Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Autor |
Správa |
aurelino69
Učeň
Registrovaný: Štv, 01.10.2009, 21:50 Príspevky: 23 Bydlisko: Vrable
|
sewaste... chlapi.. mam problem zo siťičom na pajere. je to 2,5td siťič sa spúšta cez nejaku cievku.... idu tam 2 podtlakove hadicky. lenze do tej cievky nejde štava. nemali ste stym niekto problem??? poradte. vďaka[/quote]
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5td lift 40mm, papučky TRUCK 2000 31-10,5-15 , nejake tie lampy WESEM...
|
Str, 23.12.2009, 18:11 |
|
|
edgarj
Učeň
Registrovaný: Štv, 27.08.2009, 23:12 Príspevky: 34 Bydlisko: CZ
|
Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje.
Už delší dobu to tak mám a pohoda.
_________________ +420773933200
|
Štv, 24.12.2009, 1:27 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
aha...
a ... to ten vehement zdvihne otáčky hneď po štarte?
Bo ak ano, tak ho treba už aj vyšmaric do buriny pri plote, alebo prerobiť na ručné ovládanie.
Motor má štartovať (extra ak je chladno) na čo najmenšie možné otáčky, akých je schopný.
Pri prvom štarte je motor studený a olej stečený. Čím je chladnejšie, tým dlhšie trvá, než čerpadlo natlakuje všetky mazané miesta a dovtedy ide motor prakticky na sucho.
Čiže studený štart zásadne bez plynu a po cca 1 minúte je možné dať ručným plynom maličko zvýšený voľnobeh. Ak je fakt kosa, tak aj neskôr. (kto má tlakomer oleja vie, ako dlho trvá natlakovanie motora)
Ak je fakt ozaj kua kosa a bez plynu to nechytá (slabšie tlaky, biednejšie čerpadlo a trysky) tak možno pri pretáčaní dať plyn, ale nutno si nacvičiť nožný chmat, že pri prvom náznaku života plyn zase pustiť, aby motor nevyletel do otáčok.
Kto sa toho bude držať, bude mu motor dlho a verne vrčať.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 24.12.2009, 2:39 |
|
|
edgarj
Učeň
Registrovaný: Štv, 27.08.2009, 23:12 Príspevky: 34 Bydlisko: CZ
|
Já ti teda nevím, ale za normálních okolností si to přizvedne otáčky absolutně bez našeho přičinění ale to mluvíme pouze o novým autě.
Poté až něco, některá čidla, nebo další aspekty potřebné k tomuto úkonu prostě stářím selžou, tak jednotka vyhodnotí že třeba není potřeba tento automatický sytič dávat a motor se sotva převaluje. Ano máš pravdu olej steče z kanálů do vany při stání motoru déle jak (podle stavu motoru) jeden týden. Tudíž podstupujeme i riziko tvorby koroze na činných částech motoru. Takže začneme konzervovat?
To je určitě blbost, to uznáš sám.
Ale když tam to udělátko na přidání na čerpadle je, jen jej elektronika neovládá a to prosím na padesáti procentech motorů, tak si myslím že těch dvě stě otáček není takový problém.
Navíc co jsem vypozoroval, tak v největších mrazech nechtěl motor naběhnout bez toho zapnutýho sytiče, ale po zapnutí chytil hned, pak je klidně možný jej hned vypnout a nechat motor vibrovat v nepravidelných zápalech volnoběhu, když se tak bojíš otáček.
Já auto užívám denně, tudíž se padání oleje jako u starýho vraku nebojím.
A tlak oleje mi nabíhá okamžitě. Jinak by asi nezhasínala kontrolka mazání dřív nez se mi motor rozjede bez startéru. I v největších mrazech chytne na první otáčku startéru.
Navíc nevím kde jsi našel na dvojkovým Jeru táhlo ručního plynu, možná na nějakým starým kusu před rokem 94.
_________________ +420773933200
|
Sob, 26.12.2009, 17:45 |
|
|
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
Ono to udelatko tie otacky pridava naozaj len tolko, aby motor plynulo isiel po starte. Ozaj je to podla mna lepsie, ako ked to kope do klukovky po nastartovani pri studenom motore na male otacky az hroza, takze tam to pridanie patri a hotovo. Az po vypnuti zhavenia a po zohriati ide uz motor na vyssie otacky az do pohnutia sa, teda ak to funguje automaticky.
|
Ned, 27.12.2009, 20:15 |
|
|
qickshare
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 30.07.2009, 22:03 Príspevky: 116 Bydlisko: Kokava nad Rimavicou
|
ja mam rocnik 93 a ma sitic potiahnem packou ked bolo -18 tak bez toho sitica mi to nanabehlo ked som ho zapol nabohol na prvy krat zhruba pol minuty otycky okolo 1000 potom zacali stupat tak som pomaly sitic uberal nahavam ho bezat na otackach okolo 1300 nech trocha prebehnem potom vypnem sitic otacky padnu na 900 a idem v pohode starty bal som sa ich
|
Pon, 28.12.2009, 0:44 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
No veď ak je to v otáčkach a je tam správny olej , tak predpokladám, že aj veľmi studený motor by mal byť hned od začiatku správne premazaný.......Po prvých otáčkach už predsa musí pretlačiť na všetky mazacie body. Nie? Zrejme nízke otáčky u staršieho motora by mohli skôr uškodiť.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 28.12.2009, 1:02 |
|
|
aurelino69
Učeň
Registrovaný: Štv, 01.10.2009, 21:50 Príspevky: 23 Bydlisko: Vrable
|
edgarj píše: Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje. Už delší dobu to tak mám a pohoda.
do tej cievky ide normalne 12V ???
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5td lift 40mm, papučky TRUCK 2000 31-10,5-15 , nejake tie lampy WESEM...
|
Pon, 28.12.2009, 2:01 |
|
|
edgarj
Učeň
Registrovaný: Štv, 27.08.2009, 23:12 Príspevky: 34 Bydlisko: CZ
|
Jasné že 12V, je to celkově palubní napětí.
_________________ +420773933200
|
Štv, 31.12.2009, 23:14 |
|
|
Cipo
Učeň
Registrovaný: Uto, 17.02.2009, 21:13 Príspevky: 74 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
edgarj píše: Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje. Už delší dobu to tak mám a pohoda.
daj soem prosím fotku kde sa tá cievka nachádza mám problémy so štartom ked je menej ako 15
_________________ Cipo OFF ROAD LIPTOV
|
Uto, 16.02.2010, 19:08 |
|
|
stanonb
Učeň
Registrovaný: Pon, 27.12.2010, 16:29 Príspevky: 37 Bydlisko: nova bana
|
sytic je riesenie chladiacou kvapalinou. Podtlakom je riesene pridavanie pri zapnuti klimatizacie a podobnych veciach kedy potrebuje motor pridat. Chladiaca ide cez taky "valcek" ktory pri zohriati sa viac vysunie a ubere plynovej packe na cerpadle. Dolezite je to nastavit spravne (mechanicke nastavenie)
_________________Mitsubishi L200 K74, 2,5 TD, superselect, lift, 31" Discoverer STT EX:Pajero 2,5 TD GLS, zdvihnute, svetelna rampa, navijak 5,4t, CB, podlozky, snorchel, 31ky MT KM2 svoliks@stonline.sk
|
Štv, 12.03.2015, 17:38 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
Siťič - toto je hustééé
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 12.03.2015, 17:41 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
a niektore pajerka mali ten sitic manualny-lanko a packa pod volantom-tam take problemy neboli
|
Štv, 12.03.2015, 17:45 |
|
|
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
a niektore maju aj automaticky aj rucny z kabiny, vsak tomato
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka
|
Štv, 12.03.2015, 18:02 |
|
|
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
farky píše: a niektore maju aj automaticky aj rucny z kabiny, vsak tomato Tak tak
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Štv, 12.03.2015, 19:36 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|