4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

z 2 bateriek na 1
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=11674
Stránka 1 z 2

Autor:  Tomo [ Uto, 26.10.2010, 18:46 ]
Predmet príspevku:  z 2 bateriek na 1

ahojte, je tu vela pisane o baterkach ale aj tak som z toho krepy. švagor ma pajo II. anglicak, ma tam dve baterky uz su zle, tak ich chce vyhodiť a dať tam jednu novu ale nevie kde ju dať? dakujem
Obrázok

Autor:  Tomo [ Uto, 26.10.2010, 18:51 ]
Predmet príspevku: 

ešte jedno foto
Obrázok

Autor:  pavol2078 [ Uto, 26.10.2010, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

a preco nevymeni obe ? tie 2 baterky tam maju svoju podstatu neviem ci by stacila jedna zalezi aka by to bola ja mam v pajere tiez 2kusy mam 2,8 predpokladam ze aj ty mas 2,8 samizda ze do 2,5 sa davala jedna ked som skusal startovat s jednou som nenatocil jedine zeby prerobil aby to islo len na 1bateriu

Autor:  efendi [ Uto, 26.10.2010, 19:36 ]
Predmet príspevku: 

,, tak aj do dvaapoliek davali tes dva baterky, ale videl som kde bola len jedna,, a vtoj šogor ked tam chce dat len jednuu baterku,,,, nic sa nestane,, celkom kludne ju tam moze dat,, te dva baterky ked su tam, tak maju silny startovaci prud, vzdy silnejsie ako ked je tam jedna, ale ked tam da jednu s tes dobrym vykonom, tak nebude zadny problem..ja som mal v Jeepke tes motor z pajera 2,5 a tocilo to v pohode aj s jednou baterkou..takze moze tam dat v pohode, nic sa nem stane...

Autor:  Tomo [ Uto, 26.10.2010, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

no je to 2,5TD. tak a kde ju teda zapojiť??

Autor:  Senator [ Uto, 26.10.2010, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

jj v 2,5 boli 2 baterie.
ale zas na druhej strane ked das jednu bateriu ber ohlad nato nech ma vysoky startovaci prud lebo inak ti rychlo odpali poly v baterii.
radsej by som kupil 2 slabsie ako 1 silnu uz len z hladiska zivotnosti

Autor:  romo11 [ Uto, 26.10.2010, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

zas to s tými akumulátormi nepreháňajte...mal som v Galloperi ten istý motor 2,5TD, s autom som jazdil 3 roky s baterkou ktorá tam bola už pri kúpe a po predaji s ním jazdí kolega ďalší rok s tou istou baterkou a auto nemá najmenšie problémy so štartovaním, teda okrem prvej zimy kde som zistil že dva žhaviče sú KO...po výmene žhavičov auto žiadnu druhú baterku nepotrebuje...opodstatnenie by som videl jedine pri používaní navijáku alebo nejakej doplnkovej elektrickej výbave náročnejšej na dodávku prúdu :roll:

Autor:  efendi [ Uto, 26.10.2010, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

[quote="jasan21
ale zas na druhej strane ked das jednu bateriu ber ohlad nato nech ma vysoky startovaci prud lebo inak ti rychlo odpali poly v baterii.
[/quote]

to kdesi prosimta k tomuto prisiel?? k tomu ze mu odpali poly na baterke?? v zivote som sa s tym este nestretol, a uz daco som toho prezil,,

romo11 pise priamo k veci a spravne,,,

Autor:  Senator [ Uto, 26.10.2010, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

myslim ze to bol ford scorpion 2,9i dala sa tam nova bateria so slabym startovacim prudom (vtedy som este ani nevedel o niecom takom na bat.) zaujimali ma iba AH... dala sa tam nova bateria a po necelom pol roku odisla myslim ze to bola AKUMA- tu bateriu som mal v 3 autach a spokojnost.
ked sa reklamovala bateria tak prisla odpoved ze tato bateria nebola stavana na kubaturu takeho typu motora a chyba bola v odpalenom pole baterie...teda reklamacia bola zamietnuta...este odpisali ze na takyto typ motora sa ma kupit bateria s vyssim startovacim prudom aby sa predislo opatovnemu odpaleniu kontaktov....
jedine stastie...nestalo sa to mne ale susedovi :D penil jak besny pes. odvtedy som si daval pozor a aj ked som bol priamo v predajni s bateriami tak som sa pytal dotycneho ci to nieje odžub firmy potrvrdil mi ze je to pravda...
teda to mam od 2 zdrojov...
len som chcel zdelit jednu prihodu...

zas stare frontery mali 2,5 TDS a 1 bateriu takze bude stacit aj tu.

spravne by trebalo silnym vodicom spojit +/+ poly a jeden minus dat na kostru a druhy na bateriu...ciste teoreticky....ked pomahas druhemu autu startovacimi kablami vlastne akoby malo 2 baterie...pripajas + na + a - na -....teda tu to spravis tak isto...ci sa mylim? RADSEJ NECH TO NIEKTO POTVRDI nechcem mat rozbite okna na dome :D

Autor:  Macej [ Uto, 26.10.2010, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Kamoš mal starú Mazdu 626 tuším že 2,0D a mal tam origo dve baterky. Nikdy na to nesiahol a kastlíky boli original od výroby. Raz to skúšal len s jednou. Jeden krát pretočilo motor a baterka bola uplne v .... :-D .
Ja si myslím že použitie jednej alebo dvoch bateriek sa odvíja skôr od štartéra a jeho sprevodovania nie?

(teda ak to nieje RR lebo ten má mať dve a aj na jedinú 45ťku štartuje jak hodinky :-D )

Autor:  Tunki [ Str, 27.10.2010, 4:59 ]
Predmet príspevku: 

Jááááj....... Macej. Ale oni tu pojednávajú o štartovaní nafťákov :-)

Odmašťováky, jakmáš ty, štartujú pri dobrej údržbe ľahko.

Autor:  petersi [ Str, 27.10.2010, 7:32 ]
Predmet príspevku: 

To, co a ako odpovie predavac autobateriek (ktory je napr. vyučeny krajcir) je jedna vec a vseobecneplatiace elektrotech. zakony su druha vec. Nam ako beznym "laikov" sa naozaj staci zaujimat len o napatie akumulatora a o jeho "silu" udavanu v Ah (amperhodiny). Napr. 150 Ah akumulator mal by dokazat dodat prud 150 A po dobu jednej hodiny (150A x 1h = 150Ah), alebo naopak 1 A po dobu 150 h (1A x 150h = 150Ah). To je vsetko, co je treba vediet pri nahradzani akumulatorov.

Napr. Stare AVIE, ktori si to pamatate dobre viete, ze boli na startovanie velmi narocne automobily. Stacilo, ak sa vonkajsia teplota blizila k 0°C a uz zacinali problemy. AVIE mali 2 ks akumulatory po 6V /150 Ah zapojene do serie. Pri poruchach akumulatorov, sme casto tie dva akumulatory nahradzali jednym 12 V a nie raz dokonca len 180 Ah. A poviem vam, ze vsetko slapalo ako malo nie v jedenj AVII.

Moj nazor aj teraz je, ze ak sa nahradia stare aku jednym novym avsak v potrebnej Ah kapacite musi to slapat!

Autor:  efendi [ Str, 27.10.2010, 8:13 ]
Predmet príspevku: 

ano, presne tak, ako pises,, petersi,, sak som to tes tak napisal, len som miesto AH pisal vykonnejsiu baterku...co s je to iste....bo v baterkach,teda akumulatoroch sa vykon dava v AH

Autor:  Macej [ Str, 27.10.2010, 15:20 ]
Predmet príspevku: 

Tunki píše:
Jááááj....... Macej. Ale oni tu pojednávajú o štartovaní nafťákov :-)

Odmašťováky, jakmáš ty, štartujú pri dobrej údržbe ľahko.


Preto som začal najprv naftákom. Tá Mazda je pomerne krpatý objem a predsa to malo 2 aku. Jednu ozaj dobrú solo baterku to zabilo na jedno pretočenie. To že som spomenul moj šporák :-D bolo len aby som sa pochválil 8-) :-D . Pri kúpe ho točila jedna solo 45ťka (už je dávno vymenená). V Pande mi pre zmenu nakopáva 70tka :lol: :lol: (v prípade že dojde benzín je z toho elektromobil :lol: .

Sry za OT...

Autor:  tulo [ Str, 27.10.2010, 15:43 ]
Predmet príspevku: 

myslim, ze zatial nikto nepovedal, kam ju zapojit... ja by som ju dal miesto tej cervenej, tam je na + pripojena poistkova skrinka a + kabel od tej druhej dobre zaizolovat, alebo odstranit...

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/