Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 ERG , alebo ako sa to volá   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 ivanbb 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Ned, 08.10.2006, 20:07 Príspevky: 291 Bydlisko: Banska Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Vie mi niekto povedať ako to funguje?Je to ten ventil čo púšťa spaliny speť do sania . Nieje mi jasné čo ho ovláda a kedy má púšťať a kedy nie . Ovláda to podtlak a ešte nejaké spínače .Problém je že keď to nechám pripojene motor nejde a detonuje alebo čo to robý , ale keď som odpojil tú hadičku podtlaku tak ide dobre.prešiel som s tým aj Tisovec.Posralo sa to vtedy keď sme s Mircom behali po vode. 
					
						 _________________ offffffffffffff 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:06 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Majod 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 A ako sa volá tvoj motor? 
					
						 _________________ UAZ,,Wrangler CRD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:09 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 petertn 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1253 Bydlisko: Trenčín
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 kurna chalani cijtajte to forum a pouzivajte funkciu vyhladavania. uz je to tu ako u magorov. vola sa to EGR kua 
					
						 _________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..." 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:21 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Majod 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Pýtam sa na typ motora a nie na erg ventil,pretože čistenie spalin ma aj diesel aj benzín ,kdežto u diesla ked to odpojíš faktick sa nič nestane ale u benzinaku je na to naviazana lambda sonda a to sa budes potom cudovať čo vsetko s tým suvisí    
					
						 _________________ UAZ,,Wrangler CRD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ivanbb píše: Vie mi niekto povedať ako to funguje?Je to ten ventil čo púšťa spaliny speť do sania . Nieje mi jasné čo ho ovláda a kedy má púšťať a kedy nie . Ovláda to podtlak a ešte nejaké spínače .Problém je že keď to nechám pripojene motor nejde a detonuje alebo čo to robý , ale keď som odpojil tú hadičku podtlaku tak ide dobre.prešiel som s tým aj Tisovec.Posralo sa to vtedy keď sme s Mircom behali po vode.  
cau ivan, kde to vlastne mame na gallopovi ten ventil? menil som dnes ziarovku v prednom reflektore a pozeral som prave ci tam dakde okolo turba a vyfukoveho potrubia neni ten EGR ventil vidiet ale bolo uz trochu sero a nenasiel som ho...hmm  
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:30 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Majod píše: Pýtam sa na typ motora a nie na erg ventil,pretože čistenie spalin ma aj diesel aj benzín ,kdežto u diesla ked to odpojíš faktick sa nič nestane ale u benzinaku je na to naviazana lambda sonda a to sa budes potom cudovať čo vsetko s tým suvisí    
No ja mam benzin a odpojeny ... Pouc neskuseneho ...
 Lebo zatial to je autu jedno .. Akurat drncat v nizkych otackach prestalo ...  
					
						_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 patrik 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8)  uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 21:49 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Majod 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Tibor zacnem od konca,lambda sonda je vlastne prvok ktory ked snima kyslik generuje napatie,napatie je to nejakých 1100mv,to ide do riadiacej jednotky a ta ti na zaklade palivovej mapy robí zmes ,ked je vela kyslika ,zmes sa obohacuje,stači ked mas prasknute zberne potrubie a už ideš na bohatu zmes a robi to radovo min +2l benzinu ,potom ti to prekročí hranicu regulacie a vozíš sa za draho,motor sklbe ,a nejde plynule cez otačkový režim.
 AGR-recirkulacia vyfukových plynov mala by nabiehať po dosiahnutí teplotý chladiacej kvapaliny 60 stupnov C,rozsah otačok okolo1000-3500,palivova mapa rata s prisunom vzduchu cez vahu vzduchu +množstvo recyrkulovaných plynov, takže počítač ti da palivo ale on už nevie spätne odmerať množstvo v vzduchu vstupujuceho do spalovacieho cyklu,lebo ventil už pracuje na zaklade podtlaku s definovanou charakteristikou a ked ty ho vlastne ošiališ a ten ventil vykratiš ide ti to zase na bohatu zmes ,to je tak velme vemi zjednodušene ako som to napisal a neviam či dosť zrozumitelne.teraz si spoj lambdu plus ventil  a maš s toho ludožruta.    
					
						 _________________ UAZ,,Wrangler CRD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 22:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8)  uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane  
patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi    
aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii  
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 22:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MIrec01 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						romo11 píše: patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8)  uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi    aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii  
Pozri ak ti to velmo vadi tak si zahul aj ty snim a bude super          
					
						_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 22:57 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Majod píše: stači ked mas prasknute zberne potrubie a už ideš na bohatu zmes a robi to radovo min +2l benzinu ,potom ti to prekročí hranicu regulacie a vozíš sa za draho,motor sklbe ,a nejde plynule cez otačkový režim. to je tak velme vemi zjednodušene ako som to napisal a neviam či dosť zrozumitelne.teraz si spoj lambdu plus ventil  a maš s toho ludožruta.    
No moc zjednodusene nie, hehehe
 Was is das zberne potrubie ? 
 Ak mi motor nesklbe, prave naopak, skludnil sa, a otacky su v pohode, mam to tak nechat ?
 A ci sa vozim draho alebo nie, ti poviem inokedy, ale mam taky dojem, ze spotreba je asi rovnaka ...  
					
						_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 24.04.2008, 23:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MoostanQue 
				Mašinista 
				
					 Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1111
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Zberne potrubie je kdyz...  to je to ruzove liatinove .. vyfukove .. ono .. potrubie. Teda od hlavy po prvu prirubu na vyfuku.
 
   
					
						_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 25.04.2008, 2:05 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						MIrec01 píše: romo11 píše: patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8)  uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi    aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii Pozri ak ti to velmo vadi tak si zahul aj ty snim a bude super          
mirec: ja som uvedomely a nefajcim...radsej sa nechavam       
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 25.04.2008, 7:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Majod 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						velkoobjemove motory su menej vnimave,ale male červiky to hned striela do výfuku,kolíšu otačky ,smrdia benzinom a žeru,tam si to hned všimneš ked miesto 5-6l ti zmizne 8-9.A to ako ty vravíš že uberaš štefty zo zberneho potrubia by si určite všimli.    
					
						 _________________ UAZ,,Wrangler CRD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 25.04.2008, 7:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 thunder 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8)  uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane  
pchopil som to spravne, ze si to tym plieskom proste na strane sania zablendoval? skusim to dnes pohladat. 
 moj galloper je raketa aj bez toho, ale rad mu este pridam     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 25.04.2008, 7:44 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |