4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Pajero II 2,8TDI problem s vykonom motora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=11078
Stránka 1 z 2

Autor:  Fabi [ Str, 14.07.2010, 21:09 ]
Predmet príspevku:  Pajero II 2,8TDI problem s vykonom motora

Kto poradi, ako vyriesit znizenie vykonu na dva osmicke??
Pri studenom motore ide vsetko OK, ked sa zohreje miestami ako keby motor nieco brzdilo, je jedno ci idem po rovine alebo do kopca. Vsetky filtre su vymenene. Auto bolo po kupe na diagnostike v micine, tam vyhodilo chybu na turbe, tlacilo menej ako malo, ale vtedy som znizenie vykonu nepocitoval. Kde zacat ? Alebo uz mam radsej hladat nove turbo?
Je to rocnik 2000.

Autor:  Karlito [ Štv, 15.07.2010, 7:52 ]
Predmet príspevku: 

Kúzelné, v servise Ti reknú, že turbo za chvíľku pa pa pa a špekuluješ, čím to, že motor neťahá. To že by ho niečo brzdilo, je pseudo pocit. Ohrej ho a potoč kľukou že pojde ľahko a ináč zavináč, neviem či 2,8ma nemá ešče OHV rozvod, tak voľu ventilov by som kukou.

-ka-

Autor:  finder [ Štv, 15.07.2010, 8:07 ]
Predmet príspevku: 

Moje znalosti dieslov a turba este chvilu budu s medzerami, ale par veci mi tam nedava vyznam.

Ak je studeny ok, po rovine aj do kopca po zahriati ide zle.

Nefunguje turbo nezavisle na teplote, ale v zavislosti od otacok motora, t.j. rychlosti hnanych plynov vo vyfuku ?

Ak ano, nevies tvoje negativne zistenie skor zviazat s momentalnymi otackami motora ?

Autor:  Karlito [ Štv, 15.07.2010, 9:16 ]
Predmet príspevku: 

Studený engíne je taký tak trochen lenivý, no až po isté nahriatie, no. Pri plnej teplote by mohol byť nedostatočný plniaci tlak, či regulácia paliva, ale asi by som si kukou na tie ventily, či niesu malé vole, no - teplom sa to rozťahuje a prevádzkou sa zahlbujú.

-ka-

Autor:  Fabi [ Štv, 15.07.2010, 11:16 ]
Predmet príspevku: 

Auto bolo na diagnostike pred dvoma mesiacmi ( tam mi povedali, ze turbo malo tlaci) ale problemy zacali az teraz. Tak preto spekulujem...
Skusim este raz diagnostiku, čo to povie...

Autor:  Roland [ Štv, 15.07.2010, 14:46 ]
Predmet príspevku: 

mam vazne a dovodne pochybnosti ze na diagnostike im ukazalo ze turbo malo tlaci. :shock:

Autor:  Karlito [ Štv, 15.07.2010, 15:06 ]
Predmet príspevku: 

ak šikovne napojil manometer, tak nevidím problém, ni?

:-D

-ka-

Autor:  Roland [ Štv, 15.07.2010, 15:57 ]
Predmet príspevku: 

ak by to bolo ako pises tak ok :-D ale asi len el. zasuvka bola lebo to by museli este doteraz hladat v tabujkach aky tam ma byt plniaci tlak vo vztahu k otackam

Autor:  edgarj [ Pia, 16.07.2010, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

Takže:
ad1) v roce 2000 na motoru 4M40 byli už turba chlazené jak olejem tak i vodou (od roku 97)
ad2) ventilová vůle u 4M40 vymezovaná hydroštely, museli by se vydřít ty mince na nich vačkou takže by to byla totální destrukce motoru.

Zkus zjistit jestli turbo vytláčí olej do sání, pakliže ano, tak tě stejně repase turba nemine a může se ti prodražit na výměnu celého agregátu, protože když motor sosne všechen olej přes turbo, tak ho zadřeš na 1000% neb na olej v sání pojede na maximální výkon po dobu dokud ve vaně olej bude a to bez možnosti vypnutí a ovládání čerpadlem a plynovým pedálem. Jedině zastavit násilím přes spojku za každou cenu.
Jestli tlačí olej zjistíš že sundáš plnící hadici za turbem a před ním a toto všechno vyčistíš od spádovýho oleje a nastartuješ, objeví se olej v malém množství tak ok, ale pokud ho bude víc a v celých kapkách tak Turbo nový. Stejně repase nepomáhá neboť jsou vždycky rozpraskaný dosedací plošky na Wastegate ventilu a ta litina se v tom místě blbě opravuje. Pokud olej tlačit nebude tak může být problém v nastavení délky táhla toho ventilu, nebo taky vadný EGR ventil který máš mít už dávno zaslepený, nebo může být vlivem úniku oleje z turba zanesený celý sací potrubí.

Nebo můžeš mít nějakou netěsnost v palivovým traktu a jen si to drobně přisává vzduch a neudělá se tam ani bublina jen takový šlem, spíš jako jemná pěna.

Autor:  Fabi [ Str, 29.12.2010, 21:30 ]
Predmet príspevku: 

Roland píše:
mam vazne a dovodne pochybnosti ze na diagnostike im ukazalo ze turbo malo tlaci. :shock:


kde zacat ...kedze problemov s pajerom pribudlo, chcel som ist este raz na diagnostiku do toho isteho servisu kde som bol pred tym. Nechal som auto tam a na druhy den mi volali, ze nevedia urobit diagnostiku, pretoze nemaju prislusny hardware .... Z toho mi vychadza, ze auto nebolo na diagnostike ani prvy krat....zbytocne vyhodene peniaze.
Autorizovaný servis posledny krat :!: :!: :!: :!:

Autor:  jenki [ Str, 29.12.2010, 22:00 ]
Predmet príspevku: 

No, asi by si mal riešiť aj reklamáciu v servise, lebo ťa obrali o prachy pri prvej diagnostike.
A krok 2. by som postupoval podľa pokynov, ktoré napísal edgarj.

Autor:  Fabi [ Str, 29.12.2010, 22:45 ]
Predmet príspevku: 

Bude to asi netesnost v palivovom systeme ako pise edgarj, pretoze teraz ked rano nastartujem, motor bezi par minut a potom zdochne, je treba dlho tocit, aby naskocil. Zopakuje sa to asi trikrat a potom, kym nevychladne je vsetko Ok.
Lenze je zima a baterka sa pri tolkych startoch rychlo vystavi a stane sa, ze nenastartuje.
Skontrolujeme cely palivovy system od nadrze po cerpadlo, ked nepomoze, tak pretesnit cerpadlo (ale dufam, ze to nebude treba aj ked je to najprevdepodobnejsie)

Autor:  roman lh [ Štv, 30.12.2010, 17:16 ]
Predmet príspevku: 

Presne popisovane javy som mal aj ja, vymenila sa komplet palivova sustava a bolo to čerpadlo :cry:

Autor:  Fabi [ Štv, 30.12.2010, 19:48 ]
Predmet príspevku: 

Este naisto neviem ci je to cerpadlo,no keby to tak bolo, poradte kde v blizkosti SNV mi to zrepasuju ?

Autor:  efendi [ Štv, 30.12.2010, 19:52 ]
Predmet príspevku: 

mnoo unas v Tornali jeden specialista to roby,, mas to kunam cca100km
,,,ak by ta to zaujimalo...

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/