4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Brzdy http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=6229 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | LOSOS [ Str, 26.11.2008, 18:09 ] |
Predmet príspevku: | Brzdy |
Neviem ako vám ja ked zabrzdím blokujú mi najprv zadné kolesá a potom predok ako viem malo by to fungovat opačne čo vi na to ?????? |
Autor: | efendi [ Str, 26.11.2008, 18:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: Brzdy |
LOSOS píše: Neviem ako vám ja ked zabrzdím blokujú mi najprv zadné kolesá a potom predok ako viem malo by to fungovat opačne čo vi na to ?????? ano presne ako pises, najprv predne potom zadne, ponevac tie dobrzduju,,mne sa takto sralo tiez, vymenil som hlavny brzdovy valec a potom to bolo v pohode, a bolo to na skodovke,,, |
Autor: | hollyml [ Str, 26.11.2008, 21:13 ] |
Predmet príspevku: | |
1) Na L200-ke mas na zadnej naprave zatazovy regulator ktory meni brzdovy tlak na zadne brzdy podla zatazenia. Skus ho skontrolovat. 2) Nezabudni ze je to Pick up a to znamena, ze ak je korba prazdna tak je zadok velmi lahky a aj slabsi brzdny ucinok sa prejavuje omnoho skor. |
Autor: | romo11 [ Str, 26.11.2008, 21:58 ] |
Predmet príspevku: | |
brzdovy pedal pri brzdeni ti nezacal tvrdnut? mas ho stale makky a citlivy na stlacenie? mne ked zacali odchadzat predne brzdy stvrdol mi pedal...pricinou boli zadrete predne brzdice...myslim ze to budes mat podobne ako galloper, brzdice chodia na takych voditkach ktore sa zvyknu zadriet ked sa tam dostane sajrajt |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 27.11.2008, 1:09 ] |
Predmet príspevku: | |
tak tak... obmedzovač brzdného účinku vzadu nad nápravou. Z Patrolov sa hromadne vyhadzuje, ale Trol má ťažký zadok a môže si to dovoliť. Ľahký zadok pikapu sa hneď utrhne a potom by furt chcel predbehnúť predok. Takže pikapy musia mať regulátor v cajku. |
Autor: | LOSOS [ Štv, 27.11.2008, 14:31 ] |
Predmet príspevku: | |
tiekla mi kapalina od zatažového dal som druhý ale pružinu som tam nedal veký víznam nemá lebo tam mám pružiny doložené a zadok je tvrdý dám tam druhú pumpu hlavný brz. valec a potom uvidím. |
Autor: | Jano JP [ Štv, 27.11.2008, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
zadný regulátor na origo aute (rozumej bez dvihnutia) je nadstavený tak, že pri prázdnom kufri a teda ľahkom a zdvihnutom zadku majú zadné brzdy znížený účinok; pri zaťaženom zadku náklad zmení polohu zadnej časti karosérie - ten ide nižšie a tým sa zmení poloha páčky regulátora tak, že zadok začne brzdiť lepšie pričom platí - čím väčšie zaťaženie, tým účinnejšie brzdenie zadku patrol aj keby bol 5x ťažší ako je naozaj, bude mať pri zdvihnutí búdky oproti originálu zadok tak vysoko, že zadná brzda ostane minimálne účinná aj pri naloženom kufri (u záťažového podvozku určite) lebo ani plný kufor nestlačí dole zadok až do pôvodnej polohy pred zdvíhaním; preto je ho tam nevhodné nechať ak sa regulátor vyradí z činnosti, nastáva rovnaký účinok, ako pri riadne zaťaženom zadku s origo neupraveným autom záver - nielen na patrole, aj na iných autách s rovnakým princípom regulácie zadných bŕzd treba regulátor vyradiť z funkcie alebo aspoň upraviť tak aby bol znova funkčný a to vždy, keď sa upravuje auto dvíhaním búdky a tým sa oddiaľuje búdka od nápravy, lebo zadné brzdy sú tak málo účinné aj pri naloženom zadku samozrejme platí, že ťažšie auto znamená ťažší zadok a tým lepšiu trakciu, ale zase keby bol obmedzovač na patrole úplne zbytočný, hádam by ho tam nemontovali ps moja elza má opropti originálu o 400 kg viac, celkovo cez 2300 kg a aj keď to nie je patvor, ak som chcel, aby mi zadné brzdy znova brzdili, regulátor som musel znefunkčniť - rozumej uviesť do polohy, akoby bol zadok plne zaťažený; a auto brzdí znova dobre či je naložené či nie a lepšie ako pred vyradením regulátora |
Autor: | hollyml [ Štv, 27.11.2008, 21:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Lenze ked vyradis na L200-ke regulator tak brzdis stale plnym tlakom co sposobuje, ze zadne kolesa idu okamzite do smyku. Pri upravach podvozku treba mysliet aj na upravu tohto regulatora. |
Autor: | Jano JP [ Štv, 27.11.2008, 21:20 ] |
Predmet príspevku: | |
ak to má L200 tak, že pri vyradení napínacej strunky z toho regulačného systému zadná náprava brzdí, tak áno ale nechce sa mi veriť, že je to ozaj tak ak hej tak ma prekvapuje, žeby bol na nej iný regulátor ako na športe - mne pri vyradenom regulátore zadok "sám od seba" nebrzdí - leda, žeby som to mal v takej polohe zaseknuté (sa mi nezdá) čistý spôsob riešenia je nahradiť ten mechanizmus na brzdových rúrkach obyčajnou kovovou spojkou a to môžeš aj na L 200 a bude to OK |
Autor: | efendi [ Štv, 27.11.2008, 21:27 ] |
Predmet príspevku: | |
hollyml píše: Lenze ked vyradis na L200-ke regulator tak brzdis stale plnym tlakom co sposobuje, ze zadne kolesa idu okamzite do smyku. Pri upravach podvozku treba mysliet aj na upravu tohto regulatora. no nic v zlom ale nemas pravduu, bo ak slapnes na brzduu, tak v hlavnom brzdovom valci najprv sa tlaci valcek na prednu brzdu, ,,,a cim viacej tlacis, tak ten valcek posuva druhy valcek ,,na zadnu brzdu, cize najprv brzdi predok, ,,,teda predny okruh,,, a az potom zadok ,,-teda zadny okruh, nakolko ma dvoj okruhove brzdy,, teda keby bol regulator nafigu tak by to podla mna vobec nebrzdilo tak prudko , tak by vobec nereagoval, a brzdy by boli slabsie,..a jak Losos pise ze predok brzdi pozdejsie predpokladam ze bud ma predok zavzdusneny, alebo mu predny okruh prepusta vo valci, teda v hlavnom brzdovom valceku prechadza tlak spat a len pri pevnejsom zoslapnuti mu brzdi, teda blokuje.., cize je mozna aj ta skutocnost ze hlavny brzdovy valcek je v haaaji,,mozno stacia aj gumicky,, pravdepodobne... |
Autor: | Roland [ Štv, 27.11.2008, 21:39 ] |
Predmet príspevku: | |
takze nebudem uz rozpisovat preco kazdy vie svoje ale pri zmene polohy karoserie je treba upravit aj upevnenie pruziny zat regulatora tak aby bola paka regulatora presne v tej polohe ako pred upravou a vtedy to bude fungovat ako ma naozaj urcite lebo ti konstrukteri nesedeli nadarmo nad timy vykresmi a pocitali ako to ma brzdit pri alebo bez zataze fakt ja tomu verim. ![]() |
Autor: | hollyml [ Štv, 27.11.2008, 22:44 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi píše: no nic v zlom ale nemas pravduu... Samozrejme mas pravdu, ale ja neriesim tlak ktory ide z hlavneho valca na zadne brzdy. Myslim tlak ktory ide na zadne brzdy ak je hl. valec v poriadku. Je tam struna ktora drzi regulator tlaku v zadnych brzdach privrety a ak mas auto nalozene tak sa regulator otvara a pusta vacsi tlak na zadne kolesa. To znamena, ze ked tu strunu odpojis tak je tlak do zadnych brzd taky isty ako ide z hlavneho valca. Pri prazdnom aute to je nadmerny brzdny ucinok na zadne kolesa a preto sa to moze prejavovat zdanlivo silnejsim brzdenim zadnych brzd voci prednym. Ale nevylucujem ani vadu hl. brzd. valca. No pri opisani problemu sa mi to zda menej pravdepodobne. |
Autor: | Jano JP [ Štv, 27.11.2008, 23:15 ] |
Predmet príspevku: | |
ha, asi sme sa Tomáš celkom nerozumeli - teraz si to Tomáš správne napísal - "ked tu strunu odpojis tak je tlak do zadnych brzd taky isty ako ide z hlavneho valca" ale dovolím si Ti oponovať, že to vôbec nemá následok ako píšeš v prvej reakcii - "ze zadne kolesa idu okamzite do smyku" - nejdú ani náhodou, len vzrastie ich účinok, ale za normálnych podmienok nie je žiaden dôvod nato, aby brzdili viac ako predné; samozrejme ľahký zadok, blato a dole kopcom, to nie je o ideálnej trakcii zadných pneu, ale vtedy ide ľahko do šmyku aj predok, takže je to hlavne o technike jazdy; väčší účinok predných je daný už samotnou konštrukciou - väčšou mohutnosťou predných brzdičov s väčšími platničkami a kotúčmi a regulácia účinnosti zadných nesúvisí len s väčším zaťažením zadku, ale skôr s nárastom celkovej hmotnosti, ktorú treba zastaviť reguluje sa zadok a to nielen kôli potenciálnej záťaži na zadku, ale aj preto, že regulovať predok by bolo príliš odvážne (kôli spoľahlivosti) a zložitejšie (toto je na dlhšiu debatu); ak máš upravené auto a teda ťažšie od pôvodného (ja + 400kg), určite neurobíš chybu, keď obmedzovač zadných vyradíš - aj keď zvýšená váha nie je primárne na zadku ako pri naloženom kufri zadok pomôže účinnejšie zastaviť celkovú zvýšenú hmotnosť auta, ktorá znamená logicky zvýšenú kinetickú energiu... jo, Roland, v princípe máš pravdu, ale výrobca je vzhľadom na väčšinový charakter použitia a požiadaviek na auto často nútený robiť rôzne kompromisy a preto je veľa priestoru spraviť úpravy, ktoré nemusia zhoršiť pôvodné vlastnosti, môžu ich aj zlepšiť; a nie je celkom pravda, že stačí dostať regulátor do pôvodnej polohy - ak máš záťažový podvozok, regulátor nebude nikdy pracovať rovnako, ako pri pôvodnom podvozku jednoducho preto, že náklad nestlačí zadok dole rovnako pri záťažovom ako pri štandardnom podvozku, leda žeby si znova popýtal tých inžinierov od výrobcu, aby ti vyvinuli iný obmedzovač ![]() |
Autor: | Roland [ Pia, 28.11.2008, 12:16 ] |
Predmet príspevku: | |
potom staci iba skratit paku regulatora a vec je vyriesena pri vacsej zatazi ale malom stlaceni podvozku paka skratena prejde rovnaku drahu v rovnakom pracovnom rozsahu ako pri serii.A ten zadok treba regulovat lebo ked naklad netlaci kolesa o podklad tak brzdny ucinok neprenesies na cestu kolesa idu smyk a to je zle hlavne v zakrute uz pri slabom prebrzdeni.Ale ked ne tak ne ![]() |
Autor: | Jano JP [ Pia, 28.11.2008, 12:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Roland, dobre rozmýšlaš, akurát že samodomo skusmo neuhádneš ten správny priebeh obmedzovania brzdného účinku, veriť toomu môžeš, že to je dobre, ale nebude to dobre... jaasné, že úplné vyradenie obmedzovača nie je ideálne - asi ho tam nedávajú len tak zo srandy, ale je lepšie mať na brzdy "citlivejší" zadok, ako ho nemať brzdený a mať ťažké a ešte aj naložené auto, je to moja osobná skúsenosť auto mi po zdvihnutí brzdilo slabšie, uvedomil som si to len pri presadnutí do druhého porovnateľného ale sériového auta; keď som šiel po príčine, prišlo aj na obmedzovač, ktorý plne obmedzoval aj pri plne naloženom kufri, lebo zadok bol na IM pekne hore a ten je teraz navyše tvrdší na strunách, ako L200 v sérii na lisťákoch...(môj šport má veľkú časť podvozku totožnú s L200, preto to porovnanie) po vyradení obmedzovača je to good a žiadne blokovanie zadných bŕzd sa neprejavuje ani pri prázdnom kufri a to zadok mám s novými platničkami naproti predku, kde pomaly lížem plechy a mám zodraté kotúče vhodné už len na vyhodenie...(už som kúpil športové cimmermany a nové platničky, len ešte nebolo kedy prehodiť) |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |