4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Prevody
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=1101
Stránka 1 z 1

Autor:  Rudi [ Str, 21.02.2007, 23:49 ]
Predmet príspevku:  Prevody

No chcel by som sa poradiť,čo by sa asi stalo keby som do Pajera 3.5i 6V 24V dal diferáky s takého istého Pajera len 2.5TD?Teoreticky by to malo ísť potom do pomala a vlastne do sily,nie?Ak sa mýlim skúste mi to niekto vysvetliť.Rozmýšlal som nad tým preto lebo na 3.5i nemám do rezervy žiadny diferák a na 2.5TD mám niečo do rezervy.Pri najhoršiom by som tam prehodil celé nápravy.Čo vy na to? ;-) :smt139 :smt130

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 22.02.2007, 0:31 ]
Predmet príspevku: 

logicky by to malo ist do rychla ...

pretoze D ma mensie otacky ,tak by sa to malo vyrovnat rychlejsim difom , ale ...


.. stalo sa mi ,ze na BMW bol benzinovy rychlejsi ,ale zas to bolo sportove auto ,nejaky velky benzin nadupany ,tak neviem ci sa to da porovnavat

jednoducho treba zratat zuby alebo ak ma niekto manualy ...

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 22.02.2007, 15:46 ]
Predmet príspevku: 

no, neviem ako mišivbuši, ale konkrétne u Jeepa mali diesle diferáky pomalšie (väčší prevodový pomer) ako benzíny.

voľba prevodového pomeru v dife je skôr o výslednej sile, rozmere pneu a výkone motora. Tým nechcem povedať, že nemá vplyv na rýchlosť.
Samozrejme, že má.

rozdiely v otáčkach diesel / benzín riešia výrobcovia áut väčšinou už v hlavnej prevodovke. A je to optimalizované ako zostava, t.j.
otáčky motora a priebeh točáku - odstupňovanie jednotlivých stupňov v prevodovke - prevody v diferáku - veľkosť pneu

Ale všeobecne povedané, že čím väčší obvod kolesa, tým pomalší dif.


Príklad:
mám 29 palcové gumy a prevod v dife 1:3,73
dám 31 palcové gumy a nechám pôvodný prevod.
Auto bude lenivejšie a posunú sa mi prevody - teda tam, kde som predtým išiel na 5-ke, budem musieť radiť 4-ku.
A navyše rýchlomer bude ukazovať bludy. (aj keď rýchlomer sa dá nastaviť)

vymením prevody za 1:4,11 - teda pomalšie, a všetko bude tak ako má byť :-)

Autor:  Rudi [ Štv, 22.02.2007, 16:12 ]
Predmet príspevku: 

No Já to chcem práve dať na to hobby Pajero,takže mi vôbec nejde o rýchlosť ale skôr o silu. :lol: :smt139

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 22.02.2007, 17:00 ]
Predmet príspevku: 

platí modely od roku 1993 hore, a výnimka potvrdzuje pravidlo :-)

3.0 12V pomer v dife 1:4875
3.0 24V pomer v dife 1:4875 alebo 1:4,636

3.5 pomer v dife 1:4875 alebo 1:4,625
trojdverové : 1:4,636

2,5D trjdverové pomer v dife 4,625 alebo 1:4,875
päťdverové: 1:5,285 alebo 1:4,875

2,8D trojdverové pomer v dife 1:4,634
2,8D 5dverové pomer v dife 1:4,9

Pajero Sport: 1:4,636 alebo 1:4,9

inak na štítku na aute (pod kapotou, pri ľavom svetle) je uvedený aj prevodový pomer. Je to 4. riadok zhora, posledné 4 čísla

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 22.02.2007, 17:02 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
rozdiely v otáčkach diesel / benzín riešia výrobcovia áut väčšinou už v hlavnej prevodovke. A je to optimalizované ako zostava, t.j


to je prave to ... nissan ma prevodovky rovnake :?

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 22.02.2007, 17:32 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
to je prave to ... nissan ma prevodovky rovnake :?



aj odstupňovaním prevodov??? či len tvarom?

aj keď, pri tej jeho motorizácii :lol: :shock: (nehovorím o 4.2D podobných)

a NIE JE TO PRAVDA !!!

MOTOR RD28
Gearratio
1st4.061
2nd2.357
3rd1.490
4th1.000
OD0.862
Reverse4.125

MOTOR ZD3.0DDti
Gearratio
1st4.262
2nd2.456
3rd1.488
4th1.000
OD0.851
Reverse3.972

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 22.02.2007, 17:51 ]
Predmet príspevku: 

som to napisal predtym len tak v skratke ,lebo som si myslel ,ze to kazdy pochopi ,ale vidim ,ze su aj taki ,co to nepochopili :lol:


PALO ,NEMYSLEL SOM UPLNE VSETKY NISSANY ,ALE SOM CHCEL POUKAZAT NA BENZIN VERSUS DIESEL (spaniel 3,0 benz a GR 2,8 TD)

...ale ty si poukazal na generacne uplne odlisne modely ,co sa pohonu tyka :wink:

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 22.02.2007, 18:44 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
som to napisal predtym len tak v skratke ,lebo som si myslel ,ze to kazdy pochopi ,ale vidim ,ze su aj taki ,co to nepochopili :lol:


PALO ,NEMYSLEL SOM UPLNE VSETKY NISSANY ,ALE SOM CHCEL POUKAZAT NA BENZIN VERSUS DIESEL (spaniel 3,0 benz a GR 2,8 TD)

...ale ty si poukazal na generacne uplne odlisne modely ,co sa pohonu tyka :wink:


no dobre, ako chceš :D :D :D
máš pravdu, GR-Y61 má inú prevodovku, FS5R50B :wink: ale aj tam sa robili 4 verzie - podľa kasne a motora

prevodovka FS5R30A (patrol K160, K260, GR-Y 60)

od roku 1997
1. 3.580
2. 2.077
3. 1360
4. 1.000
5. 0.811

do roku 88 bol na 5.ke prevod 0.751
od roku 89 bol na 5.ke prevod 0.811

takže v tomto máš pravdu, tam boli prevodovky rovnaké :-D

:-D a inak to je kópia americkej prevodovky Borg-Warner T5 :-D

Autor:  Rudi [ Štv, 22.02.2007, 19:33 ]
Predmet príspevku: 

Tak som nad tým rozmýšľaľ a trochu poradil so známim abolo by to naozaj do rýchla asi,takže by to bola kravina.Palino ten štítok by som tam musel najskôr mať.Ale tie prevody na Mitsubishi tak za to dík.A vy dvaja(palo-cherokee+radoffroad)pekne ste sa mi tu rozpísali o Nissanoch. :lol: :-D :lol: :D

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 23.02.2007, 0:06 ]
Predmet príspevku: 

:lol: no , to bolo len pre porovnanie ,princip asi rovnaky a s MITSHUBISHI nemam take skusenosti :wink:

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 23.02.2007, 15:14 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
:lol: no , to bolo len pre porovnanie ,princip asi rovnaky a s MITSHUBISHI nemam take skusenosti :wink:


tak, tak, bolo to len pre porovnanie
Ja som zasa skôr "Jeep positive"

žeby sme to prešupli do sekcie Hnissan :-)

Autor:  Rudi [ Pia, 23.02.2007, 20:09 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi dík aj tak aspoň za záujem. :-D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/