Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 13:58
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 83 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Jazdi tu niekto na 35" (Pajero)? 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano v avatare ,to je môj cukrik s ktorým jazdím OFF, tí čo ma poznajú tak vedia že je to ozaj auto do terénu a nie na cestu. Myslel som si , že tých 5 cm bude malo, o cca 2cm to nebude až tak strašné zdvihnúť. Len potom bude menší problém s radiacou pákou na predný náhon, je hrubá nemotorná, zväčší sa chod. Stredový panel sa bude musieť "okresať". O tie poloosi sa trošku obávam (predné) , ide totiž dopredu spera a tam už to potom bude v tých záberoch o držku si myslím. Ale uvidíme. Dik za radu.
Keď pôjdeš okolo krčmy a ja tam nebudem kúp si poldeci na moje zdravie, ale ak tam budem kúpim ti to poldeci ja. :-D

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 10.12.2009, 21:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.03.2009, 10:24
Príspevky: 408
Bydlisko: ZILINA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nejdem ani radit ani mudrovat ale myslim si ze 33/12,5/15 su pre pajerko akurat,nemyslim ze na 35kach je to o nieco lepsie.Moj nazor.


Pia, 11.12.2009, 11:38
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja osobne by som na Pajero tiez 35" nedaval, pretoze ak by som ho mal, tak by som s nim denno denne jazdil. Podla toho ci to bude aj auto na denne jazdenie.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pia, 11.12.2009, 11:47
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na denne jazdenie mam bruchoplaz, toto auto je na OFFROAD. Takže po ceste chodi len vtedy keď sa ide na výjazd. A do terénu by sa 35" hodili.
Konfigurácia 3,5L motor, 35" pneu, navijak, uzavierky vpredu a vzadu - medzinapr. uzavierka = ... domyslite si :-D

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Pia, 11.12.2009, 11:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak to prejdeš úplne všetko. Ja si myslím, že čím väčší piremer, tým lepšie v teréne. O šírke už tak presvedčený nie som.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 11.12.2009, 12:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak už som dohodnuty z Ľubom zo Salavkova a v nedeľu idem testovať 35" pneu vzor T3. Sám som zvedavý. Síce už napadol sneh, ale uvidíme. Beriem aj fotografa :-D .

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Str, 16.12.2009, 21:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Igor ZA píše:
Nejdem ani radit ani mudrovat ale myslim si ze 33/12,5/15 su pre pajerko akurat,nemyslim ze na 35kach je to o nieco lepsie.Moj nazor.


Chystám sa kúpiť nové gumky - asi BFG AT - originál rozmer mám 31/10,5/15.

Auto je neupravované - tie 33/12,5/15 tam vlezú bez problémov? Poprípade čo ma môže (okrem nesúhlasu orgánu) postretnúť?

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Pon, 30.08.2010, 17:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 23.03.2009, 19:28
Príspevky: 811
Bydlisko: Brezno,Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no čo sú ti preboha 33ky Atečka? jediné čo dosiahneš je spotreba plus 3litre a namáhanie celého auta :shock:

_________________
http://www.wsa.sk/ všetko pre offroad a expedície


Pon, 30.08.2010, 18:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
... čím väčší piremer, tým lepšie v teréne. O šírke už tak presvedčený nie som.


nie je väčšia styčná plocha výhodou? myslel som že preto sa do terénu podhusťuje

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Pon, 30.08.2010, 20:31
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
pejo píše:
... čím väčší piremer, tým lepšie v teréne. O šírke už tak presvedčený nie som.


nie je väčšia styčná plocha výhodou? myslel som že preto sa do terénu podhusťuje


Podla toho akou vahou a na aku podlozku posobis. Pri kazodm aute je to ine. Ak je autzo lahke a pneu velmi siroke a dostane sa na mazlave blato tak bude stat na mieste.
Kolega z nasho klubu jazdil na XJ (cca 1900 kg) na 33x11,5 R 15 teraz presedlal na uzsie a prejazdnost sa vyrazne zlepsila.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 30.08.2010, 20:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 23.03.2009, 19:28
Príspevky: 811
Bydlisko: Brezno,Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko význam má l hovoriť o ploche a prejazdnosti a podhosťovaní pri offroad pneumatike tzv. mtčku ale pri atečku sa mi to zdá smiešne preto som tak reaogoval

_________________
http://www.wsa.sk/ všetko pre offroad a expedície


Pon, 30.08.2010, 21:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zaujímavá debata, super sa mi hodí...
Ja práve riešim otázku pneumatík na Pajerko do terénu. Na cestu mám Silverstone HT-778 Highway Terrain v rozmere 31x10.5x15 (267/76 R 15) 90% cesta, 10% mud, sand, ktoré sú trochu väčšie než originál 265/70R15 (30x10.43x15)
Už som si aj zajednal pneu do terénu Simex Jungle Trekker 33x10,5x15 ale Teslo ponúka tieto gumy použité, ale v rozmere 34x10.5x15 tak teraz dosť váham...rozmer 34" sa mi zdá už na Pajero veľa. Nemám body lift, len podvozok Ironman a 33 tam vojdú bez problémov.
Každopádne pneu AT v rozmere 33/12,5/15 považujem aj ja za úplne zbytočné, šírka 10.5 je na Pajero dosť, 12.5 už mi drie o blatníky pri vytočení kolies. Dajte niekto info, ako je to s väčším rozmerom (nie šírkou).
A takto to vyzerá a kríži na tých 31" gumách.
Obrázok

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 30.08.2010, 21:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Lukáš, ja som reagoval na Peja, nie na 33 ATčka :)

Dado tak pri akej hmotnosti auta je podľa teba hranica že 33 sú už široké resp. úzke? pod 2000 kg okrem xj má asi máločo (ak nerátam suzuki, alebo feroza a pod.)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 31.08.2010, 5:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
33" je priemer gumy, šírka sa robí od 9.5" až do 12.5" podľa výrobcu, niektorí majú v ponuke aj viac šírok pre rozmer 33".

Do terénu sa podhusťuje kvôli väčšej styčnej ploche danej schopnosťou mäkkej gumy kopírovať nerovnosti terénu, pohlcovať nárazy a tiež kvôli podpore čistiacej schopnosti dezénu pri deformácii pneumatiky. Široká guma nafúkaná natvrdo odskakuje ako drevené koleso, Styčnú plochu treba zväčšiť v smere pohybu, nepomôže priečne zväčšenie plochy. Podhustená guma sa pri pohybe chová ako pás na pásovom vozidle, to je princíp postupného prenosu tlaku v smere pohybu.
Hranicou je priečna stabilita/tuhosť pneu pri podhustení, teda schopnosť znášať bočné sily bez vyzutia gumy z disku.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 31.08.2010, 9:35
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
Dado tak pri akej hmotnosti auta je podľa teba hranica že 33 sú už široké resp. úzke? pod 2000 kg okrem xj má asi máločo (ak nerátam suzuki, alebo feroza a pod.)


Tazka otazka. Videl som Toyotu LC 80 na 35x12,5 R15 ktora ma urcite cez 2200 kg a mala velke problemy v mazlavom a 30 cm hlbokom blate. Ak sa do toho este zamiesa obmedzena manevrovatelnost napr. medzi stromami tak to je koniec.
Dalsi problem je aj to, akou rychlostou vie dane auto roztocit pneu aby sa vycistili. Napr. na viacerych Patroloch obutych na 35x12,5 R15 to bol problem. (mam dojem ze vseobecne diesle, ktore nedosahuju take otacky motorov)

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 31.08.2010, 13:52
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 83 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: