4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Ovládače na palubovke a stredovom paneli http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=7408 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | bacilpyrin [ Pon, 16.03.2009, 20:57 ] |
Predmet príspevku: | Ovládače na palubovke a stredovom paneli |
Prosím o radu. stal som sa hrdým majiteľom mišiaka - samozrejme bez nejakého užívateľského manuálu. Neprišiel som na žiadne odkladacie miesto na trojuholník, lano, lekárničku a podobne - existuje niečo také? Pri predbiehaní (je to automat) som si zvykol pri iných automatoch, že pri plnom pridaní plynu podradí - na tomto aute mi to nerobí. Je to chyba? Na šaltpáke je gombík, ktorý pri stlačení podradí a pri opetovnom stlačení začne radiť normálne - je to náhrada toho plného plynu na predbiehanie? Alebo k čomu to slúži? Na páke riadenia druhov pohonu je nákres 2H-4H.-4HLc 4LLc pričom ku 4LLc nie je kreslená čiarka a ani sa nedá zaradiť. Funguje to iba pri zaradení L módu v prevodovke? Má toto auto voľnobežky? Prosím na čo slúži toto zariadenie? ![]() Čo znamenajú kontrolky? A svietia mi všetky? ![]() Vpravo od spínacej skrinky na čo slúžia predmetné gombíky? ![]() Prosím ako funguje klima? Nejde mi nastaviť poloha na okno - úplne vpravo a poloha do predu - úplne vľavo - čo s tým môže byť? ![]() Čo znamenajú prepínače A/T mode a H/S ? Vypínač s anténkou asi spúšťa výsuv antény? ![]() Načo slúži gombík hneď pod pákou ovládania svetlometov? ![]() Tento gombík riadi naklopenie svetlometov? ![]() Čo držali tieto popruhy v ľavo v zadu v kufri? ![]() Toto je nálevka na kvapalinu ostrekovača zadneho skla? Je to na dverách kufra. ![]() Vopred vďaka za odpovede. |
Autor: | palo-cherokee [ Pon, 16.03.2009, 21:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ovládače na palubovke a stredovom paneli |
toto vyzerá ako SuperSelect 2h= zadná náhon 4h= normálna 4x4 s otvoreným medzinápravovým difom (na každý ppovrch) 4Hlc - normálna 4x4 s UZAVRETÝM medzinápravovým difom (len na nespevnenom povrchu) 4Llc - redukcia s uzamknutým medzidifom to je nálonomer ![]() ja tam vidím svietiť žhavenie, dobíjanie, olej . ostatné nevidím poriadne ![]() to prvé je asi stierač zadného skla, to druhé vyzerá dorábané ![]() gombíkom vľavo volíš režim klimy - off=vypnuté, econo=podľa teploty, ac=trvale zapnuté gombík z vrtuľkou= otáčk yventilátora modro/červený - teplota polohy sú jasné. Ak sa nedajú prepínať, treba pozrieť klapky Neviem ako má mica riešené ovláadanie, čo bowdenom, elektricky alebo podtlakom - k tomuto nech sa vyjadria kompetentnejší (Rudi ?) ![]() A/T mode by mal byť režim prevodovky H/S by malo byť nastavovanie tuhosti tlmičov Vypínač s anténkou spúšťa výsuv antény ![]() ten štvorcový je na nastavovanie zrkadiel ten druhý je jas prístrojovky ![]() Tento gombík riadi naklopenie svetlometov? - ano ![]() Čo držali tieto popruhy v ľavo v zadu v kufri? Toto netuším ![]() Toto je nálevka na kvapalinu ostrekovača zadneho skla? Je to na dverách kufra.- ANO ![]() nemám micu, a už je to dávno, čo som v nejakej sedel. Ak sa mýlim, tak ma nebite ![]() |
Autor: | hollyml [ Pon, 16.03.2009, 23:59 ] |
Predmet príspevku: | |
No vidim, ze mas vela otazok a aby som zase nepripajal tvoje obrazky skusim ich ocislovat smero zhora. Ale postupne. Pri predbiehaní (je to automat) som si zvykol pri iných automatoch, že pri plnom pridaní plynu podradí - na tomto aute mi to nerobí. Je to chyba? - ked zatlacis pedal na podlahu a este trochu pritlacis tak by si mal citit pretlacenie spinaca ktory by mal podradit. Ak to tam necitis a auto nepodraduje tak nieco nefunguje. ten gombik na saltpake je O/D off a pri jeho stlaceni sa ti rozsvieti kontrolka O/D off. Toto ti vyradi 4rychlostny stupen a prevodovka potom radi len 1-2-3. Kazdopadne by to nemalo sluzit na podradovanie. rezimy pohonu su tak ako napisal palo-cherokee, len upresnim, ze paku z polohy 4HLc do 4LLc dostanes tak, ze ju zatlacis smerom dole a potom posunies doprava a dopredu. Má toto auto voľnobežky? - ano malo by mat volnobezky. Spoznas to tak, ze na prednych nabojoch kolies nieje ziadny mechanizmus ktorym by sa ti dalo krutit obr.c.1 - je tam aj sklonomer, ale ty si mal asi na mysli vyskomer. To je zariadenie ktore ti ukazuje vysku. Zalezi vsak na tom kde to znulujes. Ak vies presnu nadmorsku vysku tak to nastav aj na tom vyskomeri a potom ti bude ukazovat realnu nadmorsku vysku. obr.c.2 - ak ti tie kontrolky svietia aj po nastartovani motora tak mas pravdepodobne problem niekde v elektrike. Moze to byt "len" dobijanie. Daj to zmerat. obr.c.3 - myslim, ze vsetky gombiky su domontovane. jedine ten so stieracom by mohol byt orig., ale ani ten sa mi uplne nezda obr.c.4 - pravdepodobne tam mas zalomene tiahlo na ovladanie klapiek. Treba rozobrat a skontrolovat obr.c.5 - Čo znamenajú prepínače A/T mode a H/S ? Vypínač s anténkou asi spúšťa výsuv antény? A/T mode - prepina rezimy radenie prevodovky. Myslim, ze na pristrojovke by ti mali svietit podla prepinania rozne kontrolky. HOLD - pomale preradovanie pri nizkych ot. a rozbiehanie na 2 rychlostnom stupni. PWR - prudke reakcie prevodovky, rychlo reagujuce na pohyb plyn. pedalu. Stredna poloha - bezny rezim bez ukazovatela na pristrojovej doske. H/S - tvrdost pruzenia. H=hard, M=medium, S=soft. Cize tvrde, stredne a makke. Indikuje to na pristrojovej doske vid. obr.c.2 Ten s antenkou je na to na co myslis. obr.c.6 - Gombik vlavo je nastavovanie zrkadiel. Gombik vpravo je nastavenie intenzity podsvietenia pristr. dosky. obr.c.7 - v kratkosti ANO vyska svetiel obr.c.8 - Pravdepodobne sa jedna o patdverovu verziu a tak aj 7 miestne auto. Tie pasy by mali drzat sedadla vo vyklopenej polohe. Ten priestor nad 12V zasuvkou je na baterku ktora tam asi kedysi bola. obr.c.9 - ANO nalievacie hrdlo na nadrzku ostrekovaca zad. okna |
Autor: | TomasBA [ Uto, 17.03.2009, 1:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Respekt pred tebou a tvojimi vedomostami... ![]() Ked nieco nebudem vediet...viem na koho sa mam obratit. |
Autor: | Mirecm5 [ Uto, 17.03.2009, 8:35 ] |
Predmet príspevku: | |
obrázok číslo 3. (ten spínač zo stieračom) nieje až tak spínač zo stieračom, je to vyhrievanie čelného skla, ostatné sú tam domontované obrázok číslo 5. ten spínač s anténkou by mal byť vedľa toho spínača výhrevu čelného skla, na mieste kde ho máš ty nieje originál montovaný takže ťažko povedať, či aj slúži k tomu k čomu bol určený a to na úplné vysunutie antény alebo polovičné zasunutie antény, používa sa to hlavne ked prechádzaš popod niečo nízké alebo pri vjazde do nízkej garáže aby si ju nezlomil, pretože pri plnom vysunutí presahuje výšku vozidla |
Autor: | Mirecm5 [ Uto, 17.03.2009, 8:53 ] |
Predmet príspevku: | |
originálne umiestnenie týchto spínačov, spínač vľavo výhrev čelného skla, spínač v pravo ovládanie antény ![]() anténa pred použitím spínača v pravo, anténa vysunutá na polovicu ![]() anténa po použití spínača v pravo, anténa vysunutá na maximálnu dlžku ![]() |
Autor: | bacilpyrin [ Uto, 17.03.2009, 14:41 ] |
Predmet príspevku: | |
Srdečná vďaka. Ten druhý obrázok - kontrolky - tie mi pekne hasnú, ale okrem žhavenia neviem význam jednotlivých kontroliek. Je tam napr 2x olej a neviem čo indikuje. Nafotil som to pri zasunutí a otočení kľúčika pred štartom. A či mi svietia všetky - to zn. či tam nenám niekde vypálenu žiarovku. Ináč pri prudkom zabrzdení sa mi objavuje ešte jedna žltá (vanička) - to predpokladám, že bude indikácia nedostatku kvapaliny v ostrekovači. |
Autor: | Igor_SB [ Uto, 17.03.2009, 15:11 ] |
Predmet príspevku: | re |
Ja len ked ste tak dobre zacali vysvetľovať... mam otázky. 1. Prečo su na výškomery 2 stupnice. Teda ako to funguje? 2. Ak svieti neustále SRS červená kontrloka znamená to že sú nefunkčné airbagy alebo niečo iné? 3. Dá sa na tom aute deaktivovať airbag spolujazdca? Dakujem. |
Autor: | Mirecm5 [ Uto, 17.03.2009, 15:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: re |
Igor_SB píše: Ja len ked ste tak dobre zacali vysvetľovať... mam otázky. 1. Prečo su na výškomery 2 stupnice. Teda ako to funguje? 2. Ak svieti neustále SRS červená kontrloka znamená to že sú nefunkčné airbagy alebo niečo iné? 3. Dá sa na tom aute deaktivovať airbag spolujazdca? Dakujem. odpoved č.1, jedna ukazuje reálnu nadmorskú výšku, druhá o koľko sto metrov si vyžšie resp. nižšie odpoved č.2, áno, bude chýba v airbagoch alebo v RJ airbagov, niekedy stačí vymazať závady cez diagnostiku odpoved č.3, nedá sa, aspon nie vypínačom ani kľúčom, možno cez diagnostiku ako to ide pri niektorých iných autách |
Autor: | Mirecm5 [ Uto, 17.03.2009, 15:53 ] |
Predmet príspevku: | |
bacilpyrin píše: Srdečná vďaka. Ten druhý obrázok - kontrolky - tie mi pekne hasnú, ale okrem žhavenia neviem význam jednotlivých kontroliek. Je tam napr 2x olej a neviem čo indikuje. Nafotil som to pri zasunutí a otočení kľúčika pred štartom. A či mi svietia všetky - to zn. či tam nenám niekde vypálenu žiarovku. Ináč pri prudkom zabrzdení sa mi objavuje ešte jedna žltá (vanička) - to predpokladám, že bude indikácia nedostatku kvapaliny v ostrekovači. jedna kontrolka oleja (oranžová) signalizuje stav hladiny oleja, ked klesne začne svietiť alebo preblikuje pri naklonení auta v zatáčkach prípadne pri brzdení, druha kontrolka oleja (červená) signalizuje tlak oleja (mazanie), musí zhasnúť pri naštartovaní motora, ked ostane svietit, niečo nieje v poriadku s tlakom oleja v motore (málo oleja alebo chybné olejové čerpadlo a pod.) a tá kontrolka (žltá vanička) ako si ju nazval je stav hladiny kvapaliny v ostrekovačoch svetlometov, (iba ostrekovačov svetlometov), ked klesne na minimum zasvieti alebo preblikuje pri naklonení auta v zatáčkach prípadne pri brzdení |
Autor: | Fido [ Uto, 17.03.2009, 16:38 ] |
Predmet príspevku: | Vyškomer |
Podla mna ta vonkajšia stupnica je na atmosfericky tlakv hektopaskaloch, čiže barometer. ![]() |
Autor: | Mirecm5 [ Uto, 17.03.2009, 16:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyškomer |
Fido píše: Podla mna ta vonkajšia stupnica je na atmosfericky tlakv hektopaskaloch, čiže barometer. ![]() asi máš pravdu, až teraz som si všimol, že tam je značka hPa |
Autor: | hollyml [ Str, 18.03.2009, 19:03 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyškomer |
Fido píše: Podla mna ta vonkajšia stupnica je na atmosfericky tlakv hektopaskaloch, čiže barometer. ![]() ano ta vonkajsia je tlak a ta vnutorna stupnica je vyska. Ale nadmorska vyska je to az vtedy ked sa presne nastvi. |
Autor: | Mirecm5 [ Str, 18.03.2009, 19:06 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyškomer |
hollyml píše: Fido píše: Podla mna ta vonkajšia stupnica je na atmosfericky tlakv hektopaskaloch, čiže barometer. ![]() ano ta vonkajsia je tlak a ta vnutorna stupnica je vyska. Ale nadmorska vyska je to az vtedy ked sa presne nastvi. ako sa to nastavuje? mám to v aute ale neviem, čo s tým ![]() |
Autor: | bacilpyrin [ Str, 18.03.2009, 20:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Vzhľadom na to, že tlak je v čase premenná veličina, potrebuješ jeden údaj poznať. Buď tlak vzduchu na danom území, alebo presnú nadmorskú výšku. Normálny atmosférický tlak na úrovni mora je 1013 hPa - čo je na vonkajšom kruhu na ľavo červeným a predpokladám. že na tomto aute je tlakomer to zn. tlak vzduchu redukovaný na teplotu 0°C, zemepisnú šírku 45° a nadmorskú výšku 0 m (hladina mora)- tá ručička v strede. Nakoľko v nižších výškach na každých 8 metrov výšky klesne tlak o 1hPa a v horách na každých 12 metrov výšky klesne tlak o 1hPa je delenie na metre urobené pre hory - vnútorný kruh. Čiže 1. poznáš presný atmosferický tlak vzduchu na území na ktorom sa nachádzaš, nastavíš si nulu na vnútornom kruhu na daný tlak a ručička ti ukáže nadmorskú výšku, v ktorej sa nachádzaš. 2. poznáš nadmorskú výšku, v ktorej sa nachádzaš a ideš opačne - zistíš reálny atmosferický tlak. 3. Potrebuješ poznať iba prevýšenie, ktoré prejdeš - nastavíš nulu na ručičku a tá ti ukáže prevýšenie.(pokiaľ sa nezmení tlak vzduchu). Napríklad, ja som to fotil v nadmorskej výške 280 m.n.m, to znamená,že tlak vzduchu bol cca. 1035 hPa z toho vyplíva, že bolo jasno a pekne - a naozaj aj bolo. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |