Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 02.06.2025, 13:27
Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 52 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 automatická uzávierka axlelock 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.11.2009, 13:55
Príspevky: 99
Bydlisko: Ke
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bahno píše:
No,po ceste by sa to nemalo pouzivat,niekde bola o tom debata,ze dopredu sa to ma dat ak ma auto odpojitelny predok.


A v čom je rozdiel či je odpojiteľný predok alebo nie je ved diferencial ide furt? Alebo myslíš volnobežky?

_________________
BMW110GS , Jeep Wrangler YJ 4,0L, Hummer H3


Ned, 02.01.2011, 9:51
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja to mám na samcovi v predu. je to fajná vec,akurat po ceste na utlačenom snehu si treba dat kus pozor ale jazdim na T3.na mokrom povrchu v trave na prašnej ceste v štrku skalách je to v pohode aj v hlbokom snehu na asfalde som 4x4 nezapinal nemal som dovod


Ned, 02.01.2011, 11:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte chcem dodat že je dobre ked ma auto servo. bez serva sa s tým kus tažšie kruti pomedzi stromi, branky


Ned, 02.01.2011, 11:42
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.08.2009, 11:42
Príspevky: 62
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne sa vobec nezda ze by sa mi zvacsil polomer otacania.a aj na snehu to je v pohode.podla mojich skusenosti to kludne odporucam,pri otacani niekedy podhrabne vnutorne koleso to je vsetko.


Ned, 02.01.2011, 11:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako dlho to mas a na com?Polomer zatacania sa ti musi zvecsit uz z principu,kedze si vyradil dif a taha vzdy vnutorne koleso v zakrute.Na mekkom povrhu tahaju stale obidva kolesa ako v natvrdo zavretom dife.


Ned, 02.01.2011, 12:05
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ono zaleží aj na tom na akom to je aute. či je lahké kratke alebo tažke, dlhé a pod.


Ned, 02.01.2011, 12:06
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked to je v predu polomer otačania sa da skusit tým že vipneš volnobešku ale ak to máš v zadu musel by si to testovat pred namontovaním ausie a po namontovani a poznačit obluk .


Ned, 02.01.2011, 12:15
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.08.2009, 11:42
Príspevky: 62
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ja to mam na toyote kzj73.jediny taky minus je ze je dost hlucna pri otacani taky mali klepot.bolo to tam uz ked som ju kupil ale mal som este jednu toyotu taky istu ale 2.5 td tam bol samoser a nezdalo sa mi ze by to bol niaky markantny rozdiel.


Ned, 02.01.2011, 13:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobre, rozbieha sa to tu, ale ja som dosť zmätený z toho, kto o tom píše a kto naozaj tú Matuleeho automatickú uzávierku má a používa, na akom aute a ako dllho. Je fajn vedieť názory, ale potrebovali by sme naozajstné skúsenosti. Niektorí nemajú ani v podpise typ auta, takže ani srnka netuší, o čom píšu.
Možno by bolo fajn napísať:
Mám Matuleeho uzávierku na prednej náprave od xx.yy.zzzz. na aute XXX.
Som spokojný/nespokojný lebo:
- v blate je to super, alebo
- na suchom povrchu sa mi to prieči, alebo
- derie mi to viac predné gumy, alebo
- nedá sa to poriadne šoférovať na šmykľavom povrchu.... alebo čokoľvek, čo je vaše osobné zistenie, skúsenosť.... dobré aj zlé, to je jedno.
Ďakujem

P.S.
Napr. Matuleeho uzávierka sa vôbec nehodí pre Pajero II so systémom SuperSelect. Toto s ním mám odkonzultované a od neho potvrdené. Takže je to fakt, nie domnienka alebo názor.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 02.01.2011, 13:16
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.08.2009, 11:42
Príspevky: 62
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja na tom jazdim niakych 5 mesiacov.na tom aute to bolo uz ked som ho kupil.je to tam uz dva roky raz bola porucha na zadej uzavierky.moje osobne skusenosti v terene nemam co tomu vytknut.samozrejme po blate to je ine ako na tvrdom ale ja som stym max spokojny.nemusim rozmyslat ako pri arb kde zapnut a kde vypnut.

_________________
toyota kzj 73 3.0 td spera v predu aj vzadu made in cz.t3 navijak old man emu.caster kit ,longfield


Ned, 02.01.2011, 13:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ako som pisal,mam to na patrolovi 160tke,samuraji a m461,vsetko vpredu.gumy na kazdom t3,polomer otacania na somuraji a are sa zvecsil fest,aj z dovodu vynalozit ukrutnu silu na tocenie volantom.Moj 11 rocny syn sa pomaly skor namota na volant,ako s nim zatoci.Na brachovom sa mu ide fajn,kedze ten ma dorobene servo.Na patrole to tiez vdaka servu ide v pohode,ali ani ten nezatoci tak ako s origo difom.Stale pisem o dobrych gumach,nie dakych galuskach.Na utlacenom zamrznutom povrchu to neochotne zataca.chova sa to tak ako ked by si zapol tvrdu uzavierku vpredu.Tazko sa to popisuje,najlepsie to je skusit.Poarovnavat to so samosvorom sa neda,je to uplne iny princip.Dopredu to mozes dat len na auto co ma odpojitelny predok,co superselect nie je,ale to som uz pisal.Patrolovi aj samovi to velmi pomohlo,uz vyjdu nas kontrolny stupak vpohode,ten predtym vyslo len pajo 3v6 vdaka dobremu pomeru vykon/vaha,co samik ani patrol nema.Treba si uvedomit ze to nie je klasicka spera a neda sa vypnut,co by niekedy bolo velmi potrebne.Na patrolovi to mam 3 roky.na samovi 2 a na are rok.Dozadu to do gaza namontoval Jaro,mozno ten napise ako sa to chova.


Ned, 02.01.2011, 13:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vďaka, toto je iné kafe. :wink:
Naozajstné skúsenosti. A Toyku som mal česť stretnuť aj v Brezne, ide ako brus.

A, len tak na okraj, Pajero II so systémom SuperSelect (SS4) má odpojiteľnú prednú nápravu, problém je inde, v spôsobe odpojenia.
Štandardne Pajero II nemá voľnobežky v kolesách, ale točí sa s kolesom kus poloosy (jeden menší, druhý aj s diferákom) a predná náprava ako taká sa pripája zubovou spojkou. V skratke, pri zapnutí režimu 4H by bolo auto s Matuleeho uzávierkou neriaditeľné, šlo by rovno.
To len aby sme nezmiatli prípadného čitateľa nepresnou informáciou.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 02.01.2011, 14:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zaujimava tema ... a kedze tento produkt sledujem uz tiez nejaky ten rok napisem co viem :
- ceski patrolo/toykari (vzdy wagon = velke a tazke auto) mi na jednom Tivci povedali , ze od kedy to maju montovane na predku nepouzivaju zadne spery a ze keby sa dnes rozhodovali , tak im staci "iba" automat na predku
- Thunder ma origo ausie v zadnom dife a uplna spokojnost
- Michi to dal na svoju kratku Y60ku a tiez je asi spokojny ( on uz na tomto fore nie je - skuste dotaz na vedlajsom ...)
zaver :
u mna je to dalsi (asi logicky) krok ako posunut Patrol niekam dalej

_________________
OFF the ROAD


Ned, 02.01.2011, 15:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pre Jenkiho,Pajero by slo tak isto ako patrol a ostatne,to znamena ze v terena vpohode a na klzkom povrchu na ceste nahovno.Ono,aj ja som nepresne pisal,hlavne musia byt vpredu manualne volnobezky.Mne osobne by sa vzadu pacila daka manualna spera,predsa len pri zabere v zakrute na pevnom povrchu musi vnutorna poloos dostavat dobre na prdel.
Este pre Jenkiho,to aky ma zmysel to odpajanie predku na paji2,ked sa dif aj tak toci?To jednotkovy typ mal praktickejsie,nie?Tam sa pri odpojeni predku netocilo nic a keby ta 3v6tka nemala zubaty remen a tolko elektroniky,este by mi vravela gazda.


Naposledy upravil bahno dňa Ned, 02.01.2011, 16:25, celkovo upravené 1



Ned, 02.01.2011, 16:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bahno píše:
A ako sa ti to chova s tym automatom vzadu?O kolko sa zvecsil polomer zatacania na suchu a na snehu?Citis rozdiel medzi zatazenym a prazdnym zadkom?


UAZista to mal vzadu na UAZe a aj vpredu , zo zadu to vyhodil to a dal tam samosvor a teraz je spokojny.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Ned, 02.01.2011, 16:21
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 52 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: