4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

ako na to? kupa pajera sport diesel
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=124&t=8953
Stránka 3 z 6

Autor:  Igor_SB [ Štv, 01.10.2009, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

Rudi, ja k tomu poviem len jedno. Ak sa ti auto začne kaziť, je jedno či to je benzin alebo nafta (elektrika je u oboch ... nebudeme o tom polemizovať , viem na čo narážaš). Skôr mam na mysli to čo v teréne od auta potrebuješ, teda odpich a objem. Toť vsio. Benzín je v terene v týchto parametroch nenahraditeľný. Neberiem nikomu jeho názor, to je len môj názor na vec. A zatiaľ ma nikto v terene nepresvedčil o opaku. PS: nechcem tu polemizovať o tychto veciach, toto vlakno je o inom. Určite maju svoje výhody aj nevýhody obe verzie. Tak teda poradme kolegovi nech kúpi to najlepšie.

Autor:  MareC3k [ Štv, 01.10.2009, 22:49 ]
Predmet príspevku: 

Co najviac odchadza na Pajere? co si najviac vsimat pri kupe? problemy s podvozkom, vybite capy, ramenach, brzdy, korozia, interier, elektrika? Nejake standardne problemy, ktore sa vyskytnu na kazdom skor ci neskor, lebo neverim ze to auto je bezporuchove ze staci len tankovat a menit olej :)

Autor:  finder [ Štv, 01.10.2009, 23:02 ]
Predmet príspevku: 

Polovica veci co si popisal su prevadzkove veci, cize je zbytocne polemizovat ci to odchadza. Na asfalke ti capy vydrzia povedzme 6 rokov (neviem, vymyslam si), v terene ich sundas pri aktivnom jazdeni a skakani aj do roka.
Brzdy - podla stylu jazdenia.
Elektrika - dokial sa v nej nikto nerypal, zvyknu blbnut akurat zaoxidovane kontakty (Zvecsia tie kde je pristup vody ci vlhkosti, cize mimo kabiny).
Korozia len tam kde to je sahnute az na kost, alebo mozno ram (ako u kazdeho ineho auta s postupom veku).

S pribudajucim vekom auta sa priprav na prevadzkove naklady, pokial to nespravil niekto tesne pred tvojou kupou (teda jeho predajom).

Autor:  RENSO [ Štv, 01.10.2009, 23:09 ]
Predmet príspevku: 

MareC3k ako stojiš s kupou? pokial ideš stale po sporte, tak mam jedno 2.5 cukrikove čierne na chrom elektronoch... foto a viac info cez pm pokial chceš. ;-)

Autor:  MareC3k [ Pia, 02.10.2009, 10:01 ]
Predmet príspevku: 

finder: jasne, tie veci su spotrebak, ale je rozdiel ak na novsej A6 s hlinikovymi ramenami najazdim po SK cestach 50tkm a naprava za 1000ojro je KO ako ked na starsej A6 s ocelovymi ramenami naprava je KO za 100tkm a ramena stoja 300ojro.
Na offe by mohli byt tieto vsetky veci stavane na off, takze by mali aj co to na ceste vydrzat... aspon dufam :)

Autor:  finder [ Pia, 02.10.2009, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

No dobre, tak ti napisem za seba.
Terrano II, 12 rokov v obehu, 4 majitel, a robil som:
- vodnu pumpu (odjeba.li na STK-acke !!!, 1400 CZ)
- nejake dorazy (predne + zadne, proste sa ta navulkanizovana guma odtrhla, resp, bola poskodena a nasledne sa to odlepilo). Rozmyslam .. Asi do 1500 SK (jeep + avia :-D).
- pred 2 tyzdnami komplet nova tyc riadenia + vsetky capy co tam boli treba
(ani srnky netusia, ci to niekto robil predo mnou - presiel som na tom jeden tisovec + prilezitostne poskakovanie okolo vahu)
- menil som akurat olej v motore, brzdovku + chladiacu kvapalinu)
- inac priebezne niekde riesim koroziu (no hold, auto ma svoje roky, a ked niekde nesedia plasty (napr. podblatniky), tak sa to tam drzi, svina ..

Ak zvazim, ze japonec ako janonec, tak ani na Misiakovi nebudes riesit nic ine .. (dokonca by som povedal, ze par veci maju co do vydrze robenych este lepsie).

Svokor sa smeje, ze sa pod tym autom valam furt, ale defakto riesim akurat somariny (niekde diera na vyfuku, niekde odkorovany drziak ci silent blok vyfuku), a tak .. Niz co sa neda prezit ...

Autor:  Igor_SB [ Pia, 02.10.2009, 11:15 ]
Predmet príspevku: 

Finder hovoriš mi z duše, ono väčšina z nás sa pod autom "váľa" skoro stále, ale niekto len preto, aby sa nemusel váľať doma pri žene :-D . Ale vážne, pokiaľ si trošku zručnejší tak ti to pri tych starších ročníkoch nedá a stále niečo vylepšuješ. Niekedy ako píše aj Finder sú to úplne somariny. Pri pajerách su šasi asi jeho najväčšou slabinou čo sa týka korózie. Nespravíš s tým veľa lebo korodujú zvnútra. Ak ich predchodca neošetroval, tak ty už tiež toho veľa nenarobíš. Ale nič nie je nemožné :D

Autor:  MareC3k [ Pia, 02.10.2009, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

Ani novsie rocniky neboli zinkovane? u beznych osobnych aut je to uz standard... Takto isto mi zhnila predchadzajuca vitara... ram uplne skorodovany az sa odtrhlo tazne a chybalo tam asi 0.5m ramu... prahy prepichove atd... :( a to v priebehu 2 rokov, s tou koroziou to slo nenormalne rychlo

Autor:  Rudi [ Pia, 02.10.2009, 15:05 ]
Predmet príspevku: 

Ono zas tie ročníky okolo r.v.99 a keď nemajú naj.500 000km ,tak ten rám až tak strašne nehnije. :wink: Pokiaľ nie je s Rakúska. :lol:

Autor:  Jano JP [ Pon, 05.10.2009, 13:41 ]
Predmet príspevku: 

2,5 td motor je super na kraťasovi, aj na L200 stačí; na šport je trochu slabý, hlavne v základnej verzii bez riadiacej jednotky s výkonom 73kW/100k; silnejšie verzie s riadiacimi jednotkami majú solídny výkon

vlastním tú "najslabšiu" verziu športa, po úpravách má o pol tony viac ako originál a jazdím s ním viac ako štyri roky...a tentoročný Tisovec sme sa vozili štyria dospelí a jeden junior - a nemal som žiaden problém s nedostatkom výkonu motora...a kto pozná motokrosovú dráhu pri Liskovej a jej najstrmší stupák, tak som ho s plne obsadeným autom dal párkrát... kto nevie o čo ide tak ho ubezpečujem, že väčšina bežných offroaďákov také dlhé a strmé stupáky nikdy nejazdí...

takže kamarátovi, ktorý chce sem-tam do terénu, je 2,5 td super motor a pajero šport je krásne auto, len nekúpiť rozflákaný krám

Autor:  MareC3k [ Pon, 05.10.2009, 20:06 ]
Predmet príspevku: 

Tak hosi dneska som bol pozriet dalsi kusok v lucenci, dovoz DE z nejakej pravdepodobne geodetickej firmy.. r.v. 10/2002 85kW verzia... na to ze ma len 7 rokov, tak vyzera na 14... obuchane z kazdej strany, korozia, popraskane lemy, naraznik, dokonca povodna farba tmava zelena metaliza a nova nebovo modra obycajna... asi kvoli farbe firemneho vozoveho parku, nefunkcny kompas, klima, vela vela detajlov ktore treba opravovat, takze je to dost zle.. :( vsade aj po bazaroch vidim dost vela krasnych kuskov ale vsetko su to benziny :(
a k tomu este pri spiatocnej ceste z Lucenca som na jednej rovinke trafil srnu, takze svetlo a smerovka v prdeli :(

Autor:  Igor_SB [ Pon, 05.10.2009, 20:13 ]
Predmet príspevku: 

Daj si pozor na auta z Nemecka. Su dosť opotrebovane, drancovane, samozrejme že su aj vynimky. Pozeral si CZ? Ja som tam kúpil svoje a som velmi spokojny. Určite ako spominali chlapci skôr, nekupuj "šrot" za lacnejšie, nevyplatí sa to.

Autor:  Jano JP [ Pon, 05.10.2009, 20:50 ]
Predmet príspevku: 

keď ešte niečo môžem - ja som dal za svoje cez pol melóna a ťahalo siedmy rok a vtedy bolo jedno z najlacnejších nebúraných a ozaj zachovalých; dnes sú ceny inde aj euro je inde, napriek tomu v dobrom stave to má stále dosť vysokú hodnotu; radšej priplať a kúp niečo, čo jazdilo po cestách a nie po teréne a neboj sa vyššiemu stavu na tachometri - bude reálnejší, ako nízky stav - na dedkovcov čo to len sem-tam vytiahli z garáže treba veriť ako na Ježiška čo nosí darčeky či na bociana čo nosí detičky...

Autor:  Igor_SB [ Uto, 06.10.2009, 7:45 ]
Predmet príspevku: 

Jano ja uz k tomu len dodám, že najnovšie už používajú tiež vetu: je to jazdené po cestách a jazdil na tom pán farár (prípadne mníšky). :D .
Nezabudni si pozrieť servisnu knižku, pri tých nových ročníkoch by mala byť OK (nepančovaná :-D )

Autor:  Jano JP [ Uto, 06.10.2009, 8:04 ]
Predmet príspevku: 

súhlas...
ja by som z vonka určite nekupoval upravené auto
auto bez úprav na cestných pneu býva len málokedy humplované v teréne, pokiaľ za terén nepovažujeme alpské asfaltky

Stránka 3 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/