Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:51
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 z 2 bateriek na 1 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2petersi: cize podla teba je absolutne jedno, aky maximalny prud vie baterka dat? dolezita je kapacita?:-)


Str, 27.10.2010, 17:21
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
visby píše:
2petersi: cize podla teba je absolutne jedno, aky maximalny prud vie baterka dat? dolezita je kapacita?:-)


12V, a cim vacsie AH,,, a cim vacsi startovaci-teda spuštaci prud aby mal akumulator, spravidla pri dobrom akumulatore cca 850-az 900AH spustaci prud aby bol ,a nebude ziaden problem..

pokial mas na vozidle aj navyjak, tak sa odporuca startovacio-trakcna baterka!!!

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 27.10.2010, 17:33
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57
Príspevky: 114
Bydlisko: Lipany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tzv. výkonová kapacita batérie (Ah) a max. prúd (I) aký batéria dokáže dodať, sú to priamoúmerné a vzájomne prepojené pojmy akumulátora. Jednoducho neexistuje napr. akumulator s uvedenou veľkou Ah-kapacitou, ktorý ale by mal "zniesť" len dodávku malého prúdu. V bežnej automobilovej praxi také niečo neexistuje. Pravda, to čo som teraz tu uviedol je trošilinka relatívne, lebo existujú aj špeciálne typy akumulátorov na špeciálne použitia, ale ako vravím nazaťažujme sa tým, netýka sa to automobilizmu.

Pri náhrade 2 akumulátorov jedným, treba dodržať základné el. pravidlo:
1. ak boli pôvodné akumulátory zapojené do série, tak ten nový jediný akumulátor musí mať nápätie ako súčet napätí tých starých, ale Ah-kapacita stačí aj taká istá, aká bola uvedená na hociktorom z tých starých.
2. ak boli pôvodné akumulátory zapojené paralelne, tak nový aku musí mať také isté napätie ako hociktorý z tých starých, ale POZOR, Ah-kapacitu musí mať aspoň takú ako súčet všetkých Ah-kapacít starých akumulátorov.


Str, 27.10.2010, 17:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petersi píše:
Tzv. výkonová kapacita batérie (Ah) a max. prúd (I) aký batéria dokáže dodať, sú to priamoúmerné a vzájomne prepojené pojmy akumulátora. Jednoducho neexistuje napr. akumulator s uvedenou veľkou Ah-kapacitou, ktorý ale by mal "zniesť" len dodávku malého prúdu. V bežnej automobilovej praxi také niečo neexistuje. Pravda, to čo som teraz tu uviedol je trošilinka relatívne, lebo existujú aj špeciálne typy akumulátorov na špeciálne použitia, ale ako vravím nazaťažujme sa tým, netýka sa to automobilizmu.


gelove baterky su presne to co pises a nepridu mi ako exotika. rovnako rozne deep cycles baterky. mame doma 280Ah baterku, ktorou nenastartujes ani benzinak;-)

s tym zvyskom samozrejme suhlasim. ak menis dve baterku na jednu, tak vysledna kapacita, napatie a typ baterky musi zostat zachovany.


Štv, 28.10.2010, 9:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Efendi, myslím že jasan má v niečom pravdu, dnešné batérie sa líšia priebehom štartovacieho prúdu a môže to byť problém. Ale o inom, k téme, lebo Pajero II 2,5TD do tej kategórie nepatrí.

Ak ste si všimli (Pajeráci) na obrázkoch je úplne iné umiestnenie batérií, ako býva na Pajere obvyklé. Normálne sa robili Pajerá s dvomi aj s jednou baterkou (aj 2,5TD), závisí to len od roku výroby. Ale obvykle sú baterky rozložené na oboch stranách motora a toto je na jednej hromade - je možné, že je to kvôli modelu RHD, ale treba to overiť. Tá červená baterka je na originálnom mieste ako má byť a táto je vždy.
Treba skontrolovať, čo napája tá druhá batéria a podľa toho postupovať. Štandardne na Pajere II nebola inštalácia batérií nijak delená, batérie boli stále pripojené, keď sa vybila jedna, vybila sa aj druhá, teda boli paralelne zapojené. Ak je + pól tej druhej batérie niekam do neznáma zapojený, rozhodne by som ho pripojil priamo na + pól hlavnej batérie pomocou takejto svorky http://autoomega.sk/index.php?id_sek=48 ... aradenie=1 a auto musí ísť.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 28.10.2010, 12:43
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23
Príspevky: 115
Bydlisko: Kremnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dal to namiesto tej červenej a vsetko v pohode.
no a ja som vcera vybral jednu baterku z mojho aby som ju nabil a dnes ked som ju zapojil tak mi prestal fungovať central na dialkove, klucom pekne odomkne a zamkne ale dialkovym nie. neviete prečo?

_________________
Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik


Štv, 09.12.2010, 15:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Môže to byť problém s imobilizérom.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 09.12.2010, 16:02
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neodchadza ti od svorky plus kabla (aleb o jeho blizskosti) este niekolko tensich ? Ak ano, niektory z nich by mohol mat prsty v centrale. Vychadzam zo situacie, ked pred nabitim to islo, a po vrateni baterie nie. Predpokladam, ze tam nastala mala, na pohlad neviditelna zmena.(blby kontakt). Rozobrat miesto pripojenia (ak sa da), vycistit, poskladat. Vela poruch v autoelektrike ma na svedomi korozia ci oxidacia.

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Štv, 09.12.2010, 16:13
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23
Príspevky: 115
Bydlisko: Kremnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano od + ide este taky tenky kablik a na nom je potom este nejaka nozova poistka ale nevsimol som si kam ten kablik vedie. v sobotu to omrknem.

imobilizerom to asi nebude, naštartovať islo, alebo ...

_________________
Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik


Štv, 09.12.2010, 17:50
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23
Príspevky: 115
Bydlisko: Kremnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no tak su tam az dva kabliky. jeden má tu nožovu poistku a pokracuje niekam pod nadobku ostrekovacov, a druhy ide niekam pod tu plast. krabicku v ktorej su nejaky tri relatka alebo co to je. skusal som s nimi aj hýbať ale zatial to nešlo. je to tam dost natlacene vsetko na sebe.

_________________
Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik


Ned, 12.12.2010, 12:02
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 09.05.2013, 1:41
Príspevky: 56
Odpoveď s citáciou
Priatelia,pekne zdravim.

Je možné ,že pajero II 2,8 diesel 11/96 ma len jednu baterku? druhú akosi nevidím.
Obrázok 


Uto, 01.10.2013, 21:16
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.08.2011, 19:44
Príspevky: 60
Bydlisko: TS
Odpoveď s citáciou
piaggio píše:
Priatelia,pekne zdravim.

Je možné ,že pajero II 2,8 diesel 11/96 ma len jednu baterku? druhú akosi nevidím.
Obrázok 



Jasné, počet bateriek zavisel od výbavy. Ide to takisto s jednou ako aj s dvoma baterkami.
Dve sú lepšie napr. na studené štarty, častejšie štartovanie, prídavné el. veci.


Uto, 01.10.2013, 21:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1037
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
umiestnenie bateriek je mozno take kvoli tomu ze je to anglican a ma tyč riadenia na opacnej strane :smt006
to ma len tak napadlo

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Str, 02.10.2013, 19:18
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 09.05.2013, 1:41
Príspevky: 56
Odpoveď s citáciou
Dik za odp. ,takže je to možné. :smt023


Ned, 06.10.2013, 21:24
Profil
Čumil

Registrovaný: Ned, 19.03.2023, 20:23
Príspevky: 1
Odpoveď s citáciou
aka ma byt baterka mam tam dva ale us neni na nich napisane ze ake su mozete mi poradit vdaka mam pajero 2.5 td


Ned, 19.03.2023, 20:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron