4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Galloper - nastavenie spojky http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=123&t=5006 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | bikerkiri [ Uto, 24.06.2008, 9:03 ] |
Predmet príspevku: | Galloper - nastavenie spojky |
Zdravim, chcem poprosit o radu, zacala sa mi diat na Gallopri taka neprijemna vec. Ked zoslapnem spojku, tak rychlost viem zaradit len asi do dvoch sekund po zosliapnuti. Potom to ide tazsie a tazsie a nakoniec vobec, teda ako by som ani nestlacil spojku. Spojka mi zabera dost nizko, z coho usudzujem, ze po zosliapnuti pedalu neodtiahne uplne spojkovy kotuc, vznika tam trenie a po case sa zahreje a prilepi sa. Z auta nic nekape. Na Tisovci sa mi stalo zo 2x aj to, ze mi ostal visiet pedal spojky dole, nesiel naspat, ale po ochladnuti to slo az do RS v pohode. Moze to byt tym nizkym zaberom pedalu, alebo moze byt chyba aj inde? Dakujem za kazdu radu. |
Autor: | Rudi [ Uto, 24.06.2008, 9:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: Galloper - nastavenie spojky |
bikerkiri píše: Zdravim, chcem poprosit o radu, zacala sa mi diat na Gallopri taka neprijemna vec. Ked zoslapnem spojku, tak rychlost viem zaradit len asi do dvoch sekund po zosliapnuti. Potom to ide tazsie a tazsie a nakoniec vobec, teda ako by som ani nestlacil spojku. Spojka mi zabera dost nizko, z coho usudzujem, ze po zosliapnuti pedalu neodtiahne uplne spojkovy kotuc, vznika tam trenie a po case sa zahreje a prilepi sa. Z auta nic nekape. Na Tisovci sa mi stalo zo 2x aj to, ze mi ostal visiet pedal spojky dole, nesiel naspat, ale po ochladnuti to slo az do RS v pohode. Moze to byt tym nizkym zaberom pedalu, alebo moze byt chyba aj inde? Dakujem za kazdu radu. Já osobne si myslím,že je čas pozrieť sa na lamelu! ![]() |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 9:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Volakde som to tu uz pisal, spojka sa da pri pedali nastavit, ak ti chyta pri spodku. je tam matica, ktoru povolis a potom ide tocit to tiahlo (ono to netaha, ale tlaci, takze by som to nemal nazvat tiahlo) a nastavit jeho hlbku. Ale to, ze sa zasekne, neviem. Ale chyba bude tiez zrejme niekde pri pedali. Ale teoreticky by to mohlo byt aj zadrhavajuce spojkove lozisko, ale to by bolo pocut. |
Autor: | bikerkiri [ Uto, 24.06.2008, 9:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Rudi dik za odpoved. Mozes mi to kusok blizsie opisat, ako? Lebo co som sa docital v servisnych navodoch, tak ze treba vybrat vonku motor, co ma vobec nepotesilo.... A to pred blokom sam neurobim. |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 9:55 ] |
Predmet príspevku: | |
bikerkiri píše: Rudi dik za odpoved. Mozes mi to kusok blizsie opisat, ako? Lebo co som sa docital v servisnych navodoch, tak ze treba vybrat vonku motor, co ma vobec nepotesilo.... A to pred blokom sam neurobim. Netreba von motor, ide to po odsunuti prevodovky. |
Autor: | bikerkiri [ Uto, 24.06.2008, 10:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Milan_G píše: Ale teoreticky by to mohlo byt aj zadrhavajuce spojkove lozisko, ale to by bolo pocut. No po zosliapnuti spojky, asi po 10 sekundach zacne nieco hrkotat, akokeby sa chcelo auto pohnut, teda predpokladam, ze to len zacina zaberat rychlost. To spojkove lozisko by bolo pocut hned po stlaceni spojky? |
Autor: | Rudi [ Uto, 24.06.2008, 10:10 ] |
Predmet príspevku: | |
možno sa Ti rozpadáva lamela,alebo sú už vyťahané struny alebo je už fakt zjazdená lamela a začína už dreť nejaký nit.Inak motor nemusí ísť von.Keď je zdvihák tak šikovný mechanik to má tak za 4-5 hodín hotové.Pri týchto zatláčacích spojkách je to jednoduchšia robota,horšie sú tie vyťahovacie(ako mám Ja ) s tou som si už zažil svoje. ![]() A ešte ma napadlo že môže byť aj prítlačák už v prd..i(zlý)! |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 10:11 ] |
Predmet príspevku: | |
bikerkiri píše: No po zosliapnuti spojky, asi po 10 sekundach zacne nieco hrkotat, akokeby sa chcelo auto pohnut, teda predpokladam, ze to len zacina zaberat rychlost. To spojkove lozisko by bolo pocut hned po stlaceni spojky? No ono sa to moze spravat rozne. Niekedy to pocut hrkotat na volnobeh a po zosliapnuti spojky to praveze stichne, alebo zacne tak sumiet (tak sustat, ako ked ide lozisko na sucho). A v neskorsom stadiu rozkladu to zase moze pocut po zosliapnuti spojky, ako ked nieco drhne, ako kov o kov. Galloper mava v originali plastovo kovove lozisko Valeo, ktore sa vie doslova roztopit. Ide tam dat Sachs, len je ina vyska loziska a ak sa to nemeni komplet, treba trochu prisposobyt ramienko, co vytlaca lozisko, lebo inak sa nevie vratit dostatocne naspat a po zlozeni smyka spojka. |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 10:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Rudi píše: možno sa Ti rozpadáva lamela,alebo sú už vyťahané struny alebo je už fakt zjazdená lamela a začína už dreť nejaký nit.Inak motor nemusí ísť von.Keď je zdvihák tak šikovný mechanik to má tak za 4-5 hodín hotové.Pri týchto zatláčacích spojkách je to jednoduchšia robota,horšie sú tie vyťahovacie(ako mám Ja ) s tou som si už zažil svoje. ![]() A ešte ma napadlo že môže byť aj prítlačák už v prd..i(zlý)! Prvy krat som to robil asi dva dni, potom po natrenovani to naozaj ide v klude za par hodin spravit, pokial sa podari dobre vystredit spojku a ide zasunut prevodovka. |
Autor: | romo11 [ Uto, 24.06.2008, 13:45 ] |
Predmet príspevku: | |
ja by som to podla priznakov typol skor na manzetu v hornom spojkovom valceku...robilo mi toto iste ked som mal Volgu...stlacis pedal, vypne ti spojku ale kvapalina sa pomali spatnym tlakom mekana na spodny valcek spojky pretlaca cez vydratu manzetu horneho valceka spat do nadobky nad dornym valcekom...nikde nic netecie len po chvilke drzania pedala sa spojka zopne...niekedy bolo treba 2x po sebe zosliapnut spojku aby som mohol zaradit jednotku... zodrata lamela by podla mna smykala pri zabere |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 13:53 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: ja by som to podla priznakov typol skor na manzetu v hornom spojkovom valceku...robilo mi toto iste ked som mal Volgu...stlacis pedal, vypne ti spojku ale kvapalina sa pomali spatnym tlakom mekana na spodny valcek spojky pretlaca cez vydratu manzetu horneho valceka spat do nadobky nad dornym valcekom...nikde nic netecie len po chvilke drzania pedala sa spojka zopne...niekedy bolo treba 2x po sebe zosliapnut spojku aby som mohol zaradit jednotku... zodrata lamela by podla mna smykala pri zabere to naozaj moze byt |
Autor: | romo11 [ Uto, 24.06.2008, 14:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Milan: aspon na tej Volge mi to takto robilo...v hornom valceku boli na piestiku 2 manzety...jedna aby netiekla kvapalina von smerom do kabiny k pedalu a druha pracovna co stlacala kvapalinu do systemu cim vlastne vytlacalo pistik spodneho valca...hladal by som chybu v tom hornom valci |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 14:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Tato debata mi pripomenula, ze som za poslednych 7 rokov nemenil brzdovu kvapalinu v spojke a uz nie je zlta ale cierna. Musim vykonat vymenu. |
Autor: | romo11 [ Uto, 24.06.2008, 14:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Milan_G píše: Tato debata mi pripomenula, ze som za poslednych 7 rokov nemenil brzdovu kvapalinu v spojke a uz nie je zlta ale cierna. Musim vykonat vymenu. Milan: bacha aby ti nepovolili gumicky po vymene ![]() |
Autor: | Milan_G [ Uto, 24.06.2008, 14:48 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: Milan: bacha aby ti nepovolili gumicky po vymene ![]() Zeby som sa riadil pravidlom, "co funguje, toho sa netreba chytat" ? ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |