Dnes je utorok 3. júna 2025, meniny má Karolína a zajtra Lenka
Autor |
Správa |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
jo a este jedno riesenie ma napadlo co tak tam hodit nejaky zberac dopredu pred alebo pod velky chaldic a hadicou cez motorovy priestor priviest k medzichladicu ale aj tak to neriesi pomalu jazdu v terene co je nasim primarnym cielom  a dalsia vec ze pri pomalej jazde terenom teply vzduch stupa hore takze medzichladic bude stale oteplovany salavym teplom od motora
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 11.12.2007, 9:47 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Martin 4 píše: finder píše: On ho sice rozrazi ako pises, ale vzduch predsa musi niekam tiect. A ten co ide hore kopiruje kapotu .. pokial nenarazi na otvor medzichladica kam vnikne ... ...ee Finder ... to sú zákonitosti obtekania v medznej vrstve. Za tak vysokou a tupou hranou ako je čumák na Y60 je prúdenie hodne zdvihnuté a pokračuje až kdesi pri hornom okraji čelného skla. Preto napr. na Y60 nefunguje Raincleer (sajrajt na odpudzovanie vody) ktorý na osobných autách funguje senzačne. Proste čelné sklo a kapota nie sú obtekané. Až sa stretneme, ukážem Ti to. Keď má Y60 na kapote kvapky vody, tak ani pri vyššej rýchlosti sa nehýbu.
HEHE Maťko, presne ako Jeepka - aerodynamika tehly naprieč.
(naučili sa tý japončíci ..)Ale rainclear funguje ! enem až od 140 km/h vyššie 
|
Uto, 11.12.2007, 11:23 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
palo-cherokee píše: Ale rainclear funguje ! enem až od 140 km/h vyššie 
to teda ne !
asi ho zle aplikuješ alebo čo. Keď nababrem Rainclear od korytnačky na A6, tak od cca 50 - 60 kmh výš môžem na stierače zabudnúť. A ak prší fest, tak aj pri nižšej rýchlosti, páč sa kvapky zlejú a odtečú dole. Išiel som vo festovnom daždi z Prahy do NR a stierače som použil snáď dvakrát....
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 11.12.2007, 11:51 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Martin 4 píše: ...ee Finder ... to sú zákonitosti obtekania v medznej vrstve. Za tak vysokou a tupou hranou ako je čumák na Y60 je prúdenie hodne zdvihnuté a pokračuje až kdesi pri hornom okraji čelného skla. Nehadam sa, len som teoretizoval, ale nieco do toho otvoru prudit musi  (aj ked malicko).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 11.12.2007, 12:06 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Martin 4 píše: palo-cherokee píše: Ale rainclear funguje ! enem až od 140 km/h vyššie  to teda ne ! asi ho zle aplikuješ alebo čo. Keď nababrem Rainclear od korytnačky na A6, tak od cca 50 - 60 kmh výš môžem na stierače zabudnúť. A ak prší fest, tak aj pri nižšej rýchlosti, páč sa kvapky zlejú a odtečú dole. Išiel som vo festovnom daždi z Prahy do NR a stierače som použil snáď dvakrát....
Maťko si ma nepochopil
jasné že na bruchoplaze funguje oveľa skôr
ja som to myslel tak, že funguje aj na Jeepke, ale kvôli (ne)aerodynamickému tvaru až od 140 km/h. Teda až vtedy, keď vzduch prestane byť vďaka tlaku strhávaný od kapoty priamo na hranu strechy ale začne obtekať aj čelné sklo.
(teoreticky by to malo ísť aj na Patrole, ale ešte som nevidel Patrol ísť cez 140 )
Inak Jeep XJ má v strede kapoty taký žliabok a je celkom pekné sledovať
pri jazde vodu ako sa tam trpoce a nie a nie sa vyliať 
|
Uto, 11.12.2007, 12:07 |
|
 |
Hanz
Učeň
Registrovaný: Ned, 05.11.2006, 16:21 Príspevky: 66 Bydlisko: Krušné hory, CZ
|
palo-cherokee píše: (teoreticky by to malo ísť aj na Patrole, ale ešte som nevidel Patrol ísť cez 140 )
Není problém...  Ale pak mi ho je líto, ho trápit v takhle vysokých rychlostech...
|
Str, 12.12.2007, 10:40 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Oživím trochu túto tému. Už nejaký čas špekulujem nad montážou IC. Ako nato a čo tam dať viem, ale zaujímajú ma skúsenosti všetkých ktorý IC do GR Y 60 s 2,8TD namontovali.
1.) Zvýšenie výkonu badateľné subjektívne, alebo merateľné (nie na brzde)napr. stejný kopec nie 2-ka ale 3-ka
2.) Spotreba
3.) Zmeny pri EK pozitívne - negatívne
4.) Kde ho máte osadený, evtl. aj prečo to konkrétne riešenie (ideálne s fotom)
5.) Robili by ste to u tohto auta znova?
Za vecné komentáre vopred ďakujem!
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Pon, 07.01.2013, 21:18 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
tak toto by aj mna zaujimalo .a zevraj sa da dat IC aj pajera ?
_________________ Nissan patrol 2.8TD pneu mudzila 35 navijak,pevnostaky,našlapy,pridavne svetla ,CB ,ryl,gurtne ,hi -lift,sekera a nejaky vercajch a FELICIA 1.9D
|
Pon, 07.01.2013, 21:33 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Mirec, IC z Pajera 2,8 mám aj ja a mám to od Honzu S aj s návodom na nastavenie a odporúčaním. Takže toto je odskúšané.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Pon, 07.01.2013, 21:37 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
Milan FI píše: Mirec, IC z Pajera 2,8 mám aj ja a mám to od Honzu S aj s návodom na nastavenie a odporúčaním. Takže toto je odskúšané.
vedel b si mi ten navod poslat?sice ja mam uz pridavane na cerpadli!
_________________ Nissan patrol 2.8TD pneu mudzila 35 navijak,pevnostaky,našlapy,pridavne svetla ,CB ,ryl,gurtne ,hi -lift,sekera a nejaky vercajch a FELICIA 1.9D
|
Uto, 08.01.2013, 18:52 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Skúsim Mirec, je to len link s vyznačením kde treba pridať na čerpadle a koľko. Ak už pridané máš, bolo by dobre vedieť koľko oproti origo.
http://patrolaventura.com/forum/viewtopic.php?t=605
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Uto, 08.01.2013, 23:12 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
to som vedel kde sa pridava lebo ja som mu uz uberal trochu lebo strasne hulil!ale horsie ze neviem kolko ma pridane!a neviem ako na to prist kolko ma pridane oproti original!jedine odmerat kolko ma trcat ten stelovaci srob insie mna nenapada!
_________________ Nissan patrol 2.8TD pneu mudzila 35 navijak,pevnostaky,našlapy,pridavne svetla ,CB ,ryl,gurtne ,hi -lift,sekera a nejaky vercajch a FELICIA 1.9D
|
Str, 09.01.2013, 18:23 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Takže cooler založený, rozdiel citeľný, ale nie je to bez problému. V dlhšom stúpaní, alebo ak dostane podlahu o trochu dlhšie, vytrhne mi hadicu. Sú síce na na leštených rúrach a eska-páskami ich viac dotiahnuť nemôžem (dve som už roztrhol), lenže mám pocit jak keby ten cooler nemohlo pretlačiť. Ďalšia vec je tá, že aspoň podľa obrázkov má Pajero vstup a výstup opačne. Môže to robiť aj to? Je tam nejaká klapka, alebo inak orientované kanály? Ak nikto s tým skúsenosť nemá, tak to prehodím a vyskúšam, ale rád by som vedel, či mal niekto podobný problém.
Vytrháva mi to len v na jednom mieste nad turbom. Takže sem so skúsenosťami a radami. Vďaka.
Obrázky momentálne nejdu pridať, akonáhle to pôjde pridať tak to sem zavesím.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 21.02.2013, 19:23 |
|
 |
mito.al
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
|
za IC je už tlak nižží lebo po ochladení plyn zmenší svoj objem a zmenší sa aj tlak.
Z leštenej rury ti to stiahne vždy, musíš na tej rure spaviť nejaky límec na ktorom by sa ten posuv zastavil.
_________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16
|
Štv, 21.02.2013, 19:30 |
|
 |
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Mito, to som si myslel, len som si nebol istý tým pripojením, takže to ešte sfinalizujem.
Too Mirec, na tej šrube na nastavovanie bohatosti zmesi som mal ešte blombu, takže na to ešte nebolo šahané. Vzdialenosť štelovacej šruby od kontra-matky je v originále 14mm. Pridal som 1/4otáčky a auto ide a nehulí.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 21.02.2013, 21:14 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|