Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 13:26
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
 Zadny Diferencial 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.07.2009, 22:03
Príspevky: 116
Bydlisko: Kokava nad Rimavicou
Odpoveď s citáciou
takze dalsi problem nevem ci problem to posudite vy co sa viacej vyznaju ako ja kontroloval som oleje v prevodovke,diferencial a v zadnom dost hybalo a bez oleja som nehcel jazdit a nemal som nic po ruke len olej Madit PP90 co sa moze stat ked som ho tam dolial chystam sa v nablizsej dobe vymenit a dam tam HP GL-5 80W-90 moze byt alebo odporucate nejaky iny. ;-)


Štv, 13.08.2009, 21:55
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 23.03.2008, 0:33
Príspevky: 100
Bydlisko: Želiezovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Treba tam dať čo tam ma isť a nemiešať to. A o olejoch je tu popísane dosť, len treba trošku hladkať a nie hneď zakladať nove vlákno.


Štv, 13.08.2009, 23:57
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:46
Príspevky: 347
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
olejov je viac druhov, miesat sa mozu len urcite druhy, PP90 je urcite lepsie, ako diff na sucho, velmi na tom ale nejazdi, hlavne nie tvrdo, daj tam to co tam patri,, 80 viskozitu


Pia, 14.08.2009, 0:03
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Obrázok

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Pia, 14.08.2009, 7:03
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vždy len olej predpísaný výrobcom auta resp. výrobcom konkrétneho difu

dávali sme špeci diff od offroadmaterial (filippo) a skúšali sme doň 3 druhy olejov rovnakých základných parametrov; pri prvých dvoch olejoch bolo pri zatáčaní dif "počuť", pri treťom - s na 100% zhodnými špecifikáciami ako stanovil výrobca difu, dif stíchol...

núdzové doliatie iným olejom má logiku len pri potrebe dojazdu odkialsi z terénu, origo olej už kúpiš kdekade

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pia, 14.08.2009, 8:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.03.2009, 10:24
Príspevky: 408
Bydlisko: ZILINA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADA:cim skor to vymen lebo vymenis dif a mozno viac ako ja,bol som tak isto chytry. :lol:


Pia, 14.08.2009, 22:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Igor má recht. Nedolievať ! ale meniť. A počas výmeny oleja pozeraj čo vyteká von. Môžeš tak zhruba zdiagnodstikovať stav difu. Ak nájdeš nejaké kúsky ocele je zle.

A čo sa týka oleja naliať tam je možné normálny prevodový olej (PP90 alebo čo tam predpísal Mitsubishi) a dodať k tomu prísadu (ľahko zohnateľnú u Palocherokeeho napr. ) do difov s obmedzeným preklzom.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 14.08.2009, 23:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No neviem prečo by som mal dolievať, keď je auto v 100% stave vrátane tesnosti diferenciálu. Pokiaľ maš vadný semering alebo inú netesnosť spôsobenú jazdením tak dolievaj, ja by som to však radšej skúsil opraviť, pretesniť. :-)

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Sob, 15.08.2009, 13:30
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.07.2009, 22:03
Príspevky: 116
Bydlisko: Kokava nad Rimavicou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sorry ze tak pozde reagujem ale bol som ocestovany planujem vymenit olej za origo valvoline dam tam a preto mi tam chyba lebo je simering v tahu dik za radu hned to radsej vymenim zato som sa pytal lebo som mal len po ruke PP90 a potreboval som doliat predny je ok nevem co ho menit alebo nechat tak co myslite mam najazdena 170000km a nevem ci tam bolo nieco menene jedine co som vymenil bol olej motorovy ale chystam sa postupne vymenit vsetky naplne este raz dik za rady velmi to pomoze :wink:


Sob, 15.08.2009, 20:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pp 90 neviem ci bude dobra musi byt olej pre hypoidne prevodovky.

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Ned, 16.08.2009, 7:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skopíroval som zdakade aha toto:

"Vyraz " Hypoidny "sa vztahuje na tvar rezania zubov v sukoliach.Hypoidne sukolie ma tvar zubov pre jednoduchost "bananoviteho " tvaru.Tento typ sukoli je ovela tichsi ako rovny rez a zaroven hydrodynamicke vlastnosti su rozdielne.V hypoidnom sukoli je pri zabere ovela vyssi tlak ako v rovno rezanych sukoliach,preto olej musi vydrzat zvyseny tlak.Preto sa vola Hypoidny,ze je vhodny pre hypoidne sukolia.Tieto oleje maju najcastejsie oznacenie EP / extreme pressure /."

A zdá sa, že len málo aut na Slovensku nemá hypoidné súkolie.


No a toto som skopíroval zo stránok Slovnaftu:

"Prevodový olej MADIT PP 80 je určený na mazanie mechanických prevodoviek a rozvodoviek (s výnimkou hypoidných) automobilov a mobilných mechanizmov vystavených nízkym teplotám. Prevodový olej MADIT PP 90 je určený na mazanie mechanických prevodoviek a rozvodoviek (s výnimkou hypoidných) automobilov a mobilných mechanizmov, ktoré majú predpísaný olej s vyššou viskozitou. Olej MADIT PP 80 je vhodný do prevodoviek vozidiel TATRA 148 a 815, PRAGA V3S a S5T. Olej MADIT PP 90 je vhodný do prevodoviek vozidiel AVIA 21 a 31, LIAZ, KAROSA, IKARUS 280."

Teda mám asi v dife nie dobrý olej :-( . Ešte som aj vyššie písal čo tam dať :oops:

A nakoniec som ana stránkach slovnaftu nakopíroval toto:

"MADIT HYPOL je určený na mazanie mechanických prevodoviek ale najmä rozvodoviek automobilov, pre ktoré sa predpisujú oleje úrovne API GL - 5. MADIT HYPOL je použiteľný celoročne a je vhodný pre rozvodovky s hypoidným súkolím. MADIT HYPOL je možné použiť v rozvodovkách automobilov AVIA 21, 30 a 31, TATRA 815 - 2, TATRA 613, RENAULT VI, LIAZ a i.

Takže zrejme to som tam mal vtedy naliať. Je to 80W-90.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Ned, 16.08.2009, 8:35
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.07.2009, 22:03
Príspevky: 116
Bydlisko: Kokava nad Rimavicou
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hm pekne zaujimave to som ani netusil ze to tak ma byt radsej to vymenim cim skor a dam ten hypoidny nasiel som jeden od shell je to hypoidny 80W90 GL 5 a liter stal tusim 6,31euro asi v celku slusna cena


Ned, 16.08.2009, 20:19
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 12 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: