Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
Nakoniec som sa k foteniu nedostal, tak nieco z archivu:
**Tu vidno predny plech a navijacik.
**Takto som to mal vzadu
**Ale vdaka taznemu uz je to takto
**Navijak zvrchu. Jeho umiestnenie ma len jednu chybu, odpredu nie je vidno navijanie lana. Ale slo by to riesit, mozno inokedy
**Predny plech pod navijakom uz ma nieco za sebou. Je to len jednotka plech, su tam trubkove vystuhy, ale zcasti poprepilovane po montazi navijaka, tak to uz nie je dost pevne
**Plechy zpredu. Pod navijakom prvy, pod prednym difom druhy, ten je 3mm hruby a potom je zase len tenky plech len na ochranu pred konarmi a tak. Tam som este nechal aj plast, aspon tam nejde sajrajt.
**To je ten plech, kde som nechal aj plastovy kryt
**A este ochrana rozvodovky z 5mm plochacov, po bochoch je len tenky plech na ochranu proti konarom a pod.
Ked bude cas, nafotim aj ten tlmic riadenia
|
Pon, 15.10.2007, 20:04 |
|
 |
joky
Učeň
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:48 Príspevky: 93 Bydlisko: Martin SR
|
pekne pekne Milan musim aj ja urobit nieco take ozaj ako je robeny otackomer myslim ci lanko alebo nejaky snimac obcas mi ukaze otacky a obcas mi neukazuje kym nepridam plyn alebo kym sa nepohnem este mam jednu zaujimavost vsimol som si ked som najkloneny v kopci dopredu tak spojka zabera strasne dolu ked som rovno tak pohoda spojka menena aj spojkovy valec a kvapaliny dost kua mam podozrenie ze mam asi vtahu silentbloky a preto aj tie vybracie sa mi zda ze dost sklbne aj motorom aj prevodovkov ked startujem alebo ked vypinam motor uvydime piatok servis ten vykon sa teraz naozaj neda porovnat stym co to bolo zlaty ujko
_________________ trolikY61
|
Pon, 15.10.2007, 20:52 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|

joky píše: pekne pekne Milan musim aj ja urobit nieco take ozaj ako je robeny otackomer myslim ci lanko alebo nejaky snimac obcas mi ukaze otacky a obcas mi neukazuje kym nepridam plyn alebo kym sa nepohnem este mam jednu zaujimavost vsimol som si ked som najkloneny v kopci dopredu tak spojka zabera strasne dolu ked som rovno tak pohoda spojka menena aj spojkovy valec a kvapaliny dost kua mam podozrenie ze mam asi vtahu silentbloky a preto aj tie vybracie sa mi zda ze dost sklbne aj motorom aj prevodovkov ked startujem alebo ked vypinam motor uvydime piatok servis ten vykon sa teraz naozaj neda porovnat stym co to bolo zlaty ujko
Moj otackomer robi presne to iste. Niekde je snimac, len neviem kde. A nepokladal som to za take dolezite, tak som sa tomu nevenoval.
Ta spojka je zvlastnost. Valec je nasrobovany priamo na spoji prevodovky a motora, na to nemoze mat vplyv vola silentblokov. V akom stave je spojkovy pedal ? Da sa to tam nastavovat a mne sa to tam trochu vytlklo, proste je tam casom vacsia vola na takom koliku.
|
Pon, 15.10.2007, 21:03 |
|
 |
joky
Učeň
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:48 Príspevky: 93 Bydlisko: Martin SR
|
to vyzera bit ok viem ze sa to tam da stelovat len mi nejde dohlavy ked je v kopci tak zabera skoro uplne dolu a ked na rovine tak dobre ale tie vybracie asi budu koli silentblokom neviem ake mas ty ale mne sa to moc nezda ani ten uplne zadny na strede a ani ten na boku vzadu myslel som si ze ho mam vymlateny tak som objednal novy a prisiel taky isty proste sil je taky valec a do neho ide trubka a ta ma volu po bokoch po pol cm nechce sa mi verit ze bi to bolo az tak navolno a este aj pri startovani to dost zadrme
_________________ trolikY61
|
Pon, 15.10.2007, 21:19 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
joky píše: to vyzera bit ok viem ze sa to tam da stelovat len mi nejde dohlavy ked je v kopci tak zabera skoro uplne dolu a ked na rovine tak dobre ale tie vybracie asi budu koli silentblokom neviem ake mas ty ale mne sa to moc nezda ani ten uplne zadny na strede a ani ten na boku vzadu myslel som si ze ho mam vymlateny tak som objednal novy a prisiel taky isty proste sil je taky valec a do neho ide trubka a ta ma volu po bokoch po pol cm nechce sa mi verit ze bi to bolo az tak navolno a este aj pri startovani to dost zadrme
Zadny je na pevno, ale ten bocny je presne taky, ako pises. Pri vypinani motora ho naozaj celkom slusne hodi aj u mna. A aj motor sa pri zabere natoci o par centimetrov. To budes mat asi v poriadku.
|
Pon, 15.10.2007, 21:26 |
|
 |
ROBIL
Učeň
Registrovaný: Str, 29.08.2007, 21:34 Príspevky: 37 Bydlisko: PROVODOV ČR
|
Milan_G píše: joky píše: len nezabudaj nato ze okrem toho ak to nemas zdvyhnute tak ze budu mozno uz 33 suchat pri preperovani o blatnik a to uz nehovorim ze auto neviem ako zvladne take velke gumy na vykone to asi riadne pocitis a asi ak sa das na vecsie gumy tak isto prirob aj tlmic riadenia Milan ho ma tak ti bude vediet povedat viac ako ho tam namontoval Tlmic riadenia mam dorobeny, netvrdim, ze je to nutnost, ale je to dobra vec. Dokonca aj na ceste auto lepsie drzi smer a neplava tak v kolajach na vyjazdenych asfaltkach. Raz som ho po nejakej robote s prednym difom dal dole a bol som lenivy ho dat naspat, ale po prevezeni som ho tam hned dal.
Taky uvažuji že dám na Pajero tlumič řízení,mohl by jsi vyfotit jak jsi to udělal?At nevymýšlím už vymyšlené.Dík
_________________ Jeep CHerokee lift 4,5"
|
Uto, 16.10.2007, 11:18 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
Tak som nafotil ten tlmic riadenia. Ako vzdy, nemam to spravene spickovo, ale funkcne:
**Fotene zpredu po zlozeni plechu pod prednym diferakom
**Toto je prava strana v smere jazdy. Je to uchytene na tie iste sroby, ako poloos
** Iny pohlad
**Detail uchytenia na riadiacu tyc. Je to rozoberatelne, ale drzi to spolahlivo.
Tlmic som vyberal priamo u predajcu takychto sucastok. Uz neviem jeho oznacenie. Proste som bol v sklade, dali mi katalogy parametrov a vybral som taky, ktory mal potrebnu pracovnu dlzku, mohol pracovat horizontalne a tlmil obojsmerne. Ani sykorka netusi, z coho je.
Skusal som aj klasicky tlmic, ale bolo to nanic, pretoze horizontalne isiel skoro uplne volne.
|
Uto, 16.10.2007, 19:32 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
thunder píše: po zhanani alternatora som bohatsi o par skusenosti, ktorym ale nejak nerozumiem.
mam objednany novy alternator, komplet aj s vakuovou pumpou, nie original, ale myslim si ze HELLA nie je zla znacka, za cca. 8.500 Sk. mam nan samozrejme 2 roky zaruku. nerozumiem, preco sa predajcovia pouzitych dielov z vrakovisk tvrdosijne snazia predavat stare alternatory bez zaruky a dokladov, od ohorenych az po repasovane za ceny od 5000 do 7000 sk. je to normalne??? ceny od 1/4 do 1/2 ceny noveho by som este chapal, ale toto je podla mna silna kava...
vie mi to niekto vysvetlit?
takze este par slov k tejto starej teme:
alternator opat umrel a pri tej prilezitosti vyplavalo par novych skutocnosti.
1. nebol vraj novy, ale repas (aj ked by som ho od noveho tazko rozoznal).
2. zaruka nebola dva roky, ale "len" rok.
kedze som na to mesiac kaslal, reklamaciu stiham 2 dni pred koncom zaruky. tak som zvedavy, ako sa k tomu hella postavi.
samozrejme budem informovat...
|
Štv, 02.10.2008, 17:27 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|

thunder píše: thunder píše: po zhanani alternatora som bohatsi o par skusenosti, ktorym ale nejak nerozumiem.
mam objednany novy alternator, komplet aj s vakuovou pumpou, nie original, ale myslim si ze HELLA nie je zla znacka, za cca. 8.500 Sk. mam nan samozrejme 2 roky zaruku. nerozumiem, preco sa predajcovia pouzitych dielov z vrakovisk tvrdosijne snazia predavat stare alternatory bez zaruky a dokladov, od ohorenych az po repasovane za ceny od 5000 do 7000 sk. je to normalne??? ceny od 1/4 do 1/2 ceny noveho by som este chapal, ale toto je podla mna silna kava...
vie mi to niekto vysvetlit? takze este par slov k tejto starej teme: alternator opat umrel a pri tej prilezitosti vyplavalo par novych skutocnosti. 1. nebol vraj novy, ale repas (aj ked by som ho od noveho tazko rozoznal). 2. zaruka nebola dva roky, ale "len" rok. kedze som na to mesiac kaslal, reklamaciu stiham 2 dni pred koncom zaruky. tak som zvedavy, ako sa k tomu hella postavi. samozrejme budem informovat...
Thunder tak klobúk dolu,že si to priznal že za tú cenu (vtedy tu o tom bola dosť zaujímavá debata) to asi nakoniec nebol až taký dobrý obchod.Ale držim palce nech tá záruka platí. 
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Štv, 02.10.2008, 20:19 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
no priznal... vobec to neviem zhodnotit, ci to bolo dobre, alebo nie, ale nemam problem o tom informovat.
dokonca aj keby som vyviedol nejaku totalnu kravinu, nemam problem to sem dat, niekomu to moze byt osozne, ked to bude vediet...
za opravu stareho mi vtedy povedali cenu 7000 sk, co zas nebol taky rozdiel oproti 8.500 za komplet novy. na opraveny mi chcel dat 3 mesiace zaruku, tu mam rok a este aku-taku sancu, ze ho vyreklamujem. sam som zvedavy, ako to dopadne.
odchadzanie alternatorov na galloperoch je podla mna sposobene tym, ze su prilis nizko a odseru si kazdu vodu a blato... prva vec, co nanom urobim po reklamacii alebo oprave bude voltmeter na pristrojke, nech viem aspon kedy a za akych podmienol to kape...
|
Štv, 02.10.2008, 20:42 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
Thunder nemyslel som to v zlom,ale tie alternátory na Galloperoch sa zas až tak nesypú. 
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Štv, 02.10.2008, 20:56 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Rudi píše: Thunder nemyslel som to v zlom,ale tie alternátory na Galloperoch sa zas až tak nesypú. 
rudi, zo ziadnych nekalych umyslov ta neobvinujem
ale obcas sa tu objavi zmienka o galloperoch. pritom ich az tak moc nebeha. len sa snazim trochu analizovat.
na mojom aute odisiel origo altik, dal sa opravit, po kratkom case odisiel znova, znova sa dal opravit a naposledy odisiel tak, ako som uz popisoval, t.j. uplne vsetko, co mohlo.
pritom, na tom aute fungoval 6 rokov v pohode, ale auto nechodilo v tvrdom terene. odkedy chodi do blata a vody, je problem...
myslim si, ze alternator je zariadenie, ktoremu voda a blato vobec nerobi dobre. a umiestnenie na gallopiku je absolutne nevhodne...
|
Štv, 02.10.2008, 21:09 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
No, pravda je, ze aj mne, ked som mal alternator dole, raz povedal, ze plny zaschnuteho blata pracovat nebude ! Slubil som, ze dam foto prerabky prelozenia hore, lenze na fotkach je to nafigu. Ved raz sa stretneme.
|
Pia, 03.10.2008, 23:21 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Milan_G píše: No, pravda je, ze aj mne, ked som mal alternator dole, raz povedal, ze plny zaschnuteho blata pracovat nebude ! Slubil som, ze dam foto prerabky prelozenia hore, lenze na fotkach je to nafigu. Ved raz sa stretneme.
nie ze raz... napis mi prosim do PM, gde ta najdem, a ja si ta coskoro najdem...
chcem to tak prerobit urcite co najskor a nechce sa mi vymyslat uz vymyslene a evidentne aj odskusane...
|
Ned, 05.10.2008, 16:30 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|

bol som rad, ze mam dobry alternator z HELLA, za velmi dobru cenu a so zarukou, ale nie je vsetko zlato, co sa blysti...
ako som pisal, alternator odisiel po dlhsom rochneni sa v blatovom potoku s pomerne vysokou hladinou po takmer roku normalneho pouzivania.
kedze alternator nie je uplne novy, ale skutocne pekne urobeny repas, vyzerajuci ako uplne novy kus, mal zaruku obmedzenu na jeden rok. napriek tomu bol este par dni v zaruke, tak som ho poslal na reklamaciu, ze nech sa vyjadria, co je na pricine, aj ked som moc neveril, ze to uznaju.
ako som aj predpokladal, alternator sa vratil po par tyzdnoch s vyjadrenim, ze je poskodeny regulator a lozisko a poskodenie bolo sposobene vniknutim vody a blata, pricom alternator nie je urceny na pouzitie v takomto prostredi. je neopravitelny, nakolko regulator a lozisko nemaju ako nahradny diel. chapem......
zobral som ho a odniesol do servisu alternatorov a starterov, kde nahradne diely maju. po rozobrati vsak prislo prekvapenie. obidve skrutky drziace regulator mali utrhnute hlavy a do jednej bolo sikmo zavrtane tak, ze to mohol jedine debil urobit.
odniesol som rozobrany alternator spat k predajcovi, ze nech to vyriesi. neuznana reklamacia je jedna vec, ale znicenie zverenej veci je vec druha, chcem od nich vysvetlenie a nahradu skody.
co prislo potom, prekvapilo mna aj predajcu. vyjadrenie z hella bolo take, ze u nich to nikto nemohol poskodit, oni sa to opravit a rozobrat urcite nepokusali, takze ziadnu skodu nesposobili a nic nenahradia!!!
po dalsich tyzdnoch natahovania sa, boli taky "skveli", ze mi predali novy alternator za ich udajny nakup. a ja pri nervozite a znechuteni po par mesiacoch nepojazdneho auta som s tym suhlasil, lebo dokazat sa im fakt nic neda.
ponaucenie: s HELLA uz nechcem mat nikdy nic spolocne. a nie je to o vyrobkoch, ale o ludoch a ich chrapunskom pristupe...
|
Štv, 18.12.2008, 22:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|