Dnes je utorok 20. mája 2025, meniny má Bernard a zajtra Zina
Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora
Autor |
Správa |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Nasiel som na nemeckom fore: popis k tomu v original texte: Das wichtigste, war der Zusatzanschluss hinter dem 6.Zylinder für die Kühlung!! Mit dieser Maßnahme werden 5. und 6. vernünftig gekühlt, somit reißt der Kopf nicht mehr und die Kolben schmilzen nicht davon! preklad: Najdolezitejsie bolo dodatocne pripojenie chladenia za 6.valcom. Vdaka tomuto opatreniu budu 5. a 6. primerane chladene, takze hlava uz nebude praskat a piesty sa z toho (doslovne) nerozplynu. Je to clanok tipka co predava upravene motory. Joe, milan, potrebujete este k tomu nieco dodat? 
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Sob, 17.02.2018, 1:06 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|

Mam tiez hlinikovu hlavu -benzin 4,2 a tiez som uz varil-vzdy tesnenie ale dovod bol odisiel altik a ten pohana aj vodnu pumpu cez klinak a potom dal som v dalsom pripade elektricku vrtulu -dost silnu a v lete v horucavach nestihala ked som v terene nakladal ale hlava vydrzala -odislo len tesnenie .Inak tiez na australskych forach som sa docital pre moj motor,ze kto ma v nom lpg tak vdaka vyssim teplotam pri horeni lpg praskaju hlavy a zatial nic-hoci mam nastavenu bohatsiu zmes pre istotu-hoci najblizsie bude generalka tak zdokumentujem. No a ,ze maju zadne valce horsie chladenie je jasne -preto som to aj porovnaval s mercedesackymi 8valcami do V tam posledne tiez su viac tepelne namahane a ked sa autu nakladalo tak tiez sem tam hlava v prdeli . No ale ked mas vacsi chladic tak automaticky mas stabilnejsiu teplotu v celom bloku a tym padom aj zadne valce nie su tak prehrievane ,ze ked to inym drzi tak preco by to aj tebe nemalo vydrzat  A ze das do motora kopec prachov a potom sa motor vypece -no tak to sa stava pri pretazovani a nadmernom opotrebovani a vtedy nepomoze ani dochladzovanie ani vacsi chladic ani zadny vyvod ku valcom ! A ze chces predlzit zivotnost motora tak to je pekne ale treba zobrat v uvahu,ze motori v terenakoch su pretazovane v zlych podmienkach a ked clovek par veci vylepsi a po case sa aj tak to vyserie lebo clovek nebude stale v terene jazdit len klido pido ale rad tomu aj stupne na krk tak potom uz take veci ako hlava a tesnenie zacne brat ako ,,spotrebak,, hoci drahsi spotrebak  Tak ako ked som sa pytal typka co ma auto z ineho sudka -porschatko neake gt ci co za ojedinely drahy kus tak tiez uz ked sa ide poriadne vysantit tak brzdy berie ako spotrebak + aj gumy a x veci okolo toho  Inak toto mi pripomenulo debatu starsich panov pri pive co jazdili na starych tatrovkach kde mali zadne valce vzduchom chladene tiez slabsie chladenie a olej im vysoko stupal pri pretazovani tazkych nakladov a po laborovani nakoniec prisli na jednuduchu vec ,ze uz nekukali na teplotu oleja radsej a auta drzali a jazdili dalej ale to uz bolo na hulvata 
|
Sob, 17.02.2018, 1:22 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Joe, porovnavas neporovnatelne. Vckovy 8 valec s radovym, benzin s dieslom, ale tu ide uplne o nieco ine. neberiem tesnenie ako spotrebak, ked budem s trolom niekde v zahranici a zistim ze mam platnicku zodratu tak si poviem OK som sprosty ze som si ju nevymenil pred odjazdom, no dokazem ju niekde zohnat a vymenit, ale ak mi prdne tesnenie pod hlavou, nebodaj hlava, tak to ma ozaj naserie. Preco by som teda nieco nespravil preto, aby som nie ze zamedzil tomu, lebo to sa neda, ale aby som aspon neznizil to riziko. Myslis si ze je to zbytocne? alebo to dokonca nmoze mat negativny vplyv? Ak ano, a dokazes ma o tom presvedcit, potom sa na to vyseriem.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Sob, 17.02.2018, 1:38 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|

No vies len oprava celeho motora na patrole nebude dosahovat ani cenu tych brzd na porschatku  Ze preto to beriem ako spotrebak  ale budis ked to stane niekde v zahranici na expedici tak to uz je ine kafe ale stale sa ta opytam mas problem na aute s chladenim alebo myslis si,ze ta tvoja 2,8 necha na holickach s prehrievanim poslednych dvoch valcoch? Lebo pripady nikde nie su zadokumtovane,ze vo velkom ludom na upravenych patroloch s vacsimi chladicom praskali hlavy . Kopec ludi beha aj s seriovymi aj expedicie a nic tragicke co som cital,ze zbytocne to prehanas . A s tym V si nepochopil paralelu-tam tiez posledne valce hoci nie su az tak vzadu ako pri radovom 6valci pri nakladachach trpeli na praskanie ked sa s tym nesetrne zaobchadzalo . neviem ci vies ale napriklad aj 8valcove benzinove motory konkretne v bmw 750 rocnik 2012tusim trpeli na prehrievanie ale z trochu inej priciny -tam vzadu na V8 motore medzi valcami v strede boli 2turba a vsetko zadeklovane a ked sa nakladalo tak motor mal zivotnost okolo 70 000km lebo tie turba sa nestihali chladit -olej v nich a potom sa zapieklo lozisko v turbine a motor vdaka tomu stratil tlak oleja a veci okolo toho a isiel do vecnosti ale to uz je trochu ine prehrievanie a vyrobca to skurvil a nedotiahol do uspesneho opraveneho konca  Ale pri patrole ,zeby sa ludia extra stazovali co boli na expedicii som nezaregistroval na australskych forach nic extra dramaticke pri citani to by uz bolo plno info o tom
|
Sob, 17.02.2018, 1:53 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
ty si to stale nepochopil  , na vsetky tvoje polozene otazky uz mas odpovede, tak ja nechapem o com tu stale dookola melies a porovnavas brzdy na porsche s patrolackym motorom. absolutne si nepochopil pointu tohoto prispevku, to ze si o tom este ty nepocul nemusi znamenat ze to nieje prospesne. ja nikoho nenutim ani nenavadzam na to aby to robil, alebo skusal. pytal som sa ci uz s tym niekto ma skusenost a ty si to ocividne neni. teraz ked nieco na australskom fore nevidis tak to znamena ze to tak nieje? hlavne ze nasi susedia poliaci aj nemci sa do toho pustili, sam si to videl, takze momentalne spochybnujes to co oni vyskusali no ty nie.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Sob, 17.02.2018, 10:09 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
debata na 3 strany a kvoli kravine  RD 28 ma v serii zdochnutych 115 ponikov ktorymi chcete tlacit do kopca 3 tonove monstrum. Takze logicky je ten motorcek pretazovany. Uz 2.5 td s rovnakym vykonom ale v o tonu lahsom XJ ma s tym problemy. A tam sa modifikacia chladenia riesi bezne. Takisto ako to riesime aj pre velke V8. Lebo chladenia nikdy nie je dost. Ak chces spravit vyvod zo zadnej mrazovky tak kludne. Nie je to ojedinela uprava, naopak, je to relativne bezne. Akurat daj pozor na rovnaky prietok oboch vyvodov - hydraulicke vyvazenie. To sa da dosiahnut roznymi priemermi potrubi. Pripadne mozes nahradit mechanicku vodnu pumpu elektrickou, zaradit do okruhu 3cestny bypass termostat.... moznosti je vela. Okrem vody ma vyznam aj pridavne chladenie oleja. Idealne v kombinacii s vacsou olejovou naplnou a zvacsenim prietoku.
|
Sob, 17.02.2018, 11:48 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

palo-cherokee píše: debata na 3 strany a kvoli kravine  no ved totok, nic som sa nedozvedel, iba ze je to kravina, lebo on este o tom nepocul a nikto to nema. palo-cherokee píše: Ak chces spravit vyvod zo zadnej mrazovky tak kludne. Nie je to ojedinela uprava, naopak, je to relativne bezne. Akurat daj pozor na rovnaky prietok oboch vyvodov - hydraulicke vyvazenie. To sa da dosiahnut roznymi priemermi potrubi. Pripadne mozes nahradit mechanicku vodnu pumpu elektrickou, zaradit do okruhu 3cestny bypass termostat.... moznosti je vela. Okrem vody ma vyznam aj pridavne chladenie oleja. Idealne v kombinacii s vacsou olejovou naplnou a zvacsenim prietoku.
no asi nieje az tak bezna, ked mi bolo odporucene si to dat patentovat ja som to najskor zle pochopil, myslel som, ze sa ten vyvod zapaja cez termostat na chladic, no podla toho co som sa docital na zahranicnych forach, tak sa to iba zokruhuje naspat s motorom, vlastne to funguje ako premiesavanie vody v motore, takze ano, staci tam len tensia hadica, tak aby sa zachovala cirkulacia vody do kurenia a taktiez cirkulacia chladiaceho okruhu - z dovodu ako si presne napisal hydraulicke vyvazenie.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Sob, 17.02.2018, 18:12 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|

JOE66 píše: Zbytocne nespekuluj a daj radsej vacsi chladic Na starsich mercedesoch som mal pridavne dochladzovanie vzadu na 8valci bol vystup na dalsi chladic+chladic + jedno pridavne cerpadlo a to cirkulovalo vodu ked bola vyssia teplota a aj po vypnuti dochladzovalo este niekolko minut vodu . Ale bolo to na upravovanom mercedese original od tunera brabus aby sa neprehrievali posledna valce vzadu -tak som to pochopil aj to pomahalo ale nakoniec ked som casto tlacil na plyn-nocne jazdy vkuse vytacanie a cez 200 tak aj tak som ho prehrial a odislo tesnenie pod hlavou  Inak bol tam aj pridavny chladic na olej Ze aj po takej uprave ked budes davat motoru cocku tak sa to da skurvit  ale sak skurvit sa da aj kovadlina  Ale moj nazor do auta do terenu tak ako to bolo spominane Vacsi chladic urobi viac muziky  Treba lepsie citat ,ze uz v prvom prispevku som ti pisal,ze som podobny a vylepseny system mal v aute ,ze netrep bludy ,ze som o tom nepocul ked som to mal v aute zatial co ty tu o tom len teoretizujes ako by sa to dalo urobit 
|
Sob, 17.02.2018, 19:32 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
JOE66 píše: Treba lepsie citat ,ze uz v prvom prispevku som ti pisal,ze som podobny a vylepseny system mal v aute ,ze netrep bludy ,ze som o tom nepocul ked som to mal v aute zatial co ty tu o tom len teoretizujes ako by sa to dalo urobit  na rozdiel od teba som kazdu odpoved cital pozorne. Nejaky si nerozhodny, najskor si to mal, no neskor dalsie 3 strany si tvrdil aka je to zbytocnost a mudroval si o vymene brzd na porsche a velkom chladici  . Na ziadne brzdy som sa nepytal a chladic uz mam skoro rok. no ty si mal potrebu o tom diskutovat  teraz ked si si uvedomil co za blaboly si tu vypisoval tak sa vracias k prvemu prispevku ako si to mal na medvedi. No zabudol si ze sa bavime o patrole a jeho konkretnej modifikacii. v podstate si neukazal za tie 3 stranby ziaden prinos. Narozdiel odo mna, co som si dal namahu hladat a vobec ze som sa unuval vytvorit tuto temu. Jasne mohol som si to nechat pre seba, no chcel som byt uzitocny aj pre mozno niekoho ineho, koho to zaujme.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Sob, 17.02.2018, 20:44 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|

Keby si si este raz precital prispevok tak by si zistil,ze aj ked som to dochladzovanie na zadnych valcoch mal tak pri pretazovani-nakladackach to az taky velky extra prinos nemalo a aj tak som nakoniec motor uvaril  a preto som ti pisal,ze vacsi chladic ma ovela vacsie opodstatnenie ,ze nic som si nooponoval !!!! A teraz by som ako na dochladzovanie zadnych valcoch radsej spoliehal na vacsi chladic a tym padom aj celkovo mensie tepelne namahanie chladiacej sustavy . A ked taka kombinacia s vacsim chladicom na patrole funguje viacej ludom tak tvoj patrol nie je vinimka,ze nemysli si ze ked urobis dochladzovanie zadnych valcoch,ze to bude nieco extra  Ako neaky prinos by to mat malo ale oproti vacsiemu chladicu zanedbatelny . Sam mam hlinikovu makovicu a na patrolackych radovych 6valcoch to nie je idealne ked hore je dlhy masivnu kus hlinika-makovica a spodok zelezo -roztaznost tychto dvoch materialov je odlisna a ked sa TLACI na plyn a blbne -co sa stava tak ci bude dochladzovanie alebo nebude tak ta hlinikova makovica pojde do prdele tak ci tak +bohvie ake su tam kanaliky kadial prudi voda,ze ja sam povazujem,ze mi niekedy praskne hlinikova hlava za bezny spotrebak po neakom kilometrovom najazde a pretazeni -som stym zmiereny -taka je konstrukcia vyrobcu este stastie ,ze netreba aj prekruzkovat motor a ze nedochadza k horsej destrukcii  . A Ty,ze si dal namahu hladat je jedna vec a ja som si to na vlastnej kozi a penazenke zazil realitu . A aj u toho mercedesa keby si sudruzi u spickoveho tunera brabus dali tu namahu a dali radsej VACSI chladic tak by urobili Ovela lepsie pre stabilitu -tepelnu pohodu agregatu ako to dochladzovanie . Este ze za take nekrestanske peniaze tam dali aspon pridavny chladic oleja a aj tak v lete pri nakladackach bola teplota cez 130 stupnov oleja bezna vec a vies robit hlavy na tunerskom mercedese kde bol prekopavany motor kde vela veci nepasuje z serioveho mercedesa je jedna vec ako hlava na patrole za par drobnych . Ze vychadzal som z vlastnych skusenosti a na patrola by som to zbytocne nedaval ani nedam . Ale ked si myslis,ze ti to pomoze tak mozes laborovat a nahovarat si ,ze vdaka tomu tvoja hlinikova hlava NEPRASKNE  Zbytocne sa tu natahujem pre picovinu-keby pre patrol to dochladzovanie zadnych valcov malo taky velky vyznam tak uz kazdy upravca a kutil to mal doma zbastene  + vsade by to bolo propagovane  Nam ostatnym to bude dalej tak fungovat ako fungovalo a pomerne dlho a ked praskne tak vieme ,ze preco praskla 
|
Ned, 18.02.2018, 0:04 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
keby si si pamatal co si tam napisal, mozno by si si spomenul na tu kovadlinu  Pointou nieje vytvorenie dokonaleho neznicitelneho motora za ziadnych okolnosti, ale predlzenie zivotnosti motora, no to tu uz tiez bolo spominane zahajujes dalsiu trojstranovu diskusiu o chladici, ktory nieje momentalne temou? Skratme to, vyjadri sa jasne a strucne, myslis si teda, ze bajpas na patrolovej 2,8 nema absolutne ziadny vplyv na predlzenie zivotnosti toho motora, ze mu nijak pozitivne neprospieva, alebo mozno je to nejakym sposobom na jeho skodu?
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Ned, 18.02.2018, 12:09 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
POdla mojho nazoru bypas na patrolackom motore s hlinikovou makovicou ma zanedbatelny prinos pre zivotnost motora a jeho hlavy  .
|
Ned, 18.02.2018, 16:14 |
|
 |
Jozefko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43 Príspevky: 115
|
Trochu oživím toto téma. Doriešilo sa to neako ako je to najlepšie spraviť? Jeden typek mi vravel že od zadu to natiahnuť naspäť dopredu k spodnému vývodu chladiča.
_________________ Nissan Patrol y61 gu4 Nissan Patrol Gr y60 Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0 Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5
|
Pia, 16.10.2020, 17:13 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Ved kludne to sprav a daj nam vediet co na to motor. 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 16.10.2020, 19:29 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|