Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 04.06.2024, 3:13
Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 pocitanie zubov 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 08.06.2008, 17:45
Príspevky: 39
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
mam taky problem ..
sice uz jazdim na autach nejaku dobu, ale na mojom pajerku sa mi celkom casto stava, ze pri rychlejsom preradovani na nizsich stupnoch(jednotka, dvojka) zacujem znamy zvuk "pocitania zubov" kolies v prevodovke. pritom som si isty,ze spojku mam stlacenu nadoraz(uz si na to davam pozor). ked preradujem pomaly,ze sekundicku pockam, vsetko je ok ..

chlapik v autobazare, ked som sa bol pytat na to,nastupil, zodvakrat napumpoval spojkovy pedal a ani zaboha nezasramotil zubami .. viem ako to asi moze vyzerat,ale fakt si nemyslim,ze chyba je vo mne :) -- urcite nie vzdy ..
ja tiez, ked napumpujem tak sa zda,ze je vsetko ok ..

nikde nic netecie, brzdovej kvapaliny je naliate po "H"

tu na fore som niekde cital,ze pajera maju problem pri radeni , terrana zase so sramotenim pri vytocenych kolesach .. :) ze su auta proste charakteristicke dacim :)
je toto ono ?

alebo je to nieco podobne ako sa tu riesi s tym galloperom ? vadne gumicky, alebo daco so spojkou ?

poradite, dobre duse ?

_________________
Krátke Mitsubishi Pajero '99, 2,8 TD, GLS.


Pon, 30.06.2008, 22:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kolko tam mas najazdenych km? Ked pri rychlom preradovani skrkne v prevodovke typol by som to na synchronny kruzok medzi 1 a 2 stupnom...aj mne to obcas ide trosku tazsie radit z 1 do 2, hlavne v zime...ale moze to vraj robit aj olej...coskoro ho chcem vymenit tak uvidim ci to pomoze...
Ako sa ti to chova ked na volnobeh vymacknes spojku? Mas prevodovku tichu alebo si jemne hrkoce a po vysliapnuti pedala stichne?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 30.06.2008, 23:02
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 08.06.2008, 17:45
Príspevky: 39
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
kolko tam mas najazdenych km? Ked pri rychlom preradovani skrkne v prevodovke typol by som to na synchronny kruzok medzi 1 a 2 stupnom...aj mne to obcas ide trosku tazsie radit z 1 do 2, hlavne v zime...ale moze to vraj robit aj olej...coskoro ho chcem vymenit tak uvidim ci to pomoze...
Ako sa ti to chova ked na volnobeh vymacknes spojku? Mas prevodovku tichu alebo si jemne hrkoce a po vysliapnuti pedala stichne?


neviem, zajtra rano skusim.
ale tak od pasu mozem povedat,ze sa to okrem toho pocitania zubov chova v pohode. nic zleho som si nevsimol. radit na pake ide lahuuucko ( teda okrem pripadov, ked pocitam zuby :) ).
a kilometrov je 147 000.

_________________
Krátke Mitsubishi Pajero '99, 2,8 TD, GLS.


Pon, 30.06.2008, 23:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som mal 141 000 ked som kupil, teraz mam 155 000...a robilo mi to odkedy som gallopika kupil...a vraj predosly majitel co ho doviezol z DE menil vsetky naplne...kto vie co tam naliali...len neboli doteraz investicie to vsetko pomenil...servisnu knizku mam k nemu vyplnenu tusim do 130 000 v DE

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 30.06.2008, 23:21
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v prevodovke nepresúvaš ozubené kolečká (tie su navlečené na hriadeloch na ložiskách a sú v stálom zábere) ale len také objímky zo zubovými spojkami ktoré príslušné kolečko napevno spoja s hriadelom. Aby zubové spojky pri presúvaní nerachotili, sú na nich pružné, tzv. "synchronizačné" krúžky. Tie pri radení rýchlostí zrovnajú rozdiel otáčok medzi kolečkom a zubovou spojkou a zaradíš potichu a hladko. Keď sa synchronizačný krúžok zoderie, tak to robí kadejaké pesstvá, napr pri radení rachotia zuby. (dobrým spôsobom ako predčasne zodrať synchróny je razantné a rýchle preraďovanie)

Skús si nacvičiť radenie ako na nesynchronizovanej prevodovke (akú majú napr. všetky staršie náklaďáky) - čiže pri radení hore šlapnúť na spojku, vyrdiť do neutrálu, pustiť spojku, šlapnúť na spojku radiť vyššie. Pri radení dole : spojka - neutrál - ťuknúť do plynu - spojka - radiť dole.

Chce to trocha cviku, ale dá sa to.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 01.07.2008, 10:40
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 08.06.2008, 17:45
Príspevky: 39
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ved, ked sa nikam neponahlam, funguje to dobre. Ked radim pomaly, resp, trosku pri preradovani pockam, vsetko je ok ..

len v situaciach mestskej premavky, ked sa niekam pichnem a nechcem aby do mna naburali ,musim pridat a rychlo preradovat a vtedy je to neprijemne..

_________________
Krátke Mitsubishi Pajero '99, 2,8 TD, GLS.


Uto, 01.07.2008, 10:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Skús si nacvičiť radenie ako na nesynchronizovanej prevodovke (akú majú napr. všetky staršie náklaďáky) - čiže pri radení hore šlapnúť na spojku, vyrdiť do neutrálu, pustiť spojku, šlapnúť na spojku radiť vyššie. Pri radení dole : spojka - neutrál - ťuknúť do plynu - spojka - radiť dole.

Chce to trocha cviku, ale dá sa to.


dobre popisany navod ... najlepsi sposob ako sa take naucit je mat asynchronnu prevodovku v aute :-D ono potom cloveka az zatrasie v kostiach pri predstave co sa deje v tej skatuli pri tych zvukoch a zamysli sa co robit aby take zvuky neboli ... btw ako na repas takej prevodovky alias tych synchronnych kruzkov da sa to vobec?
ja som to na bruchoplaze riesil vymenou prevodovky ale to som mal zrovna jednu poruke... co taka sranda kostuje na patrole... pri prechadzani ceskeho fora mi pride prevodovka ktora nehuci ako vymrety druh.


Uto, 01.07.2008, 15:16
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som daval opravovat prevodovku na peugeot 605 a tam stal synchron nieco cez 5 tisic...problem je ze na rozdiel od lozisk synchrony nezozenies ako nahradu...teda aspon na peugeota nik nevyraba :roll:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 01.07.2008, 15:29
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 08.06.2008, 17:45
Príspevky: 39
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze sa presvedcim , ze mi to nevadi, naucim sa radit tak, aby mi to neblbo a budem jazdit az kym to bude fungovat ?
;-)

_________________
Krátke Mitsubishi Pajero '99, 2,8 TD, GLS.


Uto, 01.07.2008, 15:33
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... v Patrolovej prevodovke údajne chronicky rachotí prvé ložisko na predlohe. A že vraj sa dá vymeniť po vytiahnutí predlohy dopredu bez potreby celkovej rozborky skrine .... neviem, ešte som také nevidel ani na obrázku.

Až raz prevodovka pôjde von (kvoli výmene spojky) tak uvážim aj takýto tuning.

Inak.... čo si vspomínam, tak napr u LIAZok tiež na neutrál pri volnobehu rachotili prevodovky ( 10 kvaltové skrine Praga 10P80 ) V návode bolo písané, že je to normálny stav a že to vplyvom torzných vibrácií od kluky rachotia o seba navzájom ozubenia súkolí a že pod záťažou sa vôle vymedzia a že je to normálne. Ten zvuk bol nápadne podobný rachoteniu v Trolej skrini (chytené ložisko nerachotí ... skôr šumí)

Na nácvik kvaltovanie v nesynchronizovanej skrini iste vspomína každý, kto robil C vodičák na Prage Vé3eS .

A vysoká škola tohože bol práve LIAZ s prevodovkou Praga 10P80.

Potom som sa ešte dobre zabával, keď som prvá krát mal jazdiť na 18 kvaltovej skrini ZF s radením do dvojitého H a predvolbou :x . Keď som stratil prehlad čo je práve zaradené, tak postáť a znova....

pskorik .... proste kvaltuj pomaly a kľudne. Ak chceš šaltovať kalupom, tak cez dve spojky.

PS - práve preto má Ferari F40 nesynchronyzovanú prevodovku. Bez synchrónov sa dá radiť rýchlejšie a menej to opotrbováva črevá prevodovky

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 01.07.2008, 15:35
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Sob, 09.01.2016, 21:07
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
zdravím
Nikde som nič nenašiel o mojom probléme tak to napíšem tu.
Mám pajero 1998 2.8td manualna prevodovka,super select a mám taky problém,že niekedy mám problém zaradiť prevodový stupeň 1-2 a R ale nie je to vždy tak.Popíšem to takto prídem sadnem do auta naštartujem zaradím 1 alebo R bezproblémovo to tam ide , počas jazdi to radi bezproblémovo žiaden odpor pekne ľahko to tam padne.Potom keď zastavím dám do neutrálu a idem zaradiť 1 alebo R tak buď to tam padne alebo to mám problém zaradiť a musím tú rýchlosť ako keby hľadať.Počas radenia rýchlosti nič neškrípe pekne tichučko je prevodovka a spojka ide tiež dobre.Cez týždeň chcem skúsiť vymeniť olej len neviem či to pomôže tak bol by som rád za nejaké rady tipy čo by to mohlo byť.ďakujem :wink:


Sob, 09.01.2016, 21:46
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
A prešlápnuť spojku, si skúšal?

A radiť do točiacej sa prevodovky, ak radíš do stojacej tak sa občas postavia zuby proti sebe, jasné že to nepôjde zaradiť..

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 09.01.2016, 22:42
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 09.01.2016, 21:07
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Prešľapovať spojku som skúšal ale nepomáha stále tam musím hľadať nejakú tu polohu aby to tam vbehlo.Ale postrehol som,že keď zaradím 3 následne do 2 a nakoniec sa podarí aj do 1 ale nie vždy a pri R to je horšie tam len skúšať či zaskočí alebo nie.No a to radenie pri točiacej prevodovke je také že pokiaľ sa auto hýbe teda kolesa sú v pohybe tak rýchlosti sa dajú radiť a nemusím nič hľadať.Lenže zase keď je auto na rovine a nieje v pohybe tak musím rýchlosti 1-2 a R "hľadať" a niekedy tam padnú hneď a niekedy aj 10x behám s pákou z N do 1 alebo R-ka a nič.

Dúfam,že som to nejak nedoplietol a dá sa vtom vyznať :mrgreen:

Ešte ma napadá či by nemohlo byť niečo stou kulisou na radenie len neviem ako to ma riešené pajero skúsim popozerať nejaké manuály či sa tam niečo nenastavuje.


Ned, 10.01.2016, 1:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30
Príspevky: 672
Bydlisko: Trenčín-Opatová
Odpoveď s citáciou
v akom stave je kulisa ? akú má vôlu ?

_________________
Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD

keby niečo,treba volať na 0948 718 350






Škoda 125 L
Felícia 1.3 BMM

EX Hyundai Galloper 2.5 tdi
Felícia 1.6 mpi


Ned, 10.01.2016, 3:30
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54
Príspevky: 56
Odpoveď s citáciou
no tiež by som skontroloval kulisu. kamarátovi sa presne tak ako píšeš správal golf keď ju mal dojebabranú


Ned, 10.01.2016, 9:05
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: