2:50
Dnes je pondelok 6. mája 2024, meniny má Hermína a zajtra Monika




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 ochranny ram 
Autor Správa
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18
Príspevky: 172
Bydlisko: Dolna Poruba
Odpoveď s citáciou
mam jednu otazku bratia.. prekotil tu uz dako uaza?? je pravda ze sa prekacuje len na bok a nie na strechu??? lebo uvazoval som dovnutra urobit daky ochranny ram.. nema dakto skusenosti pripadne foto??

_________________
UAZ 469...


Pon, 25.02.2008, 17:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu je "návod" ako by sa to nemalo robiť: viewtopic.php?t=2911&highlight=ochrann%FD+r%E1m

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pon, 25.02.2008, 18:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1379
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
michi píše:
Tu je "návod" ako by sa to nemalo robiť: viewtopic.php?t=2911&highlight=ochrann%FD+r%E1m


:smt132 :smt132 som vedel že to sem dáš, :twisted: :twisted:

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Pon, 25.02.2008, 19:44
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moj ty nebeský sladký boženko :roll: :-D :-D


Pon, 25.02.2008, 19:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
dusan píše:
mam jednu otazku bratia.. prekotil tu uz dako uaza?? je pravda ze sa prekacuje len na bok a nie na strechu??? lebo uvazoval som dovnutra urobit daky ochranny ram.. nema dakto skusenosti pripadne foto??
bratranec na vojne prevratil uaza ale len na bok aj to letel trosku viac ako mal a nevydalo v zakrute :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 25.02.2008, 20:18
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mladenci vsetko sa da prekotit....sedime za volantom terenneho auta ...netreba si to mylit s nesmrtelnostou a vsetko je v poriadku a ked uz k tomu pride prekacuj sa pomali :-D ..


Pon, 25.02.2008, 20:31
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 18.01.2008, 23:18
Príspevky: 172
Bydlisko: Dolna Poruba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ved toho sa bojim ze ked sa to prekoti ze ma to tam rozpuci :smt143
preto radsej by som chcel mat ako taku istotu.. keby nahodou :-D
TO michi : dal si navod ako by sa to nemalo teraz urob machra a daj navod ako by sa to malo :smt128

_________________
UAZ 469...


Pon, 25.02.2008, 22:07
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako ho urobiť dobre? To je na dlho.

1. vec je použiť materiál, ktorý čo to vydrží, ale nepredimenzovať. Lebo ťažisko dostaneš moc nahor, a potom ho aj čoskoro budeš potrebovať.

2. vec je kvalitný zvar, aby sa ti rám pri prekotení nepolámal a nenapichal vás ako jednohubky.

3. vec je, že by to potom chcelo aj poriadne sedačky a pási, aby to malo význam.

4. vec je rám poriadne uchytiť, buď o zdravú kasnu, alebo o šasi.

5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto.
Tvar a konštrukciu si vymysli sám. Alebo popozeraj po nete. :wink:

Mne sa na nete ťažko pozerá rám na UAZ, vždy sa zamotám pri takomtočosik :-D : Ladoga
http://www.youtube.com/watch?v=GMAHPyivbAM
http://www.youtube.com/watch?v=l_Z3IRmx ... re=related

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 25.02.2008, 23:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Ako ho urobiť dobre? To je na dlho.
1. vec je použiť materiál, ktorý čo to vydrží, ale nepredimenzovať. Lebo ťažisko dostaneš moc nahor, a potom ho aj čoskoro budeš potrebovať.
2. vec je kvalitný zvar, aby sa ti rám pri prekotení nepolámal a nenapichal vás ako jednohubky.
3. vec je, že by to potom chcelo aj poriadne sedačky a pási, aby to malo význam.
4. vec je rám poriadne uchytiť, buď o zdravú kasnu, alebo o šasi.
5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto.
Tvar a konštrukciu si vymysli sám. Alebo popozeraj po nete. :wink:


Sám by som to lepšie nenapísal! :smt148

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Uto, 26.02.2008, 0:52
Profil WWW
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takto z prevracanim na budu mam dake tie skusenosti do kopi cca 9krat
hee a prezil som to bol to sice special ale to je teras jedno noo naj matros je CHROMOLIBDEN lenze ten musis vediet zvarat a mat pripravky na roztahovanie tepla po rure bratia CZ ty to vedia alebo motokaristi ako to ma byt spravne ono hol ked zvras co2 tak sa vzdy trubka zlomi za zvarom koli tomu teplu lebo molekuli zeleza sa musia spravne roztahovat heee cize ked mas uzas tak je lepcie sa len dobre priputat a cakat co sa stane a ked mas obavi radsej si kup prilbu aby ti neutrpela hlavicka heee radsej si kup dobre pasi aby si mal istotu a ine ani neries boo budes mat stoho hlavu v smutku kolko je stim prace to riesit

a dalsia vec uazsi maju ram predovsetkym by si mal ho upevnit do ramu nie do kasne ked uz joooooo :-) :-) :-)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Uto, 26.02.2008, 2:00
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ja ti skusim povedať pár rad ale ber ich s rezervou ,lebo je to už dávno čo som sa zučastnoval technických prebierok pred pretekmi,asi hlavné je to že obluk nad oknom musí byť z jedneho kusa -žiadne kolienka,druhý obluk nad hlavou to iste kotviť to musíš do podlahyten rozmer kotvy presne neviem ale asi 15/15cm platnička hrubky 3-5mm dokola privarená,tito dva obluky potom su spjene priečkami hore a tiež dole asi tak 40cm od podlahy dalsie dve trubky su okaotvene na predne podblatniky resp torpedo a dve dozadu na podblatniky alebo podlahu,ja som si to robil s bratom robili sme to s kurenarskych aby sa to dobre zváralo boli sice ťažšie ale vydržali aj pecku.pod každým napojenim trubky na kasnu alebo ram musí byť ta kotva ,a dobre zvary.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 26.02.2008, 8:30
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mirec: mas nejaky osobny problem s tvrdym i a interpunkciou? niekedy sa to fakt neda citat :smt138

A nemotal by som obcanom hlavy s chrommolibdenom... primerane ocelove trubky vo vhodnej konstelacii budu sluzit. Pevnostne kabiny pracovnych strojov sa robia z jokloviny - a drzi to.

Zhruba a velmi dobre to zhrnul Kapo, ja by som pripomenul hlavne kvalitu zvarov - pri hrubom materiali zabrusit a varit do V, a hlavne nie trafkom na 220. Bazicke elektrody. Alebo to varit autogenom? Odbornici radte

Ram musi mat krizom vystuhy, stvorec sa (logicky) posklada - trojuholniky nie (skuste si to s Merkurom). Vid moj skromny prispevok vo vlakne Pablovho ramu. Mozno by nebolo spatne riesit spoje vlozenim kuska trubky mensieho priemeru (tensia do kolienka a hlavnej trubky, hlavna trubka prevrtana a diera vyvarena; spoj hlavnej a kolienka do V - ale toto by som konzultoval s odbornikmi, ja sam sa necitim az tak podkuty. Ale zda sa mi to ako funkcne, v kazdom pripade to treba preverit).

Plne suhlasim s Mircom, ram chytat (primerane pevne) o sasi, nie o kasnu. A dalsia vec je zdravy rozum pouzivatela, prevalit auto cez budu a kotulat sa dole svahom su dve uplne odlisne veci. Takze ono ide aj o to, kam sa s tym vj*bes.

EDIT: Ako pise Majod, urobit obluk z jedneho kusa a ohybat - je dobry napad - mas istotu ze na rohoch nepovoli zvar. K tomu kotveniu - nieco ine je samonosna kasna a nieco ine je auto s ramom. Takze u UAZa radsej o to sasi.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 26.02.2008, 8:33
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 15:13
Príspevky: 82
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RE::::5. vec je, že radšej nič, ako napiču. A hlavne potom človek posmelený rámom a pocitom nesmrtelnosti skôr niečo vytoto.


presne presne :smt148 :smt148 :smt148

_________________
469 200 D


Uto, 26.02.2008, 15:21
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ad zvárnie.

Ak praskne samotný zvar, tak bol zvárač úplný výmet, alebo sa pokúšal zvárať nezvaritelný materiál. To je jeden z podstatných problémov. Nie každe "železo" sa dá zvárať, resp akokoľvek zvárať. Niektoré ocele sú zle zvaritelné obecne, iné sa dajú zvárať iba určitým konkrétnym postupom. Bohužial, amatérsky stavitel má velmi málokedy možnosť zistiť z čoho sú trubky ktoré našiel v zeline pod plotom.

Druhá vec je tepelne ovplyvnená zóna. Prasklina vedľa zvaru je následkom zmeny vlastností materiálu pri prehriatí nad rekryštalizačnú teplotu počas zvárania. Tomu zdatne napomôže aj obvyklá prax zváračov z družstených dvorov a kravínov čerstvý, ešte svietiaci zvar ochladiť chrstnutím vody alebo pricapnutím mokrej handry. Tým vlastne dôjde k zakaleniu materiálu ktorý zostane krehký.

Zvarenec by sa mal po správnosti nakoniec celý vyžíhať na odstránenie krehkosti, ale keďže to dosť dobre nejde, tak aspoň treba dohliadnuť aby zvar chladol čo najpomalšie. Skoro je aj dobré mať kus minerálnej vaty (nobasil, isover... bárs čo) ktorým sa po zváraní miesto zvaru obalí aby chladlo pomaly. Tým sa čiastočne nahradí žíhanie.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 26.02.2008, 15:36
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked som sa pred časom pýtal jedného kolegu z gazklubu, ktorý vyváľal cez bok Jeep CJ 5 po renovácii, či sa mu nič nestalo kedže to je otvorené auto ako uaz. Toto mi odpísal:

"Jak otevřeném? Vždyť tam byla plachta, ne? :D :D
No trochu jsem měl pomačkanou hubu, jak jsem dostal tím předním oknem, co se sklopilo dovnitř. Ale je z toho jen malá jizva na čele. :D "

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Uto, 26.02.2008, 22:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: