| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Jozefko Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43
 Príspevky: 115
   | Milan píše: Jozefko píše:  Spojka je vraj zhorená, To je ako mozne,ja taham na 492 000 km a mam povodnu spojku z fabriky.Sice obcas zuby prepocitam ale aj tak   Ale cestných 492 000, nie závodných   _________________
 Nissan Patrol y61 gu4
 Nissan Patrol Gr y60
 Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0
 Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5
 
 
 |  
			| Sob, 20.11.2021, 23:54 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OGO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
 Príspevky: 1923
   | S odstupom času som prečítal túto tému, no, od klávesnice sa zle opravuje ale napíšem sem zopár postrehov.
 Hneď na ziačiatku chýba, ako si vlastne došiel domov keď si napísal, že ti prestalo dať radiť  rýchlosti ?
 No a hlavné body k analýze boli:
 
 - Zrazu mi začal tvrdnúť spojkoví pedál a prestalo sa mi dať radiť rýchlosti....
 - pri zošliapnutí to vrzgalo, čož predtým nerobilo...
 - Keď zaradim pri vypolom motore a naštartuje tak je spojka stale v zabere a motor dusí....
 - Vyhodil som to, nahodil som druhu čo som zohnal len takú aby som mal auto pojazdné, a ide to už normalne
 - Spojka je vraj zhorená, aj keď neviem čo to má spoločné stým že mi nešli radiť kvalty...
 
 Takže – z nejakého dôvodu ti natlakovalo spojkový hydraulický systém a tým pádom ostala spojka čiastočne v zábere, avšak len v čiastočnom, takže nedokázala preniesť dostatok točivého momentu aby s autom hýbalo, o čom svedčí to dusenie.
 Rýchlosti nie že nešli radiť, oni tam boli tie čo si sa pokúsil zaradiť, ale spojka neprenášala výkon, lebo bola len v minimálnom zábere.
 Minimálny záber spojky spôsobil neustály preklz až zhorenie lamely.
 
 Jančiak správne píše: Prisiel si aj na konkretnu pricinu preco nesla zaradit rychlost ?
 
 Lebo ak nie je odhalená príčina, tak sa ti to zopakuje hocikedy znova.
 
 Mne sa podobný prípad stal v minulosti na experimentálnom vozidle.
 Tiež mi tlakovalo spojkový systém, tiež tam boli tlaky, až to vŕzgalo. Z nejakých príčin ja som mal súvis s pracovným valcom spojky a samotným pedálom spojeným s pumpou a síce po uvoľnení pedála spojky mi ostával systém natlakovaný hoci mi spojka fungovala aj sa rýchlosti dali radiť, ten tlak tam bol neprirodzený až to celé vrzgalo. Vyriešili sme to tak, že sme prepracovali rameno od pracovaného valca, pracovný valec bol vymenený za repasnutý a kvapalina bola vymenená, nádobka aj pumpa spojky od pedála vymytá, prepucovaná. Ale to bolo experimentálne vozidlo a tieto komponenty nemali nič spoločného so sériovými, stavali a pasovali sme komponenty také čo sme zohnali a pasovali.
 Ja osobne si myslím, že spojka zhorela práve vtedy keď si experimentoval s tými rýchlosťami a dusilo ti motor.
 
 Ešte k tejto vete: Keď zaradim pri vypolom motore a naštartuje tak je spojka stale v zabere a motor dusí....
 
 Keď sa nedotýkaš pedála spojky tak je spojka na 100% v zábere a kľuka ti roztáča spojku aj s výstupným hriadeľom z prevodovky. Tam nemá byť žiadne dusenie motora ak je prevodovka v neutráli, lebo to je jeho prirodzený režim.
 Jediné dusenie prichádza do úvahy, keby tam bola zaradená rýchlosť, spojka bola v čiastočnom zábere ale nedokázala preniesť dostatočný výkon aby s autom hýbalo, preto ten pocit dusenia. A vtedy ti aj chytlo lamelu.
 Iné vysvetlenie niet.
 
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 12:46 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jozefko Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43
 Príspevky: 115
   | To čo píšeš neni úplne pravda. Ja som tam rýchlosť zaradiť nedokázal. Keď ma ťahal na lane domov tak som tam neako narval 3-4 a auto išlo. Zhorenie spojky pri "experimentovani" s rýchlosťami dôjsť nemohlo nakoľko to bola max 3-5 sekundova záležitosť _________________
 Nissan Patrol y61 gu4
 Nissan Patrol Gr y60
 Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0
 Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5
 
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 13:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OGO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
 Príspevky: 1923
   | Však ja ani nevravím, že to je pravda, ja to píšem, lebo je to môj názor ako mohlo dôjsť k tomu poškodeniu spojky. A už vôbec nechápem, že ak ťa ťahajú na lane, načo si tam dával 3-4 ??? To má aký zmysel ?
 A čo ak práve vtedy si mal spojku v stave čiastočného zopnutia, a celú cestu kým si mal 3-4 dochádzalo k jej prešmykovaniu ? Vieš to potvrdiť alebo vyvrátiť ?
 Ak nie, tak potom  čo spôsobilo  to zhorenie spojky ?
 A čo spôsobilo, že si spojku vymenil a už je v poriadku aj spojka aj radenie ?
 Ja sa nechcem miešať, napokon auto je tvoje a nie moje, ja len vravím, že pokiaľ nie je známa príčina javu, tak sa to zopakuje hocikedy a hlavne vtedy keď to najmenej čakáš.
 
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 14:13 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jozefko Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43
 Príspevky: 115
   | Nešiel som na zaradenej rýchlosti, len tam išla dať. _________________
 Nissan Patrol y61 gu4
 Nissan Patrol Gr y60
 Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0
 Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5
 
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 16:17 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Milan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
 Príspevky: 3315
 Bydlisko: Nitra
   | Jozefko píše: Ale cestných 492 000, nie závodných   Dialnicnych to malo 278 000 km ked som ho kupoval 7 rocne.A je pravda ze do neakych velkych sraciek som neisiel,poucenie z Tisovca po ktorom som auto umyval 2 dni wapkou     Fotka na nicku     Ale mizne mi kvapalina zo spojky,nikde netecie,nikde neslzi tak dolievam tu co odvzdusnujem brzdy.Kam sa straca neviem najst._________________
 Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
 
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 21:40 | 
					
					   |  
		|  |  
			| JOE66 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
 Príspevky: 2588
 Bydlisko: Vychod
   | Milan ja uz na 37 gumach  menil od kupy 2x spojku a teraz zase v riti  hoci zacala strajkovat-presmykovat ked som pred 2rokmi roztahoval s dynamickou gurtnou plne nalozenu tatrovku.  Ze budem ju musiet vymenit a dam asi preoblozit lamelu ako na pajere nech to nieco vydrzi .  Aj tak teraz neako patrola nederiem ,ze ma to cas   
 
 |  
			| Ned, 21.11.2021, 23:53 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Milan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
 Príspevky: 3315
 Bydlisko: Nitra
   | JOE66 píše: Milan ja uz na 37 gumach  menil od kupy 2x spojkuAni sa necudujem   _________________
 Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
 
 
 |  
			| Pon, 22.11.2021, 19:56 | 
					
					   |  
		|  |  
			| JOE66 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
 Príspevky: 2588
 Bydlisko: Vychod
   | Tu ani nejde tak o tu velkost 37 ale ,ze su to tazke protektory a vzor T3      Uz vazne rozmyslam aj prezbrojit na 38 alebo 40 lebo uz to zacina byt ,,bezny,, rozmer u facebookovych borcov      Len ked som porovnal a vyskusal 38 MT tak na T3 sa to ani pri podhusteni v blate  furt nechytalo      Ze  alebo kompromis  alebo zoderiem tie talianske slupky az na doraz kym neodfajcim dalsiu spojku        A zohnat origo nove  blatniky co som teraz riesil  je tiez zaujimave   
 
 |  
			| Pon, 22.11.2021, 20:57 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Milan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
 Príspevky: 3315
 Bydlisko: Nitra
   | JOE66 píše:   Uz vazne rozmyslam aj prezbrojit na 38 alebo 40 lebo uz to zacina byt ,,bezny,, rozmer u facebookovych borcov  Ty skoncis na Lakatoši jedneho pekneho dna   _________________
 Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
 
 
 |  
			| Štv, 25.11.2021, 18:44 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |