4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Siťič Pajero II.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=9685
Stránka 1 z 1

Autor:  aurelino69 [ Str, 23.12.2009, 18:11 ]
Predmet príspevku:  Siťič Pajero II.

sewaste... chlapi.. mam problem zo siťičom na pajere. je to 2,5td siťič sa spúšta cez nejaku cievku.... idu tam 2 podtlakove hadicky. lenze do tej cievky nejde štava. nemali ste stym niekto problem??? poradte. vďaka[/quote]

Autor:  edgarj [ Štv, 24.12.2009, 1:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje.
Už delší dobu to tak mám a pohoda.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 24.12.2009, 2:39 ]
Predmet príspevku: 

aha...

a ... to ten vehement zdvihne otáčky hneď po štarte?

Bo ak ano, tak ho treba už aj vyšmaric do buriny pri plote, alebo prerobiť na ručné ovládanie.

Motor má štartovať (extra ak je chladno) na čo najmenšie možné otáčky, akých je schopný.

Pri prvom štarte je motor studený a olej stečený. Čím je chladnejšie, tým dlhšie trvá, než čerpadlo natlakuje všetky mazané miesta a dovtedy ide motor prakticky na sucho.

Čiže studený štart zásadne bez plynu a po cca 1 minúte je možné dať ručným plynom maličko zvýšený voľnobeh. Ak je fakt kosa, tak aj neskôr. (kto má tlakomer oleja vie, ako dlho trvá natlakovanie motora)

Ak je fakt ozaj kua kosa a bez plynu to nechytá (slabšie tlaky, biednejšie čerpadlo a trysky) tak možno pri pretáčaní dať plyn, ale nutno si nacvičiť nožný chmat, že pri prvom náznaku života plyn zase pustiť, aby motor nevyletel do otáčok.

Kto sa toho bude držať, bude mu motor dlho a verne vrčať.

Autor:  edgarj [ Sob, 26.12.2009, 17:45 ]
Predmet príspevku: 

Já ti teda nevím, ale za normálních okolností si to přizvedne otáčky absolutně bez našeho přičinění ale to mluvíme pouze o novým autě.
Poté až něco, některá čidla, nebo další aspekty potřebné k tomuto úkonu prostě stářím selžou, tak jednotka vyhodnotí že třeba není potřeba tento automatický sytič dávat a motor se sotva převaluje. Ano máš pravdu olej steče z kanálů do vany při stání motoru déle jak (podle stavu motoru) jeden týden. Tudíž podstupujeme i riziko tvorby koroze na činných částech motoru. Takže začneme konzervovat?
To je určitě blbost, to uznáš sám.

Ale když tam to udělátko na přidání na čerpadle je, jen jej elektronika neovládá a to prosím na padesáti procentech motorů, tak si myslím že těch dvě stě otáček není takový problém.

Navíc co jsem vypozoroval, tak v největších mrazech nechtěl motor naběhnout bez toho zapnutýho sytiče, ale po zapnutí chytil hned, pak je klidně možný jej hned vypnout a nechat motor vibrovat v nepravidelných zápalech volnoběhu, když se tak bojíš otáček.
Já auto užívám denně, tudíž se padání oleje jako u starýho vraku nebojím.
A tlak oleje mi nabíhá okamžitě. Jinak by asi nezhasínala kontrolka mazání dřív nez se mi motor rozjede bez startéru. I v největších mrazech chytne na první otáčku startéru.

Navíc nevím kde jsi našel na dvojkovým Jeru táhlo ručního plynu, možná na nějakým starým kusu před rokem 94.

Autor:  Milan_G [ Ned, 27.12.2009, 20:15 ]
Predmet príspevku: 

Ono to udelatko tie otacky pridava naozaj len tolko, aby motor plynulo isiel po starte. Ozaj je to podla mna lepsie, ako ked to kope do klukovky po nastartovani pri studenom motore na male otacky az hroza, takze tam to pridanie patri a hotovo. Az po vypnuti zhavenia a po zohriati ide uz motor na vyssie otacky az do pohnutia sa, teda ak to funguje automaticky.

Autor:  qickshare [ Pon, 28.12.2009, 0:44 ]
Predmet príspevku: 

ja mam rocnik 93 a ma sitic potiahnem packou ked bolo -18 tak bez toho sitica mi to nanabehlo ked som ho zapol nabohol na prvy krat zhruba pol minuty otycky okolo 1000 potom zacali stupat tak som pomaly sitic uberal nahavam ho bezat na otackach okolo 1300 nech trocha prebehnem potom vypnem sitic otacky padnu na 900 a idem v pohode starty bal som sa ich :P

Autor:  Tunki [ Pon, 28.12.2009, 1:02 ]
Predmet príspevku: 

No veď ak je to v otáčkach a je tam správny olej , tak predpokladám, že aj veľmi studený motor by mal byť hned od začiatku správne premazaný.......Po prvých otáčkach už predsa musí pretlačiť na všetky mazacie body. Nie? Zrejme nízke otáčky u staršieho motora by mohli skôr uškodiť.

Autor:  aurelino69 [ Pon, 28.12.2009, 2:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

edgarj píše:
Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje.
Už delší dobu to tak mám a pohoda.




do tej cievky ide normalne 12V ???

Autor:  edgarj [ Štv, 31.12.2009, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

Jasné že 12V, je to celkově palubní napětí.

Autor:  Cipo [ Uto, 16.02.2010, 19:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

edgarj píše:
Neměli, do palubovky jsme si totiž dali vypínač, od něho dráty k tý cívce a poštíme do ní tímto proud a ona z vděčnosti nám pustí podtlak ku čerpadlu a toto drží vyšší otáčky než se motor zahřeje.
Už delší dobu to tak mám a pohoda.


daj soem prosím fotku kde sa tá cievka nachádza mám problémy so štartom ked je menej ako 15

Autor:  stanonb [ Štv, 12.03.2015, 17:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

sytic je riesenie chladiacou kvapalinou. Podtlakom je riesene pridavanie pri zapnuti klimatizacie a podobnych veciach kedy potrebuje motor pridat. Chladiaca ide cez taky "valcek" ktory pri zohriati sa viac vysunie a ubere plynovej packe na cerpadle. Dolezite je to nastavit spravne (mechanicke nastavenie)

Autor:  marisko [ Štv, 12.03.2015, 17:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

Siťič - toto je hustééé

Autor:  JOE66 [ Štv, 12.03.2015, 17:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

a niektore pajerka mali ten sitic manualny-lanko a packa pod volantom-tam take problemy neboli

Autor:  farky [ Štv, 12.03.2015, 18:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

a niektore maju aj automaticky aj rucny z kabiny, vsak tomato :smt148

Autor:  tomato [ Štv, 12.03.2015, 19:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Siťič Pajero II.

farky píše:
a niektore maju aj automaticky aj rucny z kabiny, vsak tomato :smt148

Tak tak :)

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/